סטיפס ל ?  


חתונה בין דתות - אני יהודיה וחבר שלי נוצרי, אנחנו חושבים על להתחתן. כיצד בכללי, בלי קשר לדת, מתבצע טקס האירוסים (ללא אירוע ואנשים וכו') זה עולה כסף גם? כל מה שאפשר לפרט לי פה יעזור! האם הוא יהיה חייב להתגייר? או שיש מקומות שאפשר גם בלי? הדת לא חשובה לנו.

שואל השאלה: אנונימית‏  (6 ביוני 2011, 13:02)
תשובות הגולשים:
מיון לפי זמן  |  דירוג
אני שמעתי שעורך דין יכול לחתן... כמו בקפריסין שכל הזוגות הולכים לשם להתחתן בלי רב בלי כלום
חתונה אזרחית.
המשיב: אנונימי
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:04
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה



לדעתי האפשרות היחידה היא להתחתן בחתונה אזרחית, אבל אז לא תרשמו כזוג,
או להתחתן בחו"ל.

אבל אני לא בטוחה כל כך מה באמת ניתן לעשות במקרה כזה, ולכן אני מצטרפת לשאלה.
המשיב: אני!D: ‏ (99)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:14
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

מסכימה עם שואלת השאלה, התגובות פשוט מגוחכות.

יש פה מישהו שיכול לענות על השאלה באופן קצת יותר רציני בבקשה?

גם אני אשמח לדעת את התשובה.
המשיב: אני!D: ‏ (99)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:31
5
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אחותי הגדולה התחתנה עם נוצרי לפני החתונה הראה והבטיח עולם ומלואו שהוא אוהב ושרוף עליה 3חודשים אחרי החתונה החיים שלה נהיו מרורים כל הזמן ביזה אותה שהיא יהודיה.
כל מי שהתחתנה התחרטה בסוף. לא מאוחר לעצור. תודה שהקשבת
המשיב: חייל
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:31
-4
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אני יודעת על זוג הורים נשואים שהאחד נוצרי והשניה יהודיה, אני חושבת שאתם יכולים להתחתן אבל רק בחתונה אזרחית ולא ברבנות. אבל אני לא ממש בטוחה. אני חושבת שהכי טוב שתדברי על זה עם רב נגיד או עם עורך דין ואפילו עם זוגות שעברו את התהליך שאת מתכוונת לעבור.

ובנוגע לאלה שמציקים לך בנושא - תתעלמי מהם, את תקבעי את החיים שלך לפי מה שאת עושה ותתחתני עם מי שאת אוהבת.. (ולאלה שלא בטוחים - כן, אני יהודיה וזה מה שאני אומרת )
אז דבר ראשון שיהיה במזל טוב
ודבר שני מקווה שעזרתי:D
המשיב: פיצית 2 ‏ (159)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:34
3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אני אמסה להיות יותר ספציפית.. זה תלוי מאוד במה את רוצה..
אתם רוצים חתונה ברבנות עם כתובה אז הוא צריך להתגייר
אם הוא לא מוכן אפשר חתונה אזרחית שמתבצעת על ידי עורך דין

ואני חושבת שזה כן יעלה כסף.

זה מספיק מפוקס?!
המשיב: פיצית 2 ‏ (159)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:41
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

תשובת מומחה סטיפס: אמיר לירן, עורך דין ‏ (634)

חתונה של בני זוג מדתות שונות, מחייבת חתונה אזרחית ולא חתונה דתית.

בארץ לא מכירים בחתונה אזרחית.

כדי שמשרד הפנים יכיר בכם כזוג נשוי, תצטרכו להתחתן בחו"ל בנישואין אזרחיים, ואז תוכלו להירשם בארץ כזוג נשוי.

אם לבן זוגך לא אכפת מן הדת, ואם את לא תרצי שבעתיד יהיו לילדיך בעיות זהות דתיות, אזי אני ממליץ כי בן הזוג שלך יתגייר עבורך.

זה יאפשר לכם לערוך חתונה רגילה בארץ, ימנע בעיות זהות לילדים, ויקל עליך במקרה של גירושין חלילה.
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:45
4
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

יהודיה לא יכולה להתחתן ברבנות עם גוי. רק חתונה אזרחית בחו"ל.

רצוי מאוד שהוא יתגייר גם אם לא אכפת לכם מהדת כדי שילדכם יהיו יהודים לכל דבר ועיניין ולא יהייה להם בעיות בבית ספר, צבא, בירוקרטיה ועוד.

אשמח לשלוח לך סרטונים בנושא. שלחי מייל ל ozir@012.net.il
המשיב: ozir ‏ (361)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 13:56
3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: לפי מה שהבנתי כרגע כאשר קראתי קצת על חתונה אזרחית.. הבנתי שישנה אפשרות כזו גם בארץ... אך לא נחשב לזוג נשואי ולא יהיו לנו הטבות כמו זוג נשואי מחתונה רבנית משכנתא וכו'.. (לא הכי הבנתי מה הם ההטבות והשוני) בכל מקרה אני לא מבינה מה יכולות להיות הבעיות לילדים שלנו אם לבן זוג שלי בעצמו לא היו שום בעיות עד עכשיו בחיים בגלל הדת שלו.
אני יגיד תאמת הכוונות שלנו כאשר תיהיה הזדמנות היא להגר לח"ול שם עדיף להיות נוצרי מיהודי.. ולכן כנראה שנתחתן חתונה אזרחית בעתיד נהגר לח"ול ואז במקום שהוא התגייר אני התגייר... איך הופכים מיהודיה לנוצריה? ברור שכל אלו הם רק תאוריות אבל זה לא כל כך רחוק ממני ובגלל שאני לא מבינה בזה הרבה אני מתעניינת בזה ושוקלת את כל הדברים כדי לראות את התמונה מכל הכיוונים ואז להחליט מה טוב בשבילי.. אין צורך להתחיל לחנך אותי עכשיו.. אני סך הכל רוצה ללמוד איך עובדים הדברים ולהבין לבד מה טוב בשבילי.
המשיב: אנונימית
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:03
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

בד"כ לא עושים טקס אירוסין למיטב ידעתי.
לצערי בישראל אין אפשרות לעשות חתונה אזרחית, כלומר בארץ לא תוכלו להתחתן בלי שהוא יתגייר (או שאת תתנצרי) אפשרות אחרת היא לטוס לקפריסין, זה מה שרוב הזוגות שמעוניינים בחתונה אזרחית עושים (לפעמים אפילו אם שניהם מאותה דת - פשוט כי הם לא מתחברים לטקס הדתי)
הטקס עצמו לדעתי כולל סכום כלשהו לרבי או למחתן, אם את לא עושה אירוע זה לא אמור לעלות הרבה.

תתעלמי מכל המגיבים שמנסים למנוע ממך להתחתן עם מי שאת אוהבת. זכותך לאהוב את מי שתרצי. עם זאת, קחי בחשבון שיהיו אנשים כאלה שיתלחששו סביבכם תמיד.
ולכל המגיבים: אני אישית מכירה זוג של יהודיה ונוצרי שהם אנשים מדהימים, נשואים כבר הרבה מאד שנים, מאד אוהבים והילדים שלהם בסדר גמור. ברור שיש זוגות שמתגרשים, זה שכמה מהם זוגות עם דתות שונות זה רק מתבקש סטטיסטית, זה לא אומר שום דבר על קשר בין דתות.
בכל מקרה, אם אתם מתכוונים לעשות ילדים ואם אתם מתכוונים לחיות בישראל, עדיף לרשום אותם כיהודים ולא כנוצרים כדי להקל עליהם את החיים בארץ.

מזל טוב! קולולולולולו
המשיב: MunchkinGirl ‏ (189)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:16
-3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

תשובת מומחה סטיפס: אמיר לירן, עורך דין ‏ (634)

לא מכניסים ראש בריא למיטה חולה ללא צורך.

העובדה ששני בני הזוג רואים את עצמם כאתאיסטיים, איננה מונעת מן הסביבה לראות אותם כיהודים או נוצרים.

כפי שציינתי אם לבן הזוג לא אכפת מן הדת, שיתגייר, וכך תמנעו גם התבוללות וגם בעיות זהות קשות לילדים.

העובדה שבני הזוג אוהבים אחד את השני, איננה פותרת אותם לחשוב קדימה באחריות על עתיד הילדים, הרי אחרת בשביל מה הם מתחתנים.

ילד אוהב יציבות ומשמעות, ואילו כאן מדובר בלהכניס את הילדים מראש לסחרור של דת, אמונה ואי אמונה - משמעות הדבר שהילדים יבחרו בבוא היום להיות או נוצרים או יהודים.

שלא לדבר על היום שבו אחד מבני הזוג יחזור בו מלהיות אתאיסט, ואז יתחיל בלאגן, שלא לדבר על הורי החתן שעשויים אף הם לבחוש בקלחת.

בשורה התחתונה - פוטנציאל לכאב ראש עצום, שיכול להיפטר בקלות מבעוד מועד.
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:27
4
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

תעזבי את הנושא של הדת בצד. דת לא קובעת באהבה. אם צריך, טקס אזרחי בקפריסין. אם הוא רוצה, שיתגייר-כדברייך הדת לא משנה לכם ממילא, אז שיהיה רשום יהודי. אם לא, טקס אזרחי. אני לא בטוח שטקס האירוסין הוא בכלל חובה או המלצה בלבד. כמה הוא עולה, תלוי בכם איך תחליטו לעשות אותו.
המשיב: reuven (נאמן סטיפס) ‏ (2509)
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:30
-2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אנונימית יקרה!

את נשמעת בחורה חכמה ועניינית,

אז תחשבי קצת על זה שאלוקים, בורא העולם, בקש ממנו, היהודים ללכת בדרך מסויימת ולשמור על העם היהודי.
ברגע שאנו לא עושים את רצונו- זה מכעיס אותו, ואז זה מתנקם בנו, במדינה, בחיילים, ובמשפחות...
הצעד שאת עושה יכול להיות צעד טוב בשבילך, אבל תחשבי מה את גורמת לכל עם ישראל...
אני בטוחה שלא טוב לך עם המחשבה הזאת...
אז תחשבי מה את יכולה לעשות למען החיילים שלנו... תודה!
המשיב: חיילת
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:34
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: מה הקשר לחיילים שלנו? שנינו בצבא משרתים ותורמים את חלקנו למדינה. לגבי הדת והעתיד שלנו אנחנו נתאים אותו בהתאם לאיפה שנגור.. אין שום סיבה שיהיה כאב ראש ובעיות לילדים גם במשפחה דתייה לחלוטין הילדים יכולים להתנגד לדת ולא להסכים איתה.. רק ששם ההורים לוקחים קשה מעיפים מהבית וכו'.. ופה יהיה הפוך אנו לא עושים להם שטיפת שכל הם יהיו מודעים להכל נהיה משפחה רגילה כמו כולן נחליט בעצמנו על איזה מנהגים כן לשמור איזה חגים כן לחגוג הילדים יגדלו בזה ולא תיהיה שם בעיה לשנות גישה בהתאם לרצונות שלהם. אתם לא יכולים להכנס לי לראש ולהבין מה הולך שם מה עברתי מאיפה כל זה מגיע.. אז אל...:) יש מספיק יהודים גם בלעדי זה לא ישנה את זה שיהיה כתוב לי בתעודת זהות שאני יהודיה אם אני במילא לא באותו ראש ולא הולכת להשאיר המשכיות יהודית מהצד שלי אלה אם כן הם ירצו בזאת.
אני מקבלת את הדעות שלכם ואין לי בעיה עם מה שאנשים אחרים חושבים אבל את התשובות שלי קבלתי את ההחלטה שלי אני יעשה בסופו של דבר לבד:) תודה רבה לכולכם
המשיב: אנונימית
בתאריך: 6 ביוני 2011, 14:52
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

תשובת מומחה סטיפס: אמיר לירן, עורך דין ‏ (634)

בהצלחה!

נאחל לך שהתחזית השחורה הפוטנציאלית לא תתממש, ואתם, משפחותיכם, וילדיכם, תוכלו להסתדר נפלא עם עירוב הדתות.

לפעמים צריך להתנסות וליפול קשות כדי ללמוד להקשיב לניסיונם של אחרים.
בתאריך: 6 ביוני 2011, 15:01
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

הוא חייב להתגייר!
אפשרות שנייה היא להפרד..

אני ממליצה מאוד על האופציה הראשונה!
חוצמיזה, זה גם בעיה לילדיך!
את חייבת שהוא התגייר.!
זה לא בעיה זהו ביי.
המשיב: חצויה
בתאריך: 6 ביוני 2011, 16:52
3
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אונונימית יקרה

אני ממש מזדהה עם המקרה שלך בגלל שאצלינו במשפחה היה כזה סיפור בדיוק,.

אחותי היתה מאוהבת בבחור נוצרי, משכיל, שירת ביחידה סודית בצה"ל, נחמד, חתיך, עבודה מכובדת מאוד, לבבי, שהבטיח לה עולם ומלואו בקיצור גבר החלומות של כל בחורה..

כולם אבל כולם ניסו לשכנע אותה שלא תתחתן איתו, אבל האהבה היתה יותר חזקה.

מאז חייה נהפחו לגהינום,!

על כל דבר קטן הוא היה יורד עליה שהיא יהודיה ומציק לה, מבזה אותה בכל הזדמנות על זה. היא נהיתה ללעג וקלס בין כל חבריו. היא היתה יושבת בבית ובוכה על השטות הזאת... (שיהיה ברור בין אחותי ליהדות אין שום קשר אטאיסתית גמורה) דבר שלפני החתונה לא היה לו זכר בכלל..

עד שהגהינום הסתיים.. בפרידה עם תהליך משפטי ארוך ומורכב.

לכן אנונימית יקרה תחשבי עוד צעד אחד קדימה, ותלמדי מנסיונם של אחרים, למענך.

זה מציאות ברורה כל נישואים מעורבים התוצאה שלהם היא - מריבות, שנאה, איומים, צלקות, והרבה הרבה עוגמת נפש.


את תעשי מה שאת רוצה.. אבל בסוף תודי לכולם ותבכי מרורות שלא שמעת לקול המציאות.



המשיב: יניב
בתאריך: 6 ביוני 2011, 19:16
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

צודק,
הוא אף פעם לא ישכח לך שאת יהודיה אם תתחתני ובכל מקום פתאום הוא יתהפך עליך ולא תביני למה, זה יהיה בגלל שאת יהודיה.
המשיב: ozir ‏ (361)
בתאריך: 7 ביוני 2011, 01:21
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: טוב סתמו... ביי
המשיב: אנונימית
בתאריך: 7 ביוני 2011, 01:35
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

את בחורה צעירה ומאוהבת ואת לא רואה את האמת!

תמשיכי לטמון את הראש בחול... אבל,

כשהוא יזרוק אותך פצועה וחבולה ונטולת כל רכוש אל תבואי לבכות..

בכל אופן, כדאי שתזכרי את המספר הזה כל הזמן בעת הצורך תשתמשי בו

620640 -1800 יד לאחים

המשיב: פלוני
בתאריך: 7 ביוני 2011, 01:47
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: מצאיפה הוצאת שהוא יזרוק אותי הבחור מוכן להתגייר גם בשבילי.. זאת אני שחושבת שלא כדאי בנתיים ושאני זאת שהתגייר! קיצור תפסיקו לדחוף את האף כבר ענו לי על השאלה אז סתמו כבר וזהו!
המשיב: אנונימית
בתאריך: 7 ביוני 2011, 02:00
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

תשובת מומחה סטיפס: אמיר לירן, עורך דין ‏ (634)

אנונימית יקרה,

את צודקת, שאת היא מקבלת ההחלטות, ואת תחליטי מה טוב בשבילך, ואף אחד לא יחליף אותך כאן.

עוד אוסיף, כי לבקש תשובות מאנשים, ואחר כך לכתוב להם בחזרה "סתמו כבר", לא מכבד אף אחד, וחבל.
בתאריך: 8 ביוני 2011, 08:29
4
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: כי לא בקשתי ממכם להיות פסיכולוגים או איזה יועצי זוגיות וכו'...!
במקום לקבל תשובות הרגשתי מותקפת ועל מה? לא כבדתם את השאלות שלי את הדעות שלי וההחלטות שלי דרכתם עלי שאני קטנה לא מבינה מהחיים שלה ועוד אני לא בסדר? אמרתי לכם תודה שאנשים כבר טרחו וענו לי כמו שצריך ואין צורך לחנך אותי אבל המשכתם... אז מי שמגיע לו לסתום סתם.. דווקא אתה לא אמור להעלב מזה.
המשיב: אנונימית
בתאריך: 8 ביוני 2011, 13:33
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

לאנונימית שלום!
אני מקוה שלא תתרגזי שוב, תסלחי לי אבל רק עכשיו קראתי את שאלתך וכל התשובות שנתנו עד כה.
בשאלתך בקשת כל פרט שיכול לעזור, אני לא הולך לשכנע אותך או להטיף לך, כי אני לא חושב שיש בזה טעם. אבל יש מספר עובדות שעליך לדעת, הבחירה תמיד נשארת שלך.

1. יהודי או יהודיה, לעולם לא יוכלו להתגייר לגוי - אין דבר כזה, יש דבר שנקרא המרת הדת, ויהודי כזה נקרא "יהודי מומר" אבל הוא נשאר יהודי לעולם, גם אחרי המות.

2. ילדים לאם יהודיה, לעולם יהיו יהודים, היהדות הולכת לפי האם.

3. כתבת באחת התגובות:"ופה יהיה הפוך אנו לא עושים להם שטיפת שכל הם יהיו מודעים להכל נהיה משפחה רגילה כמו כולן נחליט בעצמנו על איזה מנהגים כן לשמור איזה חגים כן לחגוג הילדים יגדלו בזה ולא תיהיה שם בעיה לשנות גישה בהתאם לרצונות שלהם"
- טעות! ודאי שתהיה לילדים בעיה כי אם באמת הם יחליטו לשנות גישה, לכאן או לכאן כשיתבגרו, הם לא יסלחו לא לך ולא לו על הבלאגן שגרמתם להם, כי תמיד ירגישו שהם חצויים, הם תערובת של שני עולמות שונים ומנוגדים שע"פ רוב יש אפילו שנאה ביניהם.

כתבת בתגובות שרצית לראות את התמונה מכל הצדדים, אני רוצה להתייחס למה שכתבת:"יש מספיק יהודים גם בלעדי זה לא ישנה את זה שיהיה כתוב לי בתעודת זהות שאני יהודיה אם אני במילא לא באותו ראש ולא הולכת להשאיר המשכיות יהודית מהצד שלי אלה אם כן הם ירצו בזאת." אין דבר כזה "יש מספיק יהודים" בורא העולם שאוהב אותך ממש לא מוותר עליך, (איך אני יודע? תשאלי אותו בעצמך, אני מאמין שהוא ימצא דרך לענות לך, לכי לכותל המערבי לבד ותשאלי אותו! אבל ברצינות גמורה) אגב, לגבי גויים יש דבר כזה, זה לא פשוט סתם ככה להתגייר, הבורא לא מחפש גרים אלא מי שרוצה באמת לשמוע בקולו ולקיים את דבריו.

כתבת:"את התשובות שלי קבלתי את ההחלטה שלי אני יעשה בסופו של דבר לבד:) את צודקת מאוד, אך המילה שאליה התכוונת היא "הבחירה" ולא "ההחלטה" כי להחליט את ממש לא יכולה, כמו שלא החלטת אם להולד בן או בת, יפה או מכוערת, למשפחה דלה, עמידה, או עשירה. אבל יש מישהו שכן החליט זאת, מישהו שאוהב אותך מאוד ונתן לך חיים וכל מה שיש בהם.

אבל אפילו הבורא אינו מכריח, אבל הוא בהחלט ממליץ, הוא יצר גם אותנו וגם את הגויים וגילה לנו שזה לא טוב התערובת. אבל בתורה הוא כותב שיש רע ויש טוב, אבל כיון שהוא אוהב אותנו הוא מגלה מה הטוב ומה הרע ומציע: תבחר בטוב, הבחירה נשארת שלך, ואתה מחליט אם יגיע לך שכר או עונש.
ע"פ הדעה של מי שאוהב אותך יותר מכל אחד אחר, ולכן הוא יצר אותך ונותן לך נשימה בכל רגע - אתו אחד שהוא הבורא, אוסר על נישואי התערובת הזו. - זכרי זאת!!

טוב, בסוף תגידי (אם הגעת עד כאן) שאני כן מטיף או משכנע:-) השתדלתי להתנסח באובייקטיביות, אולי לא כל כך הצלחתי אבל זה צד שלא נאמר פה כמעט בתשובות. ונראה שחשוב שתדעי על קיימו של הצד הזה לפני החלטה גורלית כמו חתונה.
אני ממליץ לך לבדוק את הקישור הראשון הוא נשמע מאוד מעניין והוא מדבר על "חתונה בין דתות" (אני בכל מקרה לא אדע אם פתחת או לא... ותמיד תוכלי ללחוץ על X ולסגור:-)
המשיב: אח יהודי
בתאריך: 13 ביוני 2011, 04:51
4
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: אני הודה מראש שלא קראתי עד הסוף את התגובה שלך, ואני שמה כסף שאת\ה חזק באמונה (דתי או לא דעת מה) וסבבה לך.
אני לא מאמינה בה', בשום ה', לא שלנו ולא של אפחד, אני מאמינה במדע ובטבע... בן זוגי בעצמו "חצוי" כמו שקראת לזה ולעולם לא היה אכפת לו מה זה הוא לא סבל בחיים מהיותו נוצרי ובטח ובטח שלא שנא או כעס על הוריו... זה בחיים לא הפריע לו, אני כיהודיה הפוך סבלתי יותר ממנו חייתי במשפחה של רוסים למרות הייותנו יהודים לא קיימנו מצוות לא כשרות ולא שום דבר רק חגגנו כמה חגים שנראו כייפים ועשו אווירה טובה במשפחה כמו פסח חנוכה ואפילו חג מולד או איך שתקרא לזה שבכלל לא קשור ליהדות... לא כעסתי אף פעם על הורי ועל הדרך שלהם להפך תמיד חיכיתי דווקא הכי הרבה לחג מולד מכל החגים...
תמיד בילדות הייתי מושפעת ממה יחשבו עלי וכל דבר היה סיפור גדול אצל הילדים לא רציתי שיראו אותי עם שקית של איזו חנות לא כשרה גם אם אנשים קונים שם "כשר" למרות שהחנות מוכרת גם דברים לא כשרים כמו טיב טעם וכו'...
תמיד התביישתי לזרוק זבל עם שקיות כאלה למשל ותמיד שקרתי לעצמי ולכולם כששאלו אותי אם אני מאמינה בה' או לא וכאלה... אז לא ידעתי מה אני ממש למשל בגיל 12, 13 הלכתי על פי הרוב וכשידעתי כבר אז לא התגאתי בזה ויצא שתמיד אמרתי כן כשאני לא רק בשביל שיקבלו אותי כי הסתובבתי בחברה כזאת כולם היו ישראלים וכו'... לכן בהשוואה לבן זוגי אחרי שדברנו וניתחנו הכל סתם כדיון הגענו למסקנה שסבלתי יותר.. זה לא נקרא לסבול כן? אבל בכלליות הדת הפריע לי יותר בחיים מאשר לו... לא הציקו לו בבית ספר לא בצבא הוא נראה ישראלי ויהודי לכל דבר הוא לא מסתובב עם צלב עליו ולא רשום לו על המצב וגם כאשר הציג מסמכים תעודת זהות וכו' אף פעם אף אחד לא אמר מילה ולא הפריע לו, גם אם מאחורי הגב אמרו משהו זה לא אומר שעלי או על כל יהודי אחר אין מה להגיד תמיד יש ריכולים ושטויות זה לא משנה את זה... שידברו.. למי זה מעניין.. בכל מקרה גם אם יש הרבה זוגות מעורבים עם דת וזה לא הלך בינהם זה לא אומר שכולם לא... בשורה תחתונה לא מעניין אותי כל חוקי הדת וה' ומה אנשים מאמינים חושבים אם זה טוב או לא... אני לאיכולה לשנות חוקים לכן שאלתי את השאלה מה התהליך וכו'... המשפחות שלנו לא נגד לא מפריע להם בכלל הם בעצמם ככה מעורבים והילדים ככה וחיים טוב... אז אנחנו נמשיך במסורת שלנו וכולכם בשלכם. ד"ש לה'.. ;)
המשיב: אנונימית
בתאריך: 13 ביוני 2011, 17:05
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אני מודה לך על כנותך.
אבל רציתי להדגיש נקודה אחת, ענית ש:"לא כעסתי אף פעם על הורי ועל הדרך שלהם". את, בינתיים לפחות, לא שינית כיון. אבל אם ילדייך, בהתאם לחופש הרצונות שתתני להם, כן ירצו לשנות כיון, על זה כתבתי- הם לא יסלחו לך. כי על הצד הזה שהם כן יחליטו לשנות כיון, את כבר מעכשיו שוללת מהם את החופש המוחלט. את משאירה להם ברירה רק להיות חצויים.

אגב, את גם כן חצויה? או שרק הדרך של משפחתך היא מעורבת בין המנהגים, החגים והדתות?
את לבטח יודעת שברוסיה הכריחו את היהודים לא לקיים מצוות. נאסר עליהם, ומי שקיים - בקלות מצא את הדרך למחנה עבודה בסיביר.
קשה לדון את משפחתך ואת הרקע שממנו הגיעה, אך את חופשיה כאן היום, אף אחד לא מכריח!
לא לטוב ולא לרע.

אמרת שסבלת מהדת? את לבטח יודעת שהיהודים תמיד סבלו, כך זה היהודים וכך זה ישאר עד הגאולה, - אבל בכל זאת זה העם הכי עתיק ששרד בהיסטוריה, חשבת על זה פעם?

טוב, זהו מספיק להטפות..;-)
המשיב: אח יהודי (נאמן סטיפס) ‏ (227)
בתאריך: 13 ביוני 2011, 19:33
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: אני לא חצויה ובתכלס המילה הזאת גועלית כולנו בני אדם ולא משנה מה כתוב לנו בתעודת זהות אני אישית נגד כל זה נגד כל הדתות והאמונות האלו.
הורי החליטו לבד מה הם רוצים הם לא קיימו מצוות שם ולא פה.
אני לא מבינה מה הסיפור עם הילדים, שנינו נתאים את הדת שלנו בהתאם למקום שנחליט לגור (לחיות בו להקים משפחה וכו') אם נשאר פה הוא התגייר ואם לא אז אני יתנצר... או שהילדים יהיו יהודים או שיהיו נוצרים ככה או ככה זה יהיה כמו שאני גדלתי עם ערבוב החגים וכו' כי ככה היה לי טוב בילדותי ולבן זוג שלי יהיה לנו טוב ככה והילדים יגדלו בזה גם, כמו שאני ראיתי בחגים כסתם משהו כיפי עם אווירה וטיפה מסורת כך גם הם יראו, כשיגיעו לגיל המתאים הם יהיו מודעים למה זה נצרות יהדות מי אלה מוסלמים וכו', בזמן המתאים הם ידעו לבד מה מתאים להם וזהו, זה לא כמו לספר לילד שהוא מאומץ ולפוצץ לו את הבועה שהוא חי בה כמה שנים טובות - כל ילד יכול לקחת את זה אחרת.

אני לא מאמינה שנוצרים או אפילו מוסלמים אוייבים של היהודים... לדעתי הכל מתחיל בתנך שיש לו 50 גרסאות אף אחד לא יכול להוכיח איזה נכון ומה נכון ממה שכתוב שם... זה רק תאמין או לא תאמין... המלחמות ביננו בעולם מתחילות בזה +פוליטית וכו', בכל מקום אפשר למצוא אנשים כמוני שיחשבו שהכל מיותר ובולשיט. זה שהמנהיגים בעולם רבים בינהם ועוד כמה קהילות כמו חמאס וכאלה שמחפשים מלחמות יש אנשים אזרחים שלא מעונינים להיות קשורים בכל זה, שכל זה זה כבר סטיגמות וסתם שטויות. קשה לחבור עם בן אדם שחושב הפוך ותקוע באמונה שלו כמו שאתה תקוע בשלך... לכן זה אף פעם לא יגמר וחבל.
יש דברים שהיו עוד לפני התנך כמו הדינוזאורים וחיות נוספות ששרדו עד היום כמו תנינים ופשפשים אפילו, בני האדם זה גזע אחד. היה כבר את הבן אדם שניסה להוכיח שיהודים שונים מהעולם ועשה בהם ניתוחים בעודם חיים בדיקת איברים פנימיים ודם, הוא לא מצא שום דבר שונה.
יש המון סיפורים מהעבר שהעולם שלנו עומד על פיל ונחש וכו'... אנשים האמינו בזה עד שמצאו דרך להוכיח שזה לא ומאז זה סתם סיפור דפוק, הדברים שאנחנו רואים כיום ומה שהאנשים מתקופת ימי הבניים ראו שונים לגמרי, ואני לא מאשימה אותם שהם כתבו כל כך הרבה שטויות ומצאו דרך לספר את הסיפורים שלהם מדור לדור ועוד כל מיני דברים.. אנחנו הדפוקים פה שמאמינים לכל דבר שכתוב שם ועושים מה זה כזה סיפור במקום לקחת אותם וללמוד מהם.
נוכל להתווכח פה ולדון בזה בלי סוף, אבל השטיפת מח שאתם עברתם זה לא עובד עלי..
המשיב: אנונימית
בתאריך: 13 ביוני 2011, 21:48
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שוב שלום לאנונימית!

קראתי את תשובתך בעניין ואת כותבת דברים מאוד מעניינים ואפילו מרתקים (אל תצחקי עלי;-)
אבל אני כבר לא בטוח בשני דברים:
1. אם את רוצה בכלל שאני אענה, או שאסתום כבר.
2. שמערכת סטיפס אוהבת את זה כי זה נראה כבר כמו התכתבות.

ולכן, אם תרצי שבכל זאת אענה תשלחי לי הודעה (אם את משתמשת רשומה תראי את האפשרות הזו) וכתובת לאן להחזיר תשובה.
בינתיים אני בהמתנה...
המשיב: אח יהודי (נאמן סטיפס) ‏ (227)
בתאריך: 14 ביוני 2011, 03:17
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אנונימית אני נשואה לגבר נוצרי, ולא רק שהוא נוצרי הוא מאפריקה.
יש תהליך שאתם צריכים לעבור, אבל לפני שאוכל לעזור לך במפורט אני צריכה לדעת האם הוא תושב ישראל או לא ככה יהיה לי יותר קל להסביר לך מה לעשות.
צרי איתי קשר בפייסבוק jasmin maria mutua או באימייל yasmin_maria_mutua@walla.co.il תתני לי יותר פרטים ואני הנסה לעזור לך
המשיב: יסמין
בתאריך: 21 ביוני 2011, 06:24
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: הוא נוצרי והוא חי בישראל:) אשמח לדבר איתך:)
תודה רבה!
המשיב: אנונימית
בתאריך: 21 ביוני 2011, 06:26
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אם את רוצה להיתחתן בארץ אז כן הוא יהיה צריך להיתגייר.. אבל אם לא בלכם את כל הבילבולי מוח האלה פשוט טוסו תיתחתנו בח"ול.. לדוגמה בפראג אני יודעת הרבה זוגות כאלו (ישראלים) מתחתנים... ואז פשוט חוזרים לישראל ויכולים לעשות חופה והכול..
המשיב: אנונימיתת27 ‏ (25)
בתאריך: 30 ביוני 2011, 01:15
לתשובה זו הוענק פרח משואל השאלה
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אני מציע להקשיב לקישור הבא
המשיב: משה
בתאריך: 11 ביולי 2011, 15:13
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

שואל השאלה: תודה אבל שוב לא שאלתי אם זה כדאי או לא
אני נעולה על הבחירה שלי
המשיב: אנונימי
בתאריך: 11 ביולי 2011, 17:40
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

בקיצור אחרי כל הבלגן. אתם יכולים להתחתן, בארץ נישואים חילוניים שאינם רושמים אתכם כנשואים במשרד הפנים. לקיים טקס נישואים למשפחה ולחברים, יכול להיות יהודי, מעורב או מה שתרצו ויהיה משמעותי לכם כיום שיא של אהבתכם. כמו לפני כ 2500 שנה שהנישואים היו הודעה לציבור כי החלטתם לחיות ביחד ולא היה רישום ברבנות.
אתם יכולים להמשיך לחיות כידועים בציבור המקנה כמעט אותן זכויות כשל נשואים, עם קצת טרחה מידי פעם להתכתב עם השלטונות. אתם יכולים להתקשר ל"משפחה חדשה" ארגון שיעניק לכם הסברים נוספים וברית זוגיות. אתם יכולים, כפי שכבר יעצו כאן לנסוע לקפריסין או פראג, שם הכי נוח מבחינת טופסולוגיה ולהנשא אזרחית שם, נישואים המוכרים על ידי משרד הפנים כאן.
הטקס החילוני שתעשו יהיה יפה פי כמה ומשמעותי פי כמה לכם ולמשפחתכם וחבריכם והוא נבנה ביחד אתכם. הציצו באתר שלי כדי לקבל מושג.
דובי אביגור חתונות חילוניות וטקסי מצווה www.dubi-tkasim.co.il
המשיב: דובי אביגור ‏ (10)
בתאריך: 22 באוגוסט 2011, 13:15
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

את יכולה ליתחתן איתו אבל רק אצל עורן דין אוו בקפריסין ואל תאמיני לכול זה שאחרי החתונה הוא נהיה גבר מכה ומשפיל אותך אני נשואה כבר שנתיים ויש לי ילדה ואני גרה איתו באיטליה כי הוא עובד שם וזה ממש לא נכון אנחנו מאושרים דווקא להפך אחרי החתונה נהייתי יותר מאושרת איתו ואם את צריכה עזרה אוו משהו זה האיימל שלי kimzvr@walla.com
המשיב: קים זהר
בתאריך: 21 באוקטובר 2011, 01:15
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

את מעדיפה שיקראו לך יהודייה או נוצריה?
תחשבי על המשפחה שלך את יהודייה שהוא יתגייר וזהו.
המשיב: מאש:) ‏ (151)
בתאריך: 5 בדצמבר 2011, 14:39
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

ראיתי את העימותים שנעשו מעל גבי האתר ולכן אין לי הרבה מה להוסיף.
נקודה אחת קטנה: למה באמת נוצרים שונאים יהודים? למה היתה האינקויזיציה? למה התקיימו מסעי הצלב? אין לכך סיבה הגיונית, אלא השנאה היא טבועה בלב, בין אם רואים זאת ובין אם היא מוסתרת והיא תתפרץ לאחר שנים. האהבה היא חיצונית בלבד ואינה חלק מן האישיות.
טיפ קטן: תנסי להשקות את אהובך במסיבה עד שיהיה שיכור כלוט, ואני מתערב איתך שהוא לא ידבר טוב על היהודים בלשון המעטה.
אל תנסי לברוח מהמציאות - התעמתי איתה ותדרשי תשובות אמיתיות.
מקווה שיש לך אומץ לכך.
בהצלחה רבה מאמי.
המשיב: פלוני1 ‏ (3)
בתאריך: 11 בינואר 2012, 00:51
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

הילדים שלכם יעשו ברית? ח ח ח ח ח ח ח

איזה קטע של מטומטמים..

כבר אמר החכם: רגע של אהבה יכול להרוס את כל החיים..

בשביל מה את צריכה להתחתן איתו? אם את לא מאמינה שיש בורא לעולם, תחיי איתו בלי להתחתן. אף אחד לא יכול להכריח אותך להתחתן וגם אין לזה שוב צורך.

תחיו ביחד, תכבדו אחד את השני, ותעשו מה שבא לכם... אבל בשביל מה להתחתן? להיכנס לבלגנים
המשיב: איש אחד
בתאריך: 7 בפברואר 2012, 23:54
-1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

בדיוק על הקטע הזה:

http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=12507
המשיב: אנונימי
בתאריך: 7 בפברואר 2012, 23:57
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

בקיצור אני מצרף לך קישור עם מידע על חתונה אזרחית. (לא פרסומת זה אשכרה מידע נטו)
המשיב: מושון
בתאריך: 23 בפברואר 2012, 09:45
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

אם החתונה בארץ זהו תהליך לא קצר בכלל והוא יהיה חייב להתגייר, לעומת זאת במדינות אחרות הוא לא יהיה חייב להתגייר, אבל יש לזה השלכות פה בארץ.

הגיור בעצמו לוקח המון זמן, כדי להקשות על כל אלה שלא באמת רוצים להתגייר.

לגבי חתונה בחו"ל זה הרבה יותר קל, אך לא תמיד כדאי, עדיף לבדוק באותה מדינה בה תרצו להתחתן, אני יודע שקפריסין היא מוקד התחלתי של הרבה עם סוג סיטואציה כזאת.

כעיקרון אם אתם אוהבים אחד את השניה אין סיבה שלא תעברו את הדרך גם אם היא ארוכה ומעייפת, אם יש לכם משהו חזק יותר, אתם תצליחו.
המשיב: קלאודיוס
בתאריך: 15 באוגוסט 2012, 11:15
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

לא ברור לי.

מצד אחד “הדת לא חשובה לנו”. ומצד שני, את תוהה אם יהיה עליו להתגייר. למה שלא תתנצרי?

אהה.. זה לא!

מחריד. נכון? למה? מה קרה? הרי הדת ממילא אינה חשובה לך. סביר להניח ש’יהדותך’ כוללת אפס סממנים יהודים. אז מה הביג דיל? אם הכל מתבסס על חברים ואהבה, התנצרי! לכי אליהם. השתתפי בתפלות יום ראשון בכנסיה. היי שותפה למיסה אותה ישאו בחרדת קודש ביום הולדתו של ישו. למה לא?..

הניחי לכומר החביב, או בתחפושתו כראביי רפורמי מדושן, להשיא אתכם על בימת הכנסיה לצלילי העוגב הקדוש. למה לא?..

כי... אם תחשבי לרגע, גם אם את לא תעשי את הצעד הזה, ילדייך המתוקים -לארי, הארי, פיטר, אמנדה, או כל שם אחר שישאו, יעשו זאת בעצמם. ימצאו את בת הזוג הגויה שלהם, כי “הדת לא חשובה”, ויקימו לך דורות של גויים טהורים.

וזו הנחת שאת רוצה להביא להורייך שילדו אותך וטרחו עשרים שנה בטיפוחך?

את נשמעת פתיה. פאתטית. אחת שבקלות בלתי נסבלת ניתן להעביר אותה על דתה וכנראה גם על דעתה. אולי כדאי שתציעי לעלם הנוצרי הנכבד שימתין שנה שנתיים עד שתתבגרי ותתפכחי מהמושג הזה שנקרא “בשם האהבה”.

ותגידו שהחינוך החילוני לא מייצר דברים ‘טובים’ לעם ישראל.

ככה זה כשמחדירים בילדים את התובנה המעוותת, כי ניתן להקרא “יהודי” גם אם אתה חף מכל סממן דתי. הנה לכם התוצאה. תהנו מהפירות!
המשיב: דוד
בתאריך: 19 בספטמבר 2012, 11:21
2
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

גועל נפש מה זה השטויות האליו מה אכפת לכם שתהיה גם בודהיסטית זה לא העיקר להיות יהודי זה להיות בן אדם ואתם היהודים נראה שקצת איבדתם חוץ מזה בכל ההסטוריה של היהודים אין יהודי אחד טוב וכל הצרות שלכם זה בגלל שהייתם קנאים דתיים ורדפתם כל מי שהתנגד לדרככם ההזויה ואני רואה לפי התגובות שלא השתניתם לטובה נשארתם עם רע מטבעו, אז תעשי מה שטוב לך לכי אם הלב שלך ותחיי איך שבא לך ואל תתני לדת להפריד בינך לבין אהובך העיקר שתחנכי את הילדים שלך חינוך טוב אגב החינוך הנוצרי ידוע כחינוך טוב אז תחיי כנוצריה עם ילדייך ותראי שביחס ליהודים הנוצרים הרבה יותר טובים אז תתרחקי מהשטן היהודי והמוסלמי זה הדעות שלי תאכלו את ה'לב
המשיב: בטח שלא יהודון
בתאריך: 7 בפברואר 2013, 21:35
1
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

הפוסט ישן נושן, אבל התהליך הוא כזה. להתגייר לוקח בסביבות שנה. כיום חוץ מהנישואין דתיים אין שום נישואים שתופסים. אז או שיתגייר שזה סרט ארוך ומייגע או שתתחתני מחוץ לגבולות הארץ ותחגגי מסיבה בארץ עם עורך טקס חילוני.. נישואים אזרחיים, שניכם צריכים תעודת לידה, מרשם אוכלוסין-שאת רווקה, אישור מהעיירה דאת גרה בישראל להחתים הכל עם אפוסטיל ובמידה וזה חא באנגלית לתרגם ולשים חתימת נוטריון.. זה עסק יקר. לאחר מכן לבדוק איזה מדינה חתומה על האג שסה אומר ג אני מניה קפריסין פראג.. להתקשר ולקבוע תור מבעוג מועד.. יש מקומות שיבקשו שתשלחי להם מוקדם את המסמכים. בסופו של דהר אחרי שיש לכם תעודת נישואין.. תחפשי טחפה מחתימים באפוסטיל. ועם זה את ניגשת למשרג הפנים בישראל.
המשיב: עינב
בתאריך: 24 בספטמבר 2013, 16:27
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה

במידה ותצטרכי אישור אפוסטיל, נשמח לעמוד לרשותך.
המשיב: דנה גרוס ‏ (2)
בתאריך: 1 בדצמבר 2013, 17:45
0
הצבעתך התקבלה!
ההצבעה כבר נקלטה