51 תשובות
כי זה מה שהחליט משרד החינוך
משרד החינוך החליט
כי מערכת החינוך זבל
משרד החינוך החליטה על זה
לפתח את המחשבה
אני חושבת בול אותו דבר
מה ממה שלומדים מיותר?
^ חפיפת משולשים
בית הספר מלמד אותך איך לחשוב ולהיות מחוייב לדברים וכל בוקר לקום גם כשלא בא לך ועדיין ללכת ללמוד זה דברים לחיים
^^ אם אתה מתמטיקאי לא
למה חפיפת משולשים זה מיותר?
^^כן אבל לא כולם יהיו מתמטיקאים
זה מפתח חשיבה מתמטית
^^^ כי מתי השתמשת לא בבית ספר בחפיפת משולשים
לא רגע
תן לי מקרה שאני אצתרך לדעת לחפוף בו משולשים
^^ כן זה גם מה שאני אמרתי
אין מקרה אבל אם תעשי את זה הרבה מאוד תדעי לפתור חידות ממש בקלות
כדי שיהיה לנו מה לשאול
אנחנו לא לומדים בבית ספר רק כדי לדעת את כל החומר שם, אם ארצה להיות משוררת למה אני צריכה ללמוד פרבולות?
מה שאנחנו עושים שם זה לומדים לעתיד איך לקום בזמן ולנהל יום מסודר, איך ללמוד בצורה נכונה, איך לעבוד תחת לחץ, בין היתר גם כל מיני דברים בסיסיים כמו חיבור, כפל, חיסור, קריאה וכתיבה וכו..
את מבינה?
לא כל דבר שנלמד שם בהכרח יעזור לנו בעתיד, וכנראה נשכח גם די הרבה.
אבל התוצאות שוות את זה:)
עריכה:
אבל יש מקצועות שהייתי רוצה להוסיף כמו כלכלה למשל
יש בהחלט המון דברים בבית ספר שהם מיותרים, ובמקום הראשון מתמטיקה, פשוט אף אחד לא חשב לשנות את תוכנית הלימודים ב100 השנים האחרונות. אני חושבת שהמתמטיקה הייתה יותר שימושית בעבר מאשר כיום וכנ"ל לגבי שאר המקצועות.
בכל מקרה, צריכים לעשות שינוי כי אני ממש לא מתכוונת לחשב משוואות במעלה רביעית בחיי היומיום שלי.
כבר שאלת את זה ליקריץ
אבל אני אגיד את התשובה שלי שוב בקצרה
שבית ספר מלמד אותנו איך להתהג בחיים האמיתיים
ויש חינוך מיני ורוצים להכניס חינוך פיננסי
וכן יש הרבה דברים שלא צריל באמת לחיים האמייתי אבל מה לעשול זה מה שייתן לכם תעודת בגרות
מערכת החינוך סבירה, מה נעשה.
הבית ספר הוא דבר חשוב ללא ספק ברעיון הכללי שלו ולאוניברסיטה, אבל השיטת לימוד לא משהו
כי המערכת רוצה לשמור אותנו עובדים טובים וקשובים כדי שלא נהיה עשירים או משהו
כי העולם מטומטם
פפפ שאלה טובה
אלה שאומרים שמתמטיקה מיותרת לא יודעים מה זה מתמטיקה.
מתמטיקה עומדת במרכז האנושות, בלי מתמטיקה אין טכנולוגיה, בלי טכנולוגיה התרבות לא מתפתחת, רמת החיים נשארת זהה.
לע
משרד החינוך החליט על זה? לא ידעתי
נו באמת
אנונימית
^ אמרו פה מתמטיקה.
^^ תנך והיסטוריה מלמדים הרבה על ההתנהגות של המין האנושי ותתפלאו אבל אפשר ללמוד מזה המון
אם תשנו את נקודת המבט שלכם
אתם תראו איך הכל יכול לתרום
הכל תלוי בכם

אני חושבת שידע זה כוח
גם לא אזדקק לא בחיי
אם אצטרך לו, ולא יהיה לי
זה סתם חבל

מתמטיקה מלמדת אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולשים לב לדברים הקטנים
היסטוריה מלמדת אותנו על ההווה והעתיד, איך נכון להתנהג ואיך
לא לחזור על טעויות העבר
ספורט גורם לנו להיות פעילים ולהבין עד כמה ספורט ותנועה חשובים לנו, לבריאות שלנו, גם הפיזית וגם הנפשית
תנ"ך מלמד אותנו על ערכים, ועל העם שלנו כעם
ספרות מלמדת אותנו איך לקרוא נכון, לשים לב לדברים הקטנים ולדברים הלא מובנים מאליו

אפשר ללמוד מהכל

מסכימה שאפשר היה להחליף חומר כלשהו לחומר אחר
אבל גם החומר שלמלמדים כיום הוא לא פחות חשוב

תחשבו אם היה שיעור איך לטפל בבית, כלכלה, איך לקרוא מיסים, דוחות וואטאבר
מחשבים, בסיס לפאוור פוינט ואקסל (והרבה מאוד לא יודעים להשתמש באלו)
צודקת
אבל גם לא
כן מסכימה שיש הרבה מקצועות שלא בטוח יעזרו לנו בעתיד אבל אמא לשי תמיד אומרת כוח זה ידע אבל צה אכפט לנו לדעת?
ויש גם מקצועות שנראה לנו שבשלב מסויים זה כבר לא יתרום לנו בעתיד כמו מתמטיקה שבשלב מסויים אנחנו אומרים מה זה יעזור לנו אבל זה מפתח את המוח והחשיבה נכון שבית ספר זה לא כיף ומייאש ואני ממש חושבת שכן צריך לשנות הרבה
יש כל כך הרבה דברים חסרי היגיון בבתי הספר ו..זה אחד מהם
כי בית ספר התדרדר עם השנים, הם מתעסקים באיחורים מאשר תכנית הלימודים עצמה, לא שיש לי מושג למה אבל כן.
כנראה שאצלך החלק של הלשון קמת התנוון^
אנונימי
קצת
אנונימי
כדי שיהיה לך מגוון של אפשרויות לעבודות בעתיד
נגיד אם תלמדי מתמטיקה את יכולה להיות רואת חשבון, אם תלמדי היסטוריה, תוכלי להיות מורה להיסטוריה, וכולי...
זה כדי שיהיה לך ידע במגוון של דברים.
אבל אני עדיין חושבת שזה לא הוגן שכופים עלינו ללמוד מקצועות שלא נעשה איתם כלום (אם אנחנו יודעים מה נעשה)- לדעתי צריך לעשות את המקצועות כמקצועות בחירה
אנונימית
אם יעשו את המקצועות כבחירה את יכולה להסכים איתי שכמעט אף אחד לא היה בוחר ללמוד פיזיקה אן ביולוגיה או כימיה ודברים כאלה?
אלו דברים נחוצים שצריך לעשות כחובה
^^ אבל כן בוחרים את המקצועות האלה כמגמות בתיכון.
1. כדי שיהיה לך ידע על דברים חשובים שלא בהכרח מעניין אותך
2. לגבי מתמטיקה ספיציפית, כדי לחדד את המוח וללמד את התלמיד איך לחשוב בצורה יותר פתוחה, מה שנקרא "מחוץ לקופסא"
^^ בגלל שהילדים כבר מכירים אותם מהחטיבה ויודעים שזה מעניין וחושב
כמו שילד קטן לא יודע מה יעזור לו ומה לא...
או מה יש לו סיכוי גדול לעזור לכם בעתיד, ומה לא...

כך גם עכשיו.
אין לרובכם מושג מה רלוונטי לחייכם ומה לא. זו האמת.

אתם חושבים שאתם יודעים מה טוב לכם, אבל רובכם לא באמת לא יודע.

רק מעטים מבני הנוער הם ברמת בגרות כל כך קוהרנטית ויציבה, שיידעו מה טוב להם להמשך החיים.
כל השאר זקוקים נואשות לבית הספר, והם פשוט לא מבינים את זה.

תחשבו על זה כמו על חברה טובה שלכם שהולכת רק עם גברים "רעים".
היא חושבת שזה מגניב, היא נהנית מזה...
אך בסוף היא תמיד נפגעת, ואיכשהו תמיד חוזרת לשם. לא מוכנה לשמוע על חלופות ולא מוכנה ללמוד מטעויות. ראש בקיר רק כי "נדמה לה" שזה "מגניב".

אז....
בדומה לרובכם היא חושבת שהיא יודעת מה היא צריכה וזקוקה לו, בזמן שכל אלה מסביבה רואים שהיא זקוקה נואשות לגבר טוב, מכיל, מבין.. שיעודד אותה כשהיא בקרשים ויעזרו זה לזו להרים אחת את השני.

אז בשביל ההשוואה...
אנחנו המבוגרים שכבר עברנו דבר אחד או שניים בחיים, וסבלנו בדיוק כמוכם בבית הספר... אנחנו כמו האנשים מסביב שמבינים מה רובכם המכריע זקוק לו.
רובכם פשוט נשאר עם אותו הלך רוח של אותה בחורה פלונית שמתעקשת להסב לעצמה נזק בכך שהיא עוצמת עיניים ולא מחפשת להעשיר את עולם התוכן שלה.

נ.ב
אמרתי "רוב" כדי לרמז שיש גם מביניכם שלא במצב הזה.
מי שמחליט להפגע מן הנאמר, כנראה שייך לצד הלא טוב של הסטטיסטיקה.
מי שלא נפגע מן הנאמר כנראה שייך לצד הטוב של הסטטיסטיקה. כלומר, אינו שייך ל"רוב" עליו דיברתי.
לצערנו ככה החליטו...
כנראה כי מערבים את המקצועות האלו בעבודות עתידיות, אז מלמדים אותם בשביל אפשרויות בעתיד.
בעיקרון ככה הם גם מוצאים אנשים שמתאימים לעבודות ותפקידים מתאימים בצבא.
^^^^ מסכים במאה אחוז עם התשובה שלו, איזה כיף זה לראות סוף סוף בן אדם משכיל עם תשובות אמיתיות ונבונות באתר הזה.
אנונימי
כי משרד החינוך מחליט דברים הזויים
מלמדים אותנו להתמודד גם עם דברים שלא מעניינים אותנו כי זה בעיקרון מה שנעשה בחיים
שאלת המליארד דולר
כי אין שם מספיק כח לאפס את הכל ולהתחיל לחשוב על תכנית לימודית מועילה לחיים וככה הרבה תלמידים מוצאים את עצמם מתוסכלים ומתקשים סתם או פורשים מוקדם מהלימודים קיצור מדינה חרא
כי הם רוצים להנגיש כמה שיותר אפשרויות לכולם, למה שיתנו לבני 12-18 להחליט לוותר על אופציות לעתיד שלהם רק כי אין להם כח והם לא אוהבים בית ספר? כאילו מה הייתם עושים עם הזמן הזה אם כל יום בבית ספר היה נגמר 3 שעות(אמיתית לא אקדמיות) מוקדם יותר או היה יום אחד בשבוע פחות כי הוציאו דברים שלדעתכם מיותרים? רובכם לא הייתם מעשירים את עצמכם, לא הייתם לומדים או משפרים יכולות.

אין שום סיבה לעודד אתכם לעשות כלום כי אין לכם כוח.
אנונימי
כי מערכת משרד החינוך טיפה מטומטמת
אנונימית
משרד החינוך רוצה שניהיה רובוטים שלהם