סטיפס ל ?  


טיפים בתגית: סאונד
ערך זה עבר לסביבת אאוריקה!
באפשרותך לצפות בו על ידי מעבר לקישור הבא:
"מהו רעש לבן?"
תוכנת פרמייר לא משמיעה קול בקבצי MTS שיובאו אליה?


אם קבצי MTS לא משמיעים סאונד בפרמייר, הפתרון הפשוט והמהיר הוא להוריד את עדכוני התוכנה מהאתר של אדובי.

אם אינכם יכולים לעדכן את הפרמייר, תצטרכו לעשות עבודה ידנית של שינוי כל סיומת בקובץ מ-MTS ל-AVI או ל-MT2S ולייבא את הקבצים מחדש לפרמייר. אצל רבים זה פותר את הבעיה.

בהצלחה!
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 03/02/2014

דירוג:

איזה דגם של אוזניות מקצועיות מומלץ לקנות?


המגזין הבינלאומי T3 עשה השוואה של כ-10 דגמי אוזניות איכות ומצא שהדגם P3 של חברת B&W היוקרתית הן הטובות ביותר לקניה. מחירן כ-169 לי"ש והן זכו ב-5 כוכבים.

במקום השני אוזניות KEF M500 שמחירן באנגליה 250 לי"ש ובמקום השלישי, בכ-200 לי"ש אוזניות Focal Spirit One.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 30/07/2013

דירוג:
(2 מדרגים)

איך מאחדים את ערוצי הקול בעריכה של סרט בתוכנת פרמייר?


לרוב נרצה לאחד את שני הערוצים של הסטריאו בסרט, כך שהצד האיכותי מהשניים (מיקרופון שהקליט טוב יותר, עם פחות רעשים וכדומה) יועתק לצד הפחות איכותי.

איחוד של ערוצי האודיו לשוטים השונים בפרמייר יהיה בצורה הבאה:

1. משתיקים את ערוצי הקול האחרים.

2. אם צד שמאל היה האיכותי יותר, בוחרים את האפקט Fill Left מתיקיית Stereo. אם ימין היה הטוב מהם - בוחרים Fill Right.

3. גוררים את האפקט לסאונד של השוט שרוצים לאחד. תוכלו לשמוע שהסאונד אחיד בשוט (ואיכותי יותר). גם ה-Audio Meters יראו שאין הבדל בין הערוצים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 08/03/2013

דירוג:

איזה אזניות כדאי לקנות?

אזניות מדגם K414P של AKG נחשבות אוזניות נוחות, בעלות איכות צליל טובה, חוסמות רעשים מבחוץ ולא כבדות לנשיאה בתיק. גם מחירן לא יקר - כ-140 ש"ח.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 17/12/2012

דירוג:
(2 מדרגים)

אילו אוזניות הכי מומלץ לקנות?


השוואת אוזניות שנעשתה במוסף ממון של העיתון ידיעות אחרונות נתנה 12 דגמי אוזניות ל-4 מקצוענים (אנשי רדיו, די ג'יי סקאזי ובלוגר) והישוותה את הציונים שנתנו לדגמים השונים, מבחינת צליל, נוחות ויכולת בידוד רעשים מבחוץ. האוזניות שזכו במקומות הראשונים:

Street של 50 - אוזניות
אוזניות נוחות, מבודדות היטב ובעלות צליל מצוין

אוזניות MDR-V55 של Sony
בעלות הצליל הטוב ביותר מבין הדגמים, נוחות מאד ועם בידוד מעט פחות טוב מהמובילות

אוזניות Beats Solo HD
מקום שלישי באיכות הצליל ובנוחות, עם בידוד כמו המובילות. הכי יקרות מהשלישייה המובילה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 15/12/2012

דירוג:
(6 מדרגים)

באיזה אתר ניתן לשתף ולאפשר הורדת מוסיקה שיצרת?

באתר העולמי המצוין Soundcloud משתפים מעל 10 מליון מוסיקאים את קטעי המוסיקה, השירים והיצירות שלהם. ניתן לאפשר הורדה של קטעים או רק לאפשר האזנה אונליין. סאונדקלאוד הוא המחליף של MySpace שהולך ונמוג..
חשוב לציין שחלק משמעותי בין חברי האתר הוא די ג'ייז שונים, שמשתמשים בסאונדקלאוד כדי להפיץ טראקים, לפרסם את המוסיקה והמיקסים שלהם ולקבל חוות דעת על סקיצות וחומר בתהליך העבודה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 24/10/2012

דירוג:
(1 מדרגים)

על אילו דברים חשוב להקפיד כשמתכננים מערכת קולנוע ביתית?


הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם כמתכננים להכניס הביתה מערכת קולנוע ביתית:

1. מיקום - יש לבחור מיקום שיתאים לכל או לרוב דיירי הבית (לדוגמה שלא יהיה סמוך לחדרי שינה, לחדר עבודה וכדומה).

2. קבלת ייעוץ אקוסטי - חשוב להיפגש עם איש מקצוע בתחום האקוסטיקה שיידע להמליץ על פתרונות אקוסטיים, חסכון בעלויות, מיקום קירות גבס ועוד. במידה ומדובר בשיפוץ בית ולא בנייה מחדש חשוב שהיועץ יגיע לבית עצמו בכדי לבדוק בעיות ספציפיות ולהציע להן פתרונות.

3. צבע הקירות - הסאונד מושפע גם מצבע הקירות ולכן כדי לבחור קירות כהים מסביב למערכת בכדי להגביר את האפקט ובכדי לתת אווירה מתאימה.

4. אחסון אביזרים נלווים - חשוב להשקיע בבניית יחידה שתאחסן אביזרים נלווים למערכת, דיסקים וקלטות בצורה אסתטית ונגישה.

5. בחירת תאורה מתאימה - כדאי להשקיע בבחירת תאורה מתאימה שתוכל לתת את האווירה הדרושה (דימרים לנורות, תאורות נסתרות, גופי תאורה מקוריים וכדומה).

6. בחירת רהיטים - הדגש בבחירת הרהיטים צריך להיות על נוחות ופינוק, כורסאות או ספות שניתן לשכב עליהן יכולות להתאים. ניתן כמובן להוסיף גם ממד תאטרלי בבחירת סוג הריפוד, הווילונות ועוד.

7. צפייה מהגינה - חשוב למקם גם בגינה מקום נוח לצפייה ורמקולים טובים.

8. למשקיעים - מכונת פופקורן, שתייה, שולחן סנוקר קטן יעניקו חווית קולנוע מושלמת.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 16/06/2012

דירוג:
(1 מדרגים)

ערך זה עבר לסביבת אאוריקה!
באפשרותך לצפות בו על ידי מעבר לקישור הבא:
"מהם האפקטים הקוליים בקולנוע?"
בקישור המצורף תמצאו הרבה חומר עזר ללימודי קולנוע וטלוויזיה בתיכון ובכלל. הנה כמה מהנושאים:

קול - מבוא
תסריט - סצנה
תיעודי - מבוא
תיעודי - תחקיר
תסריט - דיאלוג
קול - מיקרופון
תיעודי - עריכה
תיעודי - ריאיון
עריכה - מונטא'ז
תיעודי - צילומים
חוק 30 המעלות
חוק 180 המעלות
תיעודי - קריינות
סטילס - פרספקטיבה
תסריט - מבנה הסרט
הפקה - מושגי יסוד
הפקה - Production
עריכה - הלכה למעשה
עריכה - מושגי יסוד
צילום - מושגי יסוד
תסריט - מושגי יסוד
עריכה - שלבים בעריכה
בימוי - הכנת השוטינג
בימוי - חזרות שחקנים
הפקה - Pre-Production
תסריט - דמות קולנועית
בימוי-תהליך קדם הפקתי
תיעודי - עלילה וגיבור
תיעודי - תסריט תיעודי
קול - עבודת אנשי הקול
בימוי - צילומים ואחריהם
צילום - מנגנונים חשובים
עיצוב פס הקול-מושגי יסוד
תסריט-שלבים בכתיבת תסריט
השפה הקולנועית - גדלי שוטים
עבודה על סרט הגמר - תיק הפקה
תיעודי - תהליך עבודה על הסרט
תסריט - מרכיבי הסיפור הקולנועי
עבודה על סרט הגמר - עלילתי נספחים
עיצוב פס הקול - עבודת עורך פס הקול
תיעודי - כתבה, תכנית, מציאות או סרט
סטילס - חזית ועומק הפריים, צבעוניות
עיצוב פס הקול - תהליך עריכת פס הקול
סטילס - שימוש בתאורה ובתכונות האוביקט
עבודה על סרט הגמר - שלבים בסרט התיעודי
עבודה על סרט הגמר - תהליך הפקת הסרט, יומן
השפה הקולנועית - זוויות צילום ותנועות מצלמה
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 25/09/2011

דירוג:
(2 מדרגים)

ערך זה עבר לסביבת אאוריקה!
באפשרותך לצפות בו על ידי מעבר לקישור הבא:
"איך פועל הרמקול?"
ערך זה עבר לסביבת אאוריקה!
באפשרותך לצפות בו על ידי מעבר לקישור הבא:
"איך פועל המיקרופון?"
אפשר לקבל מדריך לניקוי של רעשי הרקע בתוכנת Premiere?


הסרת רעשים בתוכנת Premiere ניתן לעשות באמצעים שונים. אחד הפופולאריים שבהם הוא אפקט ה-DeNoiser. השימוש בו לא מסובך.


הנה סרטון הדרכה על ניקוי רעשים בתוכנת פרמייר:





הנה מדריך לניקוי רעשים בתוכנת פרמייר:



מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 02/02/2011

דירוג:
(2 מדרגים)

תוכנת פרמייר לא משמיעה קול מהטיימליין או במוניטור?


להחזרת הקול לפעילות (בגירסאות ישנות יותר) עשו כך:

1. בחרו בתפריט Sequence את Sequence Settings...

2. בתיבת הדו-שיח לחצו על הכפתור Playback Settings... (למעלה מימין)

3. שנו את האפשרות של Desktop Audio (אלא אם הסאונד מושמע ממערכת חיצונית ואז בחרו את External Device Aduio).



בגירסאות החדשות הבעיה היא אחרת. ראו בתגית "פרמייר, אודיו, תקלות, אין צליל" כמה פתרונות נוספים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 12/01/2011

דירוג:
(4 מדרגים)

איך מחקים צליל של דיבור בטלפון על הקלטה, בתוכנת Premiere ובעריכת וידאו?


לחיקוי דיבור בטלפון, השתמשו באפקט שנקרא LowPass ובפרמטר Cutoff שחקו עם הזחלן, עד שתגיעו לצליל שידמה דיבור טלפוני.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 01/06/2010

דירוג:
(3 מדרגים)

איך להעתיק אפקטים בתוכנת Premiere?


לאחר שיצרתם אפקט עם הגדרות על שוט אחד, פשוט סמנו אותו, העתיקו (Ctrl+C) והדביקו שוב ושוב, לכל שוט נוסף שתרצו אותו עליו.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 27/05/2010

דירוג:
(1 מדרגים)

איך מנקים רעשי רקע בתוכנת Premiere?


לניקוי רעשים בפרמייר, השתמשו באפקט Audio שנקרא DeNoiser.

לאחר שהלבשתם את האפקט על הקטע הרועש, שחקו עם הסליידר של הפרמטר Reduction, עד שהרעש יושתק, ככל הניתן, בלי לפגוע בדיאלוגים.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 27/05/2010

דירוג:
(1 מדרגים)

באיזה אתר ניתן להוריד מוסיקה לסרטים, סאונדים ואפקטים קוליים מקצועיים לסרטים?


האתר SoundDogs.com כולל כמעט 200,000 אפקטים קוליים (סאונד אפקטס או FX), רעשי רקע, מוסיקה לליווי סצינות וסרטים ועוד הרבה חומרי סאונד לקולנוע.

האתר מאפשר לשמוע דוגמאות מקוונות של כל מה שמוצע בו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 02/12/2009

דירוג:
(2 מדרגים)

באיזו תוכנה ניתן להמיר קבצי אודיו ווידיאו?


תוכנת Super החינמית מבצעת את כל סוגי המרות הקבצים בתחום הוידיאו והאודיו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 26/11/2009

דירוג:
(4 מדרגים)

כיצד מתבצע תהליך ההפקה המוסיקלית?
מהם השלבים בהקלטת שירים?


כתיבת השיר - הפקת שיר מתחילה כמובן בשיר עצמו. רק לאחר שמרגישים שהשיר עצמו – מלים, לחן,הרמוניה – גמור, רק אז ניתן לנסות לעבד אותו.

הקלטת סקיצה - השלב הראשון של ההקלטות הוא הקלטת סקיצה – שירה וכלי הרמוני. בהקלטה מינימלית כזו, מנסים לוודא אלמנטים בסיסיים של השיר( טמפו, סולם וכיוב').

עיבוד והקלטות - לאחר מכן, מתחיל שלב העיבוד וההקלטות עצמן, אשר תלוי מאד באופי השיר ובקונספט – אקוסטי/אלקטרוני וכו'.
ההחלטות לגבי מי יעשה מה חשובות ביותר – מי ינגן, מי ישיר, איפה יוקלטו האלמנטים השונים וכו'. להחלטות אלה יש כמובן גם השלכות על גיבוש התקציב להפקה. שלב ההקלטות הוא השלב הארוך והמשמעותי ובסופו מגיע שלב המיקס.

מיקס - במיקס מתקבעת התוצאה הסופית של ההפקה והשיר הופך סופית מפוטנציאל למוצר מוגמר.

מאסטרינג - לאחר המיקס קיים עוד תהליך סאונד קצר יחסית של מאסטרינג ובסופו מתקבל המאסטר – דיסק ועליו השיר, מוכן לשכפול, שידור ברדיו וכו'.
מוסר הסטיפ: עודד גדיר - מפיק מוסיקלי בתאריך: 07/11/2009

דירוג:

איך עושים מיקס טוב?


מיקס מוצלח. מוצלח לפי איזה פרמטר?

יש הגורסים כי הכי חשוב שמיקס ישמע טוב במובן של סאונד גדול, נקי, ברור וכן הלאה. אחרים שמים דגש על הסגנון המוסיקלי של השיר ועל האופן בו המיקס מתכתב עם הסגנון. אחרים מתרכזים בזמר ובתוכן הרגשי/אווירתי של השיר ומבחינתם, אם אלה עוברים נכון, הרי שמטרתו העיקרית של המיקס הושגה.

כמובן שאי אפשר בד"כ לרקוד על כל החתונות ולכן אתה מגלה שטכנאי מיקס, בדיוק כמו מוסיקאים – זמרים, נגנים ומפיקים – שונים זה מזה בטעמם, ברקע שלהם ובנטייתם הטבעית לכיוונים שציינתי קודם.

לכן הטיפ הראשון והחשוב מכל הוא – נסה לגבש לעצמך איזושהי עמדת פתיחה – מה מוביל אותך ולקראת מה אתה חותר בעשיית המיקס – לסאונד, לתוכן רגשי, לסגנון… רוב, אם לא כל, טכנאי המיקס הטובים, מגלים בשלב די מוקדם של התהליך שיש להם תמונה כלשהי בראש, או תחושה כלשהי בבטן ואליה הם מנסים להגיע.

חשוב להבין שמיקס אינו טיפול קוסמטי בסאונדים רעים – בוא נעשה מהסנייר הזה פיתה ומהבאס הזה מלפפון. את הזמר נהפוך לפסטרמה ויהיה לנו אחלה סנדביץ'. במיקס, סנייר שנשמע "טוב" כשלעצמו, לא אומר שום דבר. אין בזה שום הבטחה שתשיג בשורה התחתונה תמונה נכונה או מרגשת… מיקס הוא נסיון, קשה ככל שיהיה, לחבר בין המון מרכיבים כך שתווצר מיקשה אחת, שגם תשמע טוב ( במונחים של גודל, נקיון, נעימות והתאמה לסגנון) וגם תספר סיפור ותרגש. לעשות מיקס משמעו עמידה בקו הסיום של ההפקה – מפה יוצאים עם תוצאה וזהו – זה השיר. זה מה שהוא אומר, זו החוויה שהוא מעביר.

ובכל זאת כמה מלים "טכניות". אני נוהג להתחיל מאפס. גם אם עשיתי כל מיני פעולות בתהליך ההקלטות –פתחתי ריוורב על השירה, עשיתי איקיו לגיטרה וכו' – בתחילת המיקס אני ראשית כל מאפס הכל, כולל ווליום וצידוד(PANING). כמה שיותר מהר אני מנסה להגיע לאיזושהי תמונה שתהיה קרובה ככל האפשר לאיך שהשיר צריך בסופו של דבר להשמע. מהר יכול להיות בין חצי שעה לשעתיים… אני משתדל ללכת לא על שלמות ודיוק אלא על אמירה מוסיקלית – רגשית. שדברים יזוזו, שהגרוב יקרה, שהסיפור יעבור, שהזמר/ת ירגשו… כאשר אני מרגיש שפחות או יותר הגעתי למשהו נכון, מתחילה העבודה הקשה והארוכה של לדייק את זה. לכוון קומפרסיות, לאזן תדירויות וכו'.

בשלב הזה חשוב לזכור שכל עיבוד שתעשה לצליל עלול להקטין ולסרס אותו. לעתים זה בדיוק מה שאתה רוצה, אבל לרוב לא… המנעות מעבודה ממושכת מדי במצב "סולו" עוזרת מאד במניעת עיבוד צליל מוגזם או מיותר. השלב האחרון הוא לחזור להתחלה. לחפש את הריגוש. להיות יצירתי. להמציא דברים שיתפסו את האוזן. לדאוג לדינמיקה וגם – לוודא שהעסק מרגיש מספיק מסודר וגמור. שום דבר לא קופץ מדי החוצה, מפריע או מעצבן.
מוסר הסטיפ: עודד גדיר - מפיק מוסיקלי בתאריך: 07/11/2009

דירוג:
(5 מדרגים)

נעלם לכם הכפתור הקטן של הגבר-הנמך צליל משורת המשימות? - כך תחזירו אותו.

בדרך כלל הבעיה מתלווה למצב שבו כשאתם צופים בסרטי Flash (מופיעים באתרים כמו Youtube ו-Google Video) אין סאונד ולא שומעים קול כשהסרט רץ. סביר להניח שאתם צריכים להתקין את התיקון המצורף.


ארז מציע את התיקון הראשוני והכללי:
1. להכנס לתפריט התחל - הגדרות - לוח הבקרה

2. לבחור ב"צלילים והתקני שמע"

3. תחת לשונית "עוצמה" יש לסמן ב-V את השורה: "הצב את סמל עוצמת הקול בשורת המשימות".
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 02/10/2008

דירוג:
(3 מדרגים)

מיד אחרי דגימת החומרים כדאי לבצע Normalize לכל הקטעים הדגומים, כדי שבכל העריכה לא יהיו חריגות סאונד בעייתיות.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 30/05/2008

דירוג:
(1 מדרגים)

איך לעשות מיקס סאונד נכון לסרט שאני עורך?


במיקס סאונד של הסרט שלכם (כלומר לסגור סאונד יפה ופסקול מהודק לסרט) הקפידו על הפעולות הבסיסיות הבאות:

1. בדיאלוגים יישרו את העוצמות של השחקנים השונים, כך שכולם יישמעו בעוצמה זהה.

2. משפטים שהוקלטו בדיסטורשן (עיוות) עשו הכל כדי לתקן, בעדיפות להקלטה מחדש של שחקנים והלבשה על השוטים המצולמים. אם אין אפשרות להקליט מחדש, נסו לבצע EQ של המוקלט ולהחליש באסים.

3. חזקו רעשים שחיוניים להבנת הסצינה ולהדגיש אותם (פתיחת המכתב שמקבל השחקן, התנשפות של הרץ למרחקים ארוכים וכדומה).

4. הקפידו על הגבלות העוצמה של המרכיבים השונים בסרט כפי שהם מופיעים בטיפ המקושר.

5. בראיונות ושוטים שצולמו והוקלטו בחוץ ואינם רציפים - קרוספיידים חכמים לחיבור בין קטעים של דיבור או התרחשות כשרעש הרקע שונה בעוצמה או באופי - כדי לרכך את המעבר.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 30/05/2008

דירוג:
(1 מדרגים)

על איזו עוצמה כדאי לכוון את הסרט שאני עורך בתוכנת פרמייר (Premiere)?


לכיוון העוצמות בסרט ב-Premiere הקפידו על הדברים הבאים:

1. הציגו את חלון המוניטור שמראה את העוצמה של הסאונד (בתוכנת Premiere, פתחו את תפריט "Window" והפעילו את "Audio Mixer").

2. התחילו לצפות בסרט ועקבו אחריו. ציינו לכם כל מקום שבו יש חריגות מהעוצמות הבאות:

- על הסאונד הכללי להיות באיזור מינוס 12DB.

- אם יש צעקה, יריה או אלמנט רגעי שרוצים להדגיש - תנו לו לעלות מקסימום עד מינוס 6DB.

- אלמנט מחזורי שרוצים להדגיש (נסיעת רכבת, מנוע של מטוס וכו') - ניתן לעלות מהמינוס 12DB, אך לא יותר ממינוס 9DB.

3. החלישו את כל המקומות החזקים, ע"פ הנוסחה שלמעלה, וחזקו מקומות חלשים מדי.
מוסר הסטיפ: ד"ר נדב דפני בתאריך: 25/05/2007

דירוג:
(4 מדרגים)

אין קול באתר Youtube - אם כשאתם צופים בסרטים באתרים כמו Youtube ו-Google Video אין סאונד ולא שומעים קול כשהסרט רץ - סביר להניח שאתם צריכים להתקין תיקון או אפילו ערכת מקודדים שלמה (מצורפים).
התיקון מיועד גם סתם לחוסר קול בסרטי פלאש לסוגיהם - שכוללים וידיאו.

מכאן נמסור את כל הכבוד והקרדיט ל-LionHeart על איתור הבעיות ופתרונותן.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 17/11/2006

דירוג:
(15 מדרגים)

באיזו תוכנה אפשר לחלץ את הפסקול (אודיו) מתוך קבצי וידיאו?


התוכנה החינמית Super, שמאפשרת כמעט כל המרה אפשרית בין פורמטים של וידיאו, יודעת גם לחלץ אודיו מתוך סרטוני וידיאו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 22/08/2006

דירוג:
(3 מדרגים)

איזו תוכנת חינם מאפשרת עריכת מיקסים של אודיו?


יש תוכנה חופשית לעריכת סאונד בשם Audacity. תוכלו לעשות בה את כל סוגי המיקסים.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 14/08/2006

דירוג:
(9 מדרגים)