סטיפס ל ?  


תזונה שמפצה על החוסר בבשר לצימחונים - אני צימחונית ואמרו לי שאני צריכה לאכול כל מיני דברים, שיהיה לי לגוף במקום בשר. מה צריך לאכול כשאתה צמחוני במקום בשר?

שואל השאלה: אנונימי‏  (26 במרץ 2011, 22:08)
תשובות הגולשים:
מיון לפי זמן  |  דירוג
יש ויטמינים. חברה שלי צמחונית והיא לוקחת ויטמינים. אני לא יודעת איך קוראים להם, תבררי בסופר פארם או משהו.
המשיב: lindaH ‏ (44)
בתאריך: 26 במרץ 2011, 22:10
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

כדאי לך ללכת לדיאטנית שתיתן לך תפריט.
אפשר דרך קופות החולים ולא אמור לעלות כסף.
צמחונות עשויה לגרום לחוסר בברזל, אבץ, ויטמין B12 ועוד.
אם יהיו לך חוסרים בויטמינים את עשויה לסבול מעייפות, נשירת שיער, הפסקת מחזור ובעיות אחרות.

בעיקרון את צריכה לאכול חלבונים כמו גבינות וביצים וגם שילוב של קטניות ופחמימות (אורז עם עדשים או אפונה, חומוס עם פיתה..) וגם אגוזים, שקדים וטחינה משומשום מלא.
המשיב: עדי
בתאריך: 26 במרץ 2011, 22:16
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שלום לך!
אני גם צימחונית.
תמיד היה לי חוסר בברזל, וויטמין B12, והרבה גם ויטמין D וC. (אלו קצת פחות בגלל הצמחונות, אבל בגלל חוסר בשאר ויטמינים- הם לא נספגים טוב, ואז נוצר חוסר גם בהם.)

אני לוקחת באופן קבוע ברזל, בי 12, ויטמין די וסי.
כל אחת, סוג אחר של כדורים/טיפות יתאים. לכן כדאי תגשי קודם לעשות בדיקות דם אם את באמת צריכה. אם כן, תשאלי את הרופא/ה אם ויטמין בי 12 של החברה floris יתאים לך- זו חברה מצויינת, כדורטים למציצה, שלקחתי אמרו לי לחצי שנה. אחרי חצי שנה חזרתי לבדיקה, והיה לי יותר מידי.. הם ממש חזקים.
ברזל לקחתי כל מיני סוגים, אין לי משהו מסויים להמליץ.

בנוגע לתחליפים במזון:
הייתי אצל תזונאית והיא נתנה לי מספר מאכלים שכל צמחוני/ת חייבים לשלב כל יום במזון: (לא הכל יחד, אלא נגיד 2 מוצרים כל יום.)
אגוזים
שקדים
אפונה
שעועית
ביצים
מוצרי טיבעול (יש בהם טופו- שהוא תחליף עיקרי)
אז באמת- טופו
מוצרי חלב
דגנים מלאים
קמח מלא
ירקות ירוקים עלים (כמו חסה, פטרוזליה וכד'..)
סויה
כל סוגי הקטניות

האמת יש עוד המון, זה מה שעולה לי כרגע.

שתיית קפה/תה מונעת ספיגה של הויטמינים, על כן עדיף להמעיט ככל האפשר, את יכולה אם את ממש חייבת, עדיף כמה שיותר רחוק מארוחה אחרת כל הסיבים התזונתיים, כל הויטמינים, לא בטוח יספגו בגופך..

כדאי לקחת את הכדורים, ובכלל, בנוסף לכל ארוחה- לשתות מיץ פרות סחוט (תפוז, קלמנטינה, אשכוליות..) המיץ מלא ויטמינים טובים וגם עוזר לספיגת הויטמינים שאת מקבלת משאר המזון.

בנוסף- כל יום לסחוט גזרים, תפוח ו2 סלק- לשתות את המיץ, הכי טוב לברזל! המיץ שנוצר מלא מלא בברזל ומחליף ימים שלמים של כדורים שתקחי..
בכלל - בסלק יש המון המון ברזל- ועדיף לא מבושל (כיוון שאז הויטמינים הולכים, כנ"ל לגבי כל בישול של ירק.) יש אפשרות בסיר ל'אידויי'- הוא שומר על הויטמינים.

חפרתי הא?!...\
בהצלחה!

אגב, אני התחלתי לאכול דגים, ממליצה לך לנסות. התחלתי הטונה שדחפתי לסנדויץ שמן מלא ביקרות גבינות, כך שאני לא ארגיש את הטונה.. לאט לאט התקדמתי, עכשיו אני אוכלת קצלת דגים.
ואיך? הרי אני שונאת! ! !
כי אני חושבת על הלאה, על המשך החיים שלי. לא תהיעה אפשרות לעבור הריון עם כזה חוסר ויטמינים עצום. וזהו התמריץ שלי לאכול גם כשלא טעים וקשה..
ובכלל- תחשבי על הבריאות שלך, ואולי גם את תצליחי!
המשיב: מירב
בתאריך: 27 במרץ 2011, 14:53
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: תודה רבה כולם!
מירבת התשובה שנתת ממש עזרה לי
אמא שלי אמרה לי שאני לא יכולה להיות צימחונית בגלל שזה פוגע בגוף, אבל כשהראיתי לה את התשובה שלך היא השתכנעה
המשיב: אנונימי
בתאריך: 29 במרץ 2011, 01:45
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה