3 תשובות
התנדבות זה משהו טוב, איך זה רע אם לא מקבלים שום דבר בתמורה?
אני מאמין בזה שאין אלטרואיזם מוחלט, וכל פעולה שכל אדם מבצע, לוקחת בחשבון מספר שיקולים, שבסופם יכולים לא להביא את התוצאה עם הכי הרבה רווח, אבל תמיד עם רווח מסוים.
לדוגמא: אני עוזר לחבר בשיעורי הבית. ברגע הזה חולפים במחשבות שלי כמה דברים; הרגשה טובה שאני עוזר לאחר, הרגשה טובה שאני טוב יותר ממנו במשהו, הכרה של הסביבה בזה שאני עוזר לסובבים שלי. כל אלה הם דברים בסיסיים ולא רעים, אבל הם רווח מסוים. לכן הם אגואיסטיות מסויימת.
לכן גם התנדבות יכולה להיות פעולה אגואיסטית.