סטיפס ל ?  


מזון עשיר באבץ - אילו מזונות עשירים באבץ? הבנתי שאכילת מזונות שיש בהם אבץ עשויה למנוע נשירת שיער.

שואל השאלה: עדנה ‏  (1 בנובמבר 2008, 22:53)
תשובות הגולשים:
מיון לפי זמן  |  דירוג
תשובת מערכת סטיפס

ראי בתגית "אבץ, תזונה" את המזונות השונים שכוללים אבץ.
בתאריך: 2 בנובמבר 2008, 01:00
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

עוף, בשר, דגים, פירות ים, ירקות, גרעינים ואגוזים.
המשיב: אנונימית
בתאריך: 11 באפריל 2010, 09:59
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

לדעתי את צריכה לאכול יותר: פירות, ירקות ומוצרים אחרים שיעזרו לגוף חוץ מזה שצריך גם ליגזור את השיער צריך גם לטפל בו היטב
המשיב: קומיקס
בתאריך: 1 באוקטובר 2012, 19:59
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

על פי כתבה שפורסמה באתר שיתוף המתכונים קוקאנדשוט
www.cookandshoot.co.il

מזונות עשירים באבץ

האבץ הוא מרכיב הכרחי עבור מרבית תהליכי הגוף שלנו. אנשים רבים סובלים באופן כרוני ממחסור במינרל חיוני זה.
האבץ למעשה מתפקד כסוכן פעיל ביכולת של גופנו לעכל מזון וחומרים מזינים.

אין ספק שמינרל זה משחק תפקיד חשוב מאוד בבריאות שלנו: הוא מעורב יחד בפעילות של מעל 100 אנזימים פנימיים שונים הנדרשים לפעולות מטבוליות רבות.

אבץ חיוני גם לבריאות של מערכת החיסון. הוא מסייע לצמיחה באמצעות תפקידו בבניית חלבונים והסינתזה, ולכן הוא זקוק במיוחד לנשים בהריון ומניקות.


אבץ משחק תפקיד ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו לאחר פציעה. מעניין לא פחות, האבץ תומך גם בחוש הריח והוא מקושר בדרך כלל לבריאות העיניים, עור ושיער.

עלינו להבטיח שאנחנו מקבלים מספיק אבץ בתזונה שלנו, שכן לגוף אין אחסון של אבץ באופן טבעי.


ספיגת אבץ מתעכבת בשל ארוחות המכילות סיבים תזונתיים במזונות כמו דגנים, תירס, אורז ודגנים מלאים ולכן לעיתים ישנה דאגה של מחסור באבץ.

במיוחד כאשר זה כבר קשור להשלכות בריאותיות מסוימות, כגון מחלות זיהומיות, תפקוד מערכת החיסון, נזק לדנ"א, וסרטן וכו'.

אחת הסיבות למחסור באבץ מתחת לטווח הרצוי משום שרוב האנשים לא נבדקים.
תסמינים נפוצים אלה מעידים על מחסור באבץ:

הצטננות וזיהומים תכופים, אובדן התיאבון, שלשול, נשירת שיער ונגעים בעור, עיכוב בהתפתחות ובתפקוד הקוגניטיבי, התבגרות מינית מאוחרת, מחלות עיניים ובעיות פוריות.

בעוד האבץ זמין במגוון רחב של מזונות, רק כ -15% -40% מהאבץ למעשה נספג בגופנו. שיעור הספיגה של האבץ הופך פחות ככל שאנו מתבגרים, וזו הסיבה שאנשים מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר. הצריכה התזונתית של אבץ בהחלט תלויה בדיאטה שלכם וגם בגיל שלכם ומצבכם הבריאותי.

ישנם מזונות רבים המכילים אבץ, אבל את הרשימה הבאה של מאכלים בעלי הכמויות הגבוהות ביותר של אבץ טבעי.

מזונות אלו יהיו תוספת נהדרת לכל דיאטה:

1. זרעי דלעת

לא רק שהם גבוהים מאוד באבץ, זרעי דלעת גם משחקים תפקיד חשוב במניעת סרטן הערמונית. זרעי דלעת גם תומכים בבריאות המערכת החיסונית. לצריכה מירבית של האבץ, יש לאכול את הזרעים כגלם (כמו שהם- טבעיים ולא קלויים).


2. שוקולד מריר

פינוק מידי פעם בשוקולד מריר בהחלט נהדר גם מבחינת צריכת אבץ.


3. שום

לשום רמות מתונות של אבץ טבעי, וקל לשלב אותו כמעט בכל ארוחה. שום הוא גם אוכל נהדר לניקוי רעלים מהגוף והוא מכיל רמות גבוהות של מגנזיום, ויטמין B6, ויטמין C וסלניום.

4. שומשום

שומשום כחומר גלם, קלוי או טחון לטחינה, השומשום מחזיק כ 10 מ"ג של אבץ למנה של 100 גר '. נסו לשלב חומוס בדיאטה שלכם, או אפילו לשקול להחליף קמח חיטה בקמח זרעי שומשום במאפים שלך או לחמים.

5. זרעי אבטיח

זה אולי נראה מוזר, אבל גרעיני אבטיח יש 10 מ"ג של אבץ למנה 100 גר '.

6. נבט חיטה

תוסף מעולה לפזר על הסלט שלכם. נבט חיטה קלויה בעל 17 מ"ג של אבץ למנה של 100 גרם

7. חומוס

מנה 7 גרם מכילה כ 2.8mg של אבץ. הם גם מכילים חומצה פולית ועשירים בחלבון ובסיבים תזונתיים.

מקורות אחרים של אבץ

חלק ממקורות המזון הטובים ביותר של אבץ כוללים כבד, צדפות, פטריות, תרד, חיטה, שיבולת שועל, ביצים, חלב, אגוזים, אפונה ירוקה, וזרעי דלעת.

במקורות שאינם בשר, כמו הרבה צמחים וירקות, אז הספיגה של האבץ היא הרבה פחות, מה שהופך את הצורך בתוספת גדולה אף יותר אצל מי שצמחוני.

מלבד המזונות הללו, יש הרבה דרכים אחרות להשיג אבץ בתזונה שלכם.
המשיב: גלי
בתאריך: 29 במאי 2013, 02:23
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה