7 תשובות
אין קשר בין הדברים, אבל כל תענית ציבור היא חובה (שולחן ערוך, אורח חיים, סימן תקמט, סעיף א).
את חלק מהעם היהודי שהצטער היום
לא משנה אם את חרדית או דתיה או מסרותית או חילונית
תמיד אפשר לקבל על עצמך לעשות כל דבר
וכל צום בכללי הוא חובה
אנונימי
שואל השאלה:
ההורים שלי והקרובים לא שומרים את הצום הזה
אנונימית
מה לעשות? במציאות של היום הרבה אנשים רואים בדת כמשהו שלא מחייב את אף אחד בכלום. תפיסה שגויה לחלוטין.

עשי מה שה' רוצה, בגלי קשר להורים או קרובים.
לא אל תקשיבי למי שמעליי תעשי מה שבא לך זה לא נורא אם את לא שומרת את הצום הזה גם אני לא אם את רוצה תשמרי אם לא אל זה בסדר
למה ^?
היא שאלה אם היא חלוניה ואם היא צריכה את הצום כולם צריכים למה לא להקשיב ?כמובן כל אחד בחירה שלו
היי אני תחת בת!:), מה השטויות האלה? למה שנעשה מה שבא לנו? לעולם הזה בעל הבית - הקב"ה, והוא קבע בו חוקים (כי הוא לא ברא אותו סתם ככה בלי תכלית) - אז אנחנו לא אמורים לעשות מה שבא לנו, אלא מה שנצטוונו עליו.

לא שזה יהיה בסדר ללכת נגד ההלכה? אם ה' רוצה שנקיים את ההלכה - אז מי שעובר על זה - לא בסדר, והוא יענש על זה.