3 תשובות
תפקידו של מיכל העיבוי הינו לקלוט "עודפי מים", דהיינו במקרים של אדים למשל, או לעיתים התחממות יתר, אשר גם בתופעה זו האדים הופכים בעת ההתקררות למים בתוך מיכל העיבוי.
בקליטת "עודפי המים" הללו, עם ההתקררות, המים למעשה חוזרים למערכת הקירור, כך שלא מאבדים מים בתוך המערכת.
על המיכל קיים סימון של מילוי מכסימאלי של מים, ז"א, במיכל צריכים להיות מים בכל העת, דהיינו תפקידם לקרר במהירות את האדים, וכן את המים החמים העולים בעת התחממות יתר.
לאר התיאור שלך, רצוי שתמלא טרם הנסיעה, ובעת שהמנוע קר, מים בגובה הסימון, ורק לאחר מכן תבדוק מה קורה, מאחר והתיאור שלך הינו מצב אנומלי בהשואה למצב הרצוי והמתאים לרכב.
חומר שמתחמם מתרחב ולכן תופס יותר מקום.
כשאותו החומר מתקרר הוא יתכווץ.
לכן יש צורך במיכל שישמור את "העודף" ויחזיר כשצריך.

תעיף מבט על המיכל.
מסומן בו קו עליון וקו תחתון.
רמת המים צריכה ת מ י ד להיות בין 2 הקווים.
אורי
מצאתי את מיכל המים באוטו בלי מכסה.. נשאר לי קצת מים בתחתית המיכל מה קורה למנוע?
אוהד