סטיפס ל ?  


לבוש צנוע ביהדות - מבחינת הדת, מה יותר צנוע: מכנסיים אבל ארוכים או חצאיות אבל קצרות (לא מיני אבל שלא ממש עוברות את הברך)?

שואל השאלה: אנונימית‏  (2 בינואר 2011, 19:38)
השאלה היא שאלה למומחים. רק מומחים ובעלי מקצוע המבינים בתחום, מוסמכים לענות על שאלות כאלה.
תשובות הגולשים:
מיון לפי זמן  |  דירוג
מכנסיים, נראה לי
המשיב: אנונימי
בתאריך: 2 בינואר 2011, 19:42
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אם את מדברת על איזה 5 או 3 ס"מ מעל הברך אז עדיף את זה..
כי אני לומדת בבית ספר ממלכתי ומרשים שם חצאיות כאלהה..
בכול מקרה אני מקווה שעזרתייי :)
המשיב: לילללללללללללללו'ש
בתאריך: 2 בינואר 2011, 19:47
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

מכנסיים.
כי זה ארוך, לא כמו החצאית שהיא קצרה ורואים את הרגליים.
המשיב: אנונימי
בתאריך: 2 בינואר 2011, 19:56
-2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

לשואלת האנונימית: מבחינת הצניעות, ברור שעדיף בגד שמכסה את כל הרגל מאשר חצאית קצרה אשר מגלה את רוב חלקה של הרגל. אבל גם המכנסיים אסורים בלבישה לבנות ישראל, משום האיסור של "לא יהיה כלי גבר על אשה", כשם שלגבר אסור ללבוש בגדי נשים. כך שהשאלה שלך דומה לשאלה: מה עדיף יותר, לאכול בשר של סוס או בשר של חמור? הרי שני סוגי הבשר הללו נאסרו בתורתנו הקדושה, וברור שבכל מקרה יש איסור. לכן, עדיף ביותר ללכת בשמלה או בחצאית אשר מגיעה לכל הפחות עד הברך, ורצוי 10-20 סנטימטרים מתחת לברך, בצורה כזו תקיימי את מצוות הצניעות בהידור רב, ותזכי לכל הברכות שברכה התורה את בנות ישראל המתלבשות בצניעות.
המשיב: מוזס ‏ (1)
בתאריך: 2 בינואר 2011, 20:32
3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

לדעת מרן הרב עובדיה יוסף (ראיתי פעם בביטאון תחומין) מכנסיים עדיף. אולם לדעת רוב הפוסקים(ביניהם הרב וולדינברג) מכל מקום חצאית עדיף, ומכנסיים אסור גם משום "לא ילבש" וגם משום גירוי עבירה לגברים.
לכן רצוי ללבוש חצאית כזו עדיין. מקווה שהחכמתי.
המשיב: ישראל פרידמן ‏ (6)
בתאריך: 3 בינואר 2011, 00:31
3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אנונימית יקרה, מבחינת ההלכה זה אסור וזה אסור (ואין עדיף -עדיף, זה כשאין ברירה ובמקרה זה -יש) פתחי קיצור שולחן ערוך וקראי הלכות צניעות. מהות הצניעות אינה נוגעת רק בלבוש אלא גם בהתנהגות כי מטרתה היא להגביל אותך להתנהלות כזו שלא תביא את הגבר לידי פיתוי. ובעניין הלבוש, כוונת ההלכה היא שלא להסגיר את קימורי גופך ולא לחשוף את עורך מלבד עור הפנים והידיים (עד המרפק) אפילו אסור שאצבעות רגליך יהיו חשופות. רוצה ללכת עם סנדלים? -אז גם עם גרביים. אין ברירה. הקדוש ברוך הוא נתן לנו חוקים ומצוות ועלינו להישמע לכולם. ברגע שאנו אומרים זה כן מתאים לי -וזה, לא מתאים לי, אנחנו בעצם מבטלים את ציווי הקב״ה כלא חשובים או כלא מתאימים (עבירה גדולה וחמורה כי האדם בעצם מזלזל בחשיבות הציווי האלוהי)
אם נסנן את התורה אין שונים אנו מהקונפורמים לדוגמה, ואף עדיפים אותם כופרים שאינם מקיימים את התורה כלל מאלה שמכופפים אותה לרוחם. לעניינינו, לבשי בגדים צנועים, ברוח ההלכה, כראוי לבת ישראל ובלי תירוצים! גם אם קשה, זאת לא שאלה של קושי אלא של אסור או מותר וגם אם את לא מבינה את ההיגיון בהגבלה הנוקשה מצד ההלכה את המין הנשי רק בשביל להקל על הגברים זה ממש לא משנה את העובדה שאת מחוייבת לה.
אני המון פעמים אומר לתלמידים שלי, שלפחות בשליש מהמצוות אני לא מוצא היגיון, או לפחות, אני רואה דרך התנהלות טובה הרבה יותר מאשר בציווי, אך בכל זאת עושה, גם בלי להבין. זהו טבעו של עם ישראל: ״נעשה ונשמע״ כך קיבלנו את התורה. כשאלוהים עבר בין עם לעם ושאל אם הם רוצים את התורה כולם שאלו מה יש בה? מה החיובים? מה המצוות? מה מקבלים בסוף?.. אך עם ישראל אמר מיד: ״נעשה ונשמע״ (קודם נעשה אח״כ נשמע מה אנו עושים ולמה) אנו מאמינים בהקב״ה! קודם עושים ורק אחר כך שואלים שאלות. וגם אם לא מקבלים תשובה ממשיכים. גם נגד ההיגיון. אם הקב״ה דרש -יש סיבה מצויינת גם אם לא רואים אותה, תאמיני לי.
בת ישראל היקרה, אל תסנני ותכופפי את התורה..
-רק הפנים והידיים עד המרפקים. (וכמובן שמירת נגיעה ואיסור איחוד).
עלי והצליחי בעזרת השם.
המשיב: אליהו אדמי
בתאריך: 3 בינואר 2011, 01:32
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

מפחיד לחשוב שיש (הרבה) אנשים כמוך אליהיו, ישמעו אוזניך מה פיך מדבר..
המשיב: אנונימי
בתאריך: 3 בינואר 2011, 11:17
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

יש לי שאלה: מה עדיף לגנוב או לרצוח?
ובכן זה אסור וזה אסור.
אסור חצאית קצרה ואסור מכנסים.
מתפללת בשבילך שיבוא יום ותהני מהצניעות, אני לפעמים לא מבינה למה נשים מוכנות למכור את הגוף שלהם לכל גבר שהולך ברחוב.. תהיי צנוע, תשמרי על הגוף שלך.
המשיב: נקודה למחשבה
בתאריך: 21 במרץ 2012, 13:45
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה