11 תשובות
לנסות לשפר הכל בשלבים עד שתביני את הבעיה
בדרך כלל מה שגורם לנו להרגיש ככה זה
1. שאנחנו דורכים במקום בכל מיני מובנים- לא הרבה חדש אצלנו, לא הרבה מתפתח, אנחנו לא עוסקים במשהו שמעניין אותנו ובגלל שאנחנו יצורים חיים שניזונים מהתחדשות וגיוון- אנחנו נוטים להתנוון כשלוקחים לנו את זה.
2. הסביבה שמקיפה אותנו- אם אין סביבך יותר מדיי אנשים שאת אוהבת ושאוהבים אותך חזרה, שמעריכים אותך ושמקבלים אותך כפי שאת.
3. דימוי עצמי לא טוב- אם את לא מרוצה מעצמך מבחינה חיצוניות או פנימיות.
4. הגישה שלנו כלפי החיים.
אז נכון שעדיין ענית תשובה כללית, אבל תנסי לחשוב באופן ספציפי מה גורם לך להרגיש לא מרוצה וככה יהיה קל יותר לתקוף אותו ולשנות אותו. כי מה שמנחם, זה שכל דבר מזה אפשר לשפר ולשנות כי החיים שלך בידיים שלך יותר ממה שאת חושבת. הכל תלוי באם את מחליטה עכשיו ללמוד תחביב כלשהו ולחפש עבודה כדי להגדיל את מעגל החברים שלך, או לראות עוד פרק בנטפליקס. מהצד זה יכול להרגיש שיש אנשים שהכל בא להם בקלות אבל זה לאו דווקא נכון, וגם אם זה נכון- זה לא אומר שאת צריכה לבכות על זה ולעצור את החיים שלך. תצאי, תתלבשי יפה, תטיילי, תתחילי לבשל ולאפות, לנגן, תחפשי עבודה, תתחילי אפילו לגלוש או לרכוב על משהו- העיקר שתמצאי משמעות חדשה.
דברים לא סתם ינחתו עלייך משום מקום ואנחנו לא יכולים להתלונן על כמה משעמם או בודד לנו כשאנחנו לא עושה כלום בשביל לתקן את זה...
גם אני באופן אישי רציתי מערכת יחסים מכל הלב והתבאסתי שזה לא קורה, אבל מצד שני כל פעם שהיה מישהו שהתעניין ועשה צעד- מצאתי סיבה ללמה זה לא מתאים וברחתי. פחדתי להתמסר וחסמתי את הגישה אליי, עד שנמאס לי ושיניתי את הגישה כלפי הסיטואציה. יצאתי מהרחמים העצמיים והבנתי שהבעיה היא בי, ולא משנה כמה גבר יתעניין- אם אהיה יבשה ואענה בדיליי או שאמצא תירוץ ללמה לא להיפגש זה לא יעבוד. אז הכרתי את עצמי לקפוץ למים גם אם לא נוח לי, סוג של fake it until you make it.
אף פעם זה לא כיף לעבוד על החולשות שלנו, אבל כל יום שעובר בלי שאת עושה משהו כדי לטפל בזה- זה עוד יום של הפסד ועוד יום שאת נשאבת לעצבות הזאת.
כשהיה לי קשה בצבא תמיד היה משהו חיצוני שיכריח אותי להמשיך לעבוד ולתת מעצמי כי זה צבא, לא באמת יכלתי להתבטל. ובאמת עם הזמן התאהבתי במקום שהייתי בו, בתפקיד ובאנשים וחתמתי קבע.
פה זה שונה- את נמצאת בידיים של עצמך, אין מי שיכריח אותך ואין מה שיפקח עלייך.. חברות יכולות לתת לך עצות והכל אבל את זו שמחליטה מה לעשות עם החיים שלך. ואם לא תכריחי את עצמך למרות שזה לא נעים בהתחלה- זה רק יהיה קשה מיום ליום.
רואים שאת מעוניינת בשינוי, אחרת לא היית שואלת את השאלה הזאת, אז זה כבר מעולה... ועכשיו שוב-
אילו תחומים היית רוצה לשנות? גם אם זה יהיה הרבה אשמח שתפרטי וככה אוכל לתת לך תשובה ספציפית יותר
1. שאנחנו דורכים במקום בכל מיני מובנים- לא הרבה חדש אצלנו, לא הרבה מתפתח, אנחנו לא עוסקים במשהו שמעניין אותנו ובגלל שאנחנו יצורים חיים שניזונים מהתחדשות וגיוון- אנחנו נוטים להתנוון כשלוקחים לנו את זה.
2. הסביבה שמקיפה אותנו- אם אין סביבך יותר מדיי אנשים שאת אוהבת ושאוהבים אותך חזרה, שמעריכים אותך ושמקבלים אותך כפי שאת.
3. דימוי עצמי לא טוב- אם את לא מרוצה מעצמך מבחינה חיצוניות או פנימיות.
4. הגישה שלנו כלפי החיים.
אז נכון שעדיין ענית תשובה כללית, אבל תנסי לחשוב באופן ספציפי מה גורם לך להרגיש לא מרוצה וככה יהיה קל יותר לתקוף אותו ולשנות אותו. כי מה שמנחם, זה שכל דבר מזה אפשר לשפר ולשנות כי החיים שלך בידיים שלך יותר ממה שאת חושבת. הכל תלוי באם את מחליטה עכשיו ללמוד תחביב כלשהו ולחפש עבודה כדי להגדיל את מעגל החברים שלך, או לראות עוד פרק בנטפליקס. מהצד זה יכול להרגיש שיש אנשים שהכל בא להם בקלות אבל זה לאו דווקא נכון, וגם אם זה נכון- זה לא אומר שאת צריכה לבכות על זה ולעצור את החיים שלך. תצאי, תתלבשי יפה, תטיילי, תתחילי לבשל ולאפות, לנגן, תחפשי עבודה, תתחילי אפילו לגלוש או לרכוב על משהו- העיקר שתמצאי משמעות חדשה.
דברים לא סתם ינחתו עלייך משום מקום ואנחנו לא יכולים להתלונן על כמה משעמם או בודד לנו כשאנחנו לא עושה כלום בשביל לתקן את זה...
גם אני באופן אישי רציתי מערכת יחסים מכל הלב והתבאסתי שזה לא קורה, אבל מצד שני כל פעם שהיה מישהו שהתעניין ועשה צעד- מצאתי סיבה ללמה זה לא מתאים וברחתי. פחדתי להתמסר וחסמתי את הגישה אליי, עד שנמאס לי ושיניתי את הגישה כלפי הסיטואציה. יצאתי מהרחמים העצמיים והבנתי שהבעיה היא בי, ולא משנה כמה גבר יתעניין- אם אהיה יבשה ואענה בדיליי או שאמצא תירוץ ללמה לא להיפגש זה לא יעבוד. אז הכרתי את עצמי לקפוץ למים גם אם לא נוח לי, סוג של fake it until you make it.
אף פעם זה לא כיף לעבוד על החולשות שלנו, אבל כל יום שעובר בלי שאת עושה משהו כדי לטפל בזה- זה עוד יום של הפסד ועוד יום שאת נשאבת לעצבות הזאת.
כשהיה לי קשה בצבא תמיד היה משהו חיצוני שיכריח אותי להמשיך לעבוד ולתת מעצמי כי זה צבא, לא באמת יכלתי להתבטל. ובאמת עם הזמן התאהבתי במקום שהייתי בו, בתפקיד ובאנשים וחתמתי קבע.
פה זה שונה- את נמצאת בידיים של עצמך, אין מי שיכריח אותך ואין מה שיפקח עלייך.. חברות יכולות לתת לך עצות והכל אבל את זו שמחליטה מה לעשות עם החיים שלך. ואם לא תכריחי את עצמך למרות שזה לא נעים בהתחלה- זה רק יהיה קשה מיום ליום.
רואים שאת מעוניינת בשינוי, אחרת לא היית שואלת את השאלה הזאת, אז זה כבר מעולה... ועכשיו שוב-
אילו תחומים היית רוצה לשנות? גם אם זה יהיה הרבה אשמח שתפרטי וככה אוכל לתת לך תשובה ספציפית יותר
שואל השאלה:
קודם כל תודה ממש באמת אני כל כך מעריכה אותך וזה לא מובן מאליו שאת בכלל עוזרת לי וזה נותן לי תקווה שיכול להיות טוב ומוטיבציה לשנות משהו
עוד משהו.. אני יכולה להתיעץ איתך בנוגע למשהו? אולי את תוכלי לעזור לי
קודם כל תודה ממש באמת אני כל כך מעריכה אותך וזה לא מובן מאליו שאת בכלל עוזרת לי וזה נותן לי תקווה שיכול להיות טוב ומוטיבציה לשנות משהו
עוד משהו.. אני יכולה להתיעץ איתך בנוגע למשהו? אולי את תוכלי לעזור לי
אנונימית
את יכולה להתייעץ בנוגע להכל תמיד, תרגישי חופשי (:
שואל השאלה:
אוקיי אז אני מקווה שאני אצליח להסביר את עצמי
לפני שנה ממש בפורים הכרתי את החברה הכי טובה שלי אני זוכרת שהיא ממש הצילה אותי הייתי בתקוםה נוראית והיא הרימה אותי אני כל כך אוהבת אותה היא כל כך חשובה לי בסגרים הקודמים ממש בכיתי מגעגוע אליה היא הבינה אותי והיינו הכי פתוחות שיש.. לאחרונה אני מרגישה כאילו משהו משתנה ואני מפחדת כל כך שהיא תהפוך להיות לי רעילה יש לנו תכנונים ביחד יש דברים שאני יכולה לעשות רק איתה כי רק היא תבין אותי אבל כמו שאמרתי לאחרונה משהו קרה אני מרגישה שהיא קצת מורידה ממני בגלל משהו מסויים וגורמת לי לשנוא את החיים שלי יותר בגללו וזה באמת דבר טיפשי אבל בשבילה כניראה הוא מאוד קריטי ובנאדם שכל כך חשוב לך שופט אותך זה משפיע.. בכל מיקרה אני רוצה לדבר איתה על זה פנים מול פנים אבל הסגר לא ממש תורם.. ואני לא יודעת מה לעשות עד אז ומה לעשות עם הפחד הזה שהקשר הזה כבר לא יהיה לי טוב
אוקיי אז אני מקווה שאני אצליח להסביר את עצמי
לפני שנה ממש בפורים הכרתי את החברה הכי טובה שלי אני זוכרת שהיא ממש הצילה אותי הייתי בתקוםה נוראית והיא הרימה אותי אני כל כך אוהבת אותה היא כל כך חשובה לי בסגרים הקודמים ממש בכיתי מגעגוע אליה היא הבינה אותי והיינו הכי פתוחות שיש.. לאחרונה אני מרגישה כאילו משהו משתנה ואני מפחדת כל כך שהיא תהפוך להיות לי רעילה יש לנו תכנונים ביחד יש דברים שאני יכולה לעשות רק איתה כי רק היא תבין אותי אבל כמו שאמרתי לאחרונה משהו קרה אני מרגישה שהיא קצת מורידה ממני בגלל משהו מסויים וגורמת לי לשנוא את החיים שלי יותר בגללו וזה באמת דבר טיפשי אבל בשבילה כניראה הוא מאוד קריטי ובנאדם שכל כך חשוב לך שופט אותך זה משפיע.. בכל מיקרה אני רוצה לדבר איתה על זה פנים מול פנים אבל הסגר לא ממש תורם.. ואני לא יודעת מה לעשות עד אז ומה לעשות עם הפחד הזה שהקשר הזה כבר לא יהיה לי טוב
אנונימית
שוב קשה לי להתייחס כי לא באמת תיארת את הסיבה שגורמת לחילוקי הדעות, אבל אני מאמינה שעל כך דבר אפשר להתגבר (במיוחד אם מדובר בקשר כזה כמו שתיארת).
גם אם זה לא יהיה פנים מול פנים את יכולה להתקשר אליה ולפתוח את הכל מולה. תגידי לה אפילו בצורה הכי ישירה שאת מפחדת שהקשר הזה יילך למקומות פחות נעימים ושאת משתפת אותה בזה כדי שתמצאו פיתרון להתגבר על חילוקי הדעות. שקיפות זה הדבר הכי טוב בקשר, אז תנסי להילחם על זנ
גם אם זה לא יהיה פנים מול פנים את יכולה להתקשר אליה ולפתוח את הכל מולה. תגידי לה אפילו בצורה הכי ישירה שאת מפחדת שהקשר הזה יילך למקומות פחות נעימים ושאת משתפת אותה בזה כדי שתמצאו פיתרון להתגבר על חילוקי הדעות. שקיפות זה הדבר הכי טוב בקשר, אז תנסי להילחם על זנ
שואל השאלה:
אם יש משהו בהתנהגות שמפריע לי להגיד לה? כי תכלס זאת מי שהיא וזה מעצבן שבאים ואומרים לך להשתנות אני מדברת על זה שלפעמים היא מתנהגת כאילו היא מעליי או כאילו אני זאת שצריכה אותה כאילו רק בבית ספר היא ככה
אם יש משהו בהתנהגות שמפריע לי להגיד לה? כי תכלס זאת מי שהיא וזה מעצבן שבאים ואומרים לך להשתנות אני מדברת על זה שלפעמים היא מתנהגת כאילו היא מעליי או כאילו אני זאת שצריכה אותה כאילו רק בבית ספר היא ככה
אנונימית
כן, ברור. בכל מערכת יחסים בין 2 אנשים (בין אם זה משפחה, ידידות, חברות או זוגיות) יש חילוקי דעות. תחשבי שאת אדם בפני עצמך עם דעות ומחשבות משלך, והיא אדם אחר. הגיוני שלא תמיד תהיה חפיפה בדעות או בהשקפות העולם, ולכן יהיו וויכוחים וריבים. החוכמה היא להתעלות עליהם, והחברים שיצליחו לדבר על הדברים בצורה נינוחה ברגע שהם מתחילים לכאוב- יוכלו למנוע פיצוץ לא נעים כשהכל כבר גועש ורועש. דברי איתה בעדינות ותראי לה שאת לא מעירה לה במטרה לפגוע בה, אלא כדי להגיע לעמק השווה ולהגיע לשלב שאתן עושות טוב אחת לשנייה
לאט לאט תביני את הבעיה
שואל השאלה:
לא מרוצה מהחיים שלי בעקרון
לא מרוצה מהחיים שלי בעקרון
אנונימית
תלוי, איפה את רוצה שיהיה טוב יותר? באיזה תחום? וממה את לא מרוצה עכשיו