9 תשובות
תנאי המחייה ברוסיה לא אש והאינפלציה מתמשכת. רוסיה לא מתנהלת כמו שצריך עם התקציבים שלה מלכתחילה
רוסיה לא ענייה
רוסיה לא מדינה ענייה, איכות החיים הממוצעת נמוכה יחסית למערב כי יש פערים גדולים.
אם טיומן בה חיים 4 מיליון אנשים הייתה מקבלת עצמאות היא כנראה הייתה המדינה העשירה בעולם, התמג לנפש שם גבוה בקנה מידה לא נורמלי, רק הבעיה שהמחוזות הסמוכים אליה הרבה פחות עשירים, אם תקח את התוצר של טיומן ותחלק אותו שווה בשווה במחוזות העניים ביותר ברוסיה, יצא לך שהתוצר לנפש בכולן יהיה כמו במדינות מערביות, אבל בינתיים חלק קטן מאוד מהאוכלוסייה נהנה מהמון כסף והממוצע נמוך.
משהו דומה לגבי מוסקבה, בנקט פטרבורג וטטרסטן.
ההשוואה לנורווגיה ולמדינות המפרץ שגויה מכוון שבמדינות אלה יש המון משאבים אבל מעט אנשים, בסעודיה יש יותר נפט מברוסיה והרבה פחות אנשים, תוסיף להם עוד 100 מיליון והם יהיו כמו ברוסיה רק שבניגוד לרוסיה שלה יש תעשיות אחרות, שם זה הכל נפט.
בנוסף לזה, איכות החיים ברוסיה עולה בהדרגה, רק לפני 20 שנה המצב הכלכלי התייצב והתאושש מפירוק ברית המועצות, זה לא שהמדינה הזו נמצא ביציבות כלכלית כבר 200 שנה ולא מצליחה לעלות.
אם טיומן בה חיים 4 מיליון אנשים הייתה מקבלת עצמאות היא כנראה הייתה המדינה העשירה בעולם, התמג לנפש שם גבוה בקנה מידה לא נורמלי, רק הבעיה שהמחוזות הסמוכים אליה הרבה פחות עשירים, אם תקח את התוצר של טיומן ותחלק אותו שווה בשווה במחוזות העניים ביותר ברוסיה, יצא לך שהתוצר לנפש בכולן יהיה כמו במדינות מערביות, אבל בינתיים חלק קטן מאוד מהאוכלוסייה נהנה מהמון כסף והממוצע נמוך.
משהו דומה לגבי מוסקבה, בנקט פטרבורג וטטרסטן.
ההשוואה לנורווגיה ולמדינות המפרץ שגויה מכוון שבמדינות אלה יש המון משאבים אבל מעט אנשים, בסעודיה יש יותר נפט מברוסיה והרבה פחות אנשים, תוסיף להם עוד 100 מיליון והם יהיו כמו ברוסיה רק שבניגוד לרוסיה שלה יש תעשיות אחרות, שם זה הכל נפט.
בנוסף לזה, איכות החיים ברוסיה עולה בהדרגה, רק לפני 20 שנה המצב הכלכלי התייצב והתאושש מפירוק ברית המועצות, זה לא שהמדינה הזו נמצא ביציבות כלכלית כבר 200 שנה ולא מצליחה לעלות.
לא נראלי שהיא ענייה אבל אם זה לעבודה אז אל תקשיב לי זה סתם אני חושבת
החישוב שגוי כי יוקר המחייה הרבה יותר נמוך, דירה סבירה ברוסיה בפריפריה תעלה 300,000 שקל, איפה תמצאי בישראל דירה ב300,000 שקל? בשביל זה מחשבים תוצר לנפש במונחי שווי כוח קנייה, שירותי הבריאות, מזון, ביגוד, דיור, כל זה נכנס לשם וככול שהתוצר לנפש גבוה יותר זה סימן שהאזרח הממוצע צורך יותר. התוצר לנפש בישראל גבוה ב9000 דולר וכמו שאמרתי, רמת החיים עולה כל הזמן, לשם השוואה, לפני 5 שנים ההפרש עמד על 14 אלף דולר.
רוסיה לא ענייה(?)
אנונימית
רוסיה? מדינה ענייה? לר נראלי
רוסיה יחסית ענייה. תלוי ביחס למה משווים. המשכורות בישראל גבוהות פי 4 מברוסיה בממוצע, ובאירופה גם סכום דומה, אז ביחס לאירופה ישראל וארצות הברית רוסיה ענייה. ביחס לרוב המדינות באסיה לא ממש.
מדינה מושחתת רצח, אוליגרכיה, לכן זה לא מפתיע שהאזרח הרוסי לא כזה עשיר (עני ביחס למדינות המערב) וגם הכלכלה במיתון.
באותו הנושא: