96 תשובות
לא בהכרח. אין קשר בין השניים
לא תמיד נראה לי?
לא מכירה אוטיסטים
לא מכירה אוטיסטים
כן
מה את מגדירה תמים?
ממש לא לדעתי הם אנשים חכמים רצח
אנונימית
לפעמים..
בעיקרון, הם פחות מבינים סיטואציות חברתיות, ככה שזה בדרך כלל הופך אותם לתמימים יותר.
בעיקרון, הם פחות מבינים סיטואציות חברתיות, ככה שזה בדרך כלל הופך אותם לתמימים יותר.
^^ אבל תמים יכול להיות גם חכם, אין קשר..
לא
ממש לא
מה הקשר בין שני הדברים
יש ויש
יש ויש
כולכם בורים ומנסים להתייפיף.
אוטיסטים חד משמעית יותר תמימים! אין להם הבנה חברתית כמו של מישהו אחר נקודה.
אוטיסטים חד משמעית יותר תמימים! אין להם הבנה חברתית כמו של מישהו אחר נקודה.
אנונימית
אנונימית את טועה ומטעה
יש אוטיסטים שהם תמימים אבל לא כולם, כל אחד והקשיים ועניינים שלו, אוטיזם זה כמו אישיות בזה שזה שונה אצל כל אחד בקטע יחודי
יש אוטיסטים שהם תמימים אבל לא כולם, כל אחד והקשיים ועניינים שלו, אוטיזם זה כמו אישיות בזה שזה שונה אצל כל אחד בקטע יחודי
את טועה ומטעה.
אני מדברת מניסיון וידע. מן הסתם שיש לזה רמות, אבל באופן כללי, כל האוטיסטים מתקשים בהבנה של סיטואציות חברתיות. זו ההגדרה של אוטיזם.
אני מדברת מניסיון וידע. מן הסתם שיש לזה רמות, אבל באופן כללי, כל האוטיסטים מתקשים בהבנה של סיטואציות חברתיות. זו ההגדרה של אוטיזם.
אנונימית
ואין קשר בין אוטיזם לחוכמה, אוטיסטים פשוט רואים את העולם מזווית אחרת, לא אומר שהם חכמים יותר
אני אוטיסטית בעצמי אז יש לי מספיק ניסיון, תודה לך.
^^ זה ברור.
לא אמרתי שהם פחות חכמים. חוכמה ותמימות זה לא אותו דבר ואין קשר זה לזה.
לא אמרתי שהם פחות חכמים. חוכמה ותמימות זה לא אותו דבר ואין קשר זה לזה.
אנונימית
נכון, זווית אחרת לא אומרת שאתה טיפש, או תמים, יש כאלה שאלה תופעות לוואי שלהם, אבל בכלל, כל אחד אחר, גם יש סוגים שונים של אוטיזם, אי אפשר להכליל אותם ככה, וגם אין באמת סיבה
^^לא דיברתי אלייך
^^אין סוגים שונים של אוטיזם אוטיזם זה קשת של דברים שיש כאלה שקשה להם עם אור אבל אין להם בעיה בתקשורת ויש כאלה שלא קשה להם לתקשר בכלל אבל יש להם משקפיים שמש מיוחדים ואטומים כל הזמן ויש גם את הדברים באמצע, זה לא לפי קטגוריות אלא לפי ייחודיות
לא בדיוק. בגדול אוטיזם זה בעיקר בעיית תקשורת, שזה גם מתבטא בכך שלעיתים קרובות יהיה להם קשה לקרוא או להבין אנשים אנשים או להבין סיטואציות חברתיות. כך שאני מניח שלרוב יהיה קל לתמרן אותם כיוון שלא יכולו לזהות מקרים כאלו.
יש לי שני אחים אוטיסטים
הדבר האחרון שאפשר לומר עליהם שהם תמימים!!!
אוטיסט זאת הפרעה, זה כמו שתשאלי אם כל האנשים בעולם סתומים, זאת הכללה...
הדבר האחרון שאפשר לומר עליהם שהם תמימים!!!
אוטיסט זאת הפרעה, זה כמו שתשאלי אם כל האנשים בעולם סתומים, זאת הכללה...
^^^ כנראה סתם לא הסברתי טוב, אתה צודק בקשר לזה שזו קשת, רק ניסיתי להגיד שכל אחד מהם מקסים בדרך שלו
לא מחייב
אני עובדת עם ילד אוטיסט בתפקוד גבוה
הוא חתיכת תחמן הילד הזה...
אני עובדת עם ילד אוטיסט בתפקוד גבוה
הוא חתיכת תחמן הילד הזה...
לאו דווקא כולם, ממה שידוע לי רובם כן.
לצערי רובם כן
לאו דווקא, הדרך שבה הגוף עובד לא קשורה לזה,
חלקם מאוד חכמים
אענה בתור אוטיסטית
למרות שבכנות השאלות על אוטיזם מתחילות לעצבן אותי פה יש פה מלא בורות, פשוט מלא.
תלוי ברמה של האוטיזם, בתפקוד , ובבן אדם. אוטיסטים נוטים להיות תמימים יותר אבל לא בהכרח כל אוטיסט תמים או שכולם באותה מידה.
זהו.
למרות שבכנות השאלות על אוטיזם מתחילות לעצבן אותי פה יש פה מלא בורות, פשוט מלא.
תלוי ברמה של האוטיזם, בתפקוד , ובבן אדם. אוטיסטים נוטים להיות תמימים יותר אבל לא בהכרח כל אוטיסט תמים או שכולם באותה מידה.
זהו.
כי כשאומרים משהו על מישהו אחר, תמיד נכניס בטעות משהו רע עליו, זה מה שקיבלנו מעולם שנשלט על ידי מוחצנים, אני צריכה להביע שנאה כלפי משהו כדי שישמשו אותי אומרת היי למישהו, בכנות, זה מה שאני באמת שונאת
אוטיסט זה הגדרה לילד מוגבל , חלקם מפותחים מבחינה מוחית וחלקם פחות , דברים שנראים לנו ברורים מאיליו להם לא .
כל האוטיסטים שאני מכיר חכמים רצח
ממש לא
אנונימית
כן, אנשים אוטיסטים או עם מגבלה כלשהי הם נשמות טהורות שלא רצו לרדת לעולם וה' הבטיח להם שהוא ישים אותם בגוף שלא חוטא
לא
אנונימית
כן מן הסתם שהם יותר תמימים ולמשל לא מבינים סיטואציות חברתיות
תלוי בבן אדם, אוטיזם זה ספקטרום ובגלל זה זה משתנה מאדם לאדם.
בתור אחות של שני ילדים אוטיסטים זה לא "תמיד" ככה אלא משתנה מאדם לאדם בדיוק כמו כל בני האדם.
יש לי אח אחד גדול אוטיסט והוא הכי לא תמים שיש, הוא נורא מודע לעצמו ומקלל מכאן עד מחרתיים, יודע כל דבר על סקס פחות או יותר.
לעומת זאת יש לי אח קטן אוטיסט, ככל הנראה בגלל שהוא קטן הוא עדיין תמים ולא ממש מודע לעצמו.
כמו שאמרתי - משתנה מאדם לאדם/אוטיסט לאוטיסט.
יש לי אח אחד גדול אוטיסט והוא הכי לא תמים שיש, הוא נורא מודע לעצמו ומקלל מכאן עד מחרתיים, יודע כל דבר על סקס פחות או יותר.
לעומת זאת יש לי אח קטן אוטיסט, ככל הנראה בגלל שהוא קטן הוא עדיין תמים ולא ממש מודע לעצמו.
כמו שאמרתי - משתנה מאדם לאדם/אוטיסט לאוטיסט.
אנונימית
אני בת 18, אני אוטיסטית (מה שגילו ממש במקרה כי אבחון של אוטיזם אצל נשים סובל מתת אבחון מאוד מאוד משמעותי).
מי שמכיר אותי יעיד עליי, החיוך שלי מאוד ילדותי. לרוב אני נתפסת כמגוחכת או לא רצינית - המבט הבולט שלי מגדיר אותי כילדה.
אני תמימה, כן.
כשאני קמה בבוקר אני רוצה לקוות שהיום כולם יראו את הפנים שבי, שיגשרו על מה שלוקה בחסר בי.
אני יודעת שהעולם טורף בשר, אני יודעת שבפסיכולוגיה רושם ראשוני מתקבל כמוטעה תמיד. אני יודעת שיש חיות מין (שפגשתי בהן המון פעמים ונוצלתי).
אבל אני מסתכלת באותה הצורה תמיד על הנוף!
אני מדברת, דיברתי, בצורה זהה.
אני משחררת את הדימיונות שלי אל תוך בריכת דגים, המילים אצלי הן מכחולים שנוגשים בצבעים, אני מסתכלת על מי שמתקרב אליי - ותמיד - אני רואה בו אדם שרוצה את כל הטוב בשבילי.
כשאני יוצאת מהבית אני צופה שיחבקו אותי במבטים, אני אז מחייכת מכל הלב - ואני שמחה.
אני מחייכת כשאדם זר מתיישב לידי, אני משוכנעת שאני אציף אותו בחיוך.
כשאני שמחה אני שמחה!
אני כמעט צוהלת מהכל!
לשמוח מכל הלב אני אוכל רק ממבט של אישה שעברה לרגע, ממורה שהביטה עליי בעיניים מרוכזות, מסרטון חדש של dhar mann, מאימא שמדברת אל הילדים הקטנים שלה בתחנת הרכבת...
מבוגרים אחרים לא מבינים על מה אני מחייכת. מבחינתם מוכרחה להיות סיבה קונקרטית.
ובאמת...
האשליות, הדמיונות, ההבהובים בתוך ספרי האגדה שלי - כולם רוצים לישון.
כשהם נרדמים, אני עצובה, עצובה מכל הלב שלי.
יש עוצמה לכל צבע כחול שבו אני עצובה. אני פולטת צבע עמיד על כל הקירות והאנשים. העוצמה לא נפסקת, לפעמים זה מצריך התערבות רפואית/נפשית.
אנשים גם קוטעים אותי ומבולבלים בשיחות.
זה בגלל שאני מדברת במטאפורות ודימיונות מפותחים מאוד... מאוד!
אני תמימה, כן. אבל לא צריך לנהוג בי אחרת, לא לנהוג בי כמו אדם עם חרדה חברתית או כמו אדם שעובר עליו יום רע...
צריך פשוט לראות אותי.
מי שמכיר אותי יעיד עליי, החיוך שלי מאוד ילדותי. לרוב אני נתפסת כמגוחכת או לא רצינית - המבט הבולט שלי מגדיר אותי כילדה.
אני תמימה, כן.
כשאני קמה בבוקר אני רוצה לקוות שהיום כולם יראו את הפנים שבי, שיגשרו על מה שלוקה בחסר בי.
אני יודעת שהעולם טורף בשר, אני יודעת שבפסיכולוגיה רושם ראשוני מתקבל כמוטעה תמיד. אני יודעת שיש חיות מין (שפגשתי בהן המון פעמים ונוצלתי).
אבל אני מסתכלת באותה הצורה תמיד על הנוף!
אני מדברת, דיברתי, בצורה זהה.
אני משחררת את הדימיונות שלי אל תוך בריכת דגים, המילים אצלי הן מכחולים שנוגשים בצבעים, אני מסתכלת על מי שמתקרב אליי - ותמיד - אני רואה בו אדם שרוצה את כל הטוב בשבילי.
כשאני יוצאת מהבית אני צופה שיחבקו אותי במבטים, אני אז מחייכת מכל הלב - ואני שמחה.
אני מחייכת כשאדם זר מתיישב לידי, אני משוכנעת שאני אציף אותו בחיוך.
כשאני שמחה אני שמחה!
אני כמעט צוהלת מהכל!
לשמוח מכל הלב אני אוכל רק ממבט של אישה שעברה לרגע, ממורה שהביטה עליי בעיניים מרוכזות, מסרטון חדש של dhar mann, מאימא שמדברת אל הילדים הקטנים שלה בתחנת הרכבת...
מבוגרים אחרים לא מבינים על מה אני מחייכת. מבחינתם מוכרחה להיות סיבה קונקרטית.
ובאמת...
האשליות, הדמיונות, ההבהובים בתוך ספרי האגדה שלי - כולם רוצים לישון.
כשהם נרדמים, אני עצובה, עצובה מכל הלב שלי.
יש עוצמה לכל צבע כחול שבו אני עצובה. אני פולטת צבע עמיד על כל הקירות והאנשים. העוצמה לא נפסקת, לפעמים זה מצריך התערבות רפואית/נפשית.
אנשים גם קוטעים אותי ומבולבלים בשיחות.
זה בגלל שאני מדברת במטאפורות ודימיונות מפותחים מאוד... מאוד!
אני תמימה, כן. אבל לא צריך לנהוג בי אחרת, לא לנהוג בי כמו אדם עם חרדה חברתית או כמו אדם שעובר עליו יום רע...
צריך פשוט לראות אותי.
אנונימית
לא כולם
אמאלה כמה שטויות אנשים רושמים באתר הזה
אוטיסטים הם בני אדם כמו כולם, הבעיה היחידה שלהם זה לתקשר עם בני אדם, זה לא קשור בשיט.
אחי הגדול אוטיסט והוא הנצר של השטן, עושה דברים נוראים בידיעה שיוותרו לו כי הוא אוטיסט (הוא אמר לי גם את זה כמה פעמים אחרי שהוא הרביץ לי או גנב לי את החסכונות).
הדבר היחיד שמבדיל אוטיסטים משאר הסביבה זה החלק של התקשורת במוח לחלק כמעט לא רואים הבדל בתפקוד והם מתפקדים כמו כל בן אדם רגיל ויש חלק שכמעט ולא מתפקדים בכלל בגלל זה זה נקרא תפקוד גבוה ותפקוד נמוך אני אישית אובחנתי עם אוטיזם
בחברה יש חשיבה מאוד שלילית על אוטיזם ואני יכול להבין למה אבל תדעו שלא כל האוטיסטים הם "מוזרים"
כן
יש כאלה שכן ויש כאלה שלא אבל מה שכן הם ממש חכמים.
אוטיסט נמצא על קשת האוטיזם, רצף של הפרעות התפתחות שונות במיומנויות תקשורת וחברה.
הספקטרום נע בין אוטיזם ברמת תפקוד נמוך, דרך רמת תפקוד בינונית ועד רמת תפקוד גבוהה.
אם אוטיסט בתפקוד גבוה או נמוך, החלוקה לרוב נעשית על פי מנת המשכל (ה- iq) בהערכה גסה או חומרת הסימפטומים.
לא מצאתי מחקרים על זה שאוטיסטים הם תמימים אבל אני יכול להגיד לך שיש אוטיסטים שהם מתעניינים בדברים ילדותיים וזה יכול להשתקף כדבר תמים עבור אנשים מסויימים.
הספקטרום נע בין אוטיזם ברמת תפקוד נמוך, דרך רמת תפקוד בינונית ועד רמת תפקוד גבוהה.
אם אוטיסט בתפקוד גבוה או נמוך, החלוקה לרוב נעשית על פי מנת המשכל (ה- iq) בהערכה גסה או חומרת הסימפטומים.
לא מצאתי מחקרים על זה שאוטיסטים הם תמימים אבל אני יכול להגיד לך שיש אוטיסטים שהם מתעניינים בדברים ילדותיים וזה יכול להשתקף כדבר תמים עבור אנשים מסויימים.
כן
^^ שכחתי להוסיף שחשובה ההבחנה בין בנים לבנות בגלל שבנות מראות כישורי חברה טובים פי כמה מבנים (בגלל שהן מזייפות אותן ומחקות בנות אחרות).
החברה מצפה מנשים להיות תקשורתיות יותר מכפי שהיא מצפה מבנים. החברה סולדת מבנות לא תקשורתיות יותר משהיא סולדת מבנים.
בנות אוטיסטיות מראות בדרך כלל כישורי חברה ואמפתיה זהים לבנים בני גילן - אבל לא לבנות גילן.
החברה מצפה מנשים להיות תקשורתיות יותר מכפי שהיא מצפה מבנים. החברה סולדת מבנות לא תקשורתיות יותר משהיא סולדת מבנים.
בנות אוטיסטיות מראות בדרך כלל כישורי חברה ואמפתיה זהים לבנים בני גילן - אבל לא לבנות גילן.
לא כולם אבל נגיד אח שלי אוטיסט והוא ממש תמים
לא בהכרח
לא כולם, זה לא קשור כל כך גם...
^גם אוטיסט יכול להיות בריא, את יודעת?
מה-
לא?
לא?
אין לי מושג איך לענות על זה, לכן אסתום את הפה.
חבל שלא כולכם מאמצים זאת. אלו שכמובן אין להם משהו חכם להגיד.
חבל שלא כולכם מאמצים זאת. אלו שכמובן אין להם משהו חכם להגיד.
לא מחייב
אין קשר
אני מכירה כאלה והם לא תמימים
אני מכירה כאלה והם לא תמימים
ממש לא
התנדבתי עם אוסטיסטים ואני מדבר כאן עם אוטיסטית
התנדבתי עם אוסטיסטים ואני מדבר כאן עם אוטיסטית
יש לי חברה אחת שהיא אוטיסטית והיא מאוד תמימה, אבל אני לא יודע אם ישנו קשר בין השניים
אנונימי
לא ממש, חלקם כן
לא הבנתי למה ממש לכמעט כל התשובות פה יש מינוסים ??
אנונימית
קודם כל צריך לעשות את ההפרדה בין בנים לבנות.
בנות, לצערנו הרב, מאובחנות פי 3 פחות. הן מנסות להתאבד פי 2 מבנים אוטיסטים ואחת מתוך 3 בנות אוטיסיטיות מתאשפזת בכלל על רקע של הפרעה נפשית (כמו סכיזופרניה או הפרעות אכילה).
אז זהו שלא.
לא "כל האוטיסטים תמימים" או "חכמים" או "נשמות טהורות הגונות".
כל מקרה הוא לגופו.
ויש גם הבחנה בין רמות תפקוד נמוכות לגבוהות, עם הבחנה של אוטיסטים שמתקשרים במילים ואוטיסטים אילמים.
ה-iq על הקשת האוטיסטית מתפלג נורמלית. כמו באוכלוסייה הנוירוטיפיקלית, מנת המשכל הממוצעת באוכלוסייה זו היא 100.
בנות, לצערנו הרב, מאובחנות פי 3 פחות. הן מנסות להתאבד פי 2 מבנים אוטיסטים ואחת מתוך 3 בנות אוטיסיטיות מתאשפזת בכלל על רקע של הפרעה נפשית (כמו סכיזופרניה או הפרעות אכילה).
אז זהו שלא.
לא "כל האוטיסטים תמימים" או "חכמים" או "נשמות טהורות הגונות".
כל מקרה הוא לגופו.
ויש גם הבחנה בין רמות תפקוד נמוכות לגבוהות, עם הבחנה של אוטיסטים שמתקשרים במילים ואוטיסטים אילמים.
ה-iq על הקשת האוטיסטית מתפלג נורמלית. כמו באוכלוסייה הנוירוטיפיקלית, מנת המשכל הממוצעת באוכלוסייה זו היא 100.
כן
יש לי בכיתה ילד אוטיסט וכל הערבים בשכבה מנצלים אותו על זה לצערי
יש לי בכיתה ילד אוטיסט וכל הערבים בשכבה מנצלים אותו על זה לצערי
לא כולם
הלוואי שהיו
הלוואי שהיו
לא בהכרח
לא אין קשר
וואו רק בלי ה-א
עם כמה שאת צודקת לגבי זה שאוטיזם הוא כמו אישיות זה מעבר לזה , להגדרה אוטיזם יש כמה דברים שהם תמידיים
אוטיסטים הם לא מעט פעמים אנשים חכמים , הם עוברים המון קשיים( במיוחד התפקוד הנמוך יותר ) ומוצאים דרך להתבטא וחוכמה היא גם ספקטרום ורחב מאוד.
עריכה: על מה המינוס , לא מסכימים תפתחו דיון
עם כמה שאת צודקת לגבי זה שאוטיזם הוא כמו אישיות זה מעבר לזה , להגדרה אוטיזם יש כמה דברים שהם תמידיים
אוטיסטים הם לא מעט פעמים אנשים חכמים , הם עוברים המון קשיים( במיוחד התפקוד הנמוך יותר ) ומוצאים דרך להתבטא וחוכמה היא גם ספקטרום ורחב מאוד.
עריכה: על מה המינוס , לא מסכימים תפתחו דיון
אנונימית
אוטיסטים תמימים!
יש לי אח כזה אז אל תתוכחו
הם חכמים ברמות אבל הם גם תמימים, הם לא מודעים לרוע שיש בעולם ושיש אנשים שרוצות לפגוע בהם.
יש לי אח כזה אז אל תתוכחו
הם חכמים ברמות אבל הם גם תמימים, הם לא מודעים לרוע שיש בעולם ושיש אנשים שרוצות לפגוע בהם.
חואניטה האוגרת
גם לי יש אח אוטיסט ובתפקוד נמוך
תמיד חשבתי שאם אני חווה את זה אני יודעת הכל אבל זה ממש לא נכון ואני רוצה שגם את תדעי את זה כי את מזיינת את השכל
גם לי יש אח אוטיסט ובתפקוד נמוך
תמיד חשבתי שאם אני חווה את זה אני יודעת הכל אבל זה ממש לא נכון ואני רוצה שגם את תדעי את זה כי את מזיינת את השכל
אנונימית
ראשית כול, צפוי שהתכוונת ל"תמים" כמישהו שהוא לא לחכם, כמו נאיב שפירושו חסרה לו חוכמת חיים, שאינו פיקח כך גם זה תמים - זה בלשון הדיבור זה אינו בקי בדבר־מה, כנאמר: "אל־נא תהא תמים כל־כך". תמים אין לו הגדרה מדעית, אבל את יכולה לפרש את זה במובנים שונים ולגלות עוד מילים נרחבות אשר להן יש את המשמעות שאת צריכה.
לעניינינו, חוכמה גם למובן הזה אין הגדרה מדעית, אבל אנחנו כבר מודעים ויודעים שחוכמה היא פיקחות, הכושר לשקול כל דבר בהיגיון ובשכל ישר.
זו חוכמה. חכם זה מישהו שמומחה במלאכה. הרבה טועים כיום שחכם זהו קשור הבנתית ל"לימודים" כאשר אתה מקבל ציון טוב יותר מהשני, אתה נחשב הבן־אדם החכם, מי שחכם בלימודים ייקרא: 'מלומד'.
חכם יש לו הרבה הקשרים הבנתיים שאפשר להגיד עליהם, כמו מי שחריף בהנדסה, יהא לו את החוכמה: 'חוכמת השיעור'.
עכשיו, כשנימקתי והסברתי את המונחים שיהיה לכם קל להבנה, רק אז ניגשים לעניינות.
אוטיזם זה לקות נפש בהסתגרות פנימית ובהעדר יכולת ליצור קשר עם סביבתו.
אוטיזם זה תסמונת קלינית, שמתאפיינת בלקויות בתחום התקשורת הבן־אישית.
זה יכול להיות להתמצא בכך שהוא לא עושה דברים נורמליים כמו שאנחנו הרגילים עושים בחיינו, הם ייתנהגו בצורה מוזרת ולא רגילה מבדרך כלל, כמו: ישחקו במשחקים של ילדים, תנועת דפיקת ראש אל הקיר או שולחן, להדליק את האור ולהחזירו, דברים כאלו עוזרים להם, וזה מרגיע אותם, מכך שאין להם התקשרות לדבר עימנו. ומכאן מגיעה המסקנה שכל אחד צריך עזרה בחיינו, ואנחנו יודעים להציג את עצמנו, ולהביע את צרכינו ואת הקשיים שיש לנו. אז האוטיסטיים עוזרים בדברים שלא נראים בדרך כלל כיוצאי דופן, רגילים דברים אלו מסייעים להם להישאר "נורמליים" כדי לא להראות את מצבם ואת קשייהם בסביבה, מרבית מן האוטיסטיים עושים את זה מול כולם, והחלק הקטן ביותר עושה את דברים אלו שלא נראיים לעין (לבד).
עד כדי כך שהם מגיעים למצב של התנתקות מן המציאות. כשהם עושים זאת על פי דיוקם של דברים (למעשה), הם צריכים עזרה נפשית, (כאמור לעיל).
בן אדם אוטיסט ייראה כבן אדם רגיל, אבל בפנימיותו הוא צריך עזרה נפשית ופיזית אין לו את הדרך לתקשר עם האזרחים האחרים, מחמת לחץ או מסיבה אחרת.
כמובן יש לזה אפיונים שונים לכל הספקטרום האוטיסטי.
לעניינינו, חוכמה גם למובן הזה אין הגדרה מדעית, אבל אנחנו כבר מודעים ויודעים שחוכמה היא פיקחות, הכושר לשקול כל דבר בהיגיון ובשכל ישר.
זו חוכמה. חכם זה מישהו שמומחה במלאכה. הרבה טועים כיום שחכם זהו קשור הבנתית ל"לימודים" כאשר אתה מקבל ציון טוב יותר מהשני, אתה נחשב הבן־אדם החכם, מי שחכם בלימודים ייקרא: 'מלומד'.
חכם יש לו הרבה הקשרים הבנתיים שאפשר להגיד עליהם, כמו מי שחריף בהנדסה, יהא לו את החוכמה: 'חוכמת השיעור'.
עכשיו, כשנימקתי והסברתי את המונחים שיהיה לכם קל להבנה, רק אז ניגשים לעניינות.
אוטיזם זה לקות נפש בהסתגרות פנימית ובהעדר יכולת ליצור קשר עם סביבתו.
אוטיזם זה תסמונת קלינית, שמתאפיינת בלקויות בתחום התקשורת הבן־אישית.
זה יכול להיות להתמצא בכך שהוא לא עושה דברים נורמליים כמו שאנחנו הרגילים עושים בחיינו, הם ייתנהגו בצורה מוזרת ולא רגילה מבדרך כלל, כמו: ישחקו במשחקים של ילדים, תנועת דפיקת ראש אל הקיר או שולחן, להדליק את האור ולהחזירו, דברים כאלו עוזרים להם, וזה מרגיע אותם, מכך שאין להם התקשרות לדבר עימנו. ומכאן מגיעה המסקנה שכל אחד צריך עזרה בחיינו, ואנחנו יודעים להציג את עצמנו, ולהביע את צרכינו ואת הקשיים שיש לנו. אז האוטיסטיים עוזרים בדברים שלא נראים בדרך כלל כיוצאי דופן, רגילים דברים אלו מסייעים להם להישאר "נורמליים" כדי לא להראות את מצבם ואת קשייהם בסביבה, מרבית מן האוטיסטיים עושים את זה מול כולם, והחלק הקטן ביותר עושה את דברים אלו שלא נראיים לעין (לבד).
עד כדי כך שהם מגיעים למצב של התנתקות מן המציאות. כשהם עושים זאת על פי דיוקם של דברים (למעשה), הם צריכים עזרה נפשית, (כאמור לעיל).
בן אדם אוטיסט ייראה כבן אדם רגיל, אבל בפנימיותו הוא צריך עזרה נפשית ופיזית אין לו את הדרך לתקשר עם האזרחים האחרים, מחמת לחץ או מסיבה אחרת.
כמובן יש לזה אפיונים שונים לכל הספקטרום האוטיסטי.
חואניטה האוגרת, אוטיזם זה ספקטרום רחב, אז לא מחייב שכולם תמימים...
אגב, גם לי יש אח אוטיסט בתפקוד נמוך וגם הוא תמים
אגב, גם לי יש אח אוטיסט בתפקוד נמוך וגם הוא תמים
חחח ממש לא אח שלי בן 10 ויודע מונחים ממני
זה לא קשור האחד השני
זה לא קשור האחד השני
חלקם לא
אח שלי אוטיסט בתיפקוד בינוני והוא תמים בדברים מסוימים שהוא לא מבין
אבל הוא שובב ואוהב לראות אנשים מתעצבנים אז הוא עושה שטויות בכוונה וצוחק
אבל הוא שובב ואוהב לראות אנשים מתעצבנים אז הוא עושה שטויות בכוונה וצוחק
שכחתי לציין: אוטיסטיים בדרך כלל יהיו מצויינים באומנות, ומתמטיקה, וכדו'.
מה זה אומר ? אוטיזם זה ספקטרום ענקי ויש המון סוגים ורמות לאוטיזם , אוטיזם זה פשוט אדם שקשה לו בתיקשורת בין אישית , אני לא חושבת שיש קשר בין תמימות לאוטיזם הם בניי אדם כמו כולם 3>
לא תמיד , אוטיסטים הם באמת אנשים שלא מבינים סיטואציות חברתיות ברמה כזאת או אחרת וזה קשור מאוד לתקשורת
תמימות זה לא דבר אחד ,השאלה היא למה את מתכוונת בתמימות
תמימות זה לא דבר אחד ,השאלה היא למה את מתכוונת בתמימות
אנונימית
לא זה סטריאוטיפ
אני לא חושבת שיש לזה תשובה כאילו זה משתנה אני חושבת מבן אדם לבן אדם
זו לא תמימות זה ניתוק בקשר חברתי
בתור אחת שעובדת עם ילדים עם בעיות שכליות כמו אוטיזם לדוגמא,רוב הילדים עם אוטיזם יותר תמימים מהאדם הנורמטיבי,יש להם פחות מודעות לסביבה ולמה שיוצא להם מהפה,הם לא מובנים סיטואציות חברתיות לרוב.
אנונימית
יש פה התבלבלויות, אף אחד לא יודע מה הגורם, ומה באמת הפירוש לכך, אבל יש השערות וסיבות לכך שהן מתבססות על חקירת המצב ולוקחת את החלק הגדול ביותר לקטן ביותר, וכך הוצאת הסבר על המצב.
כן
אין בהכרח קשר, 2 מהאחים שלי הם על הספקטרום בתפקוד גבוה. יש בהם תמימות מסוימת אבל הם לא נאיבים
כולם תפסיקו להתייפייף סבבה
^^^
יש אנשים פורצי דרך גאונים, אוטיסטים. על זה הסכמנו.
אבל אתה לוקח את התכונה של המיעוט ופורש אותה על הכלל - זה דבר ששגוי לעשות.
שליש מהסובלים מאוטיזם סובלים ממצב של פיגור שכלי (iq של פחות מ-75) ו-23% סובלים ממצב גבולי (71 עד 85 במדד iq).
יש אנשים פורצי דרך גאונים, אוטיסטים. על זה הסכמנו.
אבל אתה לוקח את התכונה של המיעוט ופורש אותה על הכלל - זה דבר ששגוי לעשות.
שליש מהסובלים מאוטיזם סובלים ממצב של פיגור שכלי (iq של פחות מ-75) ו-23% סובלים ממצב גבולי (71 עד 85 במדד iq).
תקשיבו ותקשיבו לי טוב הם ממש לא השקטים והרגועים ואלה שלא עושים או מודעים לכלום אני אחות גדולה גם לשני אחים אוטיסטים פלוס החבר הכי טוב שלי לשעבר הוא אוטיסט האח הגדול ביותר משניהם מרביץ ומקלל מפה ועד טיזינבי לאחותי שקטה אבל לגמרי מודעת לעולם ויכולה לדבר ולצרוח אם היא רוצה
ושניהם ממש חכמים
בדרך כלל (זה מאוד משתנה ולא נכון לגבי כולם) הם רואים את העולם בדרך קצת יותר אופטימית ולא תמיד מבינים עד הסוף כוונות רעות של אנשים או טון דיבור כמו ציניות ולעג (תלוי ברמת תפקוד)
כן
יש הבדל הדוק בין חוכמה לאוטיזם, יש אנשים שיהא להם חוכמה בדברים מתמטיקה, דוגמה: איינשטיין. הם חכמים, הם פשוט עושים דברים שטותיים (שנראים לנו כטיפשיים אבל זו דרכם להרגיע את עצמם). אתם חייבים לדעת את ההבדל ולהבין את הלוגיות, בין זה לזה.
תמים זו תכונה, כל אחד יכול להיות תמים.
אם מישהו אוטיסט זה לא בהכרח אומר שהוא תמים, יכול להיות שהוא ההפך הגמור.
תלוי בבן אדם וברמת האוטיזם שזה כבר יותר קשור למודעות סביבתית ולא לתמימות
אם מישהו אוטיסט זה לא בהכרח אומר שהוא תמים, יכול להיות שהוא ההפך הגמור.
תלוי בבן אדם וברמת האוטיזם שזה כבר יותר קשור למודעות סביבתית ולא לתמימות
אני אוטיסט ולצערי אני מבין איך העולם עובד וזה שצריכים להסתיר את האוטיזם שלך ולא להתבלט בשום פנים ואופן כדי שלא יחשבו שאתה מוגבל או משהו. לא הייתי מגדיר את עצמי כאדם תמים
אנונימי
לא. פשוט לא
ממש לא ולמה אני עדיין מקבל התראות על זה
באותו הנושא: