27 תשובות
לרוב אני הולך לשירותים ואז פשוט זה בא על הדרך..
ואז כמובן צחצוח שיניים והכל.
ואז כמובן צחצוח שיניים והכל.
שואל השאלה:
אני מרגישה רע שלא נטלתי ידיים בבוקר מגיל 13 אולי פשוט זה לא משהו שהקפידו איתי עליו ואז לא התרגלתי לזה ועכשיו שמתי לב לזה שאשכרה אני לא עושה את זה
אני מרגישה רע שלא נטלתי ידיים בבוקר מגיל 13 אולי פשוט זה לא משהו שהקפידו איתי עליו ואז לא התרגלתי לזה ועכשיו שמתי לב לזה שאשכרה אני לא עושה את זה
אנונימית
מה שאוריון אמר
לפעמים
כן. אחרת רוח טומאה נשארת על הידיים לאורך כל היום.
עוד משהו.. גם ככה אני הולכת לכיור לצחצח שיניים אז זה פשוט 'על הדרך'
עוד משהו.. גם ככה אני הולכת לכיור לצחצח שיניים אז זה פשוט 'על הדרך'
כן
כל יום
תמיד אפשר לעשות את זה, אם עד עכשיו לא נטלת תשתדלי ליטול מעכשיו:)
כל יום
תמיד אפשר לעשות את זה, אם עד עכשיו לא נטלת תשתדלי ליטול מעכשיו:)
כמובן.
להסיר את כל הטומאה ששורה לי על הידיים בלילה.
להסיר את כל הטומאה ששורה לי על הידיים בלילה.
אנונימית
כן
בטח מה זה
אנונימי
לרוב
ברור
אגב אמרת שאת לא רגילה לזה
אז תתחילי להרגיל את עצמך
אז תתחילי להרגיל את עצמך
ברור.
שואל השאלה:
אין לי אפילו נטלה בחדר יש לנו רק בשירותים של אחים שלי ובשירותים של ההורים שלי ושל האורחים ובמטבח ליטול לפני האוכל אבל בשירותים שלי בחדר אין לי נטלה
אני יכולה ליטול בכיור שבתוך השירותים והמקלחת?
אין לי אפילו נטלה בחדר יש לנו רק בשירותים של אחים שלי ובשירותים של ההורים שלי ושל האורחים ובמטבח ליטול לפני האוכל אבל בשירותים שלי בחדר אין לי נטלה
אני יכולה ליטול בכיור שבתוך השירותים והמקלחת?
אנונימית
^אולי תקחי את הנטלה מהשירותים, תשתמשי בה ותחזירי?
כמובן אחרי הברכה להחזיר את הנטלה
(במידה ואכלת לחם/נטילה בבוקר)
ולפני שאת יוצאת מהשירותים תשתפי ידיים רק עם מים או שתעבירי את הידיים 3 פעמים לסירוגין מעל הברז *ללא ברכה כמובן כי כבר בירכת*
ימין, שמאל, ימין, שמאל, ימין, שמאל
כמובן אחרי הברכה להחזיר את הנטלה
(במידה ואכלת לחם/נטילה בבוקר)
ולפני שאת יוצאת מהשירותים תשתפי ידיים רק עם מים או שתעבירי את הידיים 3 פעמים לסירוגין מעל הברז *ללא ברכה כמובן כי כבר בירכת*
ימין, שמאל, ימין, שמאל, ימין, שמאל
אנונימית
^^אפשר אפילו עם כוס חדפ.
^זה במידה ואין נטלה.
יש לה נטלה ולכן מחפשים פיתרון
יש לה נטלה ולכן מחפשים פיתרון
אנונימית
את אולי יכולה להעביר את הנטלה למחוץ לשירותים? זה הכי טוב!
אם לא תקחי כלי אחר כמו כוס פלסטיק רב פעמית ותטלי איתה לא בשירותים ולא במקלחת...
אם לא... אם יש נטלה רק עם מקלחת אפשר ליטול שם בלי לברך, את הברכה את אומרת מחוץ למקלחת
אם החדר הוא גם שירותים וגם מקלחת ואין ברירה אחרת אז בדיעבד אפשר ליטול שם, אבל לפני זה לסגור את האסלה ושוב לברך מחוץ לחדר
(נתתי כאן ארבע אופציות, האופציה הראשונה היא הכי טוב! אם אין לך אפשרות תעשי לפי הסדר שאמרתי, לפי מה שאפשר)
אם לא תקחי כלי אחר כמו כוס פלסטיק רב פעמית ותטלי איתה לא בשירותים ולא במקלחת...
אם לא... אם יש נטלה רק עם מקלחת אפשר ליטול שם בלי לברך, את הברכה את אומרת מחוץ למקלחת
אם החדר הוא גם שירותים וגם מקלחת ואין ברירה אחרת אז בדיעבד אפשר ליטול שם, אבל לפני זה לסגור את האסלה ושוב לברך מחוץ לחדר
(נתתי כאן ארבע אופציות, האופציה הראשונה היא הכי טוב! אם אין לך אפשרות תעשי לפי הסדר שאמרתי, לפי מה שאפשר)
^אשרייך! תשובה מדויקת וטובה
אנונימית
שואל השאלה:
תודה רבה לכולם❤אני בעזרת ה יתחיל להקפיד על נטילה בבוקר יש לכל אחד ממכם זכויות❤
תודה רבה לכולם❤אני בעזרת ה יתחיל להקפיד על נטילה בבוקר יש לכל אחד ממכם זכויות❤
אנונימית
^איזה כיף לשמוע!
ב"ה אני גאה בך ברמות צדיקה שכמותך❤❤
ב"ה אני גאה בך ברמות צדיקה שכמותך❤❤
אנונימית
^^^ תודה רבה!
^^ כל הכבוד ממש מעריכה אותך 3>
^^ כל הכבוד ממש מעריכה אותך 3>
איך אני יכול בלי לקום לנטול ובלי לומר ברכות השחר וברכות התורה.
כל הברכות נופלות עלי. אני מברך 20 פעם.
הבנתי ממך שיש לך נטלה במטבח בשביל אכילת לחם. אז תשתמשי בה ותעשי במבח. שם הכי ראוי ונכון.
אני בן תורה ושמח לעזור לכולם. ניתן לפנות ולהיעזר.
כל הברכות נופלות עלי. אני מברך 20 פעם.
הבנתי ממך שיש לך נטלה במטבח בשביל אכילת לחם. אז תשתמשי בה ותעשי במבח. שם הכי ראוי ונכון.
אני בן תורה ושמח לעזור לכולם. ניתן לפנות ולהיעזר.
4 דקות ברכות השחר וזכיתם ליום מבורך ב 20 ברכות
איך שקמים עוד במיטה אומרים:
מודָה אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם, שֶׁהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ:
(ואז נוטלים ידיים להוציא את הטומאה 6 פעמים לסירוגין, פעם ימין פעם שמאל וככה שוב ושוב ואז מברכים בלי לנגב ורק אחרי הברכה מנגבים )
בָּרוּךְ אַתָּה אדני, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְותָיו וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדַיִם: (ואז מנגבים ידיים)
(אם הינו בשרותים בבוקר אז מברכים גם) בָּרוּךְ אַתָּה אדני , אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה אדני, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
(עכשיו אומרים ברצף את כל ברכות השחר וברכות התורה עד הסוף ליום מבורך מבורך) אֱלהַי. נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה. אַתָּה בְרָאתָהּ. אַתָּה יְצַרְתָּהּ. אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי. וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מוֹדֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמות. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמַּחֲזִיר נְשָׁמוֹת לִפְגָרִים מֵתִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יוֹם וּבֵין לָיְלָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, פּוֹקֵחַ עִוְרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, זוֹקֵף כְּפוּפִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כּחַ:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, רוֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אוֹזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, עוֹטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גוֹי. (האשה אומרת - גוֹיָה):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי עָבֶד. (האשה אומרת - שִׁפְחָה):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי אִשָּׁה:
(אשה אומרת במקום רק - בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצונו):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי:
וִיהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתַּרְגִּילֵנִי בְּתוֹרָתֶךָ. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְוֹתֶיךָ. וְאַל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא. וְלֹא לִידֵי עָוֹן. וְלא לִידֵי נִסָּיוֹן. וְלא לִידֵי בִזָּיוֹן. וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוֹב. וְכוֹף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָךְ. וּתְנֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רואַי. וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טוֹבִים. בָּרוּךְ אַתָּה ה', גּומֵל חֲסָדִים טוֹבִים לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתַּצִּילֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם מֵעַזֵּי פָנִים. וּמֵעַזּוּת פָּנִים. מֵאָדָם רָע. מִיֵּצֶר רָע. מֵחָבֵר רָע. מִשָּׁכֵן רָע. מִפֶּגַע רָע. מֵעַיִן הָרָע. וּמִלָּשׁון הָרָע. מִדִּין קָשֶׁה. וּמִבַּעַל דִּין קָשֶׁה. בֵּין שֶׁהוּא בֶן בְּרִית. וּבֵין שֶׁאֵינו בֶן בְּרִית:
יש מוסיפים: וכן יהי רצון מלפניך שתצילני ממלשינות, מעדות שקר, משנאת הבריות, מעלילה, ממיתה משונה, מחלאים רעים, ממקרים רעים, משטן המשחית ומדינה של גיהנם:
ברכת התורה
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תוֹרָה:
וְהַעֲרֵב נָא ה' אֱלֹהֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי עַמְּךָ בֵית יִשְׂרָאֵל כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּוֹרָתוֹ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', נוֹתֵן הַתּורָה:
וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. אָמוֹר לָהֶם:
יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ:
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ:
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם:
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:
מיכאל הכהן הגדול שר ואפוטרופוס של ישראל (לומר 3 פעמים)
**כמובן שהיכן שכתוב ה' אומרים אדני
עכשיו שיהיה יום נפלא. אפשר לדבר עכשיו עם השם בפה ולומר תודה על מה שיש ולבקש מה שאין. השם שומע דברו איתו עכשיו, אחרי כל כך הרבה ברכות שבירכתם, זה הזמן.
איך שקמים עוד במיטה אומרים:
מודָה אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם, שֶׁהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ:
(ואז נוטלים ידיים להוציא את הטומאה 6 פעמים לסירוגין, פעם ימין פעם שמאל וככה שוב ושוב ואז מברכים בלי לנגב ורק אחרי הברכה מנגבים )
בָּרוּךְ אַתָּה אדני, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְותָיו וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדַיִם: (ואז מנגבים ידיים)
(אם הינו בשרותים בבוקר אז מברכים גם) בָּרוּךְ אַתָּה אדני , אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה אדני, רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:
(עכשיו אומרים ברצף את כל ברכות השחר וברכות התורה עד הסוף ליום מבורך מבורך) אֱלהַי. נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה. אַתָּה בְרָאתָהּ. אַתָּה יְצַרְתָּהּ. אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי. וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מוֹדֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמות. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמַּחֲזִיר נְשָׁמוֹת לִפְגָרִים מֵתִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יוֹם וּבֵין לָיְלָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, פּוֹקֵחַ עִוְרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, זוֹקֵף כְּפוּפִים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כּחַ:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, רוֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אוֹזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, עוֹטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גוֹי. (האשה אומרת - גוֹיָה):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי עָבֶד. (האשה אומרת - שִׁפְחָה):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי אִשָּׁה:
(אשה אומרת במקום רק - בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצונו):
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי:
וִיהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתַּרְגִּילֵנִי בְּתוֹרָתֶךָ. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְוֹתֶיךָ. וְאַל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא. וְלֹא לִידֵי עָוֹן. וְלא לִידֵי נִסָּיוֹן. וְלא לִידֵי בִזָּיוֹן. וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוֹב. וְכוֹף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָךְ. וּתְנֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רואַי. וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טוֹבִים. בָּרוּךְ אַתָּה ה', גּומֵל חֲסָדִים טוֹבִים לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתַּצִּילֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם מֵעַזֵּי פָנִים. וּמֵעַזּוּת פָּנִים. מֵאָדָם רָע. מִיֵּצֶר רָע. מֵחָבֵר רָע. מִשָּׁכֵן רָע. מִפֶּגַע רָע. מֵעַיִן הָרָע. וּמִלָּשׁון הָרָע. מִדִּין קָשֶׁה. וּמִבַּעַל דִּין קָשֶׁה. בֵּין שֶׁהוּא בֶן בְּרִית. וּבֵין שֶׁאֵינו בֶן בְּרִית:
יש מוסיפים: וכן יהי רצון מלפניך שתצילני ממלשינות, מעדות שקר, משנאת הבריות, מעלילה, ממיתה משונה, מחלאים רעים, ממקרים רעים, משטן המשחית ומדינה של גיהנם:
ברכת התורה
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תוֹרָה:
וְהַעֲרֵב נָא ה' אֱלֹהֵינוּ אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי עַמְּךָ בֵית יִשְׂרָאֵל כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּוֹרָתוֹ. בָּרוּךְ אַתָּה ה', נוֹתֵן הַתּורָה:
וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. אָמוֹר לָהֶם:
יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ:
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ:
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם:
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:
מיכאל הכהן הגדול שר ואפוטרופוס של ישראל (לומר 3 פעמים)
**כמובן שהיכן שכתוב ה' אומרים אדני
עכשיו שיהיה יום נפלא. אפשר לדבר עכשיו עם השם בפה ולומר תודה על מה שיש ולבקש מה שאין. השם שומע דברו איתו עכשיו, אחרי כל כך הרבה ברכות שבירכתם, זה הזמן.
עכשיו שמתי לב שכתבת שיש גם נטלה במטבח, תטלי שם, שלא יהיה בשירותים או במקלחת:)
בהצלחה וממש כל הכבוד לך!
בהצלחה וממש כל הכבוד לך!
לא הייתי ממליצה במטבח כי אם יש שם כלים בכיור זה מהווה בעיה.
אם את נוטלת בכיור במטבח שימי לב שהכיור *ריק*.
בהצלחה אהובה ^_^
אם את נוטלת בכיור במטבח שימי לב שהכיור *ריק*.
בהצלחה אהובה ^_^
באותו הנושא: