9 תשובות
כן
ואמנון יצחק אמר שיש בחיסון איידס, אתה תקשיב לזה?
בגלל אמנון יצחק בן דודה שלי לא מסכים לנו לגעת בו, באשתו ובילדים שלו
ודווקא יש רבנים אחרים שמעודדים להתחסן
ואמנון יצחק אמר שיש בחיסון איידס, אתה תקשיב לזה?
בגלל אמנון יצחק בן דודה שלי לא מסכים לנו לגעת בו, באשתו ובילדים שלו
ודווקא יש רבנים אחרים שמעודדים להתחסן
אני דתייה והתחסנתי, אני לא חושבת שיש בעיה
לא, "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
חיסון שיוצר במטרה לדלל אוכליסין
חיסון שיוצר במטרה לדלל אוכליסין
כן
הרבה רבנים אמרו שחובה להתחסן
הרבה רבנים אמרו שחובה להתחסן
זה תלוי את מי אתה שואל. הרוב יגידו לך שכן, ואפילו "חובה" (מי יכול לחייב אותי להכניס לגופי חומרים שאני חושב שהם רעים?) להתחסן.
אבל אני אומר שאפילו אם יש ספק - אז יש כלל ששב ואל תעשה עדיף.
ואביא מה אומר הספר "פלא יועץ" כל מקרה ש-99 רופאים אומרים על סם שהוא טוב, ורק רופא אחד אומר שזה סם המוות:
"ולמה הדבר דומה? - לדבר שתשעים ותשעה רופאים אומרים עליו שאינו מזיק, ואחד אומר שיש בו סכנה, ופקוח נפש אם יאכלנו. מי פתי שלא יחוש לסברתו? הא ודאי פשיטא שכל בר דעת יאמר "מה לי ולצרה הזאת לכנס בספק סכנה?", שב ואל תעשה עדיף" (פלא יועץ, ערך "זהירות").
"וכבר משלו משל לזה, שאם אחד היה חולה ויבואו תשעים ותשעה רופאים ויאמרו שסם פלוני מועיל לרפואתו, אף שיש סם אחר שהוא מבחר ויותר טוב ויפה ומועיל, מכל מקום גם זה מועיל, ויבוא רופא אחר בקי וממחה ויאמר שהסם שאמרו שאר הרופאים אינו מועיל שיזיק לחולה, ואותו מן המבחר שאמרו, הוא לבדו המועיל לרפואה, מי הוא זה פתי וסכל שלא יחוש לדעת הרופא הבקי וממחה, ולקח הסם שהוא מועיל אלבא דכלי עלמא, ולא לקח הסם שאפשר שלא יועיל אלא יזיק?" (פלא יועץ, ערך "פסח").
אבל אני אומר שאפילו אם יש ספק - אז יש כלל ששב ואל תעשה עדיף.
ואביא מה אומר הספר "פלא יועץ" כל מקרה ש-99 רופאים אומרים על סם שהוא טוב, ורק רופא אחד אומר שזה סם המוות:
"ולמה הדבר דומה? - לדבר שתשעים ותשעה רופאים אומרים עליו שאינו מזיק, ואחד אומר שיש בו סכנה, ופקוח נפש אם יאכלנו. מי פתי שלא יחוש לסברתו? הא ודאי פשיטא שכל בר דעת יאמר "מה לי ולצרה הזאת לכנס בספק סכנה?", שב ואל תעשה עדיף" (פלא יועץ, ערך "זהירות").
"וכבר משלו משל לזה, שאם אחד היה חולה ויבואו תשעים ותשעה רופאים ויאמרו שסם פלוני מועיל לרפואתו, אף שיש סם אחר שהוא מבחר ויותר טוב ויפה ומועיל, מכל מקום גם זה מועיל, ויבוא רופא אחר בקי וממחה ויאמר שהסם שאמרו שאר הרופאים אינו מועיל שיזיק לחולה, ואותו מן המבחר שאמרו, הוא לבדו המועיל לרפואה, מי הוא זה פתי וסכל שלא יחוש לדעת הרופא הבקי וממחה, ולקח הסם שהוא מועיל אלבא דכלי עלמא, ולא לקח הסם שאפשר שלא יועיל אלא יזיק?" (פלא יועץ, ערך "פסח").
בתוכנית טלוויזיה לא בארץ היתה פליטת פה של המרואיין ג'ון שהחיסון יגרום ל 70%-60% עקרות והמנחה היה המום.
ישנם רבנים חרדים האוסרים למחוסן להתחתן מחשש לעקרות שלו יוכלו לקיים מצוות פרו ורבו.
ישנם רבנים חרדים האוסרים למחוסן להתחתן מחשש לעקרות שלו יוכלו לקיים מצוות פרו ורבו.
כן
אני דתייה והתחסנתי וכמעט כל מי שאני מכירה התחסן
מה הקשר בכלל בין זה לזה
אני דתייה והתחסנתי וכמעט כל מי שאני מכירה התחסן
מה הקשר בכלל בין זה לזה
כן
דברי הגאונים:
שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליטא: "צריך לעשות את החיסון לא לפחד"
נשיא מועצת גדולי התורה רבי גרשון אדלשטיין שליטא "לצאת ולהתחסן מהר ככל האפשר"
נשיא מועצת חכמי התורה רבי שלום כהן שליטא "הקדוש ברוך הוא רוצה שנתחסן בחיסון ואנחנו עובדים אותו כאשר אנחנו מקבלים את החיסון זהו קיום רצון השם וודאי שצריך לקבל אותו"
הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא "על פי ההלכה חובה ללכת להתחסן-לא להתחשב בכל הפשקווילים השטויות האלו שממציאים, על פי ההלכה חובה על כל אחד ואחד להתחסן"
מרן ראש הישיבה רבי מאיר מזוז שליטא "רופאים גדולים ותלמידי חכמים גדולים מעידים שהחיסון הזה נגד הקורונה הוא חיסון בריא ואין המחלה חוזרת, לכן מי שיש לו ספק שילך להתחסן, כל הדיבורים והשמועות הכזב הם דמיונות"
הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר שליטא "באמת צריך לעשות את החיסון" (קיצור דבריו)
האדמור מבאיאן שליטא "כל מי שהרופא שלו ממליץ נכון שיתחסן ואני מברך שיהיה לברכה"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליטא "יש לחיסון רשות ותוקף של בית דין יש לקחת את התרופה"
ראש ישיבת חברון הרב דוד כהן שליטא "ובוודאי שחיסון זה הוא ברכה משמיים"
ראש הישיבה רבי אשר דויטש והפוסק הגאון רבי עזריאל אוירבך שליטא " דעת רופאים ויודעי דבר שנראה עתה שאין בזה חשש"
הגהצ רבי יצחק ברדא שליטא "אדרבא, יש בו (בחיסון) מצווה לעצור למנוע את ההדבקה"
הגאון רבי סיני הילברשטאם שליטא "יש לכל אחד להשתדל לקחת את החיסון"
דברי הגאונים:
שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליטא: "צריך לעשות את החיסון לא לפחד"
נשיא מועצת גדולי התורה רבי גרשון אדלשטיין שליטא "לצאת ולהתחסן מהר ככל האפשר"
נשיא מועצת חכמי התורה רבי שלום כהן שליטא "הקדוש ברוך הוא רוצה שנתחסן בחיסון ואנחנו עובדים אותו כאשר אנחנו מקבלים את החיסון זהו קיום רצון השם וודאי שצריך לקבל אותו"
הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא "על פי ההלכה חובה ללכת להתחסן-לא להתחשב בכל הפשקווילים השטויות האלו שממציאים, על פי ההלכה חובה על כל אחד ואחד להתחסן"
מרן ראש הישיבה רבי מאיר מזוז שליטא "רופאים גדולים ותלמידי חכמים גדולים מעידים שהחיסון הזה נגד הקורונה הוא חיסון בריא ואין המחלה חוזרת, לכן מי שיש לו ספק שילך להתחסן, כל הדיבורים והשמועות הכזב הם דמיונות"
הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר שליטא "באמת צריך לעשות את החיסון" (קיצור דבריו)
האדמור מבאיאן שליטא "כל מי שהרופא שלו ממליץ נכון שיתחסן ואני מברך שיהיה לברכה"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליטא "יש לחיסון רשות ותוקף של בית דין יש לקחת את התרופה"
ראש ישיבת חברון הרב דוד כהן שליטא "ובוודאי שחיסון זה הוא ברכה משמיים"
ראש הישיבה רבי אשר דויטש והפוסק הגאון רבי עזריאל אוירבך שליטא " דעת רופאים ויודעי דבר שנראה עתה שאין בזה חשש"
הגהצ רבי יצחק ברדא שליטא "אדרבא, יש בו (בחיסון) מצווה לעצור למנוע את ההדבקה"
הגאון רבי סיני הילברשטאם שליטא "יש לכל אחד להשתדל לקחת את החיסון"
באותו הנושא: