14 תשובות
ידוע בענק
לא מה פתאום
אני בונה חופשי ודתי אין קשר
אני בונה חופשי ודתי אין קשר
אנונימי
ברור, המשיח יכניע את ערב רב.
^ בטח שיש קשר. איך אתה נמצא בכת שמורדת במי שברא אותך? זה נאסר ע"י המון גדולי ישראל מהדורות הקומים. הבונים החופשיים אינם מצטרפים למניין. איזה מין "דתי" אתה?
^ בטח שיש קשר. איך אתה נמצא בכת שמורדת במי שברא אותך? זה נאסר ע"י המון גדולי ישראל מהדורות הקומים. הבונים החופשיים אינם מצטרפים למניין. איזה מין "דתי" אתה?
יש מתירים
ויש שלא הזכירו את זה
וזה לא עניינו של אף אחד מה אני עושה בזמני הפרטי
ויש שלא הזכירו את זה
וזה לא עניינו של אף אחד מה אני עושה בזמני הפרטי
אנונימי
מי שמתיר כת של עבודה זרה - לא רב.
וברור שזה ענייני, כי צריך להילחם נגד עוברי עיברה. "הקונטרס היחיאלי" כתב שמטול חיוב לפרסם את הרוע של הכת הזאת בשער בת רבים.
וברור שזה ענייני, כי צריך להילחם נגד עוברי עיברה. "הקונטרס היחיאלי" כתב שמטול חיוב לפרסם את הרוע של הכת הזאת בשער בת רבים.
הכל טוב
אנחנו דוגלים באהבה, אחווה, שלום ורעות.
אנחנו דוגלים באהבה, אחווה, שלום ורעות.
אנונימי
אנונימי, הבונים החופשיים סוגדים לשטן ורשעים גמורים
אני אף פעם לא סגדתי לשטן, אבל בקשתי כמה דברים בתמורה לכמה דברים
קיבלתי.
קיבלתי.
אנונימי
^^^ אכן זאת אחווה, אבל זאת אחווה נגד הקב"ה:
"עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל, כִּי שָׁם בָּלַל ה' שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ, וּמִשָּׁם הֱפִיצָם ה' עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ" (בראשית יא, ט).
רש"י
"ומשם הפיצם" - למד שאין להם חלק לעוה"ב. וכי איזו קשה: של דור המבול או של דור הפלגה? אלו לא פשטו יד בעיקר, ואלו פשטו יד בעיקר להלחם בו, ואלו נשטפו, ואלו לא נאבדו מן העולם. אלא שדור המבול היו גזלנים, והיתה מריבה ביניהם - לכך נאבדו, ואלו היו נוהגים אהבה וריעות ביניהם שנאמר "שפה אחת ודברים אחדים" - למדת ששנאוי המחלוקת וגדול השלום
"עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל, כִּי שָׁם בָּלַל ה' שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ, וּמִשָּׁם הֱפִיצָם ה' עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ" (בראשית יא, ט).
רש"י
"ומשם הפיצם" - למד שאין להם חלק לעוה"ב. וכי איזו קשה: של דור המבול או של דור הפלגה? אלו לא פשטו יד בעיקר, ואלו פשטו יד בעיקר להלחם בו, ואלו נשטפו, ואלו לא נאבדו מן העולם. אלא שדור המבול היו גזלנים, והיתה מריבה ביניהם - לכך נאבדו, ואלו היו נוהגים אהבה וריעות ביניהם שנאמר "שפה אחת ודברים אחדים" - למדת ששנאוי המחלוקת וגדול השלום
^^ כנראה שאתה חדש בכת. לכן אתה לא יודע. לא התקדמת לדרגות הגבוהות. ואם נתנו לך כמה דברים בתמורה - זה רק מראה שזאת כת מפתה.
טוב לי איפה שאני נמצא.
ואין לי בעייה להשאר כאן כל עוד אני יוצא מרווח
ואין לי בעייה להשאר כאן כל עוד אני יוצא מרווח
אנונימי
מסקרנות (אני לא מכירה טוב את כל עניין הבונים החופשיים), מה זה בדיוק? ותוצאה, למה זו עבודה זרה? אני רק מתעניינת, וגם אם אשתכנע שזו כן עבודה זרה, אני לא אתערב באמונות של אנשים
אנונימית
^ תכתתבי לי, ואסביר לך. ואם את לא מבינה שצריך להילחם נגד עבודה זרה (שהרי זה להכחיש שה' הוא הכח היחיד בעולם) - זה חמור מאוד.
אני מאמינה בחופש מחשבה, ואני מתנגדת לכפייה כאשר היא לא הכרחית. אתה מוזמן לנסות לשנות את דעתי, אני פתוחה לדעות אחרות
אנונימית
באותו הנושא: