2 תשובות
בעקרון כן, אלא אם כן החוקה שמה לזה מגבלות:
- מצד אחד, יש חשיבות לייצר אפשרות לרצף שלטוני על מנת לאפשר מימוש של יעדים אסטרטגיים לאומיים גדולים, כך שאם למשל היה ראש ממשלה שמתחיל תהליך מדיני אמיתי של שלום עם המדינות הסובבות היה בסיס לאפשר לו להמשיך בלי להעביר את השרביט למישהו שעלול להוביל לכוונים אחרים.
- מצד שני, רצף של יותר מדי קדנציות, תקופות ממשל, עלול לייצר בסיס לשחיתות - מחוייבות של 'יד רוחצת יד' בין מי שמחזיק במוסדות השלטון לבין מי שעשוי להפיק מזה טובות הנאה - כמו למשל תאגידי ענק, בנקים...
בגלל זה חוקה אמורה לייצר מנגנונים מגבילים, כאלה שמנהלים את המתח בין רצף שלטוני תקין ל'היתקעות' לא בריאה בכיסא הנוח של שליטה במשאבים.
שתי קדנציות רצופות צריך לדעתי להיות המקסימום למועמד אחד...
- מצד אחד, יש חשיבות לייצר אפשרות לרצף שלטוני על מנת לאפשר מימוש של יעדים אסטרטגיים לאומיים גדולים, כך שאם למשל היה ראש ממשלה שמתחיל תהליך מדיני אמיתי של שלום עם המדינות הסובבות היה בסיס לאפשר לו להמשיך בלי להעביר את השרביט למישהו שעלול להוביל לכוונים אחרים.
- מצד שני, רצף של יותר מדי קדנציות, תקופות ממשל, עלול לייצר בסיס לשחיתות - מחוייבות של 'יד רוחצת יד' בין מי שמחזיק במוסדות השלטון לבין מי שעשוי להפיק מזה טובות הנאה - כמו למשל תאגידי ענק, בנקים...
בגלל זה חוקה אמורה לייצר מנגנונים מגבילים, כאלה שמנהלים את המתח בין רצף שלטוני תקין ל'היתקעות' לא בריאה בכיסא הנוח של שליטה במשאבים.
שתי קדנציות רצופות צריך לדעתי להיות המקסימום למועמד אחד...