5 תשובות
קודם צריך לשרטט את זה במערכת צירים. מעגל מאונך למשיק בנקודת ההשקה, אז הy הוא 4 ואז פשוט להוסיף 5 (הרדיוס) בx בשביל להגיע למרכז
שואל השאלה:
לא הבנתי:(
אנונימית
התחלת מלשרטט את x=2 במערכת הצירים שזה בייסיקלי קו ישר שמאונך לציר הx. הרדיוס של המעגל פוגש את הפונק' הזאת ב (2,4), זאת אומרת שיעור הy הוא 4, הרדיוס יוצר 90 מעלות- לכן הוא נשאר על אותו הy ושיעור הy של המרכז הוא 4. עכשיו לגבי ה-x: הרדיוס עובר בין מרכז המעגל לפונק' x=2, ואנחנו יודעים שאורכו הוא 5, לכן בשביל להגיע מנקודת המשיק למרכז המעגל מוסיפים 5 לשיעור הx, לכן שיעור הx של מרכז המעגל הוא 2+5=7
שואל השאלה:
הבנתי, באמת תודה רבה עזרת לי מאוד
אנונימית
מעולה! בכיף שמחתי לעזור