147 תשובות
שואל השאלה:
לא כיאלו גם ההורים שלי מאמינים כל המשפחה שלי
לא כיאלו גם ההורים שלי מאמינים כל המשפחה שלי
אנונימית
מאמינה שמשהו קיים
ואוהבת להאמין בזה כי זה נותן לי תקווה לכך שיהיה בסדר
לא יודעת אם בהכרח ה אבל בגלל שאני יהודייה אני מאמינה שיש קשר , נולדתי בישראל יהודייה באותה מידה יכלתי להיוולד בניו יורק ולהיות נוצרייה
ואוהבת להאמין בזה כי זה נותן לי תקווה לכך שיהיה בסדר
לא יודעת אם בהכרח ה אבל בגלל שאני יהודייה אני מאמינה שיש קשר , נולדתי בישראל יהודייה באותה מידה יכלתי להיוולד בניו יורק ולהיות נוצרייה
אז כנראה שזה מבחירה ואת גם לא מאמינה מבחירה או שהרבה מהדברים שכתובים שמה פשוט לא נכונים לגביך....
הכי כנה שיש אני לא יודעת למה, ככה חונכתי, ומשום מה אני מאמינה מאוד.
תאמת שלפעמים לא בא לי להאמין, אבל משום מה אני כל כך בטוחה שאלוקים קיים ואני אפילו לא יודעת למה, אני כאילו מרגישה אותו.
תחושה מוזרה, בקיצור שורה תחתונה לא יודעת למה
תאמת שלפעמים לא בא לי להאמין, אבל משום מה אני כל כך בטוחה שאלוקים קיים ואני אפילו לא יודעת למה, אני כאילו מרגישה אותו.
תחושה מוזרה, בקיצור שורה תחתונה לא יודעת למה
^^
אני חושבת שגם אם האמונה מגיעה מהחינוך עדיין אתה אמור לבחור עם להאמין בזה...
זה לא קל להאמין במשהו שאתה לא רואה ושאמור לעשות רק טוב בזמן שיש כל כך הרבה רע...
זה כן בחירה...אני מאמינה ואני מאמינה מבחירה...אבל אני לא יכולה בדיוק להסביר למה...
זה יותר הרגשה...אצלי אישית...הוא נמצא מסביבי ואני מרגישה אותו
אני חושבת שאם אתם תחפשו אותו אתם גם תמצאו אותו...
אני חושבת שגם אם האמונה מגיעה מהחינוך עדיין אתה אמור לבחור עם להאמין בזה...
זה לא קל להאמין במשהו שאתה לא רואה ושאמור לעשות רק טוב בזמן שיש כל כך הרבה רע...
זה כן בחירה...אני מאמינה ואני מאמינה מבחירה...אבל אני לא יכולה בדיוק להסביר למה...
זה יותר הרגשה...אצלי אישית...הוא נמצא מסביבי ואני מרגישה אותו
אני חושבת שאם אתם תחפשו אותו אתם גם תמצאו אותו...
אנונימית
תכלס?
בגלל שאני גדל בבית דתי וגדלתי עם חינוך דתי ומאמין
בגלל שאני גדל בבית דתי וגדלתי עם חינוך דתי ומאמין
קודם כל בגלל שזה אמת דבר שני כן זה מביא לך תקוה
היו מלא דברים שקרו דווקא אחרי שהתפללתי לאלוהים וביקשתי ממנו בדיוק את אותם הדברים שיקרו. לא נראה לי שכל כך הרבה מהמקרים האלה קראו בפוקס כי זה באמת מלא פעמים ואפילו ברוב המקרים שהתפללתי
מרגיש שיש מישהו מאחורי שתמיד יעזור לי אני גאה שיש כזה אבא שבשמיים מאחורי
וגם יש את הסיפורים מהתנך וזה מביא תקווה ומנחם אותי
כי התרבות שהם גדלו בה היא כזו שמאמינה באל היהודי
כמו שמוסלמי סביר להניח יאמין באיסלאם, או שבמדינות שדוגלות בנצרות יאמינו בנצרות. וכן הלאה.
כמו שמוסלמי סביר להניח יאמין באיסלאם, או שבמדינות שדוגלות בנצרות יאמינו בנצרות. וכן הלאה.
קיומו של ה' יתברך - זה משהו שצריך לדעת, ולא רק להאמין, כמו שנאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה'" (שמות י, ב), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (שמות טז, יב)", ונאמר "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת; אֵין עוֹד" (דברים ד, לט). וכן פסוקים רבים אחרים בתנ"ך שאומרים שיש לדעת את קיומו של אלוקים, ולא רק להאמין בזה.
אמונה בה' יתברך - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאנו מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין שה' קיים? זה ממש לא נכון, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע את זה עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שה' אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אז עכשיו נגיע להסברים ולהוכחות בעזרת ה' יתברך. נתחיל מזה שברור שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת האם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אמונה בה' יתברך - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאנו מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין שה' קיים? זה ממש לא נכון, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע את זה עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שה' אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אז עכשיו נגיע להסברים ולהוכחות בעזרת ה' יתברך. נתחיל מזה שברור שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת האם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אנונימי
אני ב"ה מאמינה!
מי שלא מאמין הפסד שלו חדמש!!!
למה לא להאמין? זה הרי ברור שהקב"ה קיים!
אתםם לא רואיםם את כל הטוב שהוא עושה לנו? הרי כל הטוב הזה זה בזכותו!
הטוב הזה לא גדל על העצים!!
מי שמאמין ומסכים תנעצו!!
מי שלא מאמין הפסד שלו חדמש!!!
למה לא להאמין? זה הרי ברור שהקב"ה קיים!
אתםם לא רואיםם את כל הטוב שהוא עושה לנו? הרי כל הטוב הזה זה בזכותו!
הטוב הזה לא גדל על העצים!!
מי שמאמין ומסכים תנעצו!!
איך את יודעת שהטוב הזה ממנו? יש לך הוכחה? אי אפשר לדעת אם הוא קיים ואם הוא לא קיים....
אנונימי
שואל השאלה:
איזה טוב הוא עושה בדיוק היה שואה כל יום אנשים מתים לא רק בגלל אנשים אחרים גם עם כן למה להודות לו כיאלו החיים שלי זבל גם שאמניתי בוא ובאמת אני ממש אמנתי בוא אבל הוא אחזב אותי גם שתפלליתי יתחננתי שום דבר לא היה טוב
איזה טוב הוא עושה בדיוק היה שואה כל יום אנשים מתים לא רק בגלל אנשים אחרים גם עם כן למה להודות לו כיאלו החיים שלי זבל גם שאמניתי בוא ובאמת אני ממש אמנתי בוא אבל הוא אחזב אותי גם שתפלליתי יתחננתי שום דבר לא היה טוב
אנונימית
זה ברור שהוא קיים וכן יש לי הוכחה!!
התורהה, התנך, התהיליםם הכלל!
תגיד/י תודהה שאת/ה חי/ה!
זה רק בגללוו!
אם לא ממנו אז ממי כל הטוב הזה?
התורהה, התנך, התהיליםם הכלל!
תגיד/י תודהה שאת/ה חי/ה!
זה רק בגללוו!
אם לא ממנו אז ממי כל הטוב הזה?
התורה זאת עדיין לא הוכחה.....
אנונימי
^^ אז ההוכחה שלי שוולדמורט קיים זה ספרי הארי פוטר.
אם לא הוא אז מי איים על הוגוורטס (או מה שהוא לא עשה) ?
אם לא הוא אז מי איים על הוגוורטס (או מה שהוא לא עשה) ?
דווקא לא כזה טוב כאן....תראי מה הולך פה אז לפני שאומרים משהו קודם כל בודקים
אנונימי
שואל השאלה:
הטוב הזה באמת
למה לומר לו תודה שגרם לסבל של אנשים בעולם וגם אנשים נוטים לדמיין מי יודע אולי פשוט למישהו היה דו קוטבי והוא התחיל לדמיין וזה פשוט המשיך ככה ?
הטוב הזה באמת
למה לומר לו תודה שגרם לסבל של אנשים בעולם וגם אנשים נוטים לדמיין מי יודע אולי פשוט למישהו היה דו קוטבי והוא התחיל לדמיין וזה פשוט המשיך ככה ?
אנונימית
שואלת השאלה-
אני יכולה להגיד לך שאני כל יום מתפללת ומבקשתת!
וחלק אני לא מקבלת- אבל אני יודעת שהוא קיבל את הבקשה ויש לו מלא בקשות, יש תור לבקשות. אז אני אקבל את עוד מעט.
אי אפשר לקבל כל מה שרוצים!
וב"ה חלק דברים קיבלתי, ובע"ה אני אקבל בהמשך את השאר!
אני יכולה להגיד לך שאני כל יום מתפללת ומבקשתת!
וחלק אני לא מקבלת- אבל אני יודעת שהוא קיבל את הבקשה ויש לו מלא בקשות, יש תור לבקשות. אז אני אקבל את עוד מעט.
אי אפשר לקבל כל מה שרוצים!
וב"ה חלק דברים קיבלתי, ובע"ה אני אקבל בהמשך את השאר!
^ איך את מבדילה בין דברים שאת מקבלת או לא מקבלת ממנו, לבין דברים שפשוט קורים או לא קורים בלי קשר אליו ?
ברור אחי אמיתי שיש אז גם מכשפות יש אני אומר שספיידרמן אמיתי!
אנונימי
שואל השאלה:
בהמשך 12 שנים אני סובלת מאז שנולדתי אח שלי מת לפני שאני נולדתי אז מה אני אמורה להדות לו שאני כיאלו חייה במקום אח שלי שיש מצב הוא בכלל לא היה סובל כמוני
בהמשך 12 שנים אני סובלת מאז שנולדתי אח שלי מת לפני שאני נולדתי אז מה אני אמורה להדות לו שאני כיאלו חייה במקום אח שלי שיש מצב הוא בכלל לא היה סובל כמוני
אנונימית
הכי*^
אנונימי
התורה היא הוכחה כי אחרת מה שכתוב בה לא היה מתקבל תעצל העם שלנו (היא מספרת את זה שהוא התגלה לכל עם ישראל ועל ההבטחות שהוחא נתן לנו , נבואות והרבה דברים).
אנונימי
שום הבטחה לא התקיימה....רק צער יש בעולם הזה אז תתחברו קצת למציאות
אנונימי
^^ בדיוק כמו שכתבת זה ספר שמספר סיפור
על סמך מה אתה יודע שזה נכון?
על סמך מה אתה יודע שזה נכון?
שואל השאלה:
אנשים אוהבים לאמין במשהו זה נותן להם תקווה אולי זה למה בכלל זה קרה מהתחלה שהיה זבל ומישהו מצא את האסקפיזם שלו וסיפר לכולם כי הוא חשב שזה נכון
אנשים אוהבים לאמין במשהו זה נותן להם תקווה אולי זה למה בכלל זה קרה מהתחלה שהיה זבל ומישהו מצא את האסקפיזם שלו וסיפר לכולם כי הוא חשב שזה נכון
אנונימית
בגדול אני מאמין אבל לא דתי כי בגדול זה נשמע הגיוני ויש אל זה מלה אוחחות
כי מי יצר את העולם?
העולם?
ממש הגיוני.
העולם?
ממש הגיוני.
אני אישית גם לא אבל כעיקרון רובם מאמינים או מבחירה או מהחינוך של ההורים שלהם
יש אנשים שאמונה נותנת להם תקווה כלשהי, סיבה לחיות.
אני יכולה להבין אותם ובכנות אני די מקנאה בהם..
אני יכולה להבין אותם ובכנות אני די מקנאה בהם..
אני לא מאמין
^ מי יצר את אלוהים ?
שואל השאלה:
כן כי הוא היה קיים לפני זה כי ככה זה עובד טבע כיאלו
כן כי הוא היה קיים לפני זה כי ככה זה עובד טבע כיאלו
אנונימית
יש מלאא הוכחות-
בית מקדש, משיח- גאולה..
את/ה יכול/ה להמשיך לדמיין ביחד עם ספרי הארי פוטר שלך!
אבל את עוד תדע/י להודות על כל הטוב הזה!
אנשיםם- תגידו תודה שקמתם בבוקר,
שפקחתם עיינים, שאתם חיים!!!
זהה לא מובןן מאליו!
נכוןן יש פיגועים ודברים לא טובים-
אבל זה רק בגלל השנאת חינם!
רק בגלל שאתם לא מאמינים בקב"ה!!
רק בגלל זה- כי הוא רוצה ללמד אתכם!
אז דבר ראשון להגיד תודה!
בית מקדש, משיח- גאולה..
את/ה יכול/ה להמשיך לדמיין ביחד עם ספרי הארי פוטר שלך!
אבל את עוד תדע/י להודות על כל הטוב הזה!
אנשיםם- תגידו תודה שקמתם בבוקר,
שפקחתם עיינים, שאתם חיים!!!
זהה לא מובןן מאליו!
נכוןן יש פיגועים ודברים לא טובים-
אבל זה רק בגלל השנאת חינם!
רק בגלל שאתם לא מאמינים בקב"ה!!
רק בגלל זה- כי הוא רוצה ללמד אתכם!
אז דבר ראשון להגיד תודה!
שואל השאלה:
התודה שלי לא שייכת אליו
התודה שלי לא שייכת אליו
אנונימית
אני יכול להודות על דברים בלי קשר לאלוהים
ואילו מן הוכחות אלה?
בית מקדש? זה מבנה
משיח? לא מגיע וגם לא מטלפן
גאולה? ממתינים
ואילו מן הוכחות אלה?
בית מקדש? זה מבנה
משיח? לא מגיע וגם לא מטלפן
גאולה? ממתינים
נו באמת אחי זה נוצר פשוט לפני הכול מה עם היקום? בדיוק כמו שאתם אומרים פשוט נוצר אבל רק יודעים שזה לא אמיתי כולה ספר שמספר סיפור אז אותו דבר אני אומר על היקום הוא פשוט נוצר אז תפסיקו לכפות עלינו את הדת הזאת....(וכן אני מכבד את כולם) פשוט באיזה שהוא קטע זה ניהיה ממש מציק כל השנאת חינם הזאת כלפי חילונים.
אנונימי
כי יש אלוהים
^^ כל פעם שמישהו מדבר על שנאת חינם אף אחד לא אומר שזה תקף אליו.
היחידים שמקדמים את המושג "שנאת חינם" והופכים אותו לרלוונטי הם אלה שמתלוננים על קיומו.
תפסיקו להאשים אחרים במשהו שלא קורה.
היחידים שמקדמים את המושג "שנאת חינם" והופכים אותו לרלוונטי הם אלה שמתלוננים על קיומו.
תפסיקו להאשים אחרים במשהו שלא קורה.
ולא אני לא אומר תודה על זה שאני פוקח את העיניים בבוקר....הרבה כבר לא רוצים להיות פה אז די להגיד שהוא עושה רק טוב
אנונימי
שואל השאלה:
כן עם כבר אתם אחראים לשינאת חינם כי אנחנו לא מאמינים ואתם שופטים אותנו כי אין לנו אותם דעות כיאלו אין לכם דרך לאשים אותנו כי יש לנו דעות שונות
כן עם כבר אתם אחראים לשינאת חינם כי אנחנו לא מאמינים ואתם שופטים אותנו כי אין לנו אותם דעות כיאלו אין לכם דרך לאשים אותנו כי יש לנו דעות שונות
אנונימית
דביבוניהו
קודם כל, על פי 3 הדתות, אלוקים הוא 1. והוא התחיל את הכל.
בלי שום קשר לזה, אם נגיע למצב שנגלה שכן יש מי שיצר את ה', זה ממש לא ישנה את העובדה שהוא זה שיצר את העולם. כך שאנצח בדיון הזה בכל אופן.
העולם = חומרי, חומר לא נוצר לבד, ואנרגיה לא קיבלה חוקים והגבלות משלה לבד, והיקום לא מתרחב לבד משום דבר שהיה, זה ההגיון הכי פשוט שגם ילד בן 4 יבין את זה. ואיי שם למעלה, הריי אין בני אדם, או חייזרים או וואטאבר, יש כוח עליון, במקרה שלנו, ה'. שכבר מי שנמצא באמת ביהדות בתוך, לא רק מאמין, אלא הוא יודע שזה קיים, להסביר לך את זה? חסר תועלת, כי אתה לא תרצה להבין ואתה לא תצליח להבין אם אתה לא בתוך זה.
אם ניכנס לתהליך של מי ברא את מי, נגיע לתהליך בלתי פוסק, בסוף יש מתחיל אחד להכל. וזה ה'. כולל לעולם הזה. וכן, אני דווקא מגביל אותך, את העולם הזה, שלא יכול ליצור את עצמו לעומת ה', שהוא כל יכול על פי ההגדרות שלנו ואור אין סופי, העולם הוא לא כל יכול. הוא נברא על ידי משהו.
קודם כל, על פי 3 הדתות, אלוקים הוא 1. והוא התחיל את הכל.
בלי שום קשר לזה, אם נגיע למצב שנגלה שכן יש מי שיצר את ה', זה ממש לא ישנה את העובדה שהוא זה שיצר את העולם. כך שאנצח בדיון הזה בכל אופן.
העולם = חומרי, חומר לא נוצר לבד, ואנרגיה לא קיבלה חוקים והגבלות משלה לבד, והיקום לא מתרחב לבד משום דבר שהיה, זה ההגיון הכי פשוט שגם ילד בן 4 יבין את זה. ואיי שם למעלה, הריי אין בני אדם, או חייזרים או וואטאבר, יש כוח עליון, במקרה שלנו, ה'. שכבר מי שנמצא באמת ביהדות בתוך, לא רק מאמין, אלא הוא יודע שזה קיים, להסביר לך את זה? חסר תועלת, כי אתה לא תרצה להבין ואתה לא תצליח להבין אם אתה לא בתוך זה.
אם ניכנס לתהליך של מי ברא את מי, נגיע לתהליך בלתי פוסק, בסוף יש מתחיל אחד להכל. וזה ה'. כולל לעולם הזה. וכן, אני דווקא מגביל אותך, את העולם הזה, שלא יכול ליצור את עצמו לעומת ה', שהוא כל יכול על פי ההגדרות שלנו ואור אין סופי, העולם הוא לא כל יכול. הוא נברא על ידי משהו.
לא מאמינה , מאמינה באיוליציה
מאמינה בגלל שחינכו אותי להאמין, ראיתי שבעקבות דברים שאני עושה מישהו עוזר לי או מעלה לי מוטיבציה וזה גורם לי להרגיש טוב, שאני מבקשת דברים ואני עושה משהו בשבילם זה מרגיש תמיכה, מישהו לדבר איתו שם למעלה וכאלה דברים
שואל השאלה:
זה לא האלוהים קוראים לזה קארמה
זה לא האלוהים קוראים לזה קארמה
אנונימית
"שום הבטחה לא התקיימה"
- מלא הבטחות התקיימו: שלא נושמד בגלות, שארץ ישרלא תהיה שוממה בזמן שאנחנו גלות והיא חזרה לתת פירות רק אחרי שחזרנו, שנזחזור לארצנו והרבה הבטחות אחרות.
- מלא הבטחות התקיימו: שלא נושמד בגלות, שארץ ישרלא תהיה שוממה בזמן שאנחנו גלות והיא חזרה לתת פירות רק אחרי שחזרנו, שנזחזור לארצנו והרבה הבטחות אחרות.
אנונימי
שואלת השאלה- אני ממש מצטערת לשמוע שאח שלך מת לפני שנולדת, שלא הספקת להכיר אותו!
אבל נכוןן שאתת רוצהה להכירר אותו?
נכון את רוצה שהוא יחזור לחיים?
אזז יאללה זה הזמןן להתפלל לבורא עולם!
שיביא משיח, בית מקדש- ותחיית המתים!
ואז אח שלך בע"ה יחזור!
גם את סבא וסבתא שלי ז"ל לא הכרתי ולכן אני מתפללתת! שהקב"ה יחזיר לי אותם!
אני עוברת דברים לא פשוטים כמו כולכם כאן, וב"ה דברים ממש קשים שהסדרו בזכות בורא עולם, בזכות התפילות שלי!
אז קודם כל להודות!
אבל נכוןן שאתת רוצהה להכירר אותו?
נכון את רוצה שהוא יחזור לחיים?
אזז יאללה זה הזמןן להתפלל לבורא עולם!
שיביא משיח, בית מקדש- ותחיית המתים!
ואז אח שלך בע"ה יחזור!
גם את סבא וסבתא שלי ז"ל לא הכרתי ולכן אני מתפללתת! שהקב"ה יחזיר לי אותם!
אני עוברת דברים לא פשוטים כמו כולכם כאן, וב"ה דברים ממש קשים שהסדרו בזכות בורא עולם, בזכות התפילות שלי!
אז קודם כל להודות!
עוד פעם תנו לנו להאמין במה שאנחנו רוצים....הוא עושה רק רע
אנונימי
חצי מהעם הזה יהודים, אבל אתאיסטים, הם יודעים עבר של עמים אחרים, אבל ההיסטוריה של העם היהודי שלהם, או שלא יודעים, או שלא מאמינים בזה.
זה עצוב ביותר.
זה עצוב ביותר.
אם הוא עושה רק רע, למה אתה חי ונושם? איפה כל הטוב והחסדים שהוא עושה בעולם על כל דבר וגרגיר קטן?
אה, נסתכל רק על הרע, ברור.
טוב בלי רע לא יכול להתקיים, כי אם היה רק טוב, לא היו יכולים לעשות טוב וחסדים ומצוות, כי כבר יש טוב. אז זה חסר תועלת. בשביל זה יש את הרע, בשביל להעלים ולגבור עליו ומתוכו לעשות דברים טובים.
אה, נסתכל רק על הרע, ברור.
טוב בלי רע לא יכול להתקיים, כי אם היה רק טוב, לא היו יכולים לעשות טוב וחסדים ומצוות, כי כבר יש טוב. אז זה חסר תועלת. בשביל זה יש את הרע, בשביל להעלים ולגבור עליו ומתוכו לעשות דברים טובים.
זה לא עצוב....אתם אומרים שאנחנו צריכים להגיד תודה שאנחנו קמים בבוקר אז זהו שאני רוצה לחדש לכם משהו זה רק סבל להיות פה....אז די כבר
אנונימי
כי אני חושב שזה הגיוני שישות שהיא כל יכול בראה את העולם.
שואל השאלה:
כלביםם ^
אני לא רוצה שהוא יחזור לחיים שבוא רק יסבול בוא כי הוא חיי אני עושה את זה בשבילו שיהנה לו למעלה הוא למטה אני לא באמת יודעת אבל כל מי שמת לא צריך לחזור כי החיים זה זבל
כלביםם ^
אני לא רוצה שהוא יחזור לחיים שבוא רק יסבול בוא כי הוא חיי אני עושה את זה בשבילו שיהנה לו למעלה הוא למטה אני לא באמת יודעת אבל כל מי שמת לא צריך לחזור כי החיים זה זבל
אנונימית
ben
יש אלפי דתות, לא 3
כשנגלה ישות אלוהית כלשהי - אז נוכל לדבר קונקרטית
לא טענתי שחומר נוצר לבד. אתה לעומת זאת טוען שאלוהים כן נוצר לבד, או שלא נוצר אלא תמיד היה.
במקרה הזה אני לא רואה איך זה שונה מלטעון שהיקום תמיד היה (אם כי לא באותה הצורה בהכרח).
מה שאתה עושה זה להוסיף עוד שלב חסר תועלת שלא נותן שום כוח הסברתי לשאלה שעדיין אין לנו עליה מענה - איך היקום הגיע להתקיים? אתה טוען שהתשובה היא אלוהים אבל אז אני יכול לשאול - "ואיך אלוהים הגיע?", ואת זה אתה לא יודע להגיד לי. אף אחד לא יודע להגיד לי, בדיוק כמו שאף אחד לא יודע להגיד בוודאות איך היקום הגיע להתקיים.
אז מה אלוהים תורם לי פה?
יש אלפי דתות, לא 3
כשנגלה ישות אלוהית כלשהי - אז נוכל לדבר קונקרטית
לא טענתי שחומר נוצר לבד. אתה לעומת זאת טוען שאלוהים כן נוצר לבד, או שלא נוצר אלא תמיד היה.
במקרה הזה אני לא רואה איך זה שונה מלטעון שהיקום תמיד היה (אם כי לא באותה הצורה בהכרח).
מה שאתה עושה זה להוסיף עוד שלב חסר תועלת שלא נותן שום כוח הסברתי לשאלה שעדיין אין לנו עליה מענה - איך היקום הגיע להתקיים? אתה טוען שהתשובה היא אלוהים אבל אז אני יכול לשאול - "ואיך אלוהים הגיע?", ואת זה אתה לא יודע להגיד לי. אף אחד לא יודע להגיד לי, בדיוק כמו שאף אחד לא יודע להגיד בוודאות איך היקום הגיע להתקיים.
אז מה אלוהים תורם לי פה?
סבל פה, יסורים יש לכולם, זה מנקה אותך, מעורר אותך, למה אתה מקבל אותם? למה כל אדם בעולם הזה סובל ולא שמח 100% כל יום ויום? איך זה יתכן?
שים לב שכל אדם טרוד במשהו יום יום, הכל מלמעלה.
תחשוב למה אתה סובל, תשאל, תחקור למה אתה כאן, זה סבל תלוי למי, ותלוי למתבונן.
שים לב שכל אדם טרוד במשהו יום יום, הכל מלמעלה.
תחשוב למה אתה סובל, תשאל, תחקור למה אתה כאן, זה סבל תלוי למי, ותלוי למתבונן.
" בדיוק כמו שאתם אומרים פשוט נוצר אבל רק יודעים שזה לא אמיתי כולה ספר שמספר סיפור אז אותו דבר אני אומר על היקום הוא פשוט נוצר אז תפסיקו לכפות עלינו את הדת הזאת."
-כמו שטויות...
מה זה "יודעים שזה לא אמיתי"? מי "יודע" את זה? מי שרוצ להכחיש, אנחנו יודעים שזה כן אמיתי, זה לא שכל העם שלנו הוא משקר, הוא יודע מה שהוא מעביר, זה לא סתם סיפור.
מה הזה היקום פשוט נוצר? דברים חכמים לא נוצרים ללא מכוון.
-כמו שטויות...
מה זה "יודעים שזה לא אמיתי"? מי "יודע" את זה? מי שרוצ להכחיש, אנחנו יודעים שזה כן אמיתי, זה לא שכל העם שלנו הוא משקר, הוא יודע מה שהוא מעביר, זה לא סתם סיפור.
מה הזה היקום פשוט נוצר? דברים חכמים לא נוצרים ללא מכוון.
אנונימי
סבבה בדיוק אז איך אלוהים נוצר? זה בדיוק אותו דבר נשמה אני אומר שהיקום נוצר איכשהו ואתה אומר שאלוהים יצר אותו אבל אני שואל אותך איך הוא נוצר ואז אתה אומר לי שהוא תמיד היה קיים....מאוד הגיוני מה שאתה אומר באמת מקסים השנאת חינם פה....איכות
אנונימי
שואל השאלה:
למה אני סובלת אני יתן לך סיבה בגלל האנשים שלפי דעתכם האלוהים יצר אז באמת למה למה אנמ סובלת זה בגלל כל האנשים שגרמו לי לאמין להם ואז הן הרסו לי את החיים אז כן יש אנשים שסובלים כל יום ויום האומנם לא פיזית לרוב אבל יש דבר כזה מנטלית
למה אני סובלת אני יתן לך סיבה בגלל האנשים שלפי דעתכם האלוהים יצר אז באמת למה למה אנמ סובלת זה בגלל כל האנשים שגרמו לי לאמין להם ואז הן הרסו לי את החיים אז כן יש אנשים שסובלים כל יום ויום האומנם לא פיזית לרוב אבל יש דבר כזה מנטלית
אנונימית
יפה שיש אלפי דתות, אבל העיקריות בהן: יהדות, נצרות, איסלאם.
אתה יודע למה התכוונתי.
אה, רק כשנגלה נוכל לדבר?
אז גם כשנגלה איך הרוח נראית נוכל לדבר? רק שרואים בעיניים זו הוכחה עבורך?
אם אגיד לך ששמוליק מסין קיים אתה לא תאמין, אבל הוא קיים. ויש הוכחות קבלות לקיומו. לא חייב לראותו.
אני לא יודע איך ה' נוצר, הוא האין סוף, זה משהו שהמוח שלנו מוגבל והוא לא נתן לנו תשובות על זה. זה סוד הסודות לעומת העולם החומרי הזה.
זה שונה
כי יש דבר שנקרא רוחני, שזה מעל העולם הזה, מעל החומר, ויש את החומר.
אתה רואה תפוח? יש משהו רוחני שמחייה אותו. אתה פשוט לא רואה את הרוחניות, כי מן הסתם הנשמה שלנו מלאה בטומאה אז לא רואים את האמת.
שוב, לא יודע איך ה' הגיע, אבל עצם זה שאני יודע שהוא קיים, ולא הגיוני שהעולם החומרי הזה התקיים, זה מספיק לי עתה.
אבל לחשוב שהעולם נוצר לבד.. בחייאת
תדמיין אווטאר קורה, שהייתה בעולם הרוחות, וכל דבר שם היה משהו שמחיה את העולם החומרי. משהו דומה (:
אתה יודע למה התכוונתי.
אה, רק כשנגלה נוכל לדבר?
אז גם כשנגלה איך הרוח נראית נוכל לדבר? רק שרואים בעיניים זו הוכחה עבורך?
אם אגיד לך ששמוליק מסין קיים אתה לא תאמין, אבל הוא קיים. ויש הוכחות קבלות לקיומו. לא חייב לראותו.
אני לא יודע איך ה' נוצר, הוא האין סוף, זה משהו שהמוח שלנו מוגבל והוא לא נתן לנו תשובות על זה. זה סוד הסודות לעומת העולם החומרי הזה.
זה שונה
כי יש דבר שנקרא רוחני, שזה מעל העולם הזה, מעל החומר, ויש את החומר.
אתה רואה תפוח? יש משהו רוחני שמחייה אותו. אתה פשוט לא רואה את הרוחניות, כי מן הסתם הנשמה שלנו מלאה בטומאה אז לא רואים את האמת.
שוב, לא יודע איך ה' הגיע, אבל עצם זה שאני יודע שהוא קיים, ולא הגיוני שהעולם החומרי הזה התקיים, זה מספיק לי עתה.
אבל לחשוב שהעולם נוצר לבד.. בחייאת
תדמיין אווטאר קורה, שהייתה בעולם הרוחות, וכל דבר שם היה משהו שמחיה את העולם החומרי. משהו דומה (:
שואל השאלה:
אווטאר זה סדרה זה לא מציאותי רק מזכירה
אווטאר זה סדרה זה לא מציאותי רק מזכירה
אנונימית
אז למה לחשוב שאלוהים נוצר? מאותה הסיבה וואו נחמד כל השנאת חינם כאן כלפי חילונים
אנונימי
הבאתי את זה כדוגמה, זה מה שקורה שאין דעת, להבין דבר מתוך דבר ולהבין דוגמאות ולהגיד ''בכאילו''.
אז גם אין איך לדעת איך היקום נוצר....אותו דבר אני אומר ואתה פשוט אומר:"השם הוא אינסופי" יאללה קצת כבוד כלפינו לא יזיק בגלל הדת הזאת ראית את המעמד של הנשים אחי? ליטרלי המון חרדים פשוט אומרים שהן נראות כמו צואה...
אנונימי
בגלל שקשה לי להאמין שבעולם הענקי הזה קיימים רק אנחנו כי גם אם לחשוב שהיה המפץ הגדול סבבה למה הוא קרה? מי גרם לזה? למה התחילו להיות חיים כאן? אלה שאלות שעולות ובכללי האמונה במשהו גורם לי קצת הקלה למרות שאני מאמינה שלא כל מה שהוא עושה לנו דווקא רק לטובתנו
שואל השאלה:
כן כ "אישה" חרדים חושבים שאנחנו רק באנו כדי לעזור לכם בבית ולידאוג לכם אפילו את השיער שלנו אסור להראות אז כיאלו מה
כן כ "אישה" חרדים חושבים שאנחנו רק באנו כדי לעזור לכם בבית ולידאוג לכם אפילו את השיער שלנו אסור להראות אז כיאלו מה
אנונימית
יקום - חומרי
ה' - רוחני
זה כל הסיפור. אתם מודים בעצמכם שהיקום הזה הוא חומרי, אנרגיה, וואטאבר.
אל תנסה להוציא אותנו עכשיו רעים פה ללא סיבה מוצדקת, זה שאתה אומר ''קצת כבוד כלפינו'' ומנסה יענו להראות שאנחנו ''חראות'' כאן, זה סתם לא יפה מצידך. אתה יודע את זה.
מה מעמד הנשים? מה איתן?
אתה יודע מה היהדות אומרת כלפיי הנשים? אם לא, על סמך מה אתה אומר את דעותיך אם אין לך מושג?
כי ככה הורגלת? שמעת? ראית מקרה 1 או 2?
איזה חרדי אמר שהם נראים כמו צואה?
כי ראית סרטון ביוטיוב של נוצרים מיסיונרים? שהראו רבנים שם?
ה' - רוחני
זה כל הסיפור. אתם מודים בעצמכם שהיקום הזה הוא חומרי, אנרגיה, וואטאבר.
אל תנסה להוציא אותנו עכשיו רעים פה ללא סיבה מוצדקת, זה שאתה אומר ''קצת כבוד כלפינו'' ומנסה יענו להראות שאנחנו ''חראות'' כאן, זה סתם לא יפה מצידך. אתה יודע את זה.
מה מעמד הנשים? מה איתן?
אתה יודע מה היהדות אומרת כלפיי הנשים? אם לא, על סמך מה אתה אומר את דעותיך אם אין לך מושג?
כי ככה הורגלת? שמעת? ראית מקרה 1 או 2?
איזה חרדי אמר שהם נראים כמו צואה?
כי ראית סרטון ביוטיוב של נוצרים מיסיונרים? שהראו רבנים שם?
שואל השאלה:
^ הטבע כמו לכל האסונות טבע שנוצרים פה
^ הטבע כמו לכל האסונות טבע שנוצרים פה
אנונימית
בדיוק זה גם משהו שאין להם מה להגיד....למה מה קרה לכם? אישה קצת חושפת גוף אז ישר היא "ניראת כמו צואה" נו בחייאת תעשו לי טובה
אנונימי
ברור שזה קשה שהוא נפטר!
אבל אם הוא נפטר זה היה צריך לקרות, זהה ממשש קשהה אבל צריך להגיד תודה!
את/ה אומר/ה שהחיים לא טובים,
אזז מה את/ה עצוב/ה שהוא לא חי?
תחשבי על כל האחים שנפטרו!
להם כן היו חיים טובים!
כן היה להם כיף!
תחשביי על המשפחות שנהרסו בגלל-
רקטות, שטפונות ושטויות!!
תכלס אי אפשר לחיות רק בטוב!
אם הכל טוב אז למה לחיות?
כל החיים הם אתגרים והרפתקאות!
טוב בלי רע זה לא הגיוני בדיוק כמו שרע בלי טוב זה לא הגיוני!
ברור שנסתכל תמיד רק על הרע!
על חצי הכוס הריקה ולא על המלאה!
הריי זה ברור נכון?
אבל למה?
למה לא להסתכל על הטוב ופשוט להודות?
למה לעשות את החיים קשים?
לא מבינהה אתכם ולא אבין בחיים!
את הדעה שלי כבר אמרתי, מכבדת כל אחד ואחת מכם! אבל לא מסכימה איתכם בשום מצב!
תנסו ותאמינו לי שאתם רק תודו לי על זה, אפילו לכמה ימים, לשבוע.
אתם לא תרצו להפסיק!
תודה בורא עולם על כל רגע ורגע,
שניה ושניה!
לא לשכוח להודות!!
אבל אם הוא נפטר זה היה צריך לקרות, זהה ממשש קשהה אבל צריך להגיד תודה!
את/ה אומר/ה שהחיים לא טובים,
אזז מה את/ה עצוב/ה שהוא לא חי?
תחשבי על כל האחים שנפטרו!
להם כן היו חיים טובים!
כן היה להם כיף!
תחשביי על המשפחות שנהרסו בגלל-
רקטות, שטפונות ושטויות!!
תכלס אי אפשר לחיות רק בטוב!
אם הכל טוב אז למה לחיות?
כל החיים הם אתגרים והרפתקאות!
טוב בלי רע זה לא הגיוני בדיוק כמו שרע בלי טוב זה לא הגיוני!
ברור שנסתכל תמיד רק על הרע!
על חצי הכוס הריקה ולא על המלאה!
הריי זה ברור נכון?
אבל למה?
למה לא להסתכל על הטוב ופשוט להודות?
למה לעשות את החיים קשים?
לא מבינהה אתכם ולא אבין בחיים!
את הדעה שלי כבר אמרתי, מכבדת כל אחד ואחת מכם! אבל לא מסכימה איתכם בשום מצב!
תנסו ותאמינו לי שאתם רק תודו לי על זה, אפילו לכמה ימים, לשבוע.
אתם לא תרצו להפסיק!
תודה בורא עולם על כל רגע ורגע,
שניה ושניה!
לא לשכוח להודות!!
טוב, משער שמדובר בילדודס שלא מוכנים להקשיב ורק זורקים דברים.
המשך יום טוב.
המשך יום טוב.
את האמת שלא 80% מהחרדים פה מתייחסים לאישה כמו אל זבל....תעשו לי מינוסים כמה שאתם רוצים זאת פשוט האמת....ויש פה כאלה שליטרלי שפטו אותנו על זה שיש לנו דעה שונה...שוב אני לא מכליל ולא אמרתי שאתה....
אנונימי
ben
אני מאמין שהוכחה אמפירית היא הוכחה שהרבה אתאיסטים רוצים לא כי הם מאמינים שרק ככה הוכחה עובדת, אלא כי בעיניהם קשה להוכיח את אלוהים באמצעות הוכחות אחרות.
אני מאמין שהוכחה אמפירית היא הוכחה שהרבה אתאיסטים רוצים לא כי הם מאמינים שרק ככה הוכחה עובדת, אלא כי בעיניהם קשה להוכיח את אלוהים באמצעות הוכחות אחרות.
כן
א. באתי מבית דתי
ב. אני מאמין שכל אחד צריך משהו להאמין בו
ג. יצא לי לדבר עם חילונים כאלו שלא האמינו בכלום אבל אז הם התחילו לבדוק דברים וקרה להם דברים והם התחילו להאמין ב-ה, אז אם הם מאמינים איזו סיבה לי יש לא להאמין
ד. לפי דפי ההיסטוריה והאמונות, להאמין ב-ה נשמע הכי הגיוני (לפחות לי)
ב. אני מאמין שכל אחד צריך משהו להאמין בו
ג. יצא לי לדבר עם חילונים כאלו שלא האמינו בכלום אבל אז הם התחילו לבדוק דברים וקרה להם דברים והם התחילו להאמין ב-ה, אז אם הם מאמינים איזו סיבה לי יש לא להאמין
ד. לפי דפי ההיסטוריה והאמונות, להאמין ב-ה נשמע הכי הגיוני (לפחות לי)
אנונימי
חינוך, זה מתקשר חזק גם עם הסביבה שאתה גדל וחי סביבה
שואל השאלה:
אני גרה במקום שיש בוא הרבה דתיים וכל המשפחה מאמינים וחלקם דתים ועדיין לא מאמינה
אני גרה במקום שיש בוא הרבה דתיים וכל המשפחה מאמינים וחלקם דתים ועדיין לא מאמינה
אנונימית
שואלת השאלה-
בת כמה את?
אם את לא נשואה וכל המשפחה מאמינים!
את עדייןן ילדה לכי לפי המשפחה זה יעשה לך רק טוב!
בת כמה את?
אם את לא נשואה וכל המשפחה מאמינים!
את עדייןן ילדה לכי לפי המשפחה זה יעשה לך רק טוב!
חבל שלא מלמדים חשיבה ביקורתית בבתי ספר
חייב להגיד ששולחן ובגד זה בן אדם עושה....זה שאתה מאמין בזה לא הופך את זה לאמיתי (:
אנונימי
שואל השאלה:
דבר משולם ככה את/ ה קורה לגוף האדם כן הגוף שכולנו סובלים ממנו למה בגלל כי ככה יצרו אותנו לא בגלל שככה הטבע יצר אותנו עם היה " ישות " אתה חושב שהוא היה יוצר אותנו לסבל הוא היה יוצר אותנו כדי לשמוח וזה לא מה שקרה להרבה אנשים בעולם
דבר משולם ככה את/ ה קורה לגוף האדם כן הגוף שכולנו סובלים ממנו למה בגלל כי ככה יצרו אותנו לא בגלל שככה הטבע יצר אותנו עם היה " ישות " אתה חושב שהוא היה יוצר אותנו לסבל הוא היה יוצר אותנו כדי לשמוח וזה לא מה שקרה להרבה אנשים בעולם
אנונימית
שואלת השאלה אני כותבת לך משהו תקראי עד הסוף שנייה
שואל השאלה:
אוקיי
אוקיי
אנונימית
וואו אלה דברים שלא ראיתי בחיים שלי הכפייה פה והתגובות פה...ממש איכות
אנונימי
שואל השאלה:
מסכימה
מסכימה
אנונימית
שואלת השאלה-
תקראי עד הסוף!!
ברור שזה קשה שהוא נפטר!
אבל אם הוא נפטר זה היה צריך לקרות, זהה ממשש קשהה אבל צריך להגיד תודה!
את/ה אומר/ה שהחיים לא טובים,
אזז מה את/ה עצוב/ה שהוא לא חי?
תחשבי על כל האחים שנפטרו!
להם כן היו חיים טובים!
כן היה להם כיף!
תחשביי על המשפחות שנהרסו בגלל-
רקטות, שטפונות ושטויות!!
תכלס אי אפשר לחיות רק בטוב!
אם הכל טוב אז למה לחיות?
כל החיים הם אתגרים והרפתקאות!
טוב בלי רע זה לא הגיוני בדיוק כמו שרע בלי טוב זה לא הגיוני!
ברור שנסתכל תמיד רק על הרע!
על חצי הכוס הריקה ולא על המלאה!
הריי זה ברור נכון?
אבל למה?
למה לא להסתכל על הטוב ופשוט להודות?
למה לעשות את החיים קשים?
לא מבינהה אתכם ולא אבין בחיים!
את הדעה שלי כבר אמרתי, מכבדת כל אחד ואחת מכם! אבל לא מסכימה איתכם בשום מצב!
תנסו ותאמינו לי שאתם רק תודו לי על זה, אפילו לכמה ימים, לשבוע.
אתם לא תרצו להפסיק!
תודה בורא עולם על כל רגע ורגע,
שניה ושניה!
לא לשכוח להודות!!
תקראי עד הסוף!!
ברור שזה קשה שהוא נפטר!
אבל אם הוא נפטר זה היה צריך לקרות, זהה ממשש קשהה אבל צריך להגיד תודה!
את/ה אומר/ה שהחיים לא טובים,
אזז מה את/ה עצוב/ה שהוא לא חי?
תחשבי על כל האחים שנפטרו!
להם כן היו חיים טובים!
כן היה להם כיף!
תחשביי על המשפחות שנהרסו בגלל-
רקטות, שטפונות ושטויות!!
תכלס אי אפשר לחיות רק בטוב!
אם הכל טוב אז למה לחיות?
כל החיים הם אתגרים והרפתקאות!
טוב בלי רע זה לא הגיוני בדיוק כמו שרע בלי טוב זה לא הגיוני!
ברור שנסתכל תמיד רק על הרע!
על חצי הכוס הריקה ולא על המלאה!
הריי זה ברור נכון?
אבל למה?
למה לא להסתכל על הטוב ופשוט להודות?
למה לעשות את החיים קשים?
לא מבינהה אתכם ולא אבין בחיים!
את הדעה שלי כבר אמרתי, מכבדת כל אחד ואחת מכם! אבל לא מסכימה איתכם בשום מצב!
תנסו ותאמינו לי שאתם רק תודו לי על זה, אפילו לכמה ימים, לשבוע.
אתם לא תרצו להפסיק!
תודה בורא עולם על כל רגע ורגע,
שניה ושניה!
לא לשכוח להודות!!
חייב להגיד שאמרת את זה כבר...^^
אנונימי
שואל השאלה:
בלי רע אין לי טוב זה הבעיה
בלי רע אין לי טוב זה הבעיה
אנונימית
ובלי טוב אין רע
שואל השאלה:
וואו עכשיו תאומרי שלקחת את זה מאווטאר קורה
וואו עכשיו תאומרי שלקחת את זה מאווטאר קורה
אנונימית
זה עוזר לתת תקווה ולדעת שיש מישהי שנשגיח והוא מעלינו ודואג לנו, ושלכל דבר שקורה לטוב ולרע יש סיבה ולהאמין במישהו.
כי העולם הזה לא נברא ככה סתם יש מישהו שברא אותו וזה לא אחר מאשר ה
אני מאמינה בה'כל המשפחה שלי מאמינה.
הקיים והוא שומר עלינו כל מה שקורה זה משמיים.
הקיים והוא שומר עלינו כל מה שקורה זה משמיים.
שואלת השאלה-
לא ראיתי אווטאר בכלל!
רק כדי שתביני!
את לא יכולה לקבל טוב בלי לקבל גם רע!
ואת לא יכולה לקבל רע בלי לקבל גם טוב!
את יכולה לקבל את שניהם!
ובזכות הרע את עושה טוב לבוא עולם
והוא מחזיר לך בחזרה!
תעשי טוב תקבלי טוב!
לא ראיתי אווטאר בכלל!
רק כדי שתביני!
את לא יכולה לקבל טוב בלי לקבל גם רע!
ואת לא יכולה לקבל רע בלי לקבל גם טוב!
את יכולה לקבל את שניהם!
ובזכות הרע את עושה טוב לבוא עולם
והוא מחזיר לך בחזרה!
תעשי טוב תקבלי טוב!
שוב פעם זה שאתה מאמין לא אומר שזה דווקא הוא....לדעתי זה נוצר בדרך אחרת
אנונימי
שתדעי שזה לא נכון...אני כל היום תורם ועושה טוב ומקבל סטירה מהחיים כל הזמן...
אנונימי
*לבורא עולם!
שואל השאלה:
מה שאנונימי אמר
מה שאנונימי אמר
אנונימית
אנונימי-
כנראה שלא מספיק!
"תעשה טוב תקבל טוב"
זה נכון בוודאות (אי אפשר לכתוב באותיות כפולות אבל תכפיל את ה- ת' בכפול מליון)
ואין דרך להתווכח!
כנראה שלא מספיק!
"תעשה טוב תקבל טוב"
זה נכון בוודאות (אי אפשר לכתוב באותיות כפולות אבל תכפיל את ה- ת' בכפול מליון)
ואין דרך להתווכח!
מה שכתבתי עכשיו גם לך שואלת השאלה!
שואל השאלה:
זה לא אלוהים קוראים לזה קרמאה בפעם ה 2
זה לא אלוהים קוראים לזה קרמאה בפעם ה 2
אנונימית
סבבה תאמיני במה שאת רוצה למה את עושה ממש טוב לעולם....די כבר לשחק אותה 100 ולכפות על אנשים....
אנונימי
שואל השאלה:
ויש הרבה
ויש הרבה
אנונימית
ההרגשה שמישהו איתך לא משנה מה, פשוט מטורפת ואילו לא מוסברת ... אתה מרגיש שהכול מדויק מוכוון ויש לך על מי להישען ובצדק, יש לך למי לפנות שקשה,לבקש תשובות לעזרה וההבנה שהוא פה לא משנה מה היא עילית.. תחושת ביטחון ליציבות מה שחייב בעלום הזה.. וגם כשאתה מקבל את הפידבק, אתה מרגיש את השם איתך.. זה הכי גורם לך להאמין אבל לדעתי רק על ידי האמונה תוכל לראות אותו יותר.
עכשיו את בטח עושה לנו מינוסים כי קשה לך לקבל כאלה עם דעות אחרות....
אנונימי
אמרת את שם השם!!
ואני לא יודעת מה זה קרמאה וזה גם לא מעניין אותי!
"ה' הוא אחד ואין שני לו"
ואני לא יודעת מה זה קרמאה וזה גם לא מעניין אותי!
"ה' הוא אחד ואין שני לו"
שואל השאלה:
הוא לא
הוא לא
אנונימית
שואל השאלה:
קרמאה זה דבר שאנשים מאמינים בוא
עשיתה משהו טוב תקבל טוב עשיתה משהו רע תקבל רע וזה לא קשור לאלוהים זה קרמאה
קרמאה זה דבר שאנשים מאמינים בוא
עשיתה משהו טוב תקבל טוב עשיתה משהו רע תקבל רע וזה לא קשור לאלוהים זה קרמאה
אנונימית
סבבה אז אני לא מאמין ביהוה או איך שלא קוראים לו בתנך שתדעי שהמינוסים שאת עושה לנו מתקבלים בברכה
אנונימי
אשת חיל, מי ימצא?
וואיי ריגשתת! צודקת במאה אחוז!
יש פה כאלו שלא מסוגלים להבין ולהקשיב!
שאין שני לבורא עולם!
וואיי ריגשתת! צודקת במאה אחוז!
יש פה כאלו שלא מסוגלים להבין ולהקשיב!
שאין שני לבורא עולם!
שואל השאלה:
קשה לי לקבל אנשים עם דעות אחרות וואו לאיזה רמה הגענו את יודעת משהו יש עוד אנשים בעולם ולהשים אנשים על כלום וואו איזה רמה
קשה לי לקבל אנשים עם דעות אחרות וואו לאיזה רמה הגענו את יודעת משהו יש עוד אנשים בעולם ולהשים אנשים על כלום וואו איזה רמה
אנונימית
סבבה אז תגידי איך זה להיות אישה במעמד החרדי? זה כיף שמתייחסים אלייך כמו אל צואה? ליטרלי כמעט כל חרדי אומר שאישה נראת כמו צואה...
אנונימי
שואל השאלה:
כן מה שהוא אמר
כן מה שהוא אמר
אנונימית
ושתדעי שלא אמרתי את זה לך אמרתי את זה לזאת שמנסה לכפות עלינו את הדעה שלה...
אנונימי
ה "צדיקה" הזאת
אנונימי
שואל השאלה:
כן אני יודעת לפחות יש משהו עם אותו דעה כמו שלי
כן אני יודעת לפחות יש משהו עם אותו דעה כמו שלי
אנונימית
שואלת השאלה:
לא רוצה להטיף לך, אבל רק שתדעי שהגישה של התורה זה לא שהכל יהיה מושלם ואז יהיה קל לראות את הטוב וחומר תודה, אלא לדעת גם לראות דברים טובים למרות שעדיין יש צרות, ולהודות על מה שכן יש לנו. לא אומרת להכחיש את הצרות, אבל זה האתגר. אם החיים היו קלים וםשוטים לא היינו לומדים כלום. גם בדברים רעים יש מטרה, וזה כנראה כדי לתת לך ניסיון חיים להתמודד עם דברים קשים. למשל השואה היא דבר רע אבל היא גרמה לעלייה יותר גבוהה של מהגרים ואם לא הייתה שואה לאף אחד לא היה חשוב לעלות לארץ נוסף על כך היה פיצוץ אוכלוסין ענק במדינה, אם בכלל היו עולים...
לא רוצה להטיף לך, אבל רק שתדעי שהגישה של התורה זה לא שהכל יהיה מושלם ואז יהיה קל לראות את הטוב וחומר תודה, אלא לדעת גם לראות דברים טובים למרות שעדיין יש צרות, ולהודות על מה שכן יש לנו. לא אומרת להכחיש את הצרות, אבל זה האתגר. אם החיים היו קלים וםשוטים לא היינו לומדים כלום. גם בדברים רעים יש מטרה, וזה כנראה כדי לתת לך ניסיון חיים להתמודד עם דברים קשים. למשל השואה היא דבר רע אבל היא גרמה לעלייה יותר גבוהה של מהגרים ואם לא הייתה שואה לאף אחד לא היה חשוב לעלות לארץ נוסף על כך היה פיצוץ אוכלוסין ענק במדינה, אם בכלל היו עולים...
תאמיני לי תמיד שאני אומר לחרדים מה אני מאמין ועוד כמה דברים אם אני מניח תפילין וזה...ישר כולם מתייחסים אליי כמו אל זבל...מזעזע
אנונימי
אני מאמינה שה' קיים
שואל השאלה:
וואו כיאלו כמה פעמים אני צריכה לומר את זה אני סובלת כל יום ויום השמחה החדיה שלי באה מאובססיה שלי ועם הוא ימות זהו אין שמחה אין משהו לשמוח ממנו
וואו כיאלו כמה פעמים אני צריכה לומר את זה אני סובלת כל יום ויום השמחה החדיה שלי באה מאובססיה שלי ועם הוא ימות זהו אין שמחה אין משהו לשמוח ממנו
אנונימית
אנונימי- וואי תקשיב!
אתה בכלל לא מכיר אותי!
אני לא חרדייה ולא יודעת איך הגעת לזה!
זה שאני מאמינה בבורא עולם לא אומר שאני חרדייה. לא כל מי שמאמין בקב"ה הוא חרדי!
ויודע מה? אני לא חרדית, אבל מה שכן אני יודעת- שזו זכות גדולה להיות חרדיים!
להיות ילדים של הקב"ה!
אז לא נעלבתי ממה שאמרת!
כי זו מבחינתי מחמאה!!
אתה בכלל לא מכיר אותי!
אני לא חרדייה ולא יודעת איך הגעת לזה!
זה שאני מאמינה בבורא עולם לא אומר שאני חרדייה. לא כל מי שמאמין בקב"ה הוא חרדי!
ויודע מה? אני לא חרדית, אבל מה שכן אני יודעת- שזו זכות גדולה להיות חרדיים!
להיות ילדים של הקב"ה!
אז לא נעלבתי ממה שאמרת!
כי זו מבחינתי מחמאה!!
סבבה תאמינו שכל מה שכתוב שמה לא היה לי נכון בחיים....אז די כבר לנסות להוציא אותנו טמבלים כי יש לנו דעה שונה...
אנונימי
שואל השאלה:
זה לא שהיה לי אופציה אחרת קצת לא נותנים לי לא לפתוח כי יש שיעורי תנך שאני מזה אוהבת מה אני אומר לכם אני סיימת כבר את כל התנך וכל מה שהיה רשום שם לא שינה את הדעה שלי
זה לא שהיה לי אופציה אחרת קצת לא נותנים לי לא לפתוח כי יש שיעורי תנך שאני מזה אוהבת מה אני אומר לכם אני סיימת כבר את כל התנך וכל מה שהיה רשום שם לא שינה את הדעה שלי
אנונימית
סבבה תהני מהמעמד שלך אצל החרדים תלכי לגור אצל חרדים ותגידי לי איך היה נו באמת הם ליטרלי אומרים שאישה נראת כמו צואה ושכל מה שהן עושות בחיים שלהן זה לסדר את הבית ולהיות חשפניות תגידי לי את רצינית?
אנונימי
לא אמרתי שזה לא נכון אמרתי שאין דרך לדעת אם זה נכון אבל ישר כל ה"צדיקים" פה אומרים שזה נכון ומתעצבנים אז תבדקי את התשובות לפני זה..
אנונימי
נשמה כל חרדי שראיתי מתייחס בול באופן כזה לאישה...^^^
אנונימי
אה ולא רק מהתקשורת פנים מול פנים..
אנונימי
שואל השאלה:
וואו באמת איזה צדיקים כל המאמינים פה ( לא מדברת על כולם באמת רק על מי שממשיך לריב ) כיאלו וואו אתם אומרים לנו לכבד את השונה ואותכם את האלה שמאמינים ואותנו בואו ננחש אהה לא למה כי יש לנו דעה שונה כי אנחנו מאמינים בדברים אחרים ולא במה שאתם אתם אומרים אז בואו אני יומר לכם
תפסיקו לנסות אבל אתם עדיין כן למה באמת למה כדי לנסות לשכנע אותנו כיאלו זה יעזור לנו אז זה מה שאני אומרת זה לא יעזור לכם האנחנו בחיים לא נהיה עם אותה דעה למה כי אנחנו אנשים אנחנו יתפתחנו לבד אנחנו חושבים אצמאית בלי שום ישות אלוהים ששולטת אלינו למה כי ככה כי ככה יתפתחנו
וואו באמת איזה צדיקים כל המאמינים פה ( לא מדברת על כולם באמת רק על מי שממשיך לריב ) כיאלו וואו אתם אומרים לנו לכבד את השונה ואותכם את האלה שמאמינים ואותנו בואו ננחש אהה לא למה כי יש לנו דעה שונה כי אנחנו מאמינים בדברים אחרים ולא במה שאתם אתם אומרים אז בואו אני יומר לכם
תפסיקו לנסות אבל אתם עדיין כן למה באמת למה כדי לנסות לשכנע אותנו כיאלו זה יעזור לנו אז זה מה שאני אומרת זה לא יעזור לכם האנחנו בחיים לא נהיה עם אותה דעה למה כי אנחנו אנשים אנחנו יתפתחנו לבד אנחנו חושבים אצמאית בלי שום ישות אלוהים ששולטת אלינו למה כי ככה כי ככה יתפתחנו
אנונימית
אנונימי-
אולי שאהיה נשואה בע"ה אקים בית חרדי משלי, אי אפשר לדעת.
מה שבורא עולם יחליט אני מקבלת באהבה!
אין לי מושג מה זה צואה ועל מה אתה מדבר!
אבל אתה מזה לא צודק!
אז די לחשוב שאתה מכל כולם, כי אתה בדיוק ההפך מזה!
אולי שאהיה נשואה בע"ה אקים בית חרדי משלי, אי אפשר לדעת.
מה שבורא עולם יחליט אני מקבלת באהבה!
אין לי מושג מה זה צואה ועל מה אתה מדבר!
אבל אתה מזה לא צודק!
אז די לחשוב שאתה מכל כולם, כי אתה בדיוק ההפך מזה!
שואל השאלה:
זה אומר קקי וזה מה שזה אומר
זה אומר קקי וזה מה שזה אומר
אנונימית
גם את ממשיכה לריב!
זו הדעה שלנו ולא תשני אותה לעולם!
תכבדו אותנו- הדתיים והחרדים וכולם!
מכבדת את החילוניים ברמות- דודים שלי אפילו חילוניים!
אבל לפחות הם מאמינים בבורא עולם, זה הכל@
זו הדעה שלנו ולא תשני אותה לעולם!
תכבדו אותנו- הדתיים והחרדים וכולם!
מכבדת את החילוניים ברמות- דודים שלי אפילו חילוניים!
אבל לפחות הם מאמינים בבורא עולם, זה הכל@
לא אמרתי שכל החרדים....אמרתי *רובם* וגם מה לגבי כל לב טהור? אלה גם חרדים....
אנונימי
טוב אני סיימתי לענות לזה להתראות (:
אנונימי
שואל השאלה:
אני מי ששאלתי תכנית אני פה כדי לדעת אתם פה כי אתם חושבים שאתם יכולים לשנות דעה של מישהו אחר אני פה ואומרת את זה עכשיו אני יודעת שאני לא ישנה את דעתכם אבל אני נותת לכם אופציה לראות את זה מנקודת מבט שונה
אני מי ששאלתי תכנית אני פה כדי לדעת אתם פה כי אתם חושבים שאתם יכולים לשנות דעה של מישהו אחר אני פה ואומרת את זה עכשיו אני יודעת שאני לא ישנה את דעתכם אבל אני נותת לכם אופציה לראות את זה מנקודת מבט שונה
אנונימית
שואל השאלה:
מה יש לי לקנא שאתם לא יכולים ליסתתדר בלי מישהו לאמין בוא תאמינו לי אני לא מקנאה בזה
מה יש לי לקנא שאתם לא יכולים ליסתתדר בלי מישהו לאמין בוא תאמינו לי אני לא מקנאה בזה
אנונימית
נשמה זה לא הופך אותנו לטמבלים לא יצאנו על אף אחד...פשוט כל האחרים פה מנסים לשנות...ואני אפילו אמרתי בעצמי שלא אתה...
אנונימי
בפעם ה3 לא הכללתי^^ טוב להתראות (: אני סיימתי אם זה
אנונימי
שואל השאלה:
ואני יורדת על אנשים אתם שופטים אותנו ברגע זה על זה שאנחנו לא מאמינים ופשוט חושבים שבגלל שיש לכם מישהו לאמין בוא אתם יותר חכמים ויותר חזקים אז בואו אני יומר לכם את כל האמת לא באמת אכפת לי אני שאלתי שאלה ולא יותר מזה
ואני יורדת על אנשים אתם שופטים אותנו ברגע זה על זה שאנחנו לא מאמינים ופשוט חושבים שבגלל שיש לכם מישהו לאמין בוא אתם יותר חכמים ויותר חזקים אז בואו אני יומר לכם את כל האמת לא באמת אכפת לי אני שאלתי שאלה ולא יותר מזה
אנונימית
שואל השאלה:
שהיה שם שיהנה מה בדיוק אני יעשה עם זה יודע לו כי זה לא מה שקורה
שהיה שם שיהנה מה בדיוק אני יעשה עם זה יודע לו כי זה לא מה שקורה
אנונימית
אמרתי שכל החרדים *שאני* *מכיר*
אנונימי
שואל השאלה:
טוב אין לי כוח לזה ביי תהנו
טוב אין לי כוח לזה ביי תהנו
אנונימית
זה בריא וזה נותן שקט מסוים
מאמינה
הם לא בחרו
גדלתי לזה,
אני בוטחת ונאחזת בזה. זה נותן לי תקווה לחיים, להבין שלא כל דבר קורה כמובן מאילו ושאני לא לבד.
אני בוטחת ונאחזת בזה. זה נותן לי תקווה לחיים, להבין שלא כל דבר קורה כמובן מאילו ושאני לא לבד.