28 תשובות
מתחילה מהסוף כי ברור שאין צורך לשמור נגיעה מאחים
ולמה יש חוף נפרד? ברור שמותר. אם את רוצה להרגיש בשבילך יותר בנוח שימי שמלת חוף או משהו אבל לא חובה בכלל
מותר ללכת ליד אחים אם מכנס יש כאלה שמשתדלות שלא אבל מותר
לגבי בקיני יש בעיה כי בחופים לא תמיד באמת אין בכלל בנים אז יש כאלה שהולכת ויש כאלה שלא לגבי שחרית נראלי אסור פשוט עושים מנחה ולא צריך לשמור נגיעה מאחים
לגבי בקיני יש בעיה כי בחופים לא תמיד באמת אין בכלל בנים אז יש כאלה שהולכת ויש כאלה שלא לגבי שחרית נראלי אסור פשוט עושים מנחה ולא צריך לשמור נגיעה מאחים
מותר, אבל עדיף שלא
אסור
אסור. שחרית זה עד חצות היום. אחרי זה זה כבר מנחה.
אסור לחבק ולנשק אבל כן מותר לגעת כמו אם את מביאה לו משהו אין בעיה להביא לו ביד ושתגעו ביד של השני תוך כדי
אסור
אסור. שחרית זה עד חצות היום. אחרי זה זה כבר מנחה.
אסור לחבק ולנשק אבל כן מותר לגעת כמו אם את מביאה לו משהו אין בעיה להביא לו ביד ושתגעו ביד של השני תוך כדי
אנונימי
שואל השאלה:
^מה? למה?
למה אסור להיות עם ביקני בחוף נפרד?
ולמה אסור לי להביא לאח שלי חיבוק ונשיקה? הוא אח שלי, הוא לא סתם מישהו מהרחוב
^מה? למה?
למה אסור להיות עם ביקני בחוף נפרד?
ולמה אסור לי להביא לאח שלי חיבוק ונשיקה? הוא אח שלי, הוא לא סתם מישהו מהרחוב
אנונימית
אין שום איסור נגיעה באחים. מי שרוצה להחמיר שיערב לו. זה מותר מכל הבחינות. כמובן כל עוד זה לא בקטע מיני.. אבל בואי זה צריך להיות קשר חולני כדי להגיע למצב הזה
אסור עם בקיני בחוף נפרד כי ליהודים יש מינימום כבוד עצמי. ואני מאמין שגם לגויים אותו דבר, אבל קל וחומר שליהודים.
אסור חיבוק ונשיקה כי צריך קצת גבולות ולא הכל מותר הכל פרוץ
אסור חיבוק ונשיקה כי צריך קצת גבולות ולא הכל מותר הכל פרוץ
אנונימי
live_my_dream
אסור
אסור
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, אבל זה שאני ביקיני בחוף זה לא אומר שאין לי כבוד עצמי... אני לא אמורה להיות שם עם סחבה
וגם כשיתחיל הקיץ אני אלך פעם ראשונה בעז"ה לחוף נפרד, אני לא יכולה להתנהג כדתיה ביום אחד...
אבל מה פרוץ בלחבק ולנשק את אח שלי? אני לא נמרחת עליו
אוף
אנונימי, אבל זה שאני ביקיני בחוף זה לא אומר שאין לי כבוד עצמי... אני לא אמורה להיות שם עם סחבה
וגם כשיתחיל הקיץ אני אלך פעם ראשונה בעז"ה לחוף נפרד, אני לא יכולה להתנהג כדתיה ביום אחד...
אבל מה פרוץ בלחבק ולנשק את אח שלי? אני לא נמרחת עליו
אוף
אנונימית
לגבי בגד ים אני לא מתערבת כי זה כל אחת והרמה הרוחנית שלה אבל באמת שאין שום איסור באחים בקשה אל תכניסו לבנאדם שטויות לראש מזה הכל פרוץ לא הגזמת
תסתכלי איך המלכה אליזבת מתלבשת. חולצה סגורה עד הצוואר, שרוולים ארוכים על כל הזרוע, חצאית או שמלה עד קצות הרגליים.
עכשיו תגידי לי מה יקרה ואיך יתייחסו למלכה אליזבת אם היא תתלבש כמו חילונית טיפוסית. לא יכבדו אותה. יזלזלו בה מאוד.
בת מלך צריכה להתלבש כמו בת מלך, לא כמו פרוצה. את ברמה יותר גבוהה מהמלכה אליזבת! היא לא בת מלך, את כן! אז תתנהגי בהתאם.
אותו דבר גם בנים. לבני מלך יש צניעות שצריך לשמור.
עכשיו תגידי לי מה יקרה ואיך יתייחסו למלכה אליזבת אם היא תתלבש כמו חילונית טיפוסית. לא יכבדו אותה. יזלזלו בה מאוד.
בת מלך צריכה להתלבש כמו בת מלך, לא כמו פרוצה. את ברמה יותר גבוהה מהמלכה אליזבת! היא לא בת מלך, את כן! אז תתנהגי בהתאם.
אותו דבר גם בנים. לבני מלך יש צניעות שצריך לשמור.
אנונימי
תקשיבי טוב קודם כל תהיי סופר גאה בעצמך על הדרך שלך. זה לא קל ואני יודעת את זה. אבל זה משתלם. עזבי את העולם הבא. משתלם בעולם הזה.
אני מציעה לך לקחת את הדברים באיזי, לא להכביד על עצמך כי אם תחנקי את עצמך יגיע רגע שתרצי להעיף הכל. הכללים של התורה באים כדי להפוך את החיים שלך לנכונים וטובים יותר.
תמצאי רב או רבנית או אפילו חברה חזקה יותר רוחנית שאת מתחברת אליהם, זה לא חייב להיות פיזית זה יכול להיות גם שיעורי תורה באינטרנט.. כי באמת צריך מישהו אמיתי לקבל ממנו תשובות
ולגבי אחים- לפי ההלכות של האשכנזים והספרדים שמחמירים יותר, אין איסור נגיעה, אין איסור ייחוד, ושלא יבלבלו לך את המוח. כמובן שצריך לשים לב ושיהיו גבולות של דיסנטס בין אח לאחות ושלא יהיה נמרח מידי אבל אני מאמינה שזה לא המצב. הכל טוב
בהצלחה אחות
אני מציעה לך לקחת את הדברים באיזי, לא להכביד על עצמך כי אם תחנקי את עצמך יגיע רגע שתרצי להעיף הכל. הכללים של התורה באים כדי להפוך את החיים שלך לנכונים וטובים יותר.
תמצאי רב או רבנית או אפילו חברה חזקה יותר רוחנית שאת מתחברת אליהם, זה לא חייב להיות פיזית זה יכול להיות גם שיעורי תורה באינטרנט.. כי באמת צריך מישהו אמיתי לקבל ממנו תשובות
ולגבי אחים- לפי ההלכות של האשכנזים והספרדים שמחמירים יותר, אין איסור נגיעה, אין איסור ייחוד, ושלא יבלבלו לך את המוח. כמובן שצריך לשים לב ושיהיו גבולות של דיסנטס בין אח לאחות ושלא יהיה נמרח מידי אבל אני מאמינה שזה לא המצב. הכל טוב
בהצלחה אחות
יש איסור באחים
live_my_dream
תלמדי קצת הלכה, לא יזיק...
live_my_dream
תלמדי קצת הלכה, לא יזיק...
אנונימי
חבל שגם אנשים שלא למדו שולחן ערוך עונים.
אז אביא פה ציטוט מפורש משולחן ערוך לגבי אסיור חיבוק ונישוק לאחות גדולה (ואני אנונימי אחר מאנונימי קודם).
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן, אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
אז אביא פה ציטוט מפורש משולחן ערוך לגבי אסיור חיבוק ונישוק לאחות גדולה (ואני אנונימי אחר מאנונימי קודם).
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן, אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
אנונימי
אחלה. איש באמונתו.
iive_my_dream
יש בעיה באחים לפי מה שאני יודעת זה לא אסור אבל כן בעיתי עדיף שלא נשיקות וחיבוקים
יש בעיה באחים לפי מה שאני יודעת זה לא אסור אבל כן בעיתי עדיף שלא נשיקות וחיבוקים
live_my_dream, מה "איש באמונתו"? ממתי דתי אומר "איש באמונתו"?
יש הלכה בשולחן ערוך, ועל פיו ישק כל ישראל.
שולחן ערוך - זאת לא החמרה, זה המינימו שבמינימום.
איזה מקור יש להיתר הזה שאת אומר תששי היתר מהרבה רבנים?
יש הלכה בשולחן ערוך, ועל פיו ישק כל ישראל.
שולחן ערוך - זאת לא החמרה, זה המינימו שבמינימום.
איזה מקור יש להיתר הזה שאת אומר תששי היתר מהרבה רבנים?
אנונימי
חסרים זרמים ביהדות? הרגע פסלת כל זרם וכל רב בחברה השומרת מצוות שלא הולך לפי השקפתך.
^"חברה שומרת מצוות" היא בהגדרה חברה שהולכת על פי פסקי השולחן ערוך שנתקבל בכלל ישראל...
ומה זה איש באמונתו, זה המשפט של החילונים
נ.ב רק מציין שמנחה אפשר להתפלל החל מחצי שעה לאחר חצות היום.
ומה זה איש באמונתו, זה המשפט של החילונים
נ.ב רק מציין שמנחה אפשר להתפלל החל מחצי שעה לאחר חצות היום.
^ שולחן ערוך לא התקבל בכלל ישראל
יש מנהגים שסותרים את השולחן ערוך, אבל כן יש להם בסיס הלכתי של רבנים שחיו לפני השולחן ערוך אז לא בהכל הולכים לפי שולחן ערוך
אבל לגבי נגיעה באחים באמת שאין שום היתר לזה
יש מנהגים שסותרים את השולחן ערוך, אבל כן יש להם בסיס הלכתי של רבנים שחיו לפני השולחן ערוך אז לא בהכל הולכים לפי שולחן ערוך
אבל לגבי נגיעה באחים באמת שאין שום היתר לזה
אנונימי
מותר ללכת עם מכנס ליד אחים שלך (אם אין חברים ובני דודים לידם).
בחוף נפרד מותר ללכת עם ביקיני, יש בנות שיותר נוהגות בזה צניעות אבל זה לא חובה.
לא, אחרי חצות היום מתפללים מנחה.
מותר לאחים לגעת אחד בשנייה אבל לא להתחבק או לנשק (מגיל 11 לבנות ו-12 לבנים).
ההלכה אמנם לא נקבעת לפי השולחן ערוך בעדות מסויימות, אבל יש להם פוסקים אחרים ואנחנו מדברים רק על היהדות (ולא רפורמים או שקרנים אחרים) לכן הדבר אסור לפי כולם.
בחוף נפרד מותר ללכת עם ביקיני, יש בנות שיותר נוהגות בזה צניעות אבל זה לא חובה.
לא, אחרי חצות היום מתפללים מנחה.
מותר לאחים לגעת אחד בשנייה אבל לא להתחבק או לנשק (מגיל 11 לבנות ו-12 לבנים).
ההלכה אמנם לא נקבעת לפי השולחן ערוך בעדות מסויימות, אבל יש להם פוסקים אחרים ואנחנו מדברים רק על היהדות (ולא רפורמים או שקרנים אחרים) לכן הדבר אסור לפי כולם.
כן אבל שימי לב שאין עוד אנשים שהם לא מהמשפחה הגרעינית בבית...
לא עבירה אבל עדיף שלא... שלא ח"ו תכשילי מישהו...
אחרי חצות היום תתפללי כבר מנחה
מאח, אבא וסבא לא צריך לשמור נגיעה. אבל מדודים ובני דודים כבר צריך
כל הכבוד צדיקה!!! כל דבר שאת צריכה אני כאן❤
לא עבירה אבל עדיף שלא... שלא ח"ו תכשילי מישהו...
אחרי חצות היום תתפללי כבר מנחה
מאח, אבא וסבא לא צריך לשמור נגיעה. אבל מדודים ובני דודים כבר צריך
כל הכבוד צדיקה!!! כל דבר שאת צריכה אני כאן❤
אם את רוצה עזרה אז שלחי לי הודעה בפרטי, אני אעזור לך ואם יהיו לך עוד שאלות אז אני אנסה לענות לך עליהן ולעזור לך
מותר לך
ולהתפלל אין לך חןבה
רק תפילה אחת ביום נראלי
ולשמור נגיעה מאח ממש לא
הוא מאותו דם שלך
ולהתפלל אין לך חןבה
רק תפילה אחת ביום נראלי
ולשמור נגיעה מאח ממש לא
הוא מאותו דם שלך
ואשרייך גאה בך אלופה
תהיי חזקה 3>
תהיי חזקה 3>
אם את באמת שואלת אז בעיקרון צריך להיות צנועים גם ליד אחים בשביל לא להכשיל אותם
בחוף ים יש מצילים אז יש כאלו שיותר מקפידות וגם בכללי שהן מקפידות על צניעות לא משנה איפה אין
שחרית אפשר גם אחרי חצות לדעתי לומר ברכות השחר ושמע ישראל (תבדקי בגוגל בשאל את הרב ליתר ביטחון)
ומאחים אין איסור נגיעה לפי מה שידוע לי
בחוף ים יש מצילים אז יש כאלו שיותר מקפידות וגם בכללי שהן מקפידות על צניעות לא משנה איפה אין
שחרית אפשר גם אחרי חצות לדעתי לומר ברכות השחר ושמע ישראל (תבדקי בגוגל בשאל את הרב ליתר ביטחון)
ומאחים אין איסור נגיעה לפי מה שידוע לי
אנונימית
יש טיפה בעיה להיות ליד האחים עם מכנס לפי ההלכה, (אל תתוכחו איתי על זה בבקשה למדתי את זה)
יש עניין לבת ישראל לשמור על צניעות גם ליד נשים, כי בחורה ששומרת על עצמה מלהשים בגדים כאלו אוטומטית נהיית יותר צנועה בנפש,
וחוצמזה יכול להיות את המציל או בנים אחרים שמסתכלים.
אחרי חצות היום עושים מנחה פעמיים ולא שחרית.
לא צריך לשמור נגיעה מאח כמובן אבל שלא יהיו יותר מדאי חיכוכים ונגיעות.
שמחתי לעזור❤
(כמובן כל מה שאמרתי זה לפי ההלכה, אני לא כופה על אף אחד לקבל את זה חס ושלום) לילט.
יש עניין לבת ישראל לשמור על צניעות גם ליד נשים, כי בחורה ששומרת על עצמה מלהשים בגדים כאלו אוטומטית נהיית יותר צנועה בנפש,
וחוצמזה יכול להיות את המציל או בנים אחרים שמסתכלים.
אחרי חצות היום עושים מנחה פעמיים ולא שחרית.
לא צריך לשמור נגיעה מאח כמובן אבל שלא יהיו יותר מדאי חיכוכים ונגיעות.
שמחתי לעזור❤
(כמובן כל מה שאמרתי זה לפי ההלכה, אני לא כופה על אף אחד לקבל את זה חס ושלום) לילט.
מה נדפק שאנשים החליטו שנאמר:"איש באמונתו יחיה"?!
זה:"איש *צדיק* באמונתו יחיה"
זה:"איש *צדיק* באמונתו יחיה"
באותו הנושא: