11 תשובות
שואל השאלה:
אני אשמח לפיתרון, המורה הפרטי שלי פתר לי אבל אני די בטוחה שהוא טעה כי הכל יצא לא הגיוני
את/ה יכול לשלוח לי פתרון או לפחות לענות לי על סעיף 1 ( כמה שווה p?)
זה ממש יעזור לי!!!
אנונימית
הבנתי, ניסיתי בינתיים לפתור את הסעיף הראשון.. יצא לי שיש שתי אפשרויות לערך של p ושתיהן מקיימות את זה שגרף הפונקציה f(x) חותך את ציר ה- x משמאל לראשית הצירים.. אני אצרף את הפתרון בקישור למטה.
האם ככה המורה שלך פתר?
שואל השאלה:
כן גם המורה שלי אמר שיש שתי אפשרויות : -5,-1
ובגלל זה חשבתי שזה לא הגיוני כי חשבתי שצריך אפשרות אחת
אנונימית
שואל השאלה:
חברה שלי אמרה לי שp שווה 3 בכלל אז ממש התבלבלתי כבר
אנונימית
הבנתי.. אז כנראה שהכוונה בשאלה היא להבחין בין שני ערכי p ולעבוד על שתי האפשרויות.. למרות שאם זה ככה הם היו אמורים להגיד 'הבחן בין שני מקרים', אז השאלה הזאת באמת לא כזאת טובה.
מה ההסבר של חברה שלך לכך ש- p=3?
שואל השאלה:
חברה שלי לא כזה טובה במתמטיקה אז אני לא יודעת אם זה נכון , אבל היא אמרה לי להציב את הx (-3במשוואה הנתונה
ומצד שני המורה הפרטי שלי אמר שזה -5,-1 אז אני לא יודעת מה נכון..
אנונימית
אני לא חושב שחברה שלך צודקת,
אם p היה שווה ל- 3, הפונקציה f(x) הייתה
f(x)=(x-3)^2
שאם נשווה אותה ל- 0, נקבל
x-3)^2=0)
x-3=0
x=3

כלומר גרף הפונקציה f(x) חותך את ציר ה- x בנקודה (0;3) שנמצאת מימין לראשית הצירים (0;0)... כשנתון שהוא בכלל חותך את ציר ה- x משמאלו.
היא כן צדקה בדרך שלה, אכן צריך להציב x=-3 בפונקציה f(x) ולהשוות ל- 4, אך התשובה שהתקבלה לה שגויה(p לא אמור לצאת 3)
שואל השאלה:
אבל 3 זה האמצע של 5 ו1 אז p כן יכול להיות שווה ל3 לא??
אנונימית
לא חושב, הממוצע של המספרים לא קשור בכלל, חוץ מזה הממוצע של 5- ו- 1- זה 3- ולא 3... אני עדיין לא חושב אבל שזאת התשובה הנכונה
אם המורה הפרטי לא הצליח לעזור לך לפתור, קשה לי להאמין שאני אצליח.. אולי תגידי לי בדיוק מה את לא מבינה כדי שאוכל להסביר? אני יכול לשלוח פתרון, אבל אני לא רואה טעם בכך משום שאם המורה הפרטי לא הצליח לעזור לך קשה לי להאמין שתצליחי להבין משהו רק מצפייה בפתרון כלשהו.. אולי הבעיה שלך היא שאת לא יודעת את הבסיס?