2 תשובות
בד"כ יש להתחיל בהקדמה המובילה לטענה. אח"כ יש להציג את הטענה עם ביסוסי אח"כ יש להתווכח עם הטענה ולבסוף לכתוב סיום שהוא מעין סיכום של כל מה שכתבת.
רות
טקסט טיעוני
נושא הטקסט: האם לקיים שישה ימי לימוד בבית ספר יסודי או חמישה ימי לימוד ארוכים יותר?

לפי דעתי יש לקיים שישה ימי לימוד בשבוע בבית ספר יסודי ולא חמישה ימי לימוד ארוכים מכיוון שבחמישה ימי לימוד ארוכים יותר הילדים יחזרו הביתה עייפים ולא יהיו להם שעות פנאי.
כאשר ימי הלימוד מסתיימים בשעה מוקדמת הילד מגיע הביתה, אוכל ארוחת צהריים, נח ויש לו פנאי לעשות פעילויות אהובות עליו, לדוגמה: להשתתף בחוג כדורסל דבר שמעודד פעילות גופנית שתורמת לבריאות תקינה.
בשישה ימי לימוד הילד חוזר הביתה ויש לו זמן לבצע מטלות הכרחיות, לדוגמה: להוציא את הכלב, לפנות את האשפה, להכין שיעורי בית דבר שתורם לאחריות ובגרות.
כשלומדים שישה ימי לימוד הילד מגיע הביתה ואוכל ארוחת צהריים מזינה, לדוגמה: בשר, אורז וירקות דבר שתורם לבניית עצמות ובריאות הגוף.
כשלומדים שישה ימים בשבוע סוחבים פחות ציוד לבית הספר דבר שלא מעמיס על גוף הילד הצעיר. בנוסף בימי החורף החשכה יורדת בסביבות השעה 17:00 ובשכונות חדשות תכננו את הבנייה כך שילדים יוכלו לחזור לביתם בכוחות כתיבת טקסט טיעוני בנושא: האם לקיים שישה ימי לימוד עצמם, אם יום הלימודים יתארך הילדים יאלצו לחזור הביתה לבדם דבר שרצוי למנוע עקב שמירת בטיחות והמוגנות של הילדים.
לסיכום, רצוי להשאיר את ימי הלימוד לשישה ימים עקב הסיבות שמנינו: מתן זמן לשעות פנאי ועשיית מטלות הכרחיות לילד, שמירה על בריאות, בטיחות ומוגנות של הילד. הילדים הצעירים מתעייפים מהר ומתקשים להתרכז בלמידה לאורך זמן ולכן רצוי שימי הלימוד יהיו קצרים יותר.

הערה: בטקסט טיעוני קיימים שני פריטים.
מבנה הטקסט:
פסקה ראשונה- הצגת הטענה ודעתי האישית מלווה בנימוק קצר (הנימוק הקצר אינו הכרחי בפסקה זאת).
פסקה שנייה-נימוק ודוגמה
פסקה שלישית- נימוק ודוגמה
פסקה רביעית- נימוק ודוגמה
פסקה חמישית- סיכום: סיכום הנימוקים מלווה בדעה אישית ותובנה.
בהצלחה