האם לשתיית קולה יש השפעה על אוסטופורוזיס?


סמן

האם לשתיית קולה יש השפעה על אוסטופורוזיס?


‏יום שישי ‏26 ‏ינואר ‏2007 מאת: שי אלנקרי  
מסתבר שקולה זה לא הדבר הכי מתוק בייחוד לנשים, במחקר חדש שנערך בארה"ב נמצא כי
המשקה מגביר את הסיכוי לאוסטופורוזיס(דלדול בצפיפות העצם),
מה שהתגלה במחקר הוא שיש ירידה בצפיפות המינרלים בעצם אצל נשים ששתו קולה פעם בשבוע
לבין נשים ששתו כל יום,אם אתן ממש מודאגות מצפיפות העצם שלכן
כדי שתשקלו לעבור למשקה אחר.
במחקר עוד נמצא שיש ירידה של 4 אחוזים בצפיפות העצם
אצל קבוצת הנשים שצרכה קולה באופן יומי.
התוצאות זהות גם לשתיית דיאט קולה וחלשות במעט בקולה ללא קפאין.
במחקר שנערך אצל גברים לא נמצא קשר בין שתיית קולה לבין ירידה בצפיפות העצם.
החוקרים אומרים שהקשר לירידה בצפיפות העצם קשור לקפאין,
נמצא כי לקפאין יש אפקט שלילי לצפיפות העצם וכי מגביר את הסיכוי לדלדולו,
אבל בכל זאת נמצאה ירידה בצפיפות העצם גם אצל אלו ששתו קולה ללא קפאין.
עוד הסבר לכך:
הקולה מכילה חומצת זרחן שככל הניראה היא זו שגורמת לסידן לברוח מהעצמות.
החוקרים ממליצים לכל הנשים להפחית בשתיית הקולה ולהפחית בצריכת הקפאין.
דרכים נוספות למניעה:
• תזונה עתירת סידן או טיפול בתוספי סידן כדי המנה היומית המומלצת לפי גיל.
• תוספת ויטמין D במינון הולם חשובה במיוחד בגיל השלישי שבו נפוץ החסר בוויטמין זה.
• לפעילות גופנית סדירה יש השפעה קטנה על צפיפות העצם אך טובה עוד יותר למניעה.
• הימנעות מעישון.

מאת:שי אלנקרי
U.S. National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases.
 
דירוג:
(4 מדרגים)



תגובות לטיפ:

התמונות בעמוד זה מופצות ברשיון CreativeCommons - קרדיטים ליוצרים