7 תשובות
אי אפשר לזהות בלידה.
צריך לאפשר המתת חסד לכל אדם החולה במחלה סופנית אשר כלולה בסבל, כאב והגבלות גופניות, גם לאוטיסטים שמבינים את המשמעות של זה.
צריך לאפשר המתת חסד לכל אדם החולה במחלה סופנית אשר כלולה בסבל, כאב והגבלות גופניות, גם לאוטיסטים שמבינים את המשמעות של זה.
לדעתי צריך לאפשר המתת חסד באופן כללי. יש מקרים שזה באמת נחוץ בהם, אבל בטח שלא במצב של אוטיזם. אוטיזם זו לא מחלה זה פשוט אופן חשיבה וקליטה שונה, ברור שזה מקשה על חיים של בן אדם, אבל זה בשום אופן לא אמור למנוע ממנו לחיות חיים שמחים כמו כל בן אדם אחר, בהינתן הכלים הדרושים לו, כמובן.
זה לא הוגן להכריח בן אדם להשאר בחיים ולבקש ממנו לסבול אך ורק עבור תועלתנו האישית. יש בני אדם שבאמת סובלים בעולם הזה- חולים סופניים, אנשים שחווים כאבים כרוניים ואנשים שאין איך לעזור להם.
אם המדינה לא מסוגלת לספק עזרה עבור האנשים האלה- איזו זכות יש לה למנוע ממנו למות? ברור שלא תמיד זו אשמת המדינה, אבל אם למדינה אין דרך לעזור, היא צריכה לפחות לאפשר לו לפעול בדרך המתאימה לו.
אני לא אומרת שזו החלטה שצריך להיות קלי דעת כלפיה, הדיון שצריך להתנהל סביב מקרה כזה הוא ארוך ומורכב וצריכים להעשות כמה שיותר ניסיונות בכדי למנוע את הדבר, אך לא במחיר של סיפוק האדם מחייו שלו.
אם המדינה תאפשר לאנשים למות המתת חסד זה גם יפחית את כמות ההתאבדויות ויתן להרבה יותר אנשים הזדמנות לחיות חיים שהם אוהבים.
זה לא הוגן להכריח בן אדם להשאר בחיים ולבקש ממנו לסבול אך ורק עבור תועלתנו האישית. יש בני אדם שבאמת סובלים בעולם הזה- חולים סופניים, אנשים שחווים כאבים כרוניים ואנשים שאין איך לעזור להם.
אם המדינה לא מסוגלת לספק עזרה עבור האנשים האלה- איזו זכות יש לה למנוע ממנו למות? ברור שלא תמיד זו אשמת המדינה, אבל אם למדינה אין דרך לעזור, היא צריכה לפחות לאפשר לו לפעול בדרך המתאימה לו.
אני לא אומרת שזו החלטה שצריך להיות קלי דעת כלפיה, הדיון שצריך להתנהל סביב מקרה כזה הוא ארוך ומורכב וצריכים להעשות כמה שיותר ניסיונות בכדי למנוע את הדבר, אך לא במחיר של סיפוק האדם מחייו שלו.
אם המדינה תאפשר לאנשים למות המתת חסד זה גם יפחית את כמות ההתאבדויות ויתן להרבה יותר אנשים הזדמנות לחיות חיים שהם אוהבים.
אני חושבת שהשאלה הייתה על אוטיסטים עם מחלות סופניות
שואל השאלה:
הכוונה הייתה שיתנו המתת חסד בגלל האוטיזם , ולא על אוטיסטים עם מחלות סופניות .
בכל מקרה נותנים לנו הקלות מעל ומעבר קצבת נכות פטור מעמידה בתור לא להתגייס הנחות במיסים ואנחנו האוטיסטים נחשבים נטל גדול מאד על המדינה ועל החברה ואנשים לא מתייחסים אלינו ברצינות זה נחשב לאחת המגבלויות והלקויות הקשות ביותר שיכולות להיות לבן אדם אז למה לא לאפשר המתת חסד?
גם פעם פסיכולוג ועוד כמה אנשי מקצוע אמרו לי שאני לא אוכל לעבוד בעבודה רצינית לא להקים משפחה לא אוכל לעשות כלום בחיים ולא כלום חוץ מלהיות במסגרת מיוחדת לאוטיסטים ששם ישגיחו עליי ויעבירו לי את היום בדרך שמותאמת לי
הכוונה הייתה שיתנו המתת חסד בגלל האוטיזם , ולא על אוטיסטים עם מחלות סופניות .
בכל מקרה נותנים לנו הקלות מעל ומעבר קצבת נכות פטור מעמידה בתור לא להתגייס הנחות במיסים ואנחנו האוטיסטים נחשבים נטל גדול מאד על המדינה ועל החברה ואנשים לא מתייחסים אלינו ברצינות זה נחשב לאחת המגבלויות והלקויות הקשות ביותר שיכולות להיות לבן אדם אז למה לא לאפשר המתת חסד?
גם פעם פסיכולוג ועוד כמה אנשי מקצוע אמרו לי שאני לא אוכל לעבוד בעבודה רצינית לא להקים משפחה לא אוכל לעשות כלום בחיים ולא כלום חוץ מלהיות במסגרת מיוחדת לאוטיסטים ששם ישגיחו עליי ויעבירו לי את היום בדרך שמותאמת לי
אנונימית
לדעתי לא, ואסביר לך למה.
לאף אדם שהוא לא חולה מחלה סופנית, לא מוסרי לאפשר המתת חסד. אני מאובחן על הרצף וגם לי בחיים היה שלב שהייתי בו אובדני ורציתי להתאבד, אם הייתה המתת חסד והיו מאפשרים לי, כנראה שלא הייתי פה כותב את ההודעה הזאת. בקיצור אני ממש ממש מתנגד לאפשר המתת חסד לכל סוג של בן אדם שאינו חולה במחלה סופנית.
לאף אדם שהוא לא חולה מחלה סופנית, לא מוסרי לאפשר המתת חסד. אני מאובחן על הרצף וגם לי בחיים היה שלב שהייתי בו אובדני ורציתי להתאבד, אם הייתה המתת חסד והיו מאפשרים לי, כנראה שלא הייתי פה כותב את ההודעה הזאת. בקיצור אני ממש ממש מתנגד לאפשר המתת חסד לכל סוג של בן אדם שאינו חולה במחלה סופנית.
אנונימי
אני הבן אדם האחרון שיתן לך תשובה מוחלטת בעניין, ההבנה שלי בנושא היא מעטה.
אני מבינה שזה מגיע ממקום אישי, אני מצטערת שהנושא הזה הוא נטל כל כך גדול עליך עד לכדי מחשבות כאלה, מגיע לך הרבה יותר.
אני אנסה להסביר את מה שאני חושבת בעניין.
לפני שאת אוטיסטית את בן אדם. רמות וסוגים שונים של אוטיזם מגיעים עם יתרונות וחסרונות משלהם וברור שזה מקשה על היכולת לתקשר עם הסביבה שלך, אבל את לא אשמה בזה. את לא בחרת להיוולד עם אוטיזם ואת גם בשום אופן לא יכולה פשוט להפטר מהאוטיזם, אבל זה לא משנה את העובדה שזו זכותך להיות חלק מהחברה הזאת, ושיש לך את הזכות להיות אהובה ולחפש אחר אושר וסיפוק, וזו אחריות החברה שלנו לעזור לך, דווקא בגלל שיותר קשה לך. אוטיסטים הם לא נטל, הם מקבלים את מה שמגיע להם מהמדינה בתור בני אדם. אי אפשר פשוט לזרוק בני אדם ולהרחיק אותם בגלל שהם מתאימים כמו חתיכת פאזל כי גם להם מגיע לחיות כמו כל אדם אחר.
דרך אגב, אם מסתכלים על זה בצורה תכנית- אין אף אחד שמתאים בול לחברה שלנו, לכולם יש את הקשיים, החסרונות והשוני שלהם שלא בדיוק מתאים לציפיות של החברה, ברור שאצל אוטיסטים השוני הוא מושרש והקושי גדול הרבה יותר, אבל בתור חברה המטרה שלנו הוא לקבל את זה, לחבק את השוני של אנשים ולעזור להם להרגיש שמגיע להם.
בנוגע למה שהפסיכולוג ואנשי המקצוע אמרו לך- זה נשמע טיפה מוזר כי אחרי הכל יש הרבה מאוד אוטיסטים שחיים חיים "נורמטיביים" לחלוטין- מקימים משפחה, מפתחים קריירה, מוצאים זוגיות ואפילו מוצאים לעצמם כמה חברים בהתאם לצורך שלהם, אז אולי כדאי לברר את העניין לעומק יותר. תשאלי את המשפחה שלך ועוד אנשי מקצוע מה דעתם, מאוד סביר להניח שתקבלי פרספקטיבה טיפה אחרת.
אין לאנשים זכות לכלוא אותך בניגוד לרצונך כל עוד את לא מסוכנת לסביבה שלך או לעצמך ולא נראה שזה המצב.
לדעתי הסיבה שבגללה לא מאפשרים ולא יאפשרו המתת חסד לאוטיסטים היא בגלל שאוטיזם זו לא מחלה, אני יודעת שזה מקשה על חיי בן אדם, יש סיבה לכך שאחוזי הדיכאון, חרדה ותחושות אובדניות בקרב אוטיסטים הם כל כל גבוהים, אבל זה לא אומר שאת לא יכולה ללמוד, את יכולה להיות מאושרת ושמחה גם בתור אוטיסטית בלי לוותר על כלום, אני מאמינה שככל שתתבגרי ככה תפתחי יותר כלים להתמודד עם המוגבלות והקושי שהאוטיזם מביא איתו, אבל גם את היתרונות והיופי שיש בו. אני בטוחה שתוכלי למצוא קהילה שתקבל אותך ושתעזור לך להתמודד, אבל אחרי הכל את בן אדם עצמאי, בו אדם עצמאי וחזק שיש לו סיכוי ותקווה בעולם הזה בדיוק כמו לכל אדם אחר. החיים לא קלים, אבל צריך להיות חזקים בשביל לראות את היופי ולחוות את כל הדברים הנפלאים שיש לחיים להציע לך.
בבקשה אל תוותרי, אם את צריכה מישהו שיראה לך שיש דרך ושיש לך סיכוי וששווה לך לחיות בבקשה תפני לבן אדם שחשוב לך, תבקשי עזרה ותמיכה כי מגיע לך, לכולם מגיע. בסופו של דבר את תמצאי את מקומך ואת האנשים שיהפכו אותך לשמחה. אני בטוחה בזה והלוואי שגם את יכולת להיות בטוחה בזה.
אם את רוצה לכתוב לי בפרטי אני יותר מאשמח❤
אני מבינה שזה מגיע ממקום אישי, אני מצטערת שהנושא הזה הוא נטל כל כך גדול עליך עד לכדי מחשבות כאלה, מגיע לך הרבה יותר.
אני אנסה להסביר את מה שאני חושבת בעניין.
לפני שאת אוטיסטית את בן אדם. רמות וסוגים שונים של אוטיזם מגיעים עם יתרונות וחסרונות משלהם וברור שזה מקשה על היכולת לתקשר עם הסביבה שלך, אבל את לא אשמה בזה. את לא בחרת להיוולד עם אוטיזם ואת גם בשום אופן לא יכולה פשוט להפטר מהאוטיזם, אבל זה לא משנה את העובדה שזו זכותך להיות חלק מהחברה הזאת, ושיש לך את הזכות להיות אהובה ולחפש אחר אושר וסיפוק, וזו אחריות החברה שלנו לעזור לך, דווקא בגלל שיותר קשה לך. אוטיסטים הם לא נטל, הם מקבלים את מה שמגיע להם מהמדינה בתור בני אדם. אי אפשר פשוט לזרוק בני אדם ולהרחיק אותם בגלל שהם מתאימים כמו חתיכת פאזל כי גם להם מגיע לחיות כמו כל אדם אחר.
דרך אגב, אם מסתכלים על זה בצורה תכנית- אין אף אחד שמתאים בול לחברה שלנו, לכולם יש את הקשיים, החסרונות והשוני שלהם שלא בדיוק מתאים לציפיות של החברה, ברור שאצל אוטיסטים השוני הוא מושרש והקושי גדול הרבה יותר, אבל בתור חברה המטרה שלנו הוא לקבל את זה, לחבק את השוני של אנשים ולעזור להם להרגיש שמגיע להם.
בנוגע למה שהפסיכולוג ואנשי המקצוע אמרו לך- זה נשמע טיפה מוזר כי אחרי הכל יש הרבה מאוד אוטיסטים שחיים חיים "נורמטיביים" לחלוטין- מקימים משפחה, מפתחים קריירה, מוצאים זוגיות ואפילו מוצאים לעצמם כמה חברים בהתאם לצורך שלהם, אז אולי כדאי לברר את העניין לעומק יותר. תשאלי את המשפחה שלך ועוד אנשי מקצוע מה דעתם, מאוד סביר להניח שתקבלי פרספקטיבה טיפה אחרת.
אין לאנשים זכות לכלוא אותך בניגוד לרצונך כל עוד את לא מסוכנת לסביבה שלך או לעצמך ולא נראה שזה המצב.
לדעתי הסיבה שבגללה לא מאפשרים ולא יאפשרו המתת חסד לאוטיסטים היא בגלל שאוטיזם זו לא מחלה, אני יודעת שזה מקשה על חיי בן אדם, יש סיבה לכך שאחוזי הדיכאון, חרדה ותחושות אובדניות בקרב אוטיסטים הם כל כל גבוהים, אבל זה לא אומר שאת לא יכולה ללמוד, את יכולה להיות מאושרת ושמחה גם בתור אוטיסטית בלי לוותר על כלום, אני מאמינה שככל שתתבגרי ככה תפתחי יותר כלים להתמודד עם המוגבלות והקושי שהאוטיזם מביא איתו, אבל גם את היתרונות והיופי שיש בו. אני בטוחה שתוכלי למצוא קהילה שתקבל אותך ושתעזור לך להתמודד, אבל אחרי הכל את בן אדם עצמאי, בו אדם עצמאי וחזק שיש לו סיכוי ותקווה בעולם הזה בדיוק כמו לכל אדם אחר. החיים לא קלים, אבל צריך להיות חזקים בשביל לראות את היופי ולחוות את כל הדברים הנפלאים שיש לחיים להציע לך.
בבקשה אל תוותרי, אם את צריכה מישהו שיראה לך שיש דרך ושיש לך סיכוי וששווה לך לחיות בבקשה תפני לבן אדם שחשוב לך, תבקשי עזרה ותמיכה כי מגיע לך, לכולם מגיע. בסופו של דבר את תמצאי את מקומך ואת האנשים שיהפכו אותך לשמחה. אני בטוחה בזה והלוואי שגם את יכולת להיות בטוחה בזה.
אם את רוצה לכתוב לי בפרטי אני יותר מאשמח❤
אז לא, כי אוטיזם זו לא מחלה.
ואת כן יכולה לעבוד בעבודה רגילה ולהקים משפחה אם את רוצה, את לא חייבת להקשיב להפ
ואת כן יכולה לעבוד בעבודה רגילה ולהקים משפחה אם את רוצה, את לא חייבת להקשיב להפ
באותו הנושא: