14 תשובות
שואל השאלה:
^
למה אתה חושב שצריך גורם עליון שיגרום ליקום?
אנונימי
שואל השאלה:
^
זה שמשהו לא נשמע הגיוני בעינך לא אומר האם הוא נכון או לא.
למשל, ב1973 ביום הכיפורים, לפני המלחמה, אנשים דיווחו לגורמים העליונים שהמצרים מתכננים משהו אבל היה לגורמים העליונים "קשה להאמין" שזה מה שהם באמת יעשו.
אנונימי
שואל השאלה:
^
אז זה טיעון מבורות.
אנונימי
כי אין שום אפשרות אחרת.
אנונימי
קודם כל לפי ההגיון שלי אין סיכוי שאיזה פיצוץ יצר את כל העולם ומה שבתוכו אם תחשוב על זה העולם הוא יצירה מושלמת זה פשוט הכי הגיוני שכוח עליון ברא את הכל
ודבר שני אני מרגישה בלב שהוא קיים
א. כל יום הוא נותן לי חיים.
ב. בלעדיו, מזמן כבר היינו מושמדים.
ג. התורה גם כן הוכחה לקיומו.
ד. אין דבר כזה שעולם כזה עצום יווצר לבד או יתרחב לבד ,אין דבר כזה. הכל בדמיונות של אנשים שחושבים שהם יודעים, אבל הם לא.
ה. ה' שומר עלינו במהלך כל הדורות.
ו. לא רואה דבר כזה שאין אלוקים, כי אז לא הייתה מציאות.
ועוד.
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^
הנה עוד אפשרות: היקום תמיד היה קיים
אנונימי
איך זה הגיוני בדיוק^
שואל השאלה:
^^^^^
נוצרים מרגישים את ישו בלב.
מוסלמים מרגישים את מוחמד.
יהודים מרגישים את אלוהים.
בודהיסטים מרגישים את בודהה.
הינדוז מרגישים את ה90+ אלים שלהם.

כל אדם דתי, מרגיש את הדמות האלוהית של הדת שלו, אז ההרגשה שלך לא מוכיחה משהו.

כשאת אומרת עולם, את מדברת על כדור הארץ או על היקום?
המדע יודע איך כוכבי לכת כמו כדור הארץ נוצרים, המפץ הגדול הוא לא פיצוץ כמו שאתה כנראה חושב.
אנונימי
שואל השאלה:
^^
בדיוק איך שזה הגיוני לך שאלוהים תמיד היה.
אנונימי
זה כמו שאני יראה לך ציור ממש יפה ויגיד לך שהוא תמיד היה קיים לא תאמין נכון?
איך נשמע לך הגיוני שעולם שלם וכל מה שמסביבו כל בני האדם,ובעלי החיים היו תמיד? זה מגוחך .
לעומת זאת אלוקים הוא מי שיצר את הכל הוא כמו הצייר
שואל השאלה:
^^^^^^^
א. איך אתה יודע שאלוהים נותן לך חיים?
ב. איך אתה יודע שבלעדיו כבר מזמן היינו מושמדים?
ג. אני אשמח לשמוע איזו הוכחה יש לתורה שמכילה חיות מדברות, דברים על טבעיים, סיפורים שאם תשאל מומחים לא יכלו לקרות במציאות, דברים שסותרים את המדע, סתירות בין פסוקים, טעויות פשוטות ועוד....
ד. למה אי אפשר להגיד שהיקום תמיד היה?
ה. אני מניח שב1940-1945 הוא נרדם.
ו. נוצרי יגיד לך שאין דבר כזה שישו הוא לא אלוהים כי אז לא הייתה מציאות, עכשיו הבנת שלא הוכחת במשפט הזה כלום?
אנונימי
שואל השאלה:
^^
אני לא אמרתי שחיות ובני אדם תמיד היו.
האם האלוהים שלך תמיד היה?
אם כן, אז אתה רואה שיש דברים שתמיד היו קיימים, יפה, אז במקום אלוהים פשוט תגיד שהיקום תמיד היה, אין צורך להוסיף עוד סוכן.
אנונימי
לא אמרת אבל לזה התכוונת כי אם לא מי לדעתך יצר את בני האדם והחיןת?
אתה נשמע אחד שמחפש היגיון אז שמע שלומר שהיקום תמיד היה זה לא הגיוני בדיוק כמו שלא הגיוני בעיניך קיום אלוקים אז למה אתה בוחר להאמין דווקא באפשרות הזאת?
העולם בשונה מאלוקים הוא מאוד מוגבל למשל הוא יכול להיהרס.. לעומת זאת אלוקים הוא אינסופי והוא התכלית של העולם ומי שמחליט על כל דבר קטן שקורה פה למטה ולכן הוא היה קיים תמיד והיקום לא