סטיפס ל ?  


פחמימות והרזיה - כיצד דיאטת פחמימות גורמת להרזיה בדיוק? הרי, פחמימות הן אחד הגורמים להשמנה.

שואל השאלה: אנונימי‏  (15 ביולי 2009, 09:26)
תשובות הגולשים:
מיון לפי זמן  |  דירוג
תשובת מומחה סטיפס: ד״ר ענת פלדמן ‏ (5714)

פחמימות לא גורמות להשמנה. גם אם אוכלים יותר מידי חלבונים אז עלולים להעלות במשקל. דווקא ההמלצה היא לאכול 55-60 אחוזים מהתפריט היומי שלנו פחמימות. רצוי מורכבות, דגנים, "מלא", סיבים תזונתיים, בריאות.
דיאטת הפחמימות - למשל זו של אולגה רז - מכוונת לאכילה של כריכים כל שעתיים-שלוש. זו דיאטה יחסית מאוזנת כיון שמלבד הלחם הקל יש שם ירקות, חלבונים ומשלבים אכילה של פירות במשך היום. בשילוב עם פעילות גופנית ושמירה על מאזן קלורי שלילי - יורדים במשקל. השאלה היחידה היא אם אפשר להתמיד באכילה של כריכים כל החיים, וזה לא בטוח.
מציינת גם את עניין הרגישות לגלוטן. רבים רבים רגישים לגלוטן בלי שאינם יודעים זאת כך שהפחמימות מעכבות את הירידה במשקל.
בדיקת דם פשוטה יכולה לתת תמונה ברורה יותר.
מסכימה בהחלט עם התשובה של דנה: כדאי לעבוד בתהליך של ירידה במשקל בצורה הוליסטית: לא רק תזונה וכושר, אלא חשיבה, פן מנטלי והתאמה אישית.
בתאריך: 15 ביולי 2009, 10:35
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

דיאטת פחממות לא טובה לכל אחד. אם אני למשל אעשה אותו אגיע תוך כמה חודשים למאה קילו. יש אנשים ובינהם אנשים שמכורים לפחממות ונהגו לאכול הרבה מהן במשך שנים - שלא ירדו ואף ישמינו מדיאטת לחם.
האינסולין במקרה זה הופך לפחות יעיל, אינו מתמודד יפה עם פירוק הסוכרים בדם והם הופכים לשומן. צריך לעשות הפרדה בין שני סוגים של פחממות: כאלה שיש להם ערך גליקמי גבוה (מעלים מהר את רמת הסוכר בדם) ופחממות בעלות ערך גליקמי נמוך. למשל חומוס, פחמימה מעולה!. יש להקפיד לאכול רק פחממות טובות בכל מקרה. לצערי רב הדיאטניות שייכות ל"דור
הישן" ורק סופרות קלוריות עבור המטופלים שלהם ומפחיתות שומן. לא כל אחד מרזה ככה. אני נאלצתי לשאת שנים רבות של קלון בגילאי ה30 שלי במשקל 103 קילו כי הדיאטנית שלי לא ניסתה להפחית לי פחממות כך שלא ירדתי גרם בדיאטה של 1000 קלוריות שכללה פעילות גופנית תאמינו או לא. ובמשך חודשים רבים!!! עד שהבנתי שעבורי - רק הפחתת פחממות תעבוד.
המשיב: דנה
בתאריך: 15 ביולי 2009, 11:34
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה