9 תשובות
מה צריך לעשות? לפרק לגורמים?
שואל השאלה:
כן
כן
אנונימית
קודם אף אחד לא יצחק עלייך, וזה בסדר לא להבין את החומר. וטרינום זה בעצם לקחת את המקדם של הx ואת המספר השני לא כולל את הx בחזקת שתיים. אזצריך למצוא את שתי מספרים שאם מחברים אותם זה יוצא 8 ואם מכפילים אותם זה יוצא 12. המספרים הם 2 ו6 כי שמחברים אותם זה יוצא 8 ובהכפלה זה 12. ואחרי שמצאת אותם תכתבי בסוגריים פעם אחת x+2 ובעוד סוגריים בנפרד תכתבי x+6. סליחה אם לא הסברתי את זה כל כך ברור
שואל השאלה:
תודה לךך ❤❤❤
תודה לךך ❤❤❤
אנונימית
שואל השאלה:
וזה ברור
וזה ברור
אנונימית
אוקיי,
אז האיבר החופשי (מה שזה רק מספר, בלי x) הוא 12, והוא לא ריבועי, אז אין פה נוסחאות כפל מקוצר.
אין מחלק משותף לכל האיברים, אז אי אפשר להוציא גורם משותף.
יש פה 3 איברים, אז גם אי אפשר לחלק לפי קבוצות.
לכן נבחן פירוק לפי טרינום:
b=8 (המקדם של x)
c=12 (האיבר החופשי)
אילו שני מספרים סכומם 8 ומכפלתם 12?
8=6+2
12=2*6
אם את יודעת איך מגיעים לגורמים ואת עושה את זה אוטומטית - תדלגי לסוף.
אז
x^2+6x+2x+12
ואפשר לפרק לפי קבוצות:
x^2+x6
אפשר להוציא x כגורם משותף
ואז זה יהיה
x(x+6)
והקבוצה השניה -
2x+12
אפשר להוציא 2 כגורם משותף
x+6)2)
(ה2 יצא לי בצד השני, אבל זה לא משנה)
אז הביטוי השלם הוא
x(x+6)+2(x+6)
ואפשר להוציא x+6 כגורם משותף
x+6)(x+2))
וזה הפירוק לגורמים.
אז האיבר החופשי (מה שזה רק מספר, בלי x) הוא 12, והוא לא ריבועי, אז אין פה נוסחאות כפל מקוצר.
אין מחלק משותף לכל האיברים, אז אי אפשר להוציא גורם משותף.
יש פה 3 איברים, אז גם אי אפשר לחלק לפי קבוצות.
לכן נבחן פירוק לפי טרינום:
b=8 (המקדם של x)
c=12 (האיבר החופשי)
אילו שני מספרים סכומם 8 ומכפלתם 12?
8=6+2
12=2*6
אם את יודעת איך מגיעים לגורמים ואת עושה את זה אוטומטית - תדלגי לסוף.
אז
x^2+6x+2x+12
ואפשר לפרק לפי קבוצות:
x^2+x6
אפשר להוציא x כגורם משותף
ואז זה יהיה
x(x+6)
והקבוצה השניה -
2x+12
אפשר להוציא 2 כגורם משותף
x+6)2)
(ה2 יצא לי בצד השני, אבל זה לא משנה)
אז הביטוי השלם הוא
x(x+6)+2(x+6)
ואפשר להוציא x+6 כגורם משותף
x+6)(x+2))
וזה הפירוק לגורמים.
בבקשה 3> אני שמחה שהבנת!
מצחיק, על טרינום ריבועי נפלתי במבחן כי שכחתי איך עושים אותו
שואל השאלה:
וואו באמת תודה זה עזר ממש הבנתי את זה ❤
וואו באמת תודה זה עזר ממש הבנתי את זה ❤
אנונימית