10 תשובות
לנסיעות עירוניות, הייתי ממליץ על אופניים חשמליים, אין עלויות של דלק וביטוחים (מושלם לסטודנטים בעיר)
מה לגביי קיה פיקנטו? רכב קטן, חסכוני בדלק, כיף לנהוג עליו... ממש נוח לנסיעות עירוניות ויש את הרכב גם באופציה לאוטומט אם פחות נוח לך לנהוג על גיר ידני.
אני אישית לא נהגתי על ידני מאז השיעורי נהיגה, וזה היה לפני מספר שנים טובות, אז אני מבינה אותך:)
אנונימי
שואל השאלה:
אני פחות אהבתי את הפיקנטו, וגם לפי מה שהבנתי היא לא חסכונית ביחס למתחרות שלה. מה שכן הטויוטה אייגו חסכונית ונראית לא רע בכלל.. השאלה היא מה איכות הנהיגה בגלל שזה גיר רובוטי, מישהו נהג בה? כדיי להזהיר אותי מראש?
אנונימי
אם את בעניין של לחסוך.. ראיתי שיש עכשיו באתר מכירות פומביות של אלבר פג'ו 107 0 ק"מ שהיא אחלה מכונית מיני ב15,000 פחות מהמחירון. אני חושב שכזה הפרש מהמחירון מתקזז עם כמה שנים טובות של דלק למרות שהצריכת דלק שלה ממש אחלה. אולי גם יש שם משהו אחר שיוכל להתאים לצרכים שלך ויחסוך לך הרבה... אני שם לך קישור
נדב
תראי אם את אומרת שיהיה לך קשה עם גיר ידני, אז יכול להיות שיהיה לך קשה גם עם הגיר הרובוטי כי גם זה מצריך תקופת הסתגלות כלשהיא ולדעתי זה הרבה הרבה פחות נוח מאוטומט. אבל אולי זאת אני.
פיקנטו זה הרכב השני שלי, לפני כן היתה לי מאזדה. אין שינוי משמעותי בכמה פעמים אני מתדלקת. מה גם שזה הרבה מושפע מאיך שאת נוהגת, אם תלחצי בלי הפסקה על הגז, אז גם צריכת הדלק תעלה, מבינה?
אנונימי
באופן כללי מבחינת הגיר הרובוטי, יש תיבות חלקות יותר שפחות מרגישים את מעבר ההילוכים ויש תיבות חלקות פחות שהופכות את חווית הנהיגה\נסיעה לפחות טובה לנהגים מסוימים (אינדיבידואלי לכול אחד), בכול מה שקשור לגיר רובוטי כדאי לעשות נסיעת מבחן ואף להשכיר את הרכב המבוקש ליום\יומיים כדי לראות אם זה משהו שניתן להתרגל אליו או לא.
באשר לסוג הרכב לא הייתי פוסל את הפיקנטו מכיוון שהיא מציעה הכי הרבה רכב לשקל (מבחינת אבזור, בטיחות, אחריות וכו..) אף על פי ההבדל בצריכת הדלק שלה שבין השאר נובע גם מנפח מנוע יותר גדול (1.25) ביחס לאחרות (1.0) אך הביצועים שלה בהתאם יותר טובים מהאחרות בקטגוריה. אם בשום אופן לא פיקנטו אז האייגו תהיה בחירה טובה.

בהצלחה

גיל מאוויס
ציקה הי
יש לי הפתעה בשבילך.
את לא צריכה אוטו. את רוצה.
הנה כמה נימוקים שמנית בעצמך:
את סטודנטית
את מרודה
את נהגת צעירה

כמי שלמד גם הנדסת תעשיה וניהול, זכיתי לחשב עלויות אמת של חלופות תחבורתיות עבור גורמים חיצוניים, ועבור גורמים פרטיים.
והנה מסקנותי:
מה שחשוב להבין שעלות החזקת רכב קטן בחודש כולל כל העלויות (בלי לרמות את עצמנו) הינה בסביבות 2200 ₪ לחודש לפחות שיכולים להגיע בקלות ל-3000 ₪ בחודש לרכב יותר ישן (כולל כל ההוצאות עליו, כן, גם ריבית על הכסף שלווית או שבזבזת בקניית הרכב בכך שלא תקבלי אותה דרך חסכון).
מדובר באוטו שעושה לפחות 12000 ק"מ בשנה, וככלשהו עושה פחות העניין הופך עוד פחות לכדאי.
בתוך העיר אין שום יתרון לרכב פרטי, על פני תחבורה ציבורית!
באוטובוס לע"ז, יש יתרון צום לסטודנט שיכול לקרוא חומר ולהתעדכן באינטרנט. בנהיגה זה לא אפשרי.
אבל נניח שיש לך גיחות אחדות בשנה למקומות רחוקים ונידחים או מספר שבתות לים- אז מתברר ששכירת רכב קטן הינה חסכונית מאד.
כך יקרה שבמקום שלושים אלף ₪ בשנה הוצאות תחבורה, תוכלי לסיים את העניין בשנים עשרה עד 15 אלף ₪ כולל מוניות בלילו שבת לבילוי.

בני מעמד בינוני רבים וחלק מהחד הוריות מתרוששים במהירות בעשור האחרון.
אני רוצה להתריע שרבים מבני המעמד הבינוני מתרוששים בגלל שהם חושבים שאחזקת רכב פרטי הינה הכרח. בדיקתי מראה שלפחות 30% מהם ממש לא מוכרחים, וגם חלק מאלו

תכנון קצת יותר הדוק של לוח זמנים, ומיצוי אפשרויות התחבורה הציבורית שרק הולכת ומשתפרת, הם אחד המפתחות לצמצום הסיכוי להפוך ממרודה לענייה ממש.
שואל השאלה:
אלטו אוטמטית חסכונית? כי לא בא לי בכלל ידנית! ואיך האייגו הרובוטית? תודה מראש!
אנונימי
יש לי סוזוקי אלטו והוא ממש חמוד וגם חוסך ממש בדלק!
אנונימיתתתתתתתתתתתתתתתתת