67 תשובות
זה נכון. כי הם רוב שעות היום לומדים בספרים הקדושים. (חרדים, בצעירותם, לפחות)
סתם נראה לך.
גם להרבה חילונים יש משקפיים, זה לא קשור
וטפ על מה המינוסים
וטפ על מה המינוסים
גם לחילונים יש משקפיים..
זה כנראה בגנים שלהם וגם בגלל שהם קוראים הרבה תורה (לקרוא תורה זה מאמץ יותר את העיניים כי זה בכתב מסובך, מילים מסובכות ורשום בקטן)
מה קשר??
כניראה בגלל שהם קוראים הרבה וזה מאמץ את העיניים
כי השאר שמים עדשות
אני משער שלמשפחות מרובות ילדים עם פחות הכנסה יש פחות כסף להוציא על עדשות והסרת משקפיים בלייזר.
אולי כי הם קוראים יותר ויותר מאמצים את העיניים... באמת שלא חשבתי על זה עד עכשיו אבל זה נראה לי בעיקר גנים
או שפשוט יש הרבה ששמים עדשות. לא יודעת מה החרדים אבל יש הרבה דתיים עם עדשות
או שפשוט יש הרבה ששמים עדשות. לא יודעת מה החרדים אבל יש הרבה דתיים עם עדשות
כי הם כל היום לומדים תורה
אנונימית
יש הבדל בין דתיים לחרדים אתה יודע
כי הם קוראים הרבה
כי יש אנשים עם משקפיים בעולם והם חלק מהם
כי הם קוראים ומתנדנדים כשהם מתפללים וזה פוגע בראיה
הם גם קוראים בנסיעות שזה פוגע בראיה
הם גם קוראים בנסיעות שזה פוגע בראיה
כי הם לא רואים טוב.
מה, מאיפה הבאת את השטות הזאת^^
ומעולם לא שמעתי על הנתון הזה, מניחה כי קריאת תורה/חומשים/גמרא/משנה וכו' לרוב מאמץ את העיניים יותר
ומעולם לא שמעתי על הנתון הזה, מניחה כי קריאת תורה/חומשים/גמרא/משנה וכו' לרוב מאמץ את העיניים יותר
אם כבר אז בגלל שהם לא שמים עדשות או עושים לייזר כי לרובם פחות חשוב הקטע החיצוני
או שלא מפריע להם כלכך ועד לשלם את זה
או שלא מפריע להם כלכך ועד לשלם את זה
אנונימי
משקפיים זה גנים
וואו איזו שאלה מיותרת אני אענה לך תשובה רצינית וברורה.
כשמזדקנים הראייה נחלשת וצריך משקפיים
כשמזדקנים הראייה נחלשת וצריך משקפיים
בגלל שקוראים הרבה והעיניים מתאמצות
מה מאיפה הבאת את זה? אני לא חושבת שזה קשור בכלל
ואגב, חרדים ודתיים זה לא בול אותו דבר.. רוב הדתיים לא קוראים כל הזמן בספרים בתורה כמו חרדים
ואגב, חרדים ודתיים זה לא בול אותו דבר.. רוב הדתיים לא קוראים כל הזמן בספרים בתורה כמו חרדים
כי גזר זה לא כשר
זה לא קשור ללימוד תורה, יכול להיות שלפחות חרדים ודתיים יש עדשות
איך שואלים שאלה?
שאלה מצויינת, הסיבה לכך היא שכמו הרבה חלקים אחרים בגוף, גם העיניים שלנו מורכבות משרירים וכשהן מתרגלות להיות יותר סטטיות בהתמקדות על עצם אחד קרוב (כמו למשל כשרואים טלוויזיה, משתמשים בטלפון למשך זמן ממושך, או קוראים ספרים למשך זמן ארוך) הן מפתחות הרגל של חוסר תנועה ולכן הן מתנוונות בדומה לאדם עם שרירים מפותחים שהפסיק להתאמן, וכשזה קורה, הן הראייה לרחוק / קרוב נחלשת וככה נוצר מצב שבו צריכים משקפיים. ולכן להרבה בני ישיבה וחרדים יש משקפיים
איך זה קשור
יש יותר ילדים אז יש יותר סיכוי לילדים עם משקפיים והילדים עם המשקפיים מולידים עוד ילדים ובגלל גנים יש עוד יותר סיכוי למשקפיים
אולי גם אין להם כסף לניתוח
אנונימי
הכל מתבזבז על חדפ
מיותר
כי הם משתמשים בעיניים שלהם בעיקר לקרוב אותו הדבר לגיימרים שכל הזמן במחשב
באמת שלהפך
אנונימי
הכללה.
מי שלא מבין ושם לי מינוס , משקפיים הרוב זה גנים...
מי שלא מבין ושם לי מינוס , משקפיים הרוב זה גנים...
כי האותיות בתנך הן קטנות וקשה לראות אותן? זה פיצי, תבדקו אותי
אנונימית
קריאה מתוך ספר מגדילה את הסיכויים למשקפיים
הם קוראים הרבה
הם קוראים הרבה
כי הם קוראים כל היום
הדתיים לא כל היום קוראים, חרדים כן...
כי הם מעדיפים לא לראות את העולם שמעבר
מה קשור לעזעזל
חלק גנטי
חלק מאמץ קבוע של העיניים
חלק מאמץ קבוע של העיניים
מה הקשר
אני דתיה ויש לי כי אני לא רואה טוב מה
אני דתיה ויש לי כי אני לא רואה טוב מה
לא יודע תאמת אני בבית ספר דתי ואין אצלנו הרבה עם משקפיים
לי יש עדשות
בחיים בגדול נתקלתי ביותר חילונים עם משקפיים מאשר דתיים בהרבה חח
אבל מניחה שיש משהו בזה
אני לא יודעת אם מקריאה אבל אם כן אז ספר הורס את הראייה יותר מטלפון כולנו פה מול מסכים מלא שעות אם כבר לנו היה אמור להיות חח
וגם תכלס הם פחות שמים עדשות למרות שאני מכירה מישהו שהיה דתי ששם עדשות
אבל מניחה שיש משהו בזה
אני לא יודעת אם מקריאה אבל אם כן אז ספר הורס את הראייה יותר מטלפון כולנו פה מול מסכים מלא שעות אם כבר לנו היה אמור להיות חח
וגם תכלס הם פחות שמים עדשות למרות שאני מכירה מישהו שהיה דתי ששם עדשות
זה מה שאני שאלתי לפני כמה ימים כשנסעתי באיזור עם המון דתיים וחרדים.. אולי זה בגלל שהם קוראים כל היום
אנונימית
במשפחה שלי- אנחנו כל האחים עם משקפיים אבל זה לא בגלל שאנחנו "קוראים המון תורה" אני קוראת המון ספרים אבל התחיל לי משקפיים לפני שהתחלתי לקרוא בכלל...
אבל זה גם לא גנים כי להורים שלי אין משקפיים...... אז לא יודעת מה זה יכול להיות.....
(אגב אני ואחיות שלי עם עדשות..)
וכל הבנות דודות שלא דתיות כמעט לכולן שבגיל שלי יש משקפיים/עדשות זה מוזר ממש כי לכל הגדולים הנשואים אין...
אבל זה גם לא גנים כי להורים שלי אין משקפיים...... אז לא יודעת מה זה יכול להיות.....
(אגב אני ואחיות שלי עם עדשות..)
וכל הבנות דודות שלא דתיות כמעט לכולן שבגיל שלי יש משקפיים/עדשות זה מוזר ממש כי לכל הגדולים הנשואים אין...
אנונימית
אי קשר
הם קוראים תורה ובתורה כתוב ממש בקטן
קראתי במקום מסויים שמדובר במוטציה. אם במשך אלפי שנים דורות שלמים יאמצו את יד ימין יום יום יותר ממה שרצוי לה, אזי בסופו של דבר חלק מהקוד הגנטי של הצאצאים יהיה פוטנציאל גנטי לפגם ביד ימין (שישתחרר ביתר מהירות אם יאמצו את יד ימין כפי שעשו כל הדורות שקדמו להם). דבר דומה עם העיניים (כל מי שלמד גמרא בחייו יעיד שגודל הכתב במהדורה שנפוצה בעם [וילנא] קטן ביותר). עוד דבר ששמעתי הוא שאצל החרדים הקשר הגנטי בין הזוגות הוא קרוב יותר מבציבור הכללי (שכן אצל החרדים נהוג להנשא בתוך העדה, נישואי בני דודים וכו'). לא יודע עד כמה כל זה נכון, אלו השערות.
דיי לקשר חילונים, שואלת השאלה לא אמרה שלחילונים אין משקפיים בכלל
ולשאלה: הם מאמצים את העיניים כנראה
ולשאלה: הם מאמצים את העיניים כנראה
"זה הכללה וזה מאוד פוגע'' סתמו תפה זה סתם נראה לך
מה הקשר? רק לחרדים יש משקפיים?
אנונימית
למה חילונים ואתאיסטים לובשים שורטים
אותה שאלה מאמי
אותה שאלה מאמי
אנונימית
זה לא משקפי ראיה, זה לקריאה וכי הם קוראים תורה כל היום
חחח וואי גם אני חשבתי על זה מלא כמעט כל חרדי שאני רואה הוא עם משקפיים
אנונימי
משום שהאוכלוסיה החרדית סובלת בחלקה מקוצר ראייה. ככה גם אצל שאר הציבורים, באמת שאני לא מבין את ההכללות המטופשות האלה. יש גם בדואים עם משקפיים שרוכבים על גמלים, עזתים עם משקפיים, ופלסטינים עם משקפיים, ויש גם מחבלים משקפופרים.
קריאה מרובה, קריאה של מילים קטנות (האותיות המופיעות במקרא) יכול להוביל לשימוש במשקפיים בעתיד.
אם היית לומד גמרא היית יודע שחרדים לא לומדעם מקרא
אנונימי
טעול שלי
הם קוראים הרבה ומגיל צעיר
תחשוב על זה שאין לרובם מכשירי מדיה
אז מה שהם עושים כל היום זה ללמוד תורה ובגיל הצעיר לקרוא ספרים
תחשוב על זה שאין לרובם מכשירי מדיה
אז מה שהם עושים כל היום זה ללמוד תורה ובגיל הצעיר לקרוא ספרים
אין לי מושג וכל אלה שענו תשובה על הגנים הרגתם אותי, הגנים זה אותו גנים אין קשר בין מה שאדם מאמין לגנים שלו, יש אשכנזים דתיים וחילונים ויש עדות המזרח דתיים וחילונים, דתיים זה לא יצורים חלאס לדבר ככה
אנונימית
דבר ראשון זה לא נכון, יש מלא שאין להם.
ואם יש כאלה שיש להם זה אוליי כי הם קוראים הרבה ספרים - כאילו שקשורים לתורה וההלכה, וזה הורס את העיינים
כמו אנשים שקוראים הרבה ספרים, או הרבה בטלפון.
ואם יש כאלה שיש להם זה אוליי כי הם קוראים הרבה ספרים - כאילו שקשורים לתורה וההלכה, וזה הורס את העיינים
כמו אנשים שקוראים הרבה ספרים, או הרבה בטלפון.
הם קוראים יותר. ויש להם פחות כסף לניתוחי לייזר להסרה.
בנוסף הם מרקע סוציואקונומי נמוך יותר ולכן יש להם פחות ידע כללי מה מזיק לעיניים...
בנוסף הם מרקע סוציואקונומי נמוך יותר ולכן יש להם פחות ידע כללי מה מזיק לעיניים...
אני לא יודע אם זה נכון.
אבל במקרה שזה נכון, דתיים וחרדים לומדים תורה, ובעיקר גמרא, הגמרא כתובה באותיות קטנות וצפופות, ודי קשה לקרוא אותה, יכול להיות שאם מאמצים כל כך הרבה את העיניים זה יוצר בעיות בראיה.
אבל במקרה שזה נכון, דתיים וחרדים לומדים תורה, ובעיקר גמרא, הגמרא כתובה באותיות קטנות וצפופות, ודי קשה לקרוא אותה, יכול להיות שאם מאמצים כל כך הרבה את העיניים זה יוצר בעיות בראיה.
עבודה מרובה לקרוב + הרגלים לא בריאים.
אני מתהה מהשאלהה
באותו הנושא: