תשובה אחת
בעצם קבלת ההחלטה איך ייראה סמל המדינה, יש בו כבר ביטוי מובהק לעצמאותנו, המחשבתית, רוחנית דתית שורשית יהודית. שאומר אפחד לא יחליט בשבילנו, עד הפרטים הקטנים והכל כך חשובים האלה, מסורת ישראל ושורשיו, שמירה על ערכי הדת!
הנה קטע ממגילת העצמאות, המדגיש את חירותו של העם היהודי, ותקוותו לחדש ימים כקדם.
''בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי''
(המנורה מוזכרת בתנ''ך כמה פעמים, באריכות)
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.
ענפי הזית שסביב המנורה הם המקור לאור, נבואת זכריה מדמה את שני ענפי הזית לדמותם של שני מנהיגי עם ישראל באותם ימים. הכהן הגדול מבית אהרן והמלך מבית דוד. את שניהם, היו מושחים בשמן זית כשהוכתרו לתפקידם. אפשר גם לראות בענפי הזית ביטוי לשלום. יונה הנושאת על זית. עצמאות ישראל בארצו היא 'ראשית צמיחת גאולתנו' שביטויה החיצוני הוא סמל המנורה.
הנה קטע ממגילת העצמאות, המדגיש את חירותו של העם היהודי, ותקוותו לחדש ימים כקדם.
''בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי''
(המנורה מוזכרת בתנ''ך כמה פעמים, באריכות)
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.
ענפי הזית שסביב המנורה הם המקור לאור, נבואת זכריה מדמה את שני ענפי הזית לדמותם של שני מנהיגי עם ישראל באותם ימים. הכהן הגדול מבית אהרן והמלך מבית דוד. את שניהם, היו מושחים בשמן זית כשהוכתרו לתפקידם. אפשר גם לראות בענפי הזית ביטוי לשלום. יונה הנושאת על זית. עצמאות ישראל בארצו היא 'ראשית צמיחת גאולתנו' שביטויה החיצוני הוא סמל המנורה.
באותו הנושא: