13 תשובות
יש לך שני נעלמים?
שואל השאלה:
אה רגע לעשות עם הנקודה שנתנו לי? וואי את גאונהה
אנונימית
שואל השאלה:
בסרטון שראיתי אמרו להציב בy=mx+b וזה יוצא מלא נעלמים יותר קל עם הנקודה שנתנו
אנונימית
תתחילי מלגזור את הפונקציה.
אז הנגזרת בנקודה (x1, f(x1)) היא שיפוע המשיק.
ושיפוע של ישר אפשר לחשב גם לפי שתי נקודות: y0-y1)/(x0-x1)=m=f'(x1))
את x0,y0 מקבלים מהנקודה שנתונה. y1=f(x1).
אז נוצרת משוואה עם נעלם אחד (x1), שאפשר לפתור. אחרי שמוצאים את x1 מציבים אותו במשוואת הפונקציה כדי למצוא את y1, ו(x1, y1) היא נקודת ההשקה.
הנגזרת, כאמור, היא השיפוע, וידועות נקודות על המשיק, אז אפשר למצוא את המשוואה.
שואל השאלה:
^^^^ נתון לי
3^y=(x-3)
a(3,2)

אני שעה על זה הצלת אותי תודה!!
אנונימית
אז הצלחת? מה זה a?
שואל השאלה:
תקשיבי את מלכה איך להודות לך?
אנונימית
שואל השאלה:
כן הצלחתי תודהה!!
אנונימית
שואל השאלה:
a זאת נקודה שנמצאת על המשוואת משיק
אנונימית
חחח לא צריך להודות, גם אני נתקלתי בשאלה כזו פעם ולכן יכולתי לעזור. בכיף ופה בשבילך :)
שואל השאלה:
וצינית תודה גם לך!
אנונימית
שואל השאלה:
אמאלה תודהה

יצא לי הנקודה (3^x,(x-3)) והשיפוע 2^(t-3)3 מה לעשות עכשיו?
אנונימית
את קוראת לנקודה על הפונקציה בשם של הפונקציה. למשל, אם יש לך y=4x^2-5x+2 אז הנקודה תהיה x,4x^2-5x+2. מבינה מה עשיתי?
ואז את מוצאת את המשיק על ידי משוואת ישר עם הנקודה הזו והקודמת שניתנה לך ומוצאת את איקס. בהצלחה