16 תשובות
למה שהם ישכנעו אותך למה להיות דתי, אם באלך להיות דתי תיהיה דתי, אם לא באלך אל תיהיה..
^בדיוק. אם בא לך להיות דתי תהיה.
זה כמו שתגיד לנו לשכנע אותך לעשות דיאטה או להיכנס לכושר. אם אתה תרצה אתה תעשה את זה לבד ואם לא אז אף אחד לא יצליח לשכנע אותך.
זה כמו שתגיד לנו לשכנע אותך לעשות דיאטה או להיכנס לכושר. אם אתה תרצה אתה תעשה את זה לבד ואם לא אז אף אחד לא יצליח לשכנע אותך.
אנונימית
חחח זה לא עובד ככה
אתה צריך לרצות את זה כאילו זה תהליך אתה צריך לרצות את זה
לא משנה מה יגידו לך אם אתה לא כמה לזה זה לא יקרה
אתה צריך לרצות את זה כאילו זה תהליך אתה צריך לרצות את זה
לא משנה מה יגידו לך אם אתה לא כמה לזה זה לא יקרה
אין שום סיבה שישכנעו אותך בדיוק כמו שאין שום סיבה לדרבן התגיירות
(בנאדם שרוצה להתגייר בית דין מחוייב להגיד לו את הדברים הרעים של הדת כדי שהוא לא ירצה)
בקיצור אין שום סיבה ואף אחד לא אמור לשכנע אותך להפוך לדתי ואם אתה מנסה לדפוק פה מישהו רק אומר שזה מסוג הוויכוחים שכל אחד נשאר בדעה שלו
(יכול להיות שאתה לא רוצה לדפוק אף אחד לא מכיר אותך אחי)
בקיצור אין לאף אחד שום סיבה לשכנע אותך אם אתה רוצה לברר על הדת אשמח לעזור לך אבל סיבה אף אחד לא יתן לך
(בנאדם שרוצה להתגייר בית דין מחוייב להגיד לו את הדברים הרעים של הדת כדי שהוא לא ירצה)
בקיצור אין שום סיבה ואף אחד לא אמור לשכנע אותך להפוך לדתי ואם אתה מנסה לדפוק פה מישהו רק אומר שזה מסוג הוויכוחים שכל אחד נשאר בדעה שלו
(יכול להיות שאתה לא רוצה לדפוק אף אחד לא מכיר אותך אחי)
בקיצור אין לאף אחד שום סיבה לשכנע אותך אם אתה רוצה לברר על הדת אשמח לעזור לך אבל סיבה אף אחד לא יתן לך
אנסה להעביר את עמדתו של ליבוביץ' (עם שינויים מספר שלי הקטן) באמצעות הצגה במבנה גאומטרי, סתם, ללא כל סיבה.
אקסיומות:
א. ישנם ערכים (למשל: הומניזם).
ב. את הערכים האדם בוחר.
ג. הדת היא ערך.
תהליך החקירה:
1. מחלק מן הערכים משרתים את האדם.
1.1 מחלק מן הערכים שווים.
1.11 בחירה בין הערכים השווים תהיה שרירותית.
1.111 וזאת משום שהם שווים.
1.2 ערך שאינו משרת את האדם יהיה נעלה על ערך אחר המשרת את האדם.
1.21 וזאת משום שהוא מקיים אי שווין.
1.211 אי השוויון חיובי משום שהערך מתקיים כלפי עצמי ולא כלפי מושא חיצוני.
1.2111 וזה חיובי מטעם הפשטות.
1.2112 וזה חיובי מטעם האחדות.
1.2113 וזה אף חיובי מטעפ הגדרת הערך.
2. הערך הדתי אינו משרת את האדם.
2.1 וזאת משום שהוא שם את האל במרכז הערך.
2.11 על כן הוא נעלה על ערכים אחרים.
2.12 על כן הוא לא שווה במובן החיובי לערכים אחרים, למעט ההומניזם.
2.2 הערך הדתי זהה עם הפרקטיקה הדתית.
2.21 הפרקטיקה הדתית היא דרך אורח החיים הדתי.
2.22 אובייקטי פולחן שאינם בעלי ערך, אינם ראויים לפרקטיקה נדתית בעלת הערך.
2.221 וזאת משום שדבר בעל ערך לא יוכל, מפני ערכו, לפנות כלפי דבר חסר ערך.
2.2211 לכן בכדי לאמץ פרקטיקה דתית בעלת ערך נאלץ למצוא אובייקט פולחן בעל ערך.
3. הפרקטיקה הדתית היא ביטוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.1 מפאת הגדרתה.
3.2 בכדי למצוא פרקטיקה דתית בעלת ערך עלינו למצוא ביטוי ראוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.21 היהדות שהיא ביטוי ראוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.211 וזאת משום שנמצאות בה המצווה המעשיות.
3.2111 שכן רק במצוות המעשיות ישנה עבודה של האדם את האלוהים.
3.3 אדם המאמץ דת ללא מצוות מעשיות אינו מאמץ ערך דתי.
3.31 משום שהערך הדתי הוא במצוות מעשיות.
3.311 וזאת משום שללא פרקטיקה דתית מעשית האדם נתון לעצמו ולא לדת.
4. האדם חפץ לאמץ ערך דתי.
4.1 משום שהוא ערך הנעלה על הערכים האחרים.
4.11 משום שהוא תכלית לעצמו ומקיים את מושג הערך.
4.2 הפרקטיקה הדתית היחידה שראויה היא כזו במעמידה מערכת של מצוות מעשיות.
4.21 היהדות מעמידה מערכת של מצוות מעשיות.
4.211 לכן היהדות היא פרקטיקה דתית ראויה.
4.212 לכן האל המקראי הוא אובייקט פולחן בעל ערך.
4.2121 בין אם הוא קיים ובין אם לא.
4.2122 משום שהאל נלווה לעבודה המעשית ולא להפך.
5. פרקטיקה דתית בעלת ערך - ראוי שיבחר בה האדם על פני הערכים כולם.
5.1 היהדות היא פרקטיקה דתית בעלת ערך.
5.11 לכן ראוי שיבחר בה האדם.
6. לכן שמירת מצוות הדת היהודית הן ערך שראוי שיבחר בו האדם.
אקסיומות:
א. ישנם ערכים (למשל: הומניזם).
ב. את הערכים האדם בוחר.
ג. הדת היא ערך.
תהליך החקירה:
1. מחלק מן הערכים משרתים את האדם.
1.1 מחלק מן הערכים שווים.
1.11 בחירה בין הערכים השווים תהיה שרירותית.
1.111 וזאת משום שהם שווים.
1.2 ערך שאינו משרת את האדם יהיה נעלה על ערך אחר המשרת את האדם.
1.21 וזאת משום שהוא מקיים אי שווין.
1.211 אי השוויון חיובי משום שהערך מתקיים כלפי עצמי ולא כלפי מושא חיצוני.
1.2111 וזה חיובי מטעם הפשטות.
1.2112 וזה חיובי מטעם האחדות.
1.2113 וזה אף חיובי מטעפ הגדרת הערך.
2. הערך הדתי אינו משרת את האדם.
2.1 וזאת משום שהוא שם את האל במרכז הערך.
2.11 על כן הוא נעלה על ערכים אחרים.
2.12 על כן הוא לא שווה במובן החיובי לערכים אחרים, למעט ההומניזם.
2.2 הערך הדתי זהה עם הפרקטיקה הדתית.
2.21 הפרקטיקה הדתית היא דרך אורח החיים הדתי.
2.22 אובייקטי פולחן שאינם בעלי ערך, אינם ראויים לפרקטיקה נדתית בעלת הערך.
2.221 וזאת משום שדבר בעל ערך לא יוכל, מפני ערכו, לפנות כלפי דבר חסר ערך.
2.2211 לכן בכדי לאמץ פרקטיקה דתית בעלת ערך נאלץ למצוא אובייקט פולחן בעל ערך.
3. הפרקטיקה הדתית היא ביטוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.1 מפאת הגדרתה.
3.2 בכדי למצוא פרקטיקה דתית בעלת ערך עלינו למצוא ביטוי ראוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.21 היהדות שהיא ביטוי ראוי של עבודת האדם את האלוהים.
3.211 וזאת משום שנמצאות בה המצווה המעשיות.
3.2111 שכן רק במצוות המעשיות ישנה עבודה של האדם את האלוהים.
3.3 אדם המאמץ דת ללא מצוות מעשיות אינו מאמץ ערך דתי.
3.31 משום שהערך הדתי הוא במצוות מעשיות.
3.311 וזאת משום שללא פרקטיקה דתית מעשית האדם נתון לעצמו ולא לדת.
4. האדם חפץ לאמץ ערך דתי.
4.1 משום שהוא ערך הנעלה על הערכים האחרים.
4.11 משום שהוא תכלית לעצמו ומקיים את מושג הערך.
4.2 הפרקטיקה הדתית היחידה שראויה היא כזו במעמידה מערכת של מצוות מעשיות.
4.21 היהדות מעמידה מערכת של מצוות מעשיות.
4.211 לכן היהדות היא פרקטיקה דתית ראויה.
4.212 לכן האל המקראי הוא אובייקט פולחן בעל ערך.
4.2121 בין אם הוא קיים ובין אם לא.
4.2122 משום שהאל נלווה לעבודה המעשית ולא להפך.
5. פרקטיקה דתית בעלת ערך - ראוי שיבחר בה האדם על פני הערכים כולם.
5.1 היהדות היא פרקטיקה דתית בעלת ערך.
5.11 לכן ראוי שיבחר בה האדם.
6. לכן שמירת מצוות הדת היהודית הן ערך שראוי שיבחר בו האדם.
אם בא לך תיהיה דתי...
אני אישית כשאני מתפללת או לומדת תורה זה גורם לי להיות מאושרת...
תעשה מה שבלב שלך...
אני אישית כשאני מתפללת או לומדת תורה זה גורם לי להיות מאושרת...
תעשה מה שבלב שלך...
אנונימית
1. כי זאת הדרך היחידה שלך (אם אתה יהודי) לזכות לעולם הבא.
2. זה מה שיעד לך הקב"ה בתור יהודי, ועליך לסמוך עליו יתברך שהוא הוא יתברל יעד לך - זה הכי טוב בשבילך.
3. הדת תתן לך ערכים אמיתיים לעולם הבא.
4. לימוד התורה - מביא לידי שמחה.
2. זה מה שיעד לך הקב"ה בתור יהודי, ועליך לסמוך עליו יתברך שהוא הוא יתברל יעד לך - זה הכי טוב בשבילך.
3. הדת תתן לך ערכים אמיתיים לעולם הבא.
4. לימוד התורה - מביא לידי שמחה.
סלים שיידי המקורי, שי הבדל בין גוי שלא מחוייב לתרי"ג מצוות, לבין יהודי שמחוייב אליהן, ולא שומר אותם. את הראשון אין מצוה לגייר, אבל את האחרון יש מצוה להחזיר בתשובה.
אין מה לשכנע, לך לסמינר ערכים, תבדוק אם זה נכון ואמיתי, אם תגלה שזה אמת לך על זה, אם לא אל תהיה דתי
תוצאה
נכון שיש מצווה אבל תאמין לי שעשיתי את זה יותר מדי לפעמים ממש זה עובד שאר הפעמים זה פשוט בזבוז זמן וכל אחד נותן את מה שיש לו להגיד על הדת הראיה הסלקטיבית שלו
וזה מה שגורם לזה שמי ששאל את השאלה הזאת לא יחזור בתשובה מסטיפס
נכון שיש מצווה אבל תאמין לי שעשיתי את זה יותר מדי לפעמים ממש זה עובד שאר הפעמים זה פשוט בזבוז זמן וכל אחד נותן את מה שיש לו להגיד על הדת הראיה הסלקטיבית שלו
וזה מה שגורם לזה שמי ששאל את השאלה הזאת לא יחזור בתשובה מסטיפס
אבל זה שהשווית את זה לגיור של גוי זו טעות
יש מצווה להחזיר בתשובה, ואסור לשכנע גוי להתגייר
שני דברים שונים, השוואה שגויה
יש מצווה להחזיר בתשובה, ואסור לשכנע גוי להתגייר
שני דברים שונים, השוואה שגויה
זה לא חייב להיות שחור לבן(הגיון תרתי משמע**)אפשר להיות דתי שעושה עוד הרבה דברים.
אנונימי
תכיר תבין.
זאת המטרה של החיים ידידי לא באנו לפה בשביל לעבוד ולמות יש הרבה מעבר
התורה היא קוד המקור של היקום למי שיודע ללמוד אותה כמו שצריך
כתוב "שהקדוש ב"ה הסתכל באורייתא (בתורה) וברא עלמא" תבין מפה שהתורה היא הוראות יצרן לחיים מאושרים מי שמבין שהאושר נמצא במשהו רוחני ולא במשהו פיזי
הוא המאושר באדם וכמו שכתוב על התורה במשלי
"עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר"
"כי מוצאי מצא חיים"
"רפואות תהיי לשרך ושיקוי לעצמותיך"
וטוב לו לאדם בעולם הזה ובעולם הבא ביום שיבין שיש לו רצון לתענוג אינסופי ולדברים חומריים יש סוף אז בחיים לא יוכל להתמלאות ובאמת להיות מאושר אלא רק אם ימלא תענוג רוחני שהוא אינסופי ותואם לרצונותיו .
התורה היא קוד המקור של היקום למי שיודע ללמוד אותה כמו שצריך
כתוב "שהקדוש ב"ה הסתכל באורייתא (בתורה) וברא עלמא" תבין מפה שהתורה היא הוראות יצרן לחיים מאושרים מי שמבין שהאושר נמצא במשהו רוחני ולא במשהו פיזי
הוא המאושר באדם וכמו שכתוב על התורה במשלי
"עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר"
"כי מוצאי מצא חיים"
"רפואות תהיי לשרך ושיקוי לעצמותיך"
וטוב לו לאדם בעולם הזה ובעולם הבא ביום שיבין שיש לו רצון לתענוג אינסופי ולדברים חומריים יש סוף אז בחיים לא יוכל להתמלאות ובאמת להיות מאושר אלא רק אם ימלא תענוג רוחני שהוא אינסופי ותואם לרצונותיו .
מה זה תשכנעו אותי כול הקטע של לחזור בתשובה זה מהבנה עצמית ומרצון לחזור בתושבי לא בגלל ילדים בסטיפס
כי אתה חייב להכיר טובה למי שברא אותך