סטיפס ל ?  


טיפים בתגית: מצברים
בחר תגית לחיתוך או הזן טקסט לחיפוש בתוצאות:
מה הסיבה שחשוב לכבות את מזגן הרכב בסיום הנהיגה?

הסיבה שחשוב לכבות את מזגן הרכב בסיום הנהיגה היא שהוא לא יידלק מיד עם התנעת הרכב בנהיגה הבאה, דבר אשר דורש מהמצבר כוח רב וגורם לו לשחיקה.
תגיות: מזגן רכב,‏ רכב,‏ מזגן,‏ מצברים,‏ למה,‏ סיבות
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 10/04/2014

דירוג:
(7 מדרגים)

איך מזהים מצבר גמור, או שהתרוקן ברכב?


הסימנים הבאים מראים שהמצבר מרוקן או גמור לחלוטין ושקרוב לוודאי שיש להחליפו:

1. הרכב לא מניע או שמניע בקושי.

2. בהנעה שומעים רעש של תקתוקים, או רעש של ניסיון התנעה.

3. בהדלקה של המזגן, האורות וכדומה יש עימעום של התאורה בלוח השעונים.


בכל מקרה, אם התופעה אינה חוזרת על עצמה, אל תרוצו להחליף מצבר!

אם זה חד-פעמי, בדקו אם חסרים מים במצבר או שייתכן שהרכב עמד זמן רב ללא נסיעה ושאחרי טעינה הוא יחזור לעצמו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 22/11/2009

דירוג:
(6 מדרגים)

לפניכם מדריך שבו מדגימים איך מחליפים את מצבר הרכב לבד:





המדריך הוא באנגלית.

מומחה סטיפס, אינג' אבי מילר, מביע את דעתו:

"הסרט המוצג מסוכן ועלול לגרום נזק חמור למחשב הרכב, דהיינו בטרם ביצוע פירוק המצבר, יש לחבר לכבלים של הרכב מצבר חלופי, דהיינו חיבור חשמלי במקביל, כך שלא יווצר מצב בו אין אספקת מתח אל מחשב הרכב, ואל שאר המכשירים הפועלים על מתח המצבר ברכב. רק לאחר חיבור המצבר החלופי יש לבצע את ההחלפה כפי שהסרט מציג..."
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 22/11/2009

דירוג:
(1 מדרגים)

מצבר זול לקניה? לא מתכוונים להשקיע במצבר איכותי?


מצברי SHEL, שמיוצרים בטורקיה, עבור וולקן, הם זולים וברמת אמינות סבירה.

רק מה, דירשו תעודת אחריות, כי אתם עלולים להצטרך אותה. בתקופת האחריות, אם המצבר קרס, מגיע לכם מצבר חדש.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 22/11/2009

דירוג:
(5 מדרגים)

מה סוגי הסוללות הנטענות הקיימים?


תא עופרת-חומצה - מצוי במצבר המצוי במכוניות. הוא למעשה סוללה נטענת, המכילה בדרך כלל 6 תאים, עבור מתח עבודה של 12 וולט. האלקטרודות שבו עשויות עופרת והאלקטרוליט שבו הוא חומצה גופרתית מדוללת במים.

תא ניקל קדמיום - האלקטרודות עשויות ניקל וקדמיום והטענתן נעשית על ידי הזרמת זרם חשמלי דרכן והוא מפרק את התרכובות הכימיות שנוצרו בעת פעולתן. עם פיתוחו של תא ניקל מטאל הידריד פחת השימוש בתאי ניקל קדמיום ממספר סיבות: רעילות הקדמיום, קיבולת נמוכה, יש לפרוק את הסוללה לפני הטענתה כדי להתגבר על התופעה של "זיכרון מחזור העבודה" המקטין את הקיבולת שלה, וכן אורך החיים הקצר. (תא אחד לא תקין במארזים שהכילו מספר תאים גרם לכך שכל המארז לא עבד וכן הוא היה מקלקל תאים אחרים בנסיונות של פריקה וטעינה של המארז.)

תא ניקל מטאל הידריד (NiMH) - דגם זה הוא השכיח ביותר מבין הסוללות הנטענות במכשירי חשמל קטנים. האלקטרודות עשויות ניקל ותערובת של מתכות. האלקטרוליט הוא בסיס חזק. הסוללות מגיעות בגדלים שונים, במתחים שונים וצורות שונות, רובן עגולות.
מוסר הסטיפ: מיכלמ בתאריך: 23/04/2009

דירוג:
(5 מדרגים)

איך בודקים מים במצבר המכונית?


לבדיקת מים במצבר המכונית יש לפתוח את הפקקים (במידה וישנם כאלה), לוודא שצבע המים שקוף ושגובה המים הוא מעל 1 ס"מ מהלוחות.

במידה וחסרים מים, יש להוסיף מים מזוקקים המיועדים לרכב בלבד ולא שום סוג אחר של מים, שכן מים לא מתאימים יגרמו קורוזיה ובשל כך גם נזק לכבלים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 24/12/2008

דירוג:
(4 מדרגים)

איך מנקים סימני קורוזיה ממצבר הרכב?

לניקוי קורוזיה ממצבר הרכב יש להשתמש במים רגילים מהברז ולהבריש בעזרת מברשת.

לסיום הנקוי מומלץ להתיז על האיזור חומר מיוחד נגד קורוזיה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 24/12/2008

דירוג:
(3 מדרגים)

בדיקת מתח וטעינה במצבר של הרכב יש לבצע אחת לחצי שנה.

בדיקה זו תבוצע במוסך המתמחה בחשמלאות רכב.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 24/12/2008

דירוג:
(5 מדרגים)

איך טוענים את מצבר הרכב בעזרת כבלי הנעה?


הנעה בעזרת כבלי הנעה לרכב עם מצברים גמורים תיעשה כששני כלי הרכב מדוממי מנוע.

כדי להניע עם כבלים עשו כך:

1. יש לדומם את שתי המכוניות.

2. חברו את חיבור הפלוס מהרכב המטעין לפלוס של הרכב הנטען (כבל אדום לחיבורים האדומים במצבר).

3. לחבר מינוס למינוס (שחור לשחור).

4. התרחקו מהמנוע והניעו את הרכב המטעין והחזיקו אותו מונע בכ-2000 סל"ד.

5. הניעו את הרכב הנטען.

6. פרקו את כבלי המינוס ואז את כבלי הפלוס.

7. השאירו את הרכב הנטען מונע, לפחות למשך 10 דקות.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 03/10/2008

דירוג:
(17 מדרגים)

בנסיון להניע את הרכב אין סטרטר, אלא מעין תקתוקים מהירים ורעש ממערכת האזעקה?


סביר שהמצבר ברכב נגמר. יש להניע עם כבלים ולהגיע לחשמלאי - שיבדוק אם הטעינה או המצבר הם הבעיה.

התקתוקים הם הנסיון להנעה, ללא מספיק כוח מהמצבר. נזק לא נגרם אבל המצבר כנראה הגיע לסוף חייו.



שרית מציינת שיש אפשרויות נוספות שמומחה יוכל לאתר: אלטרנטור, סטרטר, ממסר ועוד.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 30/08/2007

דירוג:
(9 מדרגים)

כנראה שהמצבר או האלטרנטור התקלקו. אם מצבר - להניע עם כבלים ולהגיע לחשמלאי רכב. אם אלטרנטור - גרירה ותיקונו או החלפתו.

הגולש עידן מציין שאפשרית גם בעיית דלק, כגון משאבה שהתקלקלה, דלק שנגמר או שמולא דלק לא מתאים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 30/06/2007

דירוג:
(11 מדרגים)

איך בוחרים מצבר לרכב?


בחרו מצבר כך:

- מצבר בוחרים על פי האמפר (או אמפר/שעה) שצריך להיות על פי דגם הרכב שלכם (ראו בספר הרכב) ועל פי הוולטג' (שקובע כמה כוח יהיה למצבר לתת לרכב בהנעה). דאגו שהוולט יהיה לפחות 350.

- מצברים זולים קיימים ויכולים לתת תשובה למי שמתעתד להחזיק את הרכב זמן קצר יחסית (עד לגמר האחריות...).

- חשוב לבחור מותג מוכר יחסית או לקנות מבית אמין שמספק מוצר שעליו הוא ממליץ ונותן אחריות ארוכה ככל האפשר (לחצו למטה על "מצברים" וחפשו סטיפ על "איזה לבחור".
תגיות: רכב,‏ מצברים,‏ איך לבחור
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(99 מדרגים)

איזה טיפול יש לבצע במצבר?


אין טיפולים מיוחדים מעבר ל:

1. בדיקה של מי המצבר בכל אחד מהפקקים - לפחות אחת לשנה.

2. שטיפה של פני המצבר והחיבורים מהאבנית והקורוזיה שהצטברו עליהם מהאדים שיוצאים מהמצבר.

3. טעינה קבועה של המצבר וניתוקו, אם במשך זמן רב אין טעינה כזו (בשל חופשה וכדומה).
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(3 מדרגים)

איך מחליפים את המצבר ברכב לבד?


להחלפת מצבר הרכב בעצמכם, עשו כך:

1. נתקו את קוטב המינוס קודם (הכרחי!) ואז את קוטב הפלוס.

2. פתחו את הגשר שתופס את המצבר (לפעמים אין גשר ופשוט יש פלאח ברזל שתופס את המצבר מלמטה ותפוס עם בורג 10 - פתחו אותו).

3. הוציאו את המצבר והניחו במקומו את החדש.

4. סדר ההרכבה של המצבר החדש הוא הפוך: קודם מרכיבים את הגשר או הפלאח, את ה+, ולבסוף את חיבור המינוס.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(10 מדרגים)

מה התקלה במצבר שעושה רעש?


אם אתם שומעים מעין שריקות או צפצופים מהמצבר, יש לבדוק אם לא מילאתם יותר מדי מים במצבר. זה גורם בדיוק לתופעה כזו.

כדאי גם לבדוק את פקקי המצבר - שהם לא סתומים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(2 מדרגים)

האם הנחת מצבר על הריצפה יכולה לגרום נזק?


ממש לא. פעם היתה בעיה כזו, בשל החומרים מהם המצברים היו מיוצרים. כיום, בעידן מצברי הפלסטיק, אין כל בעיה.
תגיות: מצברים,‏ מנע,‏ חשמל רכב
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:

מצברים מומלצים לקניה - אילו מצברים כדאי לקנות?


הדילמה הקבועה והמוכרת היא של מחיר תמורת ביצועים:

לדעת רבים, המצברים מתוצרת הארץ (שנפ, וולטה) בעייתיים במידה רבה, עם אחריות קצרה יותר ונוטים להיות פחות אמינים.

היקרים יותר הם מתוצרת חוץ (ורטה, קטרפילר) ובדרך כלל יש להם אחריות לתקופה ארוכה יותר ואמינות גבוהה.

מצבר Varta Blue נחשב אמין מאד ומתאים לאקלים הישראלי. מחירו בסביבות ה-600 ש"ח והוא מומלץ לקניה. מצבר סגור (לא צריך למלא מים), שהיבואנים נותנים עליו 20 חודשי אחריות.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(21 מדרגים)

אחת לכמה זמן מומלץ לבדוק מים במצבר?


מים במצבר יש חשוב לבדוק אחת לשנה לפחות.

ואל תסמכו על המוסך - הם לא תמיד או לרוב לא בודקים..
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(3 מדרגים)

מצבר הרכב לא נטען בנסיעה?


לא. אין לזה קשר למצבר, כיוון שהוא נחוץ רק לפעולה אחת - להניע את הרכב.

מה שכנראה עושה בעיות הוא האלטרנטור דווקא.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(7 מדרגים)

מה לעשות כדי לשמור על המצבר במשך תקופה ארוכה שלא נוסעים ברכב?


לפני נסיעה, או פרק זמן ארוך ללא נסיעה ברכב, פשוט נתקו את כבל המינוס שלו והוא ימתין לשובכם לכם - טעון ומלא.

חשוב לשים לב שגם האזעקה אינה פעילה במקרה כזה ולכן כדאי שתנתקו ותסתירו בבית את הכבל שיוצא מה-distibutor. כך, גנבים לא יוכלו "לצאת לטיול" עם הרכב שלכם...
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(3 מדרגים)

איך שומרים על המצבר טעון כשנוסעים לזמן רב?


מעבר לטיפ המצורף והמוכר (ניתוק הכבלים לפני נסיעה ארוכה לחו"ל או בכלל), אם מדובר ברכב שלא נוסע זמן מה ותרצו לשמור על הטעינה של המצבר שלו, תוכלו לחבר למצבר ספק כוח פשוט של 12V 500mA עד 1A.

ספק כוח כזה, שעלותו בסביבות ה-35-50 ש"ח, יחזיק את המצבר טעון לאורך זמן ללא כל בעיה (ספק כזה מוציא כ 14 וולט בעומס נמוך של עשרות מיליאמפרים).

שימו לב שספק הכוח לא יטען מצבר ריק אלא ישמור טעינה במצבר מלא. וכמובן, שההנחה היא שאתם חונים במקום בו יש נקודת חשמל קרובה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 07/08/2006

דירוג:
(1 מדרגים)

מה ניתן לעשות במי המזגן?


המים היוצאים מן המאייד יכולים לשמש ל:

- מים למצברים.

- מים למגהץ אדים.

- מילוי מיכל ההתזה של הווישרים ברכב

- השקייה של עציצים.

- למילוי הרדיאטור - אם נתקעתם בלי מים מיוחדים. הם עדיפים על מים רגילים (אם כי הכי טובים מי אנטי-פריז שניתן לרכוש).

- השקיית עציצים - מתחת למזגן תוכלו להניח עציץ של נענע - הוא אוהב מים והנענע בריאה וטעימה בתה במיוחד.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 18/05/2006

דירוג:
(25 מדרגים)

יש לשטוף מיידית את המקום, בכמות גדולה של מים ובמקרה שהפגיעה היא בעיניים יש לפנות במהירות לטיפול רפואי.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני חינם בחירום - אחרי ששטפתם טוב את הפנים התקשרו מיידית למרכז רפואי רמב"ם, המכון הארצי למידע הרעלות - קו ייעוץ 24 שעות. הטלפון: 04-7771900. תוך מספר שניות תקבלו מידע אמין והדרכה מה לעשות.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 12/03/2006

דירוג:
(1 מדרגים)

מה לעשות אם חיברנו כבלים להנעה ממכונית אחרת והרכב לא מניע?


כנראה שראשי המצברים מלוכלכים ויש לנקות את החיבורים שלהם.

ראשית הקפידו לחבר נכון + ל +, שאם לא כן תגרמו קשר. אם החיבורים מלוכלכים, לא יעבור זרם. כדי לנקות, הרתיחו מים ושטפו את מגעי המצברים.

נסו להמתין כמה דקות עד להטענת המצבר שלכם ואז לנסות להניע שוב. בשום אופן אל תנסו להניע שוב ושוב - כדי שהמנוע לא יוצף בדלק.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 03/02/2006

דירוג:
(6 מדרגים)

עד איזה גובה למלא מים מזוקקים במצבר הרכב?


מלאו מים במצבר, עד גובה הפלסטיק הלבן של הפקקים, או ודאו שהמים מכסים מעט מעל גובה לוחיות המצבר.

על המים להיות מים מזוקקים או מי מזגן נקיים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 16/01/2006

דירוג:
(8 מדרגים)

המכונית לא מניעה?


אם האורות הראשיים נחלשים עד כדי הפסקה מוחלטת הרי שהמצבר חלש (נסו להניע עם כבלים או בדחיפה).

אם האורות נחלשים אך עדיין עובדים - די סביר שהתקלה היא במעגל החשמלי של הסטרטר (המתנע) דווקא.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 16/01/2006

דירוג:
(5 מדרגים)