4 תשובות
מהה-
למה שיחליפו מאמנים כל חצי שנה? זה נשמע קצת מוזר
למה שיחליפו מאמנים כל חצי שנה? זה נשמע קצת מוזר
מחליפים בגלל שהמאמן הוא זה שאחראי על שיכום הקבוצה, והבאת שחקנים ממקומות אחראים, קחי לדוגמא ריאל מדריד שזכתה שלוש פעמים רצוף בליגת האלופות . היה להם מאמן מאוד טוב אבל הוא פרש ותראה איפה הם עכשיו , תראי את ברצלונה פעם כל משחק היו מנצחים בקושי מפסידים וכל שנה היו לוקחים אליפות, כי היה להם מאמן שנחשב בעיני רבים לטוב בעולם,
בקצרה, המאמן הוא זה שקובע את המשחק ואיך ייראה הסגנון ואפשר מאוד להגיד שהוא זה שאחראי על הנצחונות ועל ההפסדים.
אז כל אחד רוצה מאמן טוב, וכשהקבוצה לא מביאה תוצאות טובות ותארים, ישר באים למאמן ומעיפים אותו כי הוא האחראי.
היה ברור? חח
בקצרה, המאמן הוא זה שקובע את המשחק ואיך ייראה הסגנון ואפשר מאוד להגיד שהוא זה שאחראי על הנצחונות ועל ההפסדים.
אז כל אחד רוצה מאמן טוב, וכשהקבוצה לא מביאה תוצאות טובות ותארים, ישר באים למאמן ומעיפים אותו כי הוא האחראי.
היה ברור? חח
מחליפים מאמן כשהוא נכשל וההנהלה של הקבוצה מאבדת בו אמון. קבוצה שמחליפה מאמן מיוזמתה היא בדרך כלל קבוצה במשבר.
הקבוצה הגרמנית שאלקה החליפה בעונה שעברה יותר מאמנים ממה שאני כנראה זוכר, וסיימה אחרונה בליגה.
עד 2018 את ארסנל האנגלית אימן ארסן וונגר - הוא עזב אחרי 22 שנים במועדון.
והמאמן הגדול בתולדות מנצ'סטר יונייטד - אלכס פרגוסון - אימן שם במשך כמעט 27 שנים. זה תלוי, ברוב המקרים, בעיקר בהצלחה המקצועית. אבל גם בדברים אחרים שחשובים לא פחות כמו חיבור עם הקהל, השחקנים ושאר הצוות למשל.
כמובן שיש גם סגנונות שונים של ניהול. בכל מועדון יש הנהלה שונה והיא מחליטה אם ומתי לפטר את המאמן, ככה שבמועדונים מסוימים את תקבלי חבל ארוך יותר וייקח זמן עד שמישהו יחליט לפטר אותך, גם אם התוצאות לא טובות לתקופה לא קצרה. בפרייבורג, גם מגרמניה, המדיניות מבחינה מעשית היא שפחות או יותר לא מפטרים מאמנים בכלל וזאת שיטה שעובדת להם בסטנדרטים שהם פועלים בהם. אבל במועדונים גדולים יותר כמו באיירן מינכן, מאמן שלא מביא תוצאות (=תארים) באופן כמעט מיידי הוא כבר עם רגל אחת בחוץ.
הקבוצה הגרמנית שאלקה החליפה בעונה שעברה יותר מאמנים ממה שאני כנראה זוכר, וסיימה אחרונה בליגה.
עד 2018 את ארסנל האנגלית אימן ארסן וונגר - הוא עזב אחרי 22 שנים במועדון.
והמאמן הגדול בתולדות מנצ'סטר יונייטד - אלכס פרגוסון - אימן שם במשך כמעט 27 שנים. זה תלוי, ברוב המקרים, בעיקר בהצלחה המקצועית. אבל גם בדברים אחרים שחשובים לא פחות כמו חיבור עם הקהל, השחקנים ושאר הצוות למשל.
כמובן שיש גם סגנונות שונים של ניהול. בכל מועדון יש הנהלה שונה והיא מחליטה אם ומתי לפטר את המאמן, ככה שבמועדונים מסוימים את תקבלי חבל ארוך יותר וייקח זמן עד שמישהו יחליט לפטר אותך, גם אם התוצאות לא טובות לתקופה לא קצרה. בפרייבורג, גם מגרמניה, המדיניות מבחינה מעשית היא שפחות או יותר לא מפטרים מאמנים בכלל וזאת שיטה שעובדת להם בסטנדרטים שהם פועלים בהם. אבל במועדונים גדולים יותר כמו באיירן מינכן, מאמן שלא מביא תוצאות (=תארים) באופן כמעט מיידי הוא כבר עם רגל אחת בחוץ.
כי ככה