4 תשובות
בקיצור, אהבה אמיתית, בלי אינטרסים, בלי נגיעות, בלי צפיות, בלי לצפות לקבל, זו אהבה שאינה תלויה בשום דבר, אהבה לשמה.
אהבת דוד ויהונתן היתה מושלמת, אך ורק שיהיה טוב לשני.
ולהיפך, זו אהבה שתלויה בדבר, אדם אוהב מישהו, בשביל כסף, עבודה, וכו,
לכן המטרה של אמנון היתה לשכב עם תמר בלבד, אהבתו היתה תלויה אך ורק לשם התאווה, לכן כאשר אמנון ביצע את זממו, גדולה היתה שינאתו אליה יותר מאהבתו.
לסיום, תענה לי מאיזה עניין הגיעה השאלה הזו.
אהבת דוד ויהונתן היתה מושלמת, אך ורק שיהיה טוב לשני.
ולהיפך, זו אהבה שתלויה בדבר, אדם אוהב מישהו, בשביל כסף, עבודה, וכו,
לכן המטרה של אמנון היתה לשכב עם תמר בלבד, אהבתו היתה תלויה אך ורק לשם התאווה, לכן כאשר אמנון ביצע את זממו, גדולה היתה שינאתו אליה יותר מאהבתו.
לסיום, תענה לי מאיזה עניין הגיעה השאלה הזו.
שואל השאלה:
סיפור דוד ויהונתן בניסיון להבין את משמעות קינת דוד. אבל גם מסקרנות שמעתי את המשפט הזה פעם:) (מזדהה עם אהבה שאינה תלויה בדבר)
סיפור דוד ויהונתן בניסיון להבין את משמעות קינת דוד. אבל גם מסקרנות שמעתי את המשפט הזה פעם:) (מזדהה עם אהבה שאינה תלויה בדבר)
אנונימי
אהבה שאינה תלויה בדבר - הכוונה שאתה אוהב את האדם ללא תנאי, אתה מרגיש אותו, וחי אתו.
זה קשר פנימי ונשמתי בין אנשים. אתה אוהב באמת את מי שהוא. ולא אוהב אותו בגלל הגדרות: במה עובד, כמה נאה, מעמד וכו'.
דוד ויהונתן אהבו ללא תנאים. היה קשר נשמתי עמוק.
אמנון ותמר - נמשכו בגלל תנאים, כמו יופי וכדו'.
זה קשר פנימי ונשמתי בין אנשים. אתה אוהב באמת את מי שהוא. ולא אוהב אותו בגלל הגדרות: במה עובד, כמה נאה, מעמד וכו'.
דוד ויהונתן אהבו ללא תנאים. היה קשר נשמתי עמוק.
אמנון ותמר - נמשכו בגלל תנאים, כמו יופי וכדו'.
הנה לך פרושו של ר' מנחם המאירי בספרו בית הבחירה (מסכת אבות פרק ה): "כל אהבה שהיא תלויה בדבר בטל דבר כו' כלומר דאחר דאהבתו אינה אלא לסיבה בסור הסיבה יסור המסובב אבל כשאינה תלויה בדבר אלא שהיא אהבה מעולה אינה בטלה לעולם.
ופירש בה איזוהי אהבה שהיא תלויה בדבר זו אהבת אמנון ותמר שהיה אוהבה להנאת גופו להתעלל בה וכשעברה הנאתו ונסתלקה תשוקתו נתחדשה לו שנאה עליה כמו דמפורש בקרא.
ושאינה תלויה בדבר כגון אהבת דוד ויהונתן שלא היתה בה שום סיבה אלא אהבה מעולה לגמרי:
מוסיף על כך רבנו עובדיה מברטנורא: "אהבת דוד ויונתן - להשלים רצון קונם. דאמר לו יהונתן לדוד אתה תהיה למלך על ישראל ואני אהיה לך למשנה:
ופירש בה איזוהי אהבה שהיא תלויה בדבר זו אהבת אמנון ותמר שהיה אוהבה להנאת גופו להתעלל בה וכשעברה הנאתו ונסתלקה תשוקתו נתחדשה לו שנאה עליה כמו דמפורש בקרא.
ושאינה תלויה בדבר כגון אהבת דוד ויהונתן שלא היתה בה שום סיבה אלא אהבה מעולה לגמרי:
מוסיף על כך רבנו עובדיה מברטנורא: "אהבת דוד ויונתן - להשלים רצון קונם. דאמר לו יהונתן לדוד אתה תהיה למלך על ישראל ואני אהיה לך למשנה: