47 תשובות
זה לא סותר, יעני המדע לא סותר את התורה
שואל השאלה:
^למה?
אנונימי
יש הרבה דברים שהמדע גילה רק במאה שנים האחרונות שכבר היו ידועים מזמן על פי התורה
מי אמר שהמדע סותר את התורה?
שואל השאלה:
יש רבים שסבורים שהמדע סותר את התורה
אנונימי
^ לזרוק סיסמא זה לא נותן לי עובדה עם כל הכבוד.
שואל השאלה:
הנה
אנונימי
יש הרבה תירוצים ופרשנויות לגבי התפתחות הכדור והאדם שמיישרים את התיאוריות המדעיות עם התורה הקדושה .חוץ מזה אפילו אם אדם חולק על תאוריות מדעיות כאלה ואחרות זה לא סותר להאמין בביולוגיה ובטכנולוגיה
האבולוציה זה משהו אחר, זה לא הוכח בכלל וגם זה לא בדיוק סותר את היהדות
מעבר לזה (תיאוריה), המדע לא סותר את התורה, להיפך.
שואל השאלה:
^לא אמרתי שאין כאלה שמתרצים אבל יש כאלו שאומרים שזה סותר
אנונימי
זה רק לגבי האבולוציה
שואל השאלה:
גם לגבי מדע
אנונימי
אנונימי זה לא משנה אם אדם חולק על התיאוריות לגבי תרופות
שואל השאלה:
^אם אתה טוען שהמדע לא צודק אז הוא לא צודק
אנונימי
הרפואה בנויה במידה רבה על האבולוציה.. החיסון של פייזר לקורונה למשל, הוא תוצר של מודלים ביולוגיים נאו-נאו-דרוויניסטים. בכל מקרה, בתשובה לשאלה, יש הבדל בין המדע ההיפותטי לרפואה, המדע ההיפותטי מציע ספקולאציות מנבאות ואילו הרפואה יכולה להיות בנויה על הניסיון בלבד (זו הסיבה שבמשך שנות התפר שבין הרפואה של גלנוס לרפואה המודרנית גם רופאות שהתבססו על המודלים של גלנוס הצליחו לרפא באופן מספק).
שואל השאלה:
^אני מדבר איתך על מדע בדוק
אנונימי
^איך מדע יכול להיות בדוק? הוא אינדוקטיבי.
שואל השאלה:
^אני דבר איתך על סמך ממצאים ארכאולוגים
אנונימי
אממ לפי מה שאני יודעת תרופות זה רפואה בכלל ולא קשור לקופים לדינוזאורים ולהאם העולם בא מפיצוץ או לא.. ברפואה דתיים חזקים מאוד מאוד מאוד והרבה רבנים הם רופאים והרבה דתיות הן אחיות ומלא רופאות ורופאים הם מנתחים ופרמדיקים ורוקחים בקיצור מתעסקים ולומדים רפואה ככה שאין קשר.
שואל השאלה:
^אבל רפואה מבוססת על מדע
אנונימי
לא על דינוזאורים
^^לא על האיבולוציה ובכל מה שלדת יש בעיה איתה אבל.
שואל השאלה:
^נו מצויין אז איך זה מסתדר?
אנונימי
^^אני לא מבינה אותך..
יש רפואה ויש מדע- זה דברים שונים במדע לדת ולמדענים יש סתירות בדברים מסויימים
ברפואה אין שום בעיה מבחינת הדת ואפילו הפוך הדת והרפואה חברים טובים מאוד! תרופות זה קשור לרפואה ולא למדע.
דבר ראשון, ככל הנראה התוכן בקישור ששלחת בכלל לא מתאר באמת את דעת התורה הנכונה. תמיד תזכור שברוב הפעמים מאחורי כל מאמר/ מחקר/ דיעה- קיים אינטרס ואתה צריך לבדוק איזו דעה יש באינטרס שלו למכור לך.

דבר שני, איפה כתוב- עם הוכחה, שהתורה נגד המדע?
ההפך, היא בעד, ולא רק שהיא בעד - המון המון דברים שהמדע גילה, התברר כמידע שכתוב כבר בתורה שנכתבה לפני אלפי שנים.
שואל השאלה:
^^אבל גם האבולוציה לא מסתדרת בטוח עם הדת תסתכלי למעלה בקישור הראשון
אנונימי
האבולוציה זה דבר מומצא.. בן אדם
תחשוב שנייה בהיגיון- נולדת מהקוף ?
תשב לחשוב על זה קצת אוקיי.. לטובתך, לא כיף לחיות בשקר.
איך יש דברים שנכתבו לפני אלפי שנים בתורה ולעומת זאת התגלו במדע רק בשנים האחרונות, או לפחות לא לפני אלפי שנים- אז אחרי הוכחות מהסוג הזה עדיין לאחוז בדעה שבאנו מהקוף? שזו דיעה מהמדע? מטומטם בעיניי.
ויש דברים נכונים במדע, לא אומרת שלא
אבל קצת פרופרוציות
^^נכון האיבולוציה לא מסתדרת טוב עם הדת אני יודעת, רשמתי את זה גם, אבל אין קשר לאיבולוציה לבין התרופות, תרופות זה קשור לרפואה.
שואל השאלה:
^מזאת אומרת קשור לרפואה?
אנונימי
^^^^^^^^^^היסק מ-ממצאים ארכיאולוגיים אינדוקטיבי גם כן..
אין קשר... if it works it works, צריך להבדיל בין המדע לבין טכנולוגיה, אם הטכנולוגיה עובדת זה לא אומר בהכרח שהשקפת עולם המדעית היא הכרחית והיחידה שנכונה, גם המדע מאוד השתנה לאורך 300 שנים האחרונות, אבל הטכנולוגיות שהומצאו בזמן הזה ממשיכים לעבוד בלי קשר.
^^^בתרופות המומחים הגדולים ביותר ומי שנותן בעצם את המרשמים להם הם רק רופאים ורופאות ומבינים בזה גם אחים ואחיות פרמדיקים ורוקחים שגם הם מעולם הרפואה. ככה שאני לא מבינה מה הקשר אבולוציה לתרופות.
^^הטכנולוגיה עובדת כי המדע עובד כל אחד יודע
אנונימי
שואל השאלה:
^^על סמך מה הם עושים את התרופות?
אנונימי
^^המדע לא עובד, המדע מנסה להסביר את מה שעובד, וההסברים האלה הם לא מוחלטים בכלל, כפי שההיסטוריה של המדע מראה לנו.
^^ לא על סמך האבולוציה זה בטוח..
אם ההסברים לא היו אמיתיים לא היה לך טלפון כדי לכתוב את זה שהמדע טועה וגם החיסונים לא היו עובגים
אנונימי
שואל השאלה:
^^למה לא על סמך המדע?
אנונימי
^^המדע לא "טועה", הוא מנסה לבנות מודלים שמתארים תופעות בהתאם לנתונים שניתן לכמת... והמודלים האלה משתנים עם הזמן, זה עובדה היסטורית. זה שכתוצאה הטכנולוגיה עובדת לא גורר שהמודלים האלה מבטאים "אמת", שמתשנה כל כמה דורות (בניגוד לתורה שהיא נצחית).
^^לא על סמך האבולוציה רשמתי, לדתיים יש כמה סתירות עם כל הקטע של האבולוציה עם כל החלק של ההיסטוריה של המדע לא עם עולם הרפואה כגון תרופות משחות גלולות וכן הלאה..
מה הקשר לתורה?? יש אתאיסטים שלדעתם התורה היא לא נכונה וגם עוד לא ענית למה אם ההסברים של המדע לא נכונים אז איך יש טכנולוגיה כמו טלפון (זה מבוסס על המדע)
אנונימי
שואל השאלה:
^אני לא יודע לענות לך על טלפון
אנונימי
^^בעיקרון, אם משהו עובד זה לא אומר שזה בהכרח נכון. פעם הסבירו את תופעה x בצורה אחת, אחרי כמה שנים בצורה אחרת, אבל התופעה נשארה אותה תופעה והיא עובדת איך שהיא עבדה. הבסיס התיאורטי משתנה, בפאן הפרקטי הדברים עובדים. אם אתה חושב שהמדע זה אמת מוחלטת רק כי הטלפון שלך עובד, אז אתה שקוע באידאולוגיה, ואם אתה מחפש אדונים, אני יכול להגיד לך שאני עושה תואר בפיזיקה (יעני מדען עתידי).
מה הקשרר
1 המדע לא סותר
2 אני לא לוקח תרופות כפי שפסק הרב שלי
3 המדע לא חכם כפי שהוא רוצה לומר, לדוגמא כל ההתחממות הגלובלית זה בכלל ענין פוליטי
כי ה בא ראשון.
(א) בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ׃ (ב) וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל־פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל־פְּנֵי הַמָּיִם׃ (ג) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי־אוֹר׃ (ד) וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת־הָאוֹר כִּי־טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ׃ (ה) וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם אֶחָד׃ (ו) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם וִיהִי מַבְדִּיל בֵּין מַיִם לָמָיִם׃ (ז) וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת־הָרָקִיעַ וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ וַיְהִי־כֵן׃ (ח) וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ שָׁמָיִם וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי׃ (ט) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל־מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה וַיְהִי־כֵן׃ (י) וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי־טוֹב׃ (יא) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ אֲשֶׁר זַרְעוֹ־בוֹ עַל־הָאָרֶץ וַיְהִי־כֵן׃ (יב) וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע לְמִינֵהוּ וְעֵץ עֹשֶׂה־פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ־בוֹ לְמִינֵהוּ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי־טוֹב׃ (יג) וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם שְׁלִישִׁי׃ (יד) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים וּלְיָמִים וְשָׁנִים׃ (טו) וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהָאִיר עַל־הָאָרֶץ וַיְהִי־כֵן׃ (טז) וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת־שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים אֶת־הַמָּאוֹר הַגָּדֹל לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם וְאֶת־הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה וְאֵת הַכּוֹכָבִים׃ (יז) וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל־הָאָרֶץ׃ (יח) וְלִמְשֹׁל בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה וּלֲהַבְדִּיל בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי־טוֹב׃ (יט) וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי׃ (כ) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל־הָאָרֶץ עַל־פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִם׃ (כא) וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת־הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים וְאֵת כָּל־נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם וְאֵת כָּל־עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי־טוֹב׃ (כב) וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים לֵאמֹר פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת־הַמַּיִם בַּיַּמִּים וְהָעוֹף יִרֶב בָּאָרֶץ׃ (כג) וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי׃ (כד) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ־אֶרֶץ לְמִינָהּ וַיְהִי־כֵן׃ (כה) וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת־חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ וְאֶת־הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ וְאֵת כָּל־רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה לְמִינֵהוּ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי־טוֹב׃ (כו) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל־הָאָרֶץ וּבְכָל־הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל־הָאָרֶץ׃ (כז) וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת־הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם׃ (כח) וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת־הָאָרֶץ וְכִבְשֻׁהָ וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבְכָל־חַיָּה הָרֹמֶשֶׂת עַל־הָאָרֶץ׃ (כט) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת־כָּל־עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל־פְּנֵי כָל־הָאָרֶץ וְאֶת־כָּל־הָעֵץ אֲשֶׁר־בּוֹ פְרִי־עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה׃ (ל) וּלְכָל־חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל־עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה אֶת־כָּל־יֶרֶק עֵשֶׂב לְאָכְלָה וַיְהִי־כֵן׃ (לא) וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת־כָּל־אֲשֶׁר עָשָׂה וְהִנֵּה־טוֹב מְאֹד וַיְהִי־עֶרֶב וַיְהִי־בֹקֶר יוֹם הַשִּׁשִּׁי׃