26 תשובות
שואל השאלה:
אם יש פה אנשים שגם לומדים/יודעים להפיק מוזיקה, יש לכם טיפים בשבילי?
אם יש פה אנשים שגם לומדים/יודעים להפיק מוזיקה, יש לכם טיפים בשבילי?
אנונימי
אף פעם אל תפסיק לעשות את מה שאתה אוהב. תחלום אחי העתיד לא מובטח לאף אחד.. אגב גמני חולה על מרטין גריקס הוא ה dj האהוב עלי.. למדת 8 חודש? כנראה שלמדת לבד.
כל דבר שאתה עושה בהתחלה הוא קשה ולא מובן זה אמור להיות קשה. אתה רוצה לקחת את הנושא ברצינות? מציע לך ללכת לתל אביב מכללת bpm שמלמדת אותך על עולם המוזיקה ויש קורס dj שם שעוזר לך להיפתח בנושא אתה יוצא משם עם כלים ומפתח תחביב אני בעצמי חושב על לעשות את זה בעתיד אשלח קישור אם אתה מעוניין זהו חפרתי חחח
כל דבר שאתה עושה בהתחלה הוא קשה ולא מובן זה אמור להיות קשה. אתה רוצה לקחת את הנושא ברצינות? מציע לך ללכת לתל אביב מכללת bpm שמלמדת אותך על עולם המוזיקה ויש קורס dj שם שעוזר לך להיפתח בנושא אתה יוצא משם עם כלים ומפתח תחביב אני בעצמי חושב על לעשות את זה בעתיד אשלח קישור אם אתה מעוניין זהו חפרתי חחח
קישורים מצורפים:
המון בהצלחה אתה מסוגל ותאמין בעצמך d:
תוכל למצוא קבוצות בפייסבוק, fxp, יוטיוב ועוד קהילות שונות.
אנונימי
johnnie - "קשה לפתח שמיעה מוזיקלית, שגורמת לך להבחין בין צלילים שונים וליצור מוזיקה מתאימה." - למה אתה מטעה אותו? לא צריך "לפתח" את זה. אני תמיד יכול לזהות זיופים של שירים. (יש קאברים ביוטיוב ששמעתי וחלק מהצלילים מזוייפים לעומת השירים המקוריים). ואני לא מנגן בכלל.
תשלח קישור לערוץ שלך, אני ארשם ;)
marshmello- התכוונתי שמישהו בלי 'שמיעה מוזיקלית' קשה לו לפתח כזאת, כנראה שלך יש. לא בכל אחד קיים הכישרון הספציפי הזה. מצד שני, אני לא אומר שזה בלתי אפשרי להשיג אותו.
סליחה, טעות שלי. חשבתי שאצל כולם זה ככה...
שואל השאלה:
איך אני יכול לדעת אם יש לי שמיעה מוזיקלית (מצטער אם זאת שאלה קצת מטומטמת)
איך אני יכול לדעת אם יש לי שמיעה מוזיקלית (מצטער אם זאת שאלה קצת מטומטמת)
אנונימי
תשמע שירים ביוטיוב, ואז קאברים שלהם. אם אתה מבחין בהבדל, יש לך שמיעה מוזיקלית. ואם לא הצלחת בהתחלה, תמשיך עם עוד שירים. בסוף זה יגיע. בהצלחה.
תלוי מה אתה שומע. תבדיל בין דרופים שונים. מה אתה כן אוהב ומה לא ומה נשמע לך דומה וטוב באוזן. אמנים דומים ל martin garrix לדוגמה? jay hardway, alan walker תבדיל ותשמע שירים אתה כבר תדע עם הזמן הם שלושתם מכוונים לאותו סגנון של מוזיקה ודרופים דומים יותר בכיוון של progressive house
כדאי שתבקש טיפים מאנשים שכבר מומחים בזה
הפייס של marshmello
https://m.facebook.com/marshmellomusic/
הפייס של avicii
https://m.facebook.com/avicii
הפייס של four music
https://m.facebook.com/fourmusic
הפייס של marshmello
https://m.facebook.com/marshmellomusic/
הפייס של avicii
https://m.facebook.com/avicii
הפייס של four music
https://m.facebook.com/fourmusic
קישורים מצורפים:
deadtome חח כן אמרתי שזה דומה לא בדיוק progressive house כנראה שאתה מתקדם בנושא אז מאמין לך. אגב אני הגבתי בפוסט שחברה שלך פירסמה שיר שלך אתה זה bangbird נכון? מסתבר שדיברנו בפרטי גם חח
לא ניסיתי, אבל אולי זה יעזור לך d:
קישורים מצורפים:
בנוסף, רצוי ללמוד תווים ואולי קצת להכיר פסנתר ותופים- ככה שתוכל להשתמש בצלילים כשאתה יוצר מוזיקה).
שואל השאלה:
אז זה אומר שיש לי שמיעה מוזיקלית אם אני מנגן באורגן שירים בלי לדעת את התווים (למדתי שנתיים אורגן)
אז זה אומר שיש לי שמיעה מוזיקלית אם אני מנגן באורגן שירים בלי לדעת את התווים (למדתי שנתיים אורגן)
אנונימי
לא. כי אתה מכיר את התווים של השירים האלה בע"פ. חוץ מזה שאין קשר. שמיעה מוזיקלית זה:
בעולם המוזיקה, שמיעה יחסית או שמיעת מרווחים, היא היכולת לזהות מרווחים מוזיקליים או יחסי תדירויות בצורה אינטואיטיבית ומדויקת. כלומר, זיהוי ההפרש בגבהים בין שני צלילים שונים. למשל: זיהוי צליל דו מסוים כגבוה בשתי אוקטבות מעל דו אמצעי, או זיהוי מרווח בין שני צלילים כסקסטה או קוורטה. לכל אדם ישנה שמיעה יחסית המאפשרת להבחין בין גבהים שונים של צלילים, אך שימוש במונח זה מתאר לרוב אדם בעל יכולות מעל הממוצע. לרוב כאשר משתמשים במונח "שמיעה מוזיקלית" מתייחסים למונח זה.
שמיעה אבסולוטית (מוחלטת) היא היכולת לזהות גובה צליל בשמו על פי תדר הצליל בלבד, דהיינו - על פי גירוי שמיעתי בודד, ולא בהסתמך על היחס בינו לבין צלילים נתונים אחרים. שם המונח נובע מכך שהיכולת אינה תלויה ביחס בין צלילים, ולפיכך היא מוחלטת, בניגוד לשמיעה יחסית. בני אדם בעלי שמיעה אבסולוטית מסוגלים, למשל, להבחין האם קטע מוזיקלי מסוים מנוגן בסולם המקורי בו נכתב, ברמה גבוהה יותר, הם מסוגלים להבחין אם מנגינה או צליל מסוים מכוונים לפי כיוון תזמורתי או לא (מזויפים). רוב האנשים, לעומת זאת, מסוגלים לזהות רק את היחס בין צלילי הקטע המוזיקלי ורק סטייה ביחס ביניהם תצרום באוזניהם כטעות או זיוף.
מתוך ויקיפדיה
בעולם המוזיקה, שמיעה יחסית או שמיעת מרווחים, היא היכולת לזהות מרווחים מוזיקליים או יחסי תדירויות בצורה אינטואיטיבית ומדויקת. כלומר, זיהוי ההפרש בגבהים בין שני צלילים שונים. למשל: זיהוי צליל דו מסוים כגבוה בשתי אוקטבות מעל דו אמצעי, או זיהוי מרווח בין שני צלילים כסקסטה או קוורטה. לכל אדם ישנה שמיעה יחסית המאפשרת להבחין בין גבהים שונים של צלילים, אך שימוש במונח זה מתאר לרוב אדם בעל יכולות מעל הממוצע. לרוב כאשר משתמשים במונח "שמיעה מוזיקלית" מתייחסים למונח זה.
שמיעה אבסולוטית (מוחלטת) היא היכולת לזהות גובה צליל בשמו על פי תדר הצליל בלבד, דהיינו - על פי גירוי שמיעתי בודד, ולא בהסתמך על היחס בינו לבין צלילים נתונים אחרים. שם המונח נובע מכך שהיכולת אינה תלויה ביחס בין צלילים, ולפיכך היא מוחלטת, בניגוד לשמיעה יחסית. בני אדם בעלי שמיעה אבסולוטית מסוגלים, למשל, להבחין האם קטע מוזיקלי מסוים מנוגן בסולם המקורי בו נכתב, ברמה גבוהה יותר, הם מסוגלים להבחין אם מנגינה או צליל מסוים מכוונים לפי כיוון תזמורתי או לא (מזויפים). רוב האנשים, לעומת זאת, מסוגלים לזהות רק את היחס בין צלילי הקטע המוזיקלי ורק סטייה ביחס ביניהם תצרום באוזניהם כטעות או זיוף.
מתוך ויקיפדיה
שואל השאלה:
זאת אומרת שמי שיש לו שמיעה מוזיקלית יכול לנגן באורגן שיר בלי טעויות על הפעם הראשונה ובלי לדעת את התווים, ואגב כשאמרתי שאני מנגן בלי תווים התכוונתי שאני יכול פשוט לנגן שיר בלי לדעת את התווים שלו ופשוט סתם לנגן את השיר איך שאני שומע אותו אבל זה לוקח לי כמה דקות
זאת אומרת שמי שיש לו שמיעה מוזיקלית יכול לנגן באורגן שיר בלי טעויות על הפעם הראשונה ובלי לדעת את התווים, ואגב כשאמרתי שאני מנגן בלי תווים התכוונתי שאני יכול פשוט לנגן שיר בלי לדעת את התווים שלו ופשוט סתם לנגן את השיר איך שאני שומע אותו אבל זה לוקח לי כמה דקות
אנונימי
שמיעה אבסולוטית היא היכולת לזהות צליל בשמו על פי תדר בלבד, כלומר משמיעת הצליל לבדו ללא השוואתו לצלילים אחרים. תכונה זו מועילה למשל למכווני פסנתרים, או לכיוון גיטרה לטון מסוים.
טעות נפוצה היא לסווג אנשים שיכולת השמיעה היחסית שלהם מפותחת, המסוגלים לנגן משמיעה יצירות או שירים מבלי להתבסס על תווים כתובים, כבעלי שמיעה אבסולוטית, שכן שמיעה אבסולוטית משמעה יכולת לזהות גובהו של צליל בודד ולא הפרשים בין תווים.
בניגוד לשמיעה הרלטיווית על צורותיה השונות הנפוצה יותר בקרב האוכלוסייה, השמיעה האבסולוטית קיימת אצל מעטים ושכיחותה נאמדת באחוזים בודדים.
מתוך ויקיפדיה
טעות נפוצה היא לסווג אנשים שיכולת השמיעה היחסית שלהם מפותחת, המסוגלים לנגן משמיעה יצירות או שירים מבלי להתבסס על תווים כתובים, כבעלי שמיעה אבסולוטית, שכן שמיעה אבסולוטית משמעה יכולת לזהות גובהו של צליל בודד ולא הפרשים בין תווים.
בניגוד לשמיעה הרלטיווית על צורותיה השונות הנפוצה יותר בקרב האוכלוסייה, השמיעה האבסולוטית קיימת אצל מעטים ושכיחותה נאמדת באחוזים בודדים.
מתוך ויקיפדיה
שואל השאלה:
אבל שמיעה אבסולוטית זה משהו שאפשר לפתח?
אבל שמיעה אבסולוטית זה משהו שאפשר לפתח?
אנונימי
לא.
בניגוד לשמיעה אבסולוטית הנחשבת לכישרון מולד או לכל היותר נרכש עד גיל 6, שמיעה יחסית יכולה להתפתח עם השנים באמצעות אימון האוזן.
בניגוד לשמיעה הרלטיווית על צורותיה השונות הנפוצה יותר בקרב האוכלוסייה, השמיעה האבסולוטית קיימת אצל מעטים ושכיחותה נאמדת באחוזים בודדים.
מתוך ויקיפדיה
בניגוד לשמיעה אבסולוטית הנחשבת לכישרון מולד או לכל היותר נרכש עד גיל 6, שמיעה יחסית יכולה להתפתח עם השנים באמצעות אימון האוזן.
בניגוד לשמיעה הרלטיווית על צורותיה השונות הנפוצה יותר בקרב האוכלוסייה, השמיעה האבסולוטית קיימת אצל מעטים ושכיחותה נאמדת באחוזים בודדים.
מתוך ויקיפדיה
שואל השאלה:
באסה, אבל לפי מה שאני מבין זה לא אומר שמי שיש לו שמיעה מוזיקלית יותר טוב ממי שיש לו שמיעה רלטיווית אלא זה רק אומר שאם יש לו מוזיקה שכבר הוא חושב עליה בראש יקח לו פחות זמן ליצור אותה, תקן אותי אם אני טועה
באסה, אבל לפי מה שאני מבין זה לא אומר שמי שיש לו שמיעה מוזיקלית יותר טוב ממי שיש לו שמיעה רלטיווית אלא זה רק אומר שאם יש לו מוזיקה שכבר הוא חושב עליה בראש יקח לו פחות זמן ליצור אותה, תקן אותי אם אני טועה
אנונימי
זה לא מדוייק.
בני אדם בעלי שמיעה אבסולוטית מסוגלים, למשל, להבחין האם קטע מוזיקלי מסוים מנוגן בסולם המקורי בו נכתב, ברמה גבוהה יותר, הם מסוגלים להבחין אם מנגינה או צליל מסוים מכוונים לפי כיוון תזמורתי או לא (מזויפים). רוב האנשים, לעומת זאת, מסוגלים לזהות רק את היחס בין צלילי הקטע המוזיקלי ורק סטייה ביחס ביניהם תצרום באוזניהם כטעות או זיוף.
מבחינה פיזיקלית ופונקציונאלית, לא קיים הבדל בין אנשים עם היכולת לאלה החסרים אותה. כלומר, לא נמצא שקיים הבדל פיזיולוגי במערכת השמיעה. ההבדל הוא, ככל הנראה, בתודעה שמפותחת בשכבת הקורטקס העליונה ואשר מאפשרת לזכור ולזהות תדרים באופן דומה לזיהוי של צבעים.
מתוך ויקיפדיה
אז האם זה אומר שאני סינסתז?
!i hope so
לשאלתך:
שמיעה יחסית מתבטאת בין השאר ב:
יכולתו של מוזיקאי לנגן או לשיר משמיעה קטע מוזיקלי מוכר ללא צורך בתרגול, בהתבסס על יחס המרווחים בין הצלילים, בהתאם לסולם שבו נכתב (מז'ור או מינור).
מיומנות הנדרשת מנגנים בכלים שגובה צליליהם איננו קבוע מראש (כמו גיטרה או פסנתר, להבדיל מחליל או קסילופון), לשם כוונון מדויק של הכלי. היכולת להביא את כל אחד מן הצלילים אל מקומו בגובה הנכון יחסית לצלילים האחרים, תלויה ברמת השמיעה הרלטיווית של המכוון.
זמרים ופייטנים, בעיקר אלה השרים מוזיקה ערבית, נדרשים לדקויות טונים בשירה וסלסול במקאמים שונים. ככל שהיכולת הרלטיווית של הזמר ברמה גבוהה יותר, כך השירה תהיה איכותית ומדויקת.
התמצאות (אוריינטציה) בעת ההאזנה למוזיקה, שמתבטאת בזיהוי התווים או בדרגות הסולם הנתון. אדם בעל שמיעה רלטיווית מפותחת יוכל לחזות בעת נגינה את התו או האקורד הבא ביצירה שהוא מכיר היטב משמיעה, בלי להיעזר בתווים כתובים.
מתוך ויקיפדיה
בני אדם בעלי שמיעה אבסולוטית מסוגלים, למשל, להבחין האם קטע מוזיקלי מסוים מנוגן בסולם המקורי בו נכתב, ברמה גבוהה יותר, הם מסוגלים להבחין אם מנגינה או צליל מסוים מכוונים לפי כיוון תזמורתי או לא (מזויפים). רוב האנשים, לעומת זאת, מסוגלים לזהות רק את היחס בין צלילי הקטע המוזיקלי ורק סטייה ביחס ביניהם תצרום באוזניהם כטעות או זיוף.
מבחינה פיזיקלית ופונקציונאלית, לא קיים הבדל בין אנשים עם היכולת לאלה החסרים אותה. כלומר, לא נמצא שקיים הבדל פיזיולוגי במערכת השמיעה. ההבדל הוא, ככל הנראה, בתודעה שמפותחת בשכבת הקורטקס העליונה ואשר מאפשרת לזכור ולזהות תדרים באופן דומה לזיהוי של צבעים.
מתוך ויקיפדיה
אז האם זה אומר שאני סינסתז?
!i hope so
לשאלתך:
שמיעה יחסית מתבטאת בין השאר ב:
יכולתו של מוזיקאי לנגן או לשיר משמיעה קטע מוזיקלי מוכר ללא צורך בתרגול, בהתבסס על יחס המרווחים בין הצלילים, בהתאם לסולם שבו נכתב (מז'ור או מינור).
מיומנות הנדרשת מנגנים בכלים שגובה צליליהם איננו קבוע מראש (כמו גיטרה או פסנתר, להבדיל מחליל או קסילופון), לשם כוונון מדויק של הכלי. היכולת להביא את כל אחד מן הצלילים אל מקומו בגובה הנכון יחסית לצלילים האחרים, תלויה ברמת השמיעה הרלטיווית של המכוון.
זמרים ופייטנים, בעיקר אלה השרים מוזיקה ערבית, נדרשים לדקויות טונים בשירה וסלסול במקאמים שונים. ככל שהיכולת הרלטיווית של הזמר ברמה גבוהה יותר, כך השירה תהיה איכותית ומדויקת.
התמצאות (אוריינטציה) בעת ההאזנה למוזיקה, שמתבטאת בזיהוי התווים או בדרגות הסולם הנתון. אדם בעל שמיעה רלטיווית מפותחת יוכל לחזות בעת נגינה את התו או האקורד הבא ביצירה שהוא מכיר היטב משמיעה, בלי להיעזר בתווים כתובים.
מתוך ויקיפדיה
אתה רוצה להיות מפיק ודיג'יי?
תאמין בעצמך! שאתה יכול.
תלמד, תשקיע, תשמע מוזיקה של אחרים ותלמד ממנה.
התמדה, רצון, שקידה, למידה, יכולת ואופטימיות יעזרו לך מאוד.
אתה תשתפר עם הזמן, אבל כמובן שתצטרך לעבוד קשה.
בהצלחה!
תאמין בעצמך! שאתה יכול.
תלמד, תשקיע, תשמע מוזיקה של אחרים ותלמד ממנה.
התמדה, רצון, שקידה, למידה, יכולת ואופטימיות יעזרו לך מאוד.
אתה תשתפר עם הזמן, אבל כמובן שתצטרך לעבוד קשה.
בהצלחה!
אנונימי
מאיפה למדת? תיקח קורסים שונים, עד כמה שאתה מוכן להשקיע.
מצד שני, מפיק מוזיקלי זה לא תפקיד שבנוי לכל אחד, קשה לפתח שמיעה מוזיקלית, שגורמת לך להבחין בין צלילים שונים וליצור מוזיקה מתאימה.
מצד שני, מפיק מוזיקלי זה לא תפקיד שבנוי לכל אחד, קשה לפתח שמיעה מוזיקלית, שגורמת לך להבחין בין צלילים שונים וליצור מוזיקה מתאימה.
תמשיך, ותעלה קליפים ליוטיוב. תקרא את התגובות, שיגידו לך מה צריך לשפר/לתקן.
באותו הנושא: