36 תשובות
אני לא מאמינה בכלום עד שאני לא אדע כלום שזה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב
אין לי ככ דעה נעולה בעיניין.
מצד אחד אני לא ככ מאמין שזה באמת מציאותי והכל אבל מצד שני אין משהן בי שמתנגד להאמין לזה
מצד אחד אני לא ככ מאמין שזה באמת מציאותי והכל אבל מצד שני אין משהן בי שמתנגד להאמין לזה
כן ולא
כן
וזה מגיע לחמות
לדעתי
וזה מגיע לחמות
לדעתי
לא
לה לה לה לה לה לה לה לא
אנונימית
כן
כי אני מאמין ביהדות
כי אני מאמין ביהדות
אין לי מושג
כן
כי אני מאמין ביהדות
וגם כי מאוד קשה לי לא להאמין בזה, זה מדכא
כי אני מאמין ביהדות
וגם כי מאוד קשה לי לא להאמין בזה, זה מדכא
אני לא מצליח לדמיין מה קורה אחרי שמתים אז אני מניח שיש חיים אחרי המוות כמו "גלגול הבא" כזה
לי יש תיאוריה זה מימד אחר שנמצא מחוץ לגבולות היקום
המוות הוא הסוף של הכל ברגע שאתה מת אתה הזיכרונות שלך הקיום שלך הכל נמחק מהעולם אתה פשוט מאוד מפסיק להתקיים הן מחשבתית והן פיזית ברגע שאתה מת שום תפילה ושום בכי ושום דבר לא יעזור את תימחק מעל פני האדמה לנצח לא יישאר ממך זכר וכלום אתה חי רק פעם אחת ולאחר מכן אתה מפסיק להתקיים פשוט מאוד כל הקשרים שלך כל האהבה כל הזיכרונות האנשים שהכרת נמחקים ואתה נעלם יחד איתם
^חס וחלילה
זאת האמת אמת שלא ניתנת לעירעור אני גם לא מרוצה אבל זאת המציאות ולהכחיש אותה לא יעזור להפך רק יפריע חשוב לקבל את המצב כמו שהוא אפשר להתנחם בזה שאין רגשות אחרי המוות אז אין כאב עצבים סבל ובכי
כן
^^אז מה קורה אחרי שאתה מת?
לא נראה לי שאף פעם מתים כאילו אין איזה הפסקה נצחית כזאת גם במוות נראלי אתה חי כי יש גיהנום וגן עדן וכזה ויש גלגולי נשמות
^אני לא מאמין בגיהינום או גן עדן אבל אני מניח שכן יש חיים לאחר המוות
אין שום דבר אתה נמחק ולא משאיר זכר כל אדם לפני שהוא מת פוחד כי הוא יודע שזה הסוף לקיום שלו
אתה מת בעולם הזה אבל הולך לחיות במקום אחר לא נראלי מתים פשוט עוברים לחיות בעולמות אחרים ואתה לא זוכר את העולם הקודם שחיית בו
אתה לא עובר ולא נעליים אתה נעלם פשוטו כמשמעו
בטח שמאמין. אין שום סיבה לחשוב שנבראנו בשביל לחיות כאן 70 שנה חיים של יסורים, ולמות. אם היינו נבראים בשביל העולם הזה - לא היה בו כל כך הרבה יסורים, במיוחד לצדיקים. בנסוף לכך, חיים של 70 - זאת לא ההנאה הכי גדולה שהקב"ה יכול לתת לנו - אז זה פשוט מגוחך לחשוב ככה.
נ.ב. ראו ספר "מסילת ישרים", פרק א (בקישור מצורף). שם זה מוסבר בצורה מוחשית.
נ.ב. ראו ספר "מסילת ישרים", פרק א (בקישור מצורף). שם זה מוסבר בצורה מוחשית.
^^תגדיר נמחק
לתמיד?
אפשר לתפוס את המחשבה הדתית כאחת שכזו נועדה לתת לאנשים תקווה או אשליה לגבי המצב שלהם
אהה תוב אחי אתתה יודע שאתה יכול להסיק הרבה דברים אבל אל תסיק מסקנות על דת
אני מאמינה שיש גן עדן וגהינום
^^מה? זכותי להאמין במה שבא לי.
אתה יכול אין בעיה אבל זה נראה לי מוזר לנסות להגיד שהם האמת זאת אמונה דתית
seny'o sasageyo, אתה מדבר, כאילו אמונה דתית (של היהדות, כמובן) - לא אמת, אלא סתם אמונה במשהו שהוא לא אמיתי...
אני מדבר באופן מציאותי לאשלות את עצמך באמונה תחת המסווה של יהיה טוב אני אגיע לעולם הבא או גילגול נשמות זה הכחשה ממעלה ראשונה
מי אמר שזאת "הכחשה"? אתה מאמין דברי בורא עולם, כי הוא באמת אמין...
זה לא הכחשה...אני באמת מאמין בזה. יש בעיה?
אני מאמינה שלא.. כי זה פשוט לא הגיוני בשיט
seny'o sasageyo, בורא עולם לא יתן לנו להאמין באשלייות סתם ככה, הוא מקיים את מה שהוא מבטיח...
^אתה לא באמת יכול לדעת מה יש אחרי המוות. כמו שאתה לא יודע הרבה מאוד דברים אחרים. הדרך היחידה באמת לדעת מה יש אחרי המוות זה או לגלות איך נוצר העולם או שאדם שמת יחזור לחיים
חוץ מזה-הרבה מאוד אנשים שעברו מוות קליני מאמתים את האמונה שיש חיים אחרי המוות.
חוץ מזה-הרבה מאוד אנשים שעברו מוות קליני מאמתים את האמונה שיש חיים אחרי המוות.