34 תשובות
מותר לו מותר לו
מותר אבל עדיף להימנע לדעתי
מןתר
שואל השאלה:
איתןx אבל מצד שני רוצה לכבד את מי שהזמינה אותו (הכלה) והוא גם לא יבוא לבד יבוא עם אשתו
אנונימית
עדיף להתייעץ עם רב... אם זה נניח אחותו אני כמעט בטוח שהרב יגיד לו ללכת אבל אם זה סתם מישהי מהעבודה שגם ככה היא הזמינה אותו כי לא נעים כנראה שהרב יגיד שעדיף שלא ילך
שואל השאלה:
זה מפקד שלי מהצבא ^
אנונימית
לפי ההלכה מותר אבל זה לא מומלץ
אנונימי
הוא יכול לכבד במעטפה, אבל לגבי השהייה במקום כזה מעורב ומלא בפריצות, לא נשמע שזה מתאים ואני לא יודע מה פסיקת ההלכה בנושא האמת. אבל נשמע לא מתאים
אנונימי
אם יש שם תערובת של נשים וגברים וודאי שאסור.

צריך לכבד את הכלה? והכלה עצמה לא צריכה לכבד את אלוקים בלבוש צנוע שלה ושל המוזמנות שלה ולעשות את הכל בהפרדה ולא הכל מעורב שבמקום כזה הקב"ה לא יכול להיות, כמו שנאמר "וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ" (דברים כ"ג, ט"ו)? ספר חסידים אומר שבמקום תערובת אי אפשר לברך "שהשמחה במעונו" (אחת משבע ברכות: "כתיב (דברי הימים א טז כז) הוד והדר לפניו עוז וחדוה במקומו לכך אמר שהשמחה במעונו. לכך אמר פסוק שיש בו רמז השם בשמים ובארץ כגון ישמחו השמים ותגל הארץ ר"ת השם של ארבע אותיות. כשיש גילה בארץ ברעדה אז שמחה בשמים לפניו. כל המברך שהשמחה במעונו צריך לחקור אם קיימו וגילו ברעדה אם רעדה במקום גילה. אבל אם לוקח אדם אשה שאינה הגונה או היא לוקחת איש שאין הגון או שניהם אינם הגונים. או אין תרבות שם ונבול פה ביניהם. **או נשים יושבות בין האנשים** שהרהורים שם לא יתכן לברך שהשמחה במעונו. ועל אלה וכיוצא בהם נאמר (ירמיהו טו יז) לא ישבתי בסוד משחקים ואעלוזה. וכתיב (ישעיהו כח ח) כי כל שלחנות מלאו קיא צואה בלי מקום לא אבוא שמוע בגימטריא עשרה אומר שכינה לא אבו שמוע דברי תורה ולשמחה מה זו עושה כתיב מה זו עושה בין תלמידי חכמים ובין לצים כל מצוה הבאה עבירה על ידה מוטב שלא יעשה המצוה כמו מצוה לשמח החתן. ואם יש שם פריצי' ויודע שבלא פריצות לא יהיה או אינו יכול להיות בלא הרהור או **אינו יכול להיות מלראות בנשים אל יהיה שם**" (ספר חסידים, שצ"ג). מניח שסימן זה מספר חסידים עונה תשובה על שאלתך.
אז מה היא רוצה? שמישהו ישים אותה לפני אלוקים רק כי היא לא מאמינה במי שברא אותנו? זה לא אמור להיות ככה, במיוחד לא בשביל מוזמן דתיים.
מותר אבל אסור לו לרקוד או להסתכל על הבנות רוקדות/שרות..
בטח שמותר
שואל השאלה:
אנונימי הוויכוח פה זה לא על קיומו של אלוהים
סך הכל שאלתי
אני לא מאמינה באלוהים כי אין דבר כזה אלוהים בעיניי
זה שאתה תגיד שחקרת והגעת למסקנה והידיעה שיהיה לך לבריאות
אני רק שאלתי אם מבחינת הדת יהיה מותר לו לבוא או לא
כן כן או לא לא
אני לא באה לשפוט למה אסור לו או מותר לו.
אז תשאיר את השיפוטיות שלך לעצמך גם
אנונימית
אם המקום מעורב או לא צנוע אסור

(יביע אומר י אבן העזר כ''ג)


במקרים חריגים הרב יוכל להתיר לאשתו לבוא לומר מזל טוב ולצאת
אנונימי
שואל השאלה:
תכלס הוא משרת בצבא הוא כבר עכשיו רואה נשים כביכול "לא צנועות" ועובד במקום מעורב גברים ונשים
כנראה זה אינדיבידואלי
אנונימית
^זה קצת שונה מכיוון שאירוע זה מקום של פתיחות ושמחה
אנונימי
שואל השאלה:
אז מה רע לקחת חלק בשמחה? כאילו למה עניין המעורב נשים גברים יותר חשוב מלשמוח בשמחת מישהי שאכפת לך ממנה?
אנונימית
תשאלי את הרב שלך, לפי התשובות אני רואה שכנראה יש מחלוקת וכל רב יגיד לך משהו שונה לפי הפרטים

אני חושבת שמותר, כדי לכבד את הכלה ולא לפגוע בה, אבל כמובן לא להשתתף בריקודים המעורבים ולא להסתכל על הריקודים האלו או על הבנות רוקדות ושהבן יכבד כל אדם באשר הוא אבל עדיין להימנע כמה שאפשר ממבט על נשים שלא לבושות לפי גדרי ההלכה

(כמובן שלבדוק עם רב, כי פה כל תשובה ממש שונה)
שואל השאלה:
אין לי רב, אני לא דתייה
אנונימית
^^^מכיוון שזו לא שמחה חיובית, ששמחים בשמחת השם שזוג נכנס לחתונה יהודית והקים בית בישראל, זו שמחה של היצר הרע ששמח בזה שיש פריצות ויושבים מעורב ועושים עבירות של צניעות וככה מרחיקים את ביאת המשיח ופוגעים בהשם
אנונימי
^^היי אז בואי לפרטי אני יכולה להביא לך מספר של רב ממש טוב
כי כאן זאת אווירה אחרת, יש יותר פתיחות, לבוש יותר חשוף וקלות רק, ולכן הרבה יותר קל ליפול.
שואל השאלה:
אנונימי זאת שמחה מאוד חיובית של איחוד ושל חיים ושל אהבה. זה שזה לא לפי הסטנדרטים שלך לא אומר שזה רע או פריצות ממש מרגיז שאני מנסה לשאול שאלה שהיא מכבדת ואתה בא ומדבר בצורה כל כך מגעילה ומזלזלת עליי ועל החיים שלי ומה שאני עושה. זאת אחת הסיבות למה התרחקתי מהדת בגלל אנשים כמוך, שחייבים לדבר בצורה כל כך מביישת ומשפילה על אנשים שלא מקיימים את הדת.

אל תגיב פה יותר תודה.
אנונימית
שואל השאלה:
להגיד על חתונה שלא מתנהלת לפי איך שאתה רואה לנכון שזה שמחה רעה וזה פריצות ולהשפיל ולדרוך על אנשים אחרים רק כי הם לא מקיימים את הדת שלך זה לא כבוד
ונראה לי שהדת שלך מטיפה לכבד אחרים לא משנה אם הם יהודים או גויים
אז אתה גם מאוד סותר את עצמך ומתנהג בצביעות
צא מהשאלה
להתראות, לא צריכה את התשובות השטחיות האלו
אנונימית
אנונימי חוץ מלהרחיק לא עשית כאן כלום.
כן
שואל השאלה:
שיעשה מה שהוא מרגיש בנוח כמובן שאני אשמח אם הוא יגיע אבל לא על חשבון הנוחות שלו
ברגיל שאנחנו שירתנו ביחד לא הייתה לו שום בעיה לעומת חיילים דתיים אחרים שראיתי שבאופן מאוד מובהק שמרו מרחק מהנשים
מבחינתו הוא היה סבבה עם זה יכול להיות שהוא פחות מחמיר
בכל מקרה אני אשאיר את הבחירה בידיים שלו
תודה לכל מי שענה בצורה מכבדת ועוזרת.
^ האנונימי יכל לענות לי כן או לא, לא היה שום סיבה להוסיף את כל ההשפלות על האורח חיים שלי ועל החתונה שלי.
אנונימית
בשמחה! מקווה שיבדוק עם רב ולפי זה יחליט
תשמחי בכל החלטה שלו:)
מלא מזל טוב!
שואל השאלה:
לא אמרתי שלא ענית ^
אנונימית
תגידי לו בנוסף שתביני כל החלטה שלו
חברה שלי אמרה כשהזמינה אותי למשהו שלא מתאים לי ללכת אליו את זה, וזה מאוד הקל עליי
לא ראוי שיילך למקום שיש סטרא אחרא..
כי במקומות שיש פריצות (מעורב, לא צנוע וכו) יש סטרא אחרא..


דתי אמיתי לא יחפש דבר לעשות בחתונה חילונית. מקסימום יוכל להקדים לפני כולם להגיד מזל טוב וללכת או משהו כזה..
רק שיזהר עם שמירת עיניים

אני לא פוסקת, אבל שיידע שעדיף להתרחק ממקום שיש סטרא אחרא ופריצות
אם זה מעורב, בעייתי. עדיף שיגיע ויברח מהר, בשביל לא לפגוע בהם
ההלכה מאוד פשוטה בנידון.
אם זה לא מישהו שממש חשוב לו (או לה) שיגיע אז שלא יגיע ויסביר את הבעיה להיות בארוע מעורב.

אם זה מישהי קרובה כמו שנתנו פה דוגמא לגבי אחותו אז באים לחופה בלבד ושמים מעטפה והולכים.

גם אני חוויתי מקרה עם אחי שהתחתן לא בנפרד ולא כהלכה. במקומות כאלה הכלה גם מתלבשת לא בצניעות. אסור גם לשבת במעורב בשולחן או לראות ריקודים כמובן. וכי הכלה מצפה שהוא ישב ויהיה עם עיינים צמוד לקיר?? וגם את זה אי אפשר כי יושבים בשולחנות מעורב.


אני בן תורה ושמח לעזור לכולם. ניתן לפנות ולהיעזר.
אם יש חשש שלא תהיה הפרדה או שיהיה חוסר צניעות, זה איסור דאורייתא ותולדה של איסור 'ייהרג ואל יעבור'.