117 תשובות
אני
לא אני. זה גם לא הגיוני מה שאת אומרת.
אני!
אני בעד להפריד דת ממדינה אם זה מה שאת מתכוונת.
אניאניאניאני
אני
זאת כפייה דתית
זאת כפייה דתית
אנונימית
אני בעד הפרדה בין דת למדינה.
אני.
לא מבין מה הקטע הזה של לחבר בין דת למדינה. שילכו לעבוד בבית כנסת לא בממשלה
לא מבין מה הקטע הזה של לחבר בין דת למדינה. שילכו לעבוד בבית כנסת לא בממשלה
נגד חלקית.
את בכל זאת לא יכולה להכריח אנשים לעבוד בימים שכאלו, אי אפשר להכריח אנשים למכור חמץ או שלא למכור חמץ.
ואז תהיה אפליה בנוגע לתעסוקה בין כאלו ששומרים ולא וזה ייפגע לגמרי באמונות של אנשים
יום כיפור יאבד מכל המשמעות שלו, איזה הורה שפוי יתן לילדים שלו להסתובב ברחובות עם אופנים או סתם ללכת בזמן שיש מכוניות?
צריך לשנות את החוקים, לא לבטל אותם לגמרי.
לדוגמא שרק בעל העסק יהיה רשאי אם לפתוח בשבת או שלא ויהיה אסור לו לקבל או לפטר עובדים אם הם שומרים או שלא.
מינוסים כמה שתרצו, זאת דעתי.
את בכל זאת לא יכולה להכריח אנשים לעבוד בימים שכאלו, אי אפשר להכריח אנשים למכור חמץ או שלא למכור חמץ.
ואז תהיה אפליה בנוגע לתעסוקה בין כאלו ששומרים ולא וזה ייפגע לגמרי באמונות של אנשים
יום כיפור יאבד מכל המשמעות שלו, איזה הורה שפוי יתן לילדים שלו להסתובב ברחובות עם אופנים או סתם ללכת בזמן שיש מכוניות?
צריך לשנות את החוקים, לא לבטל אותם לגמרי.
לדוגמא שרק בעל העסק יהיה רשאי אם לפתוח בשבת או שלא ויהיה אסור לו לקבל או לפטר עובדים אם הם שומרים או שלא.
מינוסים כמה שתרצו, זאת דעתי.
לא אני.
וואוו אני ככ בעד, למה העם שלנו דפוק וואי, למה אי אפשר שנהיה כמו ארצות הברית ושנתן שטח רק לדתיים ושם יחולו איזה חוקים שהם רוצים ואיזה פרלמנט שהם רוצים אני שונאת להיות תחת כפייה דתית ( אני אתאסטית btw)
אתם מבלבלים הרבה תמוח על כפייה דתית אבל שימו לב גם לכפייה החילונית הזאת
^^ "שטח רק לדתיים" אחד הדברים המפגרים ששמעתי.
איזה כפייה חילונית יש בדיוק?
מאוד מצחיק שאת בעד לבטל דברים שנוחים לך. הכל פתוח אבל בית הספר סגור? למה רק המורים לא יעבדו? חשבת על האנשים שצריכים לעבוד שעות נוספות בשבילך?
מה הקטע שבערב חג יוכלו להכריח עובד לעבוד אפילו אם הוא רוצה לבלות עם המשפחה שלו.
בשבת כבר כמעט הכל פתוח חוץ ממרכולים וכו', וחנויות שגם כן מוכרות חמץ. אני לא בעד כפייה דתית, אבל אם נעשה את כל הדברים שאמרת פה איפה היהדות? אם נאבד את הסממנים היהודיים שלנו יהיה יותר ויותר קל לאנשים ממוצא ערבי וכו' ל"השתלט" עליה.
זה לא יהרוג אותך אם יום אחד h&m תהיה סגורה, או הקול וע. ובמילא, לרוב בעלי העסקים הם אלו שבחורים לסגור את העסק באותו היום.
מה הקטע שבערב חג יוכלו להכריח עובד לעבוד אפילו אם הוא רוצה לבלות עם המשפחה שלו.
בשבת כבר כמעט הכל פתוח חוץ ממרכולים וכו', וחנויות שגם כן מוכרות חמץ. אני לא בעד כפייה דתית, אבל אם נעשה את כל הדברים שאמרת פה איפה היהדות? אם נאבד את הסממנים היהודיים שלנו יהיה יותר ויותר קל לאנשים ממוצא ערבי וכו' ל"השתלט" עליה.
זה לא יהרוג אותך אם יום אחד h&m תהיה סגורה, או הקול וע. ובמילא, לרוב בעלי העסקים הם אלו שבחורים לסגור את העסק באותו היום.
אנונימית
מה הקשר לחנויות בגדים?_.
לא אני
כן ואז נלמד גם בשבת ולא יהיה חופש בכלל אולי רק ימים קצרים
אה ולא יהיה את החופשי חגים ונגיד החופש שהיה עכשיו של פסח לא יהיה
אה ולא יהיה את החופשי חגים ונגיד החופש שהיה עכשיו של פסח לא יהיה
יופי עכשיו עושים מינוס למי שאמר כן? זאת כפייה דתית
אתם מאמינים בזה סבבה אבל תתבגרו ותבינו שאי אפשר לכפות את האמונה שלכם על כל המדינה
אתם מאמינים בזה סבבה אבל תתבגרו ותבינו שאי אפשר לכפות את האמונה שלכם על כל המדינה
אנונימית
^ יש אנשים שלא הבינו את זה לצערי...
לא אני
למה רק אנחנו צריכים ללמוד לכבד?
שיתפשרו גם הם.
שיתפשרו גם הם.
אני ואוטובוסים גם
אני
אני!,,,,, יש כפייה דתית המדינה הזאת!
להתפשר בלוגמא שלתת אפשקות לבעלי העסק האם לפתוח בשבת או שלא, כל כך קשה?
ואיזה מין מדינת יהודית היא תיהיה?
אני בעד הפרדת דת ומדינה.
במדינה**
תל אביב
איזה כיף איזה 45 דקות ממני.
יאי.
ומה איתנו, אלו שלא שומרים? לנו אין חשיבות?
איזה כיף איזה 45 דקות ממני.
יאי.
ומה איתנו, אלו שלא שומרים? לנו אין חשיבות?
זה יהיה לא מכבד את אלה שכן שומרים.
זה שהכל סגור ושקט בשבת, לא אומר שזה לא מכבד את מי שלא שומר.
אבל זה שהכל יהיה רועש ופתוח, אומר שזה לא מכבד את מי שכן שומר.
שמירת שבת וקיום מצוות, ועוד כמה דברים, הם חלק מהמאפיינים החזקים של המדינה הזאת. אז למה לא להגשים אותם, ולא משנה אם את מאמינה בזה או לא.
אל תעשי משהו שאת לא מאמינה בו.
אבל תעשי משהו למען אלה שכן מאמינים בו.
לכבד.
מי שישמע, כאילו זה שהחנויות סגורות בשבת, וזה שלא מוכרים חמץ בפסח, זה מה שיהרוס לאנשים שלא מאמינים, את החיים.
זה לא, וכולם יתמודדו עם זה כמו גדולים. כולה פאקינג יום אחד בשבוע.
זה שהכל סגור ושקט בשבת, לא אומר שזה לא מכבד את מי שלא שומר.
אבל זה שהכל יהיה רועש ופתוח, אומר שזה לא מכבד את מי שכן שומר.
שמירת שבת וקיום מצוות, ועוד כמה דברים, הם חלק מהמאפיינים החזקים של המדינה הזאת. אז למה לא להגשים אותם, ולא משנה אם את מאמינה בזה או לא.
אל תעשי משהו שאת לא מאמינה בו.
אבל תעשי משהו למען אלה שכן מאמינים בו.
לכבד.
מי שישמע, כאילו זה שהחנויות סגורות בשבת, וזה שלא מוכרים חמץ בפסח, זה מה שיהרוס לאנשים שלא מאמינים, את החיים.
זה לא, וכולם יתמודדו עם זה כמו גדולים. כולה פאקינג יום אחד בשבוע.
חאלס נמאס כבר מכל התאיסטים שחושבים שכולם צריכים להתאים את עצמם עליהם,
יום אחד בשבוע לא תלכי לקניון מה קרה?! יום אחד תצומי מה קרה?! שבוע לא תאכלי לחם מה קרה?!
חלאס תלמדי לכבד אם יש לך כל כך בעיה עם ה"כפייה דתית הזאת" לכי תגורי בח"ול.
זאת מדינה יהודית וזה מה שעושים בה, וזה המסורת שלנו, לא טוב לך? בחול לא עושים את זה תעברי לשם
יום אחד בשבוע לא תלכי לקניון מה קרה?! יום אחד תצומי מה קרה?! שבוע לא תאכלי לחם מה קרה?!
חלאס תלמדי לכבד אם יש לך כל כך בעיה עם ה"כפייה דתית הזאת" לכי תגורי בח"ול.
זאת מדינה יהודית וזה מה שעושים בה, וזה המסורת שלנו, לא טוב לך? בחול לא עושים את זה תעברי לשם
הפרדת מדינה מדת היא משהו שחייב לקרות בקרוב. או שהרוב יעזבו כי המדינה תהפוך למדינת דת (הרוב חילוניים בארץ מה שאומר שהמון יעזבו)
אנונימי
מסכימה עם פטרישה!
אגב פטרישה תאיסטים זה מאמינים, אתאיסטים זה לא מאמינים
זה לא משנה מה שתגידו, העולם מתקדם והדתות נשארות מאחור, עוד כמה עשרות שנים אנשים יבינו שכבר לא צריך דתות ואמונה באלים.
זה לא משנה מה שתגידו, העולם מתקדם והדתות נשארות מאחור, עוד כמה עשרות שנים אנשים יבינו שכבר לא צריך דתות ואמונה באלים.
שיבטלו אבל לא בארץ ישראל ארץ ישראל זו ארץ של יהודים וכיהודים צריך לכבד!
גם מדינה דמוקרטית אבל לא שמים זיבי כשזה מגיע לדת.
אני כי אני לא מבינה למה צריך אותם
אני חלקית, נגיד חוק החזיר אני נגד, כי לא כולם שומרים כשרות. אני נגד חוק המרכולים, שצריך לסגור סופרים בשבת בגלל הדת, אבל אני חושבת שצריך לסגור סופרים בשבת כי אנשים רוצים לנוח וכי זה כאילו היום חופש של השבוע, אבל אם לרשת כמו טיב טעם אין בעיה עם לעבוד בשבת, אז אחלה, למה הדת צריכה להגביל אותה?
בעיקרון כמו שכבר אמרו, אני בעד להפריד את הדת מהמדינה.
בעיקרון כמו שכבר אמרו, אני בעד להפריד את הדת מהמדינה.
אנונימית
אני רק אציין שעוד כמה עשרות שנים כנראה ימשיכו להאמין בדתות ובאלים בכללי מכיוון שאמונה זה חלק מטבע האדם, היא מספקת לו דברים שהוא צריך. כל עוד לא יהיו לנו תשובות להכל (ורוב הסיכויים שלא יהיו אף פעם), האמונה תישאר. וההיסטוריה תחזק את דבריי.
למה הכל יהיה פתוח בשבת חוץ מהבית ספר?
ממש לא בעד.
ממש לא בעד.
באלי לבכות.
איך אתם לא מתביישים?
אתם יהודים
ואתם שונאים את האחים שלכם! על מה? בגלל דת? אתם עושים מלחמה! לא הדתיים/חרדים/ מאמינים!
להפריד את הדת מהמדינה? נשמות, המדינה הזו קמה *רק* בגלל שכתוב *בתורה* שזו הארץ של *היהודים*.
אתם כפויי טובה.
במקום לשמוח, רק מחפשיל על מה להתלונן.
איך אתם לא מתביישים?
אתם יהודים
ואתם שונאים את האחים שלכם! על מה? בגלל דת? אתם עושים מלחמה! לא הדתיים/חרדים/ מאמינים!
להפריד את הדת מהמדינה? נשמות, המדינה הזו קמה *רק* בגלל שכתוב *בתורה* שזו הארץ של *היהודים*.
אתם כפויי טובה.
במקום לשמוח, רק מחפשיל על מה להתלונן.
אולי ימשיכו להאמין באלים, אבל לדעתי טקסים ומנהגים דתיים לאט לאט יתחילו להתפוגג, ואם כבר מסתכלים על זה הם כבר התחילו.
זה יגרום לאפליה נגד דתיים, מי יעסיק בן אדם שלא מוכן לעבוד בשבת וכו.. יהפוך אותם למוגבלים
חולת מוזיקה. יהודי לא יהודי ונגיד שאת צודקת והמדינה הוקמה כאן רק בגלל התנך. יהודי לא יהודי המדינה הזאת יהודית רק מבחינת מוצא זה הכל. איך אני ודע את זה? הובטח חופש דת בהקמת המדינה. לכן מדינה יהודית או לא זאת לא סיבה לעשות את החוקים האלו
תמיד ימשיכו להאמין, זה בטוח. ובקשר לדתות/טקסים - אולי, אבל לא בזמן הקרוב.
הרוב בעולם מאמין, בכל מיני דתות עם כל מיני טקסים. מיליארדים של אנשים.
הרוב בעולם מאמין, בכל מיני דתות עם כל מיני טקסים. מיליארדים של אנשים.
אני טיפה בעד..
לדעתי צריך שעבודה ביום שבת תהיה בחירה, לא חובה. ככה אי אפשר יהיה להתלונן שמכריחים אנשים לעבוד.
ולדעתי מי שרוצה למכור חמץ שימכור, לא צריך לתת עכשיו קנס ולכפות את הדת על העסק.
ויש הרבה נהגי אוטובוסים ומוניות שישמחו לעבוד בשבת כדי להרוויח כסף - אבל שוב, שגם זה יהיה בחירה.
זה לא בדיוק להפריד דת מהמדינה, זה יותר כמו לתת את הזכות לאזרחים לבחור אם הם רוצים לשמור או לא, ובניגוד למדינות אחרות - לא יסקלו את החנויות באבנים בגלל הדת.
לדעתי צריך שעבודה ביום שבת תהיה בחירה, לא חובה. ככה אי אפשר יהיה להתלונן שמכריחים אנשים לעבוד.
ולדעתי מי שרוצה למכור חמץ שימכור, לא צריך לתת עכשיו קנס ולכפות את הדת על העסק.
ויש הרבה נהגי אוטובוסים ומוניות שישמחו לעבוד בשבת כדי להרוויח כסף - אבל שוב, שגם זה יהיה בחירה.
זה לא בדיוק להפריד דת מהמדינה, זה יותר כמו לתת את הזכות לאזרחים לבחור אם הם רוצים לשמור או לא, ובניגוד למדינות אחרות - לא יסקלו את החנויות באבנים בגלל הדת.
.happiness 90s בשנים האחרונות מספר המאמינים בעולם נהיה קטן וקטן יותר. זה לא ישאר ככה להרבה זמן שהרוב מאמין
אני אתאיסטית ואני מערבבת בשר וחלב
אבל יש לי כבוד רוב המדינה יהודים... ואני לא בעד משני סיבות
1. כי צריך לכבד את הרוב השומרים ולא יקרה לך כלום אם שבוע לא תאכלי לחם או תקני יום לפני כיפור מה שאת רוצה ביומים האלה ותראי סרט בבית
2. זה יכול לשחרר את הראש החגים האלה אני נהנת מזה... שיש יום ומשהו שאף אחד לא במכשירים זה עושה טוב לעולם מבחינתי באיזשהו מקום
וגם באמת שוב העיקרון של לכבד את רוב המדינה שהיא שומרת בפסח את תמצאי מקומות שימכרו חמץ ויקבלו קנסות ותמצאי אנשים שימכרו חמץ ובכיפור את יכולה באמת לעשות הכול יום לפני זה רק 25 שעות
ואת עוד אומרת שיפתחו הכול אבל בית ספר יסגרו רואים שאת רק רוצה להנות בזמן הזה אז הניסוח גם לא מתאים
אבל יש לי כבוד רוב המדינה יהודים... ואני לא בעד משני סיבות
1. כי צריך לכבד את הרוב השומרים ולא יקרה לך כלום אם שבוע לא תאכלי לחם או תקני יום לפני כיפור מה שאת רוצה ביומים האלה ותראי סרט בבית
2. זה יכול לשחרר את הראש החגים האלה אני נהנת מזה... שיש יום ומשהו שאף אחד לא במכשירים זה עושה טוב לעולם מבחינתי באיזשהו מקום
וגם באמת שוב העיקרון של לכבד את רוב המדינה שהיא שומרת בפסח את תמצאי מקומות שימכרו חמץ ויקבלו קנסות ותמצאי אנשים שימכרו חמץ ובכיפור את יכולה באמת לעשות הכול יום לפני זה רק 25 שעות
ואת עוד אומרת שיפתחו הכול אבל בית ספר יסגרו רואים שאת רק רוצה להנות בזמן הזה אז הניסוח גם לא מתאים
אנונימית
אוקיי, הדבר הכי מעצבן בשבת זה שלא קיימת תחבורה ציבורית. אנחנו המדינה היחידה בעולם שלא פעילה בה תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע. זה חוק טיפשי שלא אמור להיות קיים.
תחבורה ציבורית לא מפריעה לאף אחד חוץ מהאגו החרדי. אל תעזו לומר לי שהאוטובוס צריך להיות כשר כי זה נטו שטויות, גם אם אתם רוצים שאוטובוס יהיה כשר, לא קיים אוטובוס כשר אחד, ואני רואה מלא שומרי כשרות שעולים על האוטובוסים כאילו כלום.
זה חוק דפוק בתוך מערכת החוק והמשפט המקולקלת של ישראל. ברגע שתעמיקו ותבינו את מהותו בלי שום אינטרס, דברים יתחילו להתבהר לכולם פה והמדינה תשתפר בקצת. מדינה "שוויונית" כמו שכתוב במגילה, לא קיימת. אבל אפשר בכל זאת להמשיך לשאוף אליה ולהגיע קרוב.
תחבורה ציבורית לא מפריעה לאף אחד חוץ מהאגו החרדי. אל תעזו לומר לי שהאוטובוס צריך להיות כשר כי זה נטו שטויות, גם אם אתם רוצים שאוטובוס יהיה כשר, לא קיים אוטובוס כשר אחד, ואני רואה מלא שומרי כשרות שעולים על האוטובוסים כאילו כלום.
זה חוק דפוק בתוך מערכת החוק והמשפט המקולקלת של ישראל. ברגע שתעמיקו ותבינו את מהותו בלי שום אינטרס, דברים יתחילו להתבהר לכולם פה והמדינה תשתפר בקצת. מדינה "שוויונית" כמו שכתוב במגילה, לא קיימת. אבל אפשר בכל זאת להמשיך לשאוף אליה ולהגיע קרוב.
לכובע שלי 3 פינות^
בגלל שבית ספר זה חוק חינוך חובה בארץ, ככה שלא באמת שואלים אם אתה רוצה ללכת או לא. וכמו שברור, בן אדם יקרוס אם יצטרך ללכת ללמוד או לעבוד כל יום בחייו עד שיסיים.
בגלל שבית ספר זה חוק חינוך חובה בארץ, ככה שלא באמת שואלים אם אתה רוצה ללכת או לא. וכמו שברור, בן אדם יקרוס אם יצטרך ללכת ללמוד או לעבוד כל יום בחייו עד שיסיים.
אם תסתכל על היחס של מאמינים ואתאיסטים, אתה תראה שהרוב המוחלט כן מאמין ואנשים שהם *אתאיסטים* הם במיעוט רציני, גם אם המספר גדל.
האמונה תמיד תישאר, וככל הנראה מאמינים ישארו הרוב.
המספר גדל בגלל שביחס לעבר, שדת הייתה במרכז העולם קשה היה להיות אתאיסט/כופר.. היום מעודדים את הבחירה החופשית של כל אחד וכמובן המדע שמתחזק. רק שזה לא אומר שהרוב יהיו אתאיסטים, במיוחד כשלא יהיו לנו תשובות להכל אף פעם.
האמונה תמיד תישאר, וככל הנראה מאמינים ישארו הרוב.
המספר גדל בגלל שביחס לעבר, שדת הייתה במרכז העולם קשה היה להיות אתאיסט/כופר.. היום מעודדים את הבחירה החופשית של כל אחד וכמובן המדע שמתחזק. רק שזה לא אומר שהרוב יהיו אתאיסטים, במיוחד כשלא יהיו לנו תשובות להכל אף פעם.
מזה קשור אתאיסטים מאמינים? יש אמצע את יודעת
חוץ מבית ספר עאלק חחח
כפרה אם ככה את רוצה אז עד הסוף
מה שבא לטובתך את משאירה?
כפרה אם ככה את רוצה אז עד הסוף
מה שבא לטובתך את משאירה?
ילד עם פרצוף
הובטח חופש דת?
אתה יודע מה עוד הובטח?
חופש חינוך-שיתנו לדתיים ולחרדים לחנך איך ש*הם* רוצים, מקיימים את זה? לא! אין להם תקציבים וכל הזמן יוצאים נגדם! כשעושים תרגילים נגד טילים וכדו אז השכנים פתאום לא נעים להם, אה ובבתי ספר חילוניים זה לא מפריע? סליחה? הצילצול מפריע? אז תורידו אותו? מה ולבתי ספר חילוניים לא מפריע לכם?
הובטח שהנישואים והגירושים יהיו על פי היהדות- ברוך השם את זה עוד חלקית מקיימים.
הובטח כשרות- שידאגו שיהיה כשרות בסיסית ושלא יהיה מכירות חזיר וסוסים וכו (בשר) זה עוד אוכפים.
הובטח שישמרו על השבת- אה כן בטח, עכשיו כל המדינה נלחמים שיפתחו בשבת ושיהיה תחבורה ועבודה והכל, מה בחול אתם חושבים שהם עובדים? הם לא עובדים לא בשבת ולא בראשון! יומיים! איזה מסכנים אתם, כולה יום אחד תנסו להיות עם המשפחה שלכם ולנוח מהכל.
מה ביקשנו? שתכבדו אותנו?
המדינה הזו היא מדינת היהודים ויהודי אמור לשמור את המצוות של אלוקים.
הובטח חופש דת?
אתה יודע מה עוד הובטח?
חופש חינוך-שיתנו לדתיים ולחרדים לחנך איך ש*הם* רוצים, מקיימים את זה? לא! אין להם תקציבים וכל הזמן יוצאים נגדם! כשעושים תרגילים נגד טילים וכדו אז השכנים פתאום לא נעים להם, אה ובבתי ספר חילוניים זה לא מפריע? סליחה? הצילצול מפריע? אז תורידו אותו? מה ולבתי ספר חילוניים לא מפריע לכם?
הובטח שהנישואים והגירושים יהיו על פי היהדות- ברוך השם את זה עוד חלקית מקיימים.
הובטח כשרות- שידאגו שיהיה כשרות בסיסית ושלא יהיה מכירות חזיר וסוסים וכו (בשר) זה עוד אוכפים.
הובטח שישמרו על השבת- אה כן בטח, עכשיו כל המדינה נלחמים שיפתחו בשבת ושיהיה תחבורה ועבודה והכל, מה בחול אתם חושבים שהם עובדים? הם לא עובדים לא בשבת ולא בראשון! יומיים! איזה מסכנים אתם, כולה יום אחד תנסו להיות עם המשפחה שלכם ולנוח מהכל.
מה ביקשנו? שתכבדו אותנו?
המדינה הזו היא מדינת היהודים ויהודי אמור לשמור את המצוות של אלוקים.
היהודי לא אמור לשמור, אם אני יהודי זה לא אומר שאני חייב לחיות את חיי לפי ספר, יהודי זה גם לאום לא רק דת ויהודי יכול לבחור אם הוא רוצה לקחת את הדת הזאת כדרך חיים או לא לקחת אותה ואף לא להתייחס אליה.
בעד הפרדה בין דת למדינה
חולת מוזיקה^
טוב שלא הגזמת, "מה ביקשנו? תכבדו אותנו!" אפשר לחשוב מישהו פה מכפה עלייך לעבוד בשבת, כולה מבקשים שתהיה הזכות לעשות מה שרוצים, איך זה מפריע לך לחיות? מפריע לך שיש אוטובוסים ברחוב? תנעלי את עצמך בחדר מה אני אגיד לך, אבל את לא תבואי ותתלונני שמפריעים לך לחיות.
טוב שלא הגזמת, "מה ביקשנו? תכבדו אותנו!" אפשר לחשוב מישהו פה מכפה עלייך לעבוד בשבת, כולה מבקשים שתהיה הזכות לעשות מה שרוצים, איך זה מפריע לך לחיות? מפריע לך שיש אוטובוסים ברחוב? תנעלי את עצמך בחדר מה אני אגיד לך, אבל את לא תבואי ותתלונני שמפריעים לך לחיות.
^^^^^חיים שלי זאת מדינה יהודית קטנה ויחידה בעולם שבה יהודים יכולים לחיות כיהודים
אם לא טוב לך כאן את מוזמנת לעבור, זה לא כזה סיפור, לא חסר לך לאן ובכנות, אף אחד לא ירגיש בחסרונך
תודה.
אם לא טוב לך כאן את מוזמנת לעבור, זה לא כזה סיפור, לא חסר לך לאן ובכנות, אף אחד לא ירגיש בחסרונך
תודה.
בעד הפרדת דת ומדינה
הניסיון הזה להאחז בתפיסות מסורתיות כבר מזמן לא עובד. שחררו כבר. לא רוצים מדינת הלכה. רוצים מדינת דת? לכו תראו באיראן מה קורה
הניסיון הזה להאחז בתפיסות מסורתיות כבר מזמן לא עובד. שחררו כבר. לא רוצים מדינת הלכה. רוצים מדינת דת? לכו תראו באיראן מה קורה
אנונימי
"חולת מוזיקה!"^
בבקשה תבדקי את המידע שהבאת בתגובה שלך כי רובו הכמעט מוחלט שגוי בהחלט וחסר פואנטה.
אף אחד לא הבטיח לאף אחד חוקים העוסקים בכשרות, ותודה רבה שאין חוקים כאלו בינתיים. לידיעתך בארץ הקטנה שלך מוכרים דברים שאינם כשרים והרבה.
ובאף מדינה מלבד ישראל אין חוקים שאוסרים על עבודה בשבת, וגם לא בראשון. את מביאה פה עובדה שבארצות הברית לא *לומדים בבתי ספר* בשבת ובראשון, אבל ברור שהכל שם עובד.
בבקשה תבדקי את המידע שהבאת בתגובה שלך כי רובו הכמעט מוחלט שגוי בהחלט וחסר פואנטה.
אף אחד לא הבטיח לאף אחד חוקים העוסקים בכשרות, ותודה רבה שאין חוקים כאלו בינתיים. לידיעתך בארץ הקטנה שלך מוכרים דברים שאינם כשרים והרבה.
ובאף מדינה מלבד ישראל אין חוקים שאוסרים על עבודה בשבת, וגם לא בראשון. את מביאה פה עובדה שבארצות הברית לא *לומדים בבתי ספר* בשבת ובראשון, אבל ברור שהכל שם עובד.
אוקיי, אין לי מושג אם דיברת אליי אבל נניח וכן.
אתאיסטים מהווים כ2% מהאוכלוסיה, תבין לבד מה זה אומר. (בכל אופן, אחוז מאוד נמוך)
ומה זה קשור שיש אמצע? דיברנו על אתאיסטים ומאמינים, לא הבנתי מה אתה רוצה.
אתאיסטים מהווים כ2% מהאוכלוסיה, תבין לבד מה זה אומר. (בכל אופן, אחוז מאוד נמוך)
ומה זה קשור שיש אמצע? דיברנו על אתאיסטים ומאמינים, לא הבנתי מה אתה רוצה.
מתוך קהילת היהודים בישראל יש 37% אתאיסטים
חברה, אל תשכחו שישראל זו מדינה יהודית, רוצים פתוח בשבת? לכו לניו יורק, לוס אנג'לס, ועוד מלא מקומות שהם לא ישראל. ישראל היא מדינה יהודית ותישאר יהודית
אני באמת לא מבינה את כל האנשים שרוצים שישראל תהיה כמו כל שאר המדינות בעולם.
לדעתי ישראל צריכה להישאר מדינה יהודית ושומרת.
אני באמת לא מבינה את כל האנשים שרוצים שישראל תהיה כמו כל שאר המדינות בעולם.
לדעתי ישראל צריכה להישאר מדינה יהודית ושומרת.
אני למדתי היסטוריה, ההסכם הזה נעשה לפני קום המדינה כשרצו שיאשרו את מדינת ישראל מדינת היהודים.
ההסכם הזה נקרא הסכם הסטטוס קוו או משהו כזה
חפשי עליו.
עריכה: הוספתי לך קישור.
ההסכם הזה נקרא הסכם הסטטוס קוו או משהו כזה
חפשי עליו.
עריכה: הוספתי לך קישור.
קישורים מצורפים:
37%.. קישור?
ודיברתי על העולם, ככה היה כתוב כשבדקתי.
ודיברתי על העולם, ככה היה כתוב כשבדקתי.
אני כל כך בעד
מגילת העצמאות פותחת במילים *מדינה יהודית *
אנונימי
ממש לא זה לא שווה את אווירת החגים.
בגלל זה אני מת לעוף מהמדינה הזאת לארה"ב או לאיזה אי טרופי
אנונימי
יום כיפור
למשל ניקח דוגמא מישהו שהעבודה שלו זה לנהל מסעדה, אז את אומרת שהוא יעבוד באותו היום
אבל אם יש ילד בגיל של בית ספר אז לא יש חופש?
אז בעצם מה ההיגיון בסיפור?
את אומרת בזה שהדבר היחיד שטוב בחגים זה החופש?
את יודעת שבלי פסח,סוכות, ראש השנה ועוד חגים היינו עובדים רצוף כמעט כל השנה?
תדמיינו שלך יש מסעדה שאת עובדת בה כל יום אז בעצם הימים היחידים שיש לך חופש זה רק יום העצמאות (אולי יש עוד דברים פשוט לא עולה לי עכשיו בראש)
למשל ניקח דוגמא מישהו שהעבודה שלו זה לנהל מסעדה, אז את אומרת שהוא יעבוד באותו היום
אבל אם יש ילד בגיל של בית ספר אז לא יש חופש?
אז בעצם מה ההיגיון בסיפור?
את אומרת בזה שהדבר היחיד שטוב בחגים זה החופש?
את יודעת שבלי פסח,סוכות, ראש השנה ועוד חגים היינו עובדים רצוף כמעט כל השנה?
תדמיינו שלך יש מסעדה שאת עובדת בה כל יום אז בעצם הימים היחידים שיש לך חופש זה רק יום העצמאות (אולי יש עוד דברים פשוט לא עולה לי עכשיו בראש)
מסכימה חלקית.
אני מאמינה שצריך יותר חופש מדת, אבל שתהיה לאנשים אפשרות לקיים גם חופש דת.
אני מאמינה שצריך יותר חופש מדת, אבל שתהיה לאנשים אפשרות לקיים גם חופש דת.
חולת מוזיקה 1 יש המון בתיי ספר דתיים 2 כל החוקים האחרים שאמרת לא הגיוני שאמרו אותם כי זה נוגד את חופש הדת. דיי להמציא
נ. ב הרוב בארץ (76%) תומכים בנשואים חד מנים בקרוב יהיו דברים חוץ מרבנות
נ. ב הרוב בארץ (76%) תומכים בנשואים חד מנים בקרוב יהיו דברים חוץ מרבנות
אגב, מגוחך כל הטיעונים של "אתם לא יכולים לכבד אותנו ולצום יום אחד?"
סליחה? למה אנחנו צריכים לצום בשביל האמונה שלכם? אם כבר לא מכבד זה לגרום לבן אדם לפעול על פי האמונה שלכם כי ככה יותר נוח לכם.
אני מבינה מה אתם אומרים, אבל הטיעון הזה של "תכבדו אותנו" נורא מגוחך.
סליחה? למה אנחנו צריכים לצום בשביל האמונה שלכם? אם כבר לא מכבד זה לגרום לבן אדם לפעול על פי האמונה שלכם כי ככה יותר נוח לכם.
אני מבינה מה אתם אומרים, אבל הטיעון הזה של "תכבדו אותנו" נורא מגוחך.
לא אני.
יש כל כך הרבה יותר מזה חוץ ממה שאמרת.
מדינת ישראל היא מדינת היהודים, והקשר בין לאום יהודי לדת הוא מאוד מבלבל ולכן יש גם את הקשר בין הדת והמדינה.
יש הרבה מגזרים בארץ שנוטים לכאן ולכאן אמנם
יש כל כך הרבה יותר מזה חוץ ממה שאמרת.
מדינת ישראל היא מדינת היהודים, והקשר בין לאום יהודי לדת הוא מאוד מבלבל ולכן יש גם את הקשר בין הדת והמדינה.
יש הרבה מגזרים בארץ שנוטים לכאן ולכאן אמנם
אין קשר בין הדת למדינה מדינה יהודית זה רק בלאום וזהו. אם זה לא היה לא היה כתוב שצריך שיהיה חופש דת
זו כבר כפייה חילונית...
אני בעד הפרדת דת ומדינה.
ולתת לאנשים את הבחירה
אני בעד הפרדת דת ומדינה.
ולתת לאנשים את הבחירה
ילד עם פרצוף
החופש דת אומר שלא מחייבים את כולם להיות יהודים, אבל עדיין היא נוסדה כמדינת רוב של יהודים ומי אמר שזה רק בלאום, אתה?
החופש דת אומר שלא מחייבים את כולם להיות יהודים, אבל עדיין היא נוסדה כמדינת רוב של יהודים ומי אמר שזה רק בלאום, אתה?
זה רק בלאום. ברור שכן. אם זאת הייתה מדינה יהודית של דת לא היה חופש דת
פשוט לא. הנחת היסוד שלך לא נכונה
ברור שכן. אם זאת הייתה מדינה יהודית דתית היית חייב להיות יהודי בשביל להיות במדינה כי זאת מדינה של רק יהודים
אני לא מאמינה שכל כך אנשים נגד הדת... מזעזע! כל כך הרבה שנים נלחמנו שתהיה לנו מדינה *יהודית* ועכשיו אתם רוצים לבטל את הערכים היהודים?! אם כל כך רע פה אז תעברו למקום אחר כי מדינה יהודית יש אחת
אנונימית
לא, היה צריך להיות רוב של יהודים במדינה ולכן יש גם חוקי הגירה מיוחדים כמו חוק השבות
לא. אם זאת הייתה מדינה יהודית דתית שחייבים להיות יהודים בשביל להיות במדינה *לא* היה חופש דת
הנחת היסוד שלך לא נכונה. מוזמן לקרוא באינטרט קצת את מגילת העצמאות ועל סטטוס קוו
איך הנחת היסוד שלי לא נכונה? במקום סתתם להגיד תסביר
מדינת ישראל נוסדה כמדינת היהודים, זאת אומרת שיהודים יבואו אלייה מכל העולם ויהיה רוב של יהודים במדינה. כמדינה שנוסדה כמדינת היהודים יהיה מוסדות וחוקים שקשורים לדתה. כמו הרבנות הראשית לישראל
לרוב המוחלט מאוד יש התאמה בין הלאום היהודי לדת היהודית
לרוב המוחלט מאוד יש התאמה בין הלאום היהודי לדת היהודית
יהודים מבחינת *לאום* אני יכול להיות ערבי אבל להאמין בדת היהודית. זה יהודי מבחינת *לאום*
הייתי אומר שאני בעד אם לא היה לזה השלכות מהפכניות
אם זה יקרה אני צופה מלחמת אחים בארץ. והמון שנאה ברחובות
אם זה יקרה אני צופה מלחמת אחים בארץ. והמון שנאה ברחובות
ממש לא! ישראל זו מדינה יהודית! שיפסיקו כבר לנסות למחוק את היהדות. מה נהיה עם זה. בודה שמתביישים בזה בכלל
אני רק הייתי רוצה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת (רכבות ו..)
מי שאין לו רכב ועובד במשך השבוע לא יכול לנסוע לבקר משהו/משפחה/חבר/ה שגר/ה רחוק כי אין תחבורה!
לי יש משפחה שגרה שעתיים נסיעה ממני ומזל שיש לנו רכב (ולהורים יש רישיון)
מי שאין לו רכב ועובד במשך השבוע לא יכול לנסוע לבקר משהו/משפחה/חבר/ה שגר/ה רחוק כי אין תחבורה!
לי יש משפחה שגרה שעתיים נסיעה ממני ומזל שיש לנו רכב (ולהורים יש רישיון)
התכוונתי אתאיסטים**
אני. חוץ מהקטע של החמץ, כדי שהיו חלק מהחנויות ללא חמץ וחלק עם. (שלום מינוסים, זאת דעתי)
אז אתם אומרים שכן צריך חופש.
אז כמו דאנחנו צריכים חופש מהלימודים ככה אנשים אחרים מהעבודה ושבת זה אחלה יום בשביל לנוח, יש חנויות שפתוחות בשבת כך שאם באמת יש חנות שרוצה לעבוד ביום מנוחה, סבבה אפחד לא אמר כלום.
אנחנו הקמנו מדינה בזכות ובגלל היותנו יהודים. אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו של מדינה יהודית בישראל. אפחד לא שאל אותנו אבל נולדנו יהודים, דבר שלא ישתנה אפעם לכן אנחנו צריכים לחיות עם היותנו יהודים ולא לנסות לדמות מדינות אחרות. כי אין לנו מה לנסות להיות כמו כולם, אנחנו לא כמו כולם, וכולם לא חושבים שאנחנו כמו כולם, אז בואו נהיה אנחנו, עם יהודי במדינת ישראל
אז כמו דאנחנו צריכים חופש מהלימודים ככה אנשים אחרים מהעבודה ושבת זה אחלה יום בשביל לנוח, יש חנויות שפתוחות בשבת כך שאם באמת יש חנות שרוצה לעבוד ביום מנוחה, סבבה אפחד לא אמר כלום.
אנחנו הקמנו מדינה בזכות ובגלל היותנו יהודים. אנחנו צריכים להמשיך בדרך שלנו של מדינה יהודית בישראל. אפחד לא שאל אותנו אבל נולדנו יהודים, דבר שלא ישתנה אפעם לכן אנחנו צריכים לחיות עם היותנו יהודים ולא לנסות לדמות מדינות אחרות. כי אין לנו מה לנסות להיות כמו כולם, אנחנו לא כמו כולם, וכולם לא חושבים שאנחנו כמו כולם, אז בואו נהיה אנחנו, עם יהודי במדינת ישראל
אני בעד שמדינת ישראל לא תכפה את הדת על כולם
מי שרוצה לצום שיצום ומי שלא שלא
אבל שלא יסגרו חנויות או משהו בגלל זה..
אני מאוד בעד שימכרו חמץ בפסח ומי ששומר פשוט שלא יאכל
ושיהיו אוטובוסים בשבת
זה כפייה לכל דבר
וזה מטומטם
מי שרוצה לצום שיצום ומי שלא שלא
אבל שלא יסגרו חנויות או משהו בגלל זה..
אני מאוד בעד שימכרו חמץ בפסח ומי ששומר פשוט שלא יאכל
ושיהיו אוטובוסים בשבת
זה כפייה לכל דבר
וזה מטומטם
אני מניח שהתכוונת לחוסר הדתה או כל דבר דומה.
אני בעד.
כאילו, באמת, אם אתם רוצים לשמור, למה אני גם צריך לשמור?
אז, אני מניח שאני בעד. אם לא מגזימים עם זה יותר מדי.
אני לא מהאלה שאומרים שצריך ךהוציא את הדת מהחוק והכל, אבל יהיה נחמד שיפסיקו להפיל עלינו חוקים. כמו חוק המרכולים שבסוף לא עבר. האמת, בכל עיר חייבים לפתוח בית מרקחת *אחד* בשבת. שזה כבר אבסודרד, בעוד שלרוב בכמעט כל רחוב יש בית מרקחת.
אני בעד.
כאילו, באמת, אם אתם רוצים לשמור, למה אני גם צריך לשמור?
אז, אני מניח שאני בעד. אם לא מגזימים עם זה יותר מדי.
אני לא מהאלה שאומרים שצריך ךהוציא את הדת מהחוק והכל, אבל יהיה נחמד שיפסיקו להפיל עלינו חוקים. כמו חוק המרכולים שבסוף לא עבר. האמת, בכל עיר חייבים לפתוח בית מרקחת *אחד* בשבת. שזה כבר אבסודרד, בעוד שלרוב בכמעט כל רחוב יש בית מרקחת.
יש פה יותר מדיי גויים
בואו תעשו אותנו גויים וזהו
די כבר זאת המדינה שלנו מדינה יהודית אנחנו ננהג לפי המנהגים היהודים זאת לא כפייה דתית
לא טוב לכם תעברו לגור במדינה אחרת
אתם רוצים לגור פה ולחגוג חגים של מדינות אחרות זה לא עובד ככה
אתם יהודים תתנהגו כמו יהודים אל תתנהגו כמו גויים
די כבר זאת המדינה שלנו מדינה יהודית אנחנו ננהג לפי המנהגים היהודים זאת לא כפייה דתית
לא טוב לכם תעברו לגור במדינה אחרת
אתם רוצים לגור פה ולחגוג חגים של מדינות אחרות זה לא עובד ככה
אתם יהודים תתנהגו כמו יהודים אל תתנהגו כמו גויים
בדיוק
אני. הדת לא צריכה להיות חלק מהמדינה. המדינה צריכה להיות חופשית וליברלית שכל אחד חייב על פי איך שהוא רוצה. מי שרוצה לקיים מצוות שיקיים מי שלא רוצה שלא יקיים, למה צריך חוקים שקשורים לדת?
לא מסכים כי צריך חוקים שיזכירו לנו בגלל מה ולמה אנחנו פה. זה חלק מהמסורת של רוב האנשים כאן. אנחנו יהודים.
אתאיסט גאה- בתור אתה אתאיסט אתה בעד חוקים שקשורים לדת שנוגדים את האורח חיים שלך?
לא אני, לגבי פסח יש חנויות שמוכרות חמץ.. אבל רובם לא, כי זה מדינת ישראל
על מה בדיוק המינוסים? על עובדה שאמרתי? זה באמת ככה.. אם אני מאמינה או אם אני לא מאמינה..
על מה בדיוק המינוסים? על עובדה שאמרתי? זה באמת ככה.. אם אני מאמינה או אם אני לא מאמינה..
הוקוס פוקוס. מדיהה יהודית מבחינת לאום בלבד לא דת מה לא מובן. חופש הדת!
ככה אבל זה החוק במדינה כי הרוב מאמינים..
חוץ מזה אם יש כאלה ששומרים וכל זה גם כפייה חילונית למכור ב*הכל* חמץ בפסח זה גם לא נשמע הגיוני חוק כזה
אני אומרת את זה לא בתור דתיה אבל תחשבו גם מבחינה הגיונית איזה צד נפגע
חוץ מזה אם יש כאלה ששומרים וכל זה גם כפייה חילונית למכור ב*הכל* חמץ בפסח זה גם לא נשמע הגיוני חוק כזה
אני אומרת את זה לא בתור דתיה אבל תחשבו גם מבחינה הגיונית איזה צד נפגע
בואו פשוט נעבור לחול וזהו
אחשלי אם אתה יהודי תשמור על המצוות שלך
אם לא טוב לך תהיה אתאיסט במדינה אחרת
אם לא טוב לך תהיה אתאיסט במדינה אחרת
כן יכולים להיות יותר מקומות שפתוחים בשבת מוכרים חמץ והכל
אבל צריך לכבד אחרים שמאמינים לא לדחוף את האף שלנו לאמונות שלהם
בא להם לעשות את זה? שייהנו
סבבה אני אסאיסטית אבל בסופו של יום כולנו יהודים וזה החגם שלנו
אז לא... כמו שלנו לא נעים שהם נדחפים או שופטים
לא נרד לתת רמה
אבל צריך לכבד אחרים שמאמינים לא לדחוף את האף שלנו לאמונות שלהם
בא להם לעשות את זה? שייהנו
סבבה אני אסאיסטית אבל בסופו של יום כולנו יהודים וזה החגם שלנו
אז לא... כמו שלנו לא נעים שהם נדחפים או שופטים
לא נרד לתת רמה
אני בעד לבטל את הדתיים!
אני חושב שהרבה מהם צריך
את הופכת את הדת שתיהיה לך נוחה
זה צביעות...
זה צביעות...
כיפור יהיה בעייתי ממש לביטול כי המון במדינה בין אם הם אתאיסטים או לא דווקא שומרים ( ממה שאני נתקלתי ) לפחות לא בגלל הדת אלא כי זו מסורת בעיקר.
אז כאילו אין טעם לא להשבית את המדינה בכיפור כי במילא לא יהיה אף אחד שיגיע לביה"ס\עבודה.
את השבת אין לי בעיה אבל במקומות שהם חילוניים ושבשכונות דתיות שפשוט לא תהיה אפשרות להיכנס עם רכב וכד'. מי שרוצה לעבוד בשבת, ויש המון שדווקא רוצים, שיעבוד. מי שלא שתינתן לא האופציה למנוחה אבסולוטית בשבת. זהו.
חוץ מזה שאתם ממש התבלבלתם. המדינה אינה מדינת דת אלא מדינת לאום.
סתם שתדעו. תפרידו בין לאום ודת.
אם היינו מדינת דת לא הייתי כאלה מתקדמים והכל היה הלכתי וסביר להניח ממש ממש פרמיטיבי. ויש דתיים ליברלים ומתקדמים ומשכילים שגם חושבים את זה. לפחות אני מכירה.
אין כאן שום כפייה חילונית.
למה שאני אגור במדינה אחרת? זו המולדת שלי ואני קשורה אליה בקשר דם. אני נולדתי פה וגדלתי כאן. כאן המוצא האתני שלי ושל אבותיי ולכאן אני שייכת. וזו מדינת לאום לא דת. דתי יכול לקיים את המנהגים שלו בחופשי, אבל אני מוגבלת באורח חיי בגלל המנהגים הדתיים... זה לא הוגן. תפסיקו להיות אגואיסטים ולהסתכל על עצמכם רק. לא כולם חושבים שלהיות יהודי זה להתפלל לאלוהים ולשמור כשרות או שבת. אני מזדהה עם הזהות הלאומית והתרבותית שלי ואני לא פחות יהודיה ממכם.
המדינה חרטה במגילתה - תקיים חופש דת וחופש מדת. רק חבל שאני לא חופשיה מדת כמו המון פה. ממש צבוע בשביל המדינה להגיד ולא לקיים.
אסביר לכם את זה ככה- אתם הדתיים יכולים לקיים מנהגים דתיים כי אתם מאמינים בכך לכם החוקים שנוגעים לדת לא משנים לכם. אני לא מסוגלת לקיים מנהגים דתיים כי אני לא מאמינה בהם וזה אילוץ וכפייה. זה לא הוגן. אם לא יהיה חוק שכופה עלי את הדת. אני אוכל להיות חופשיה ואתם תוכלו להמשיך לקיים את הדת שלכם בסבבה. אף אחד לא אמר שנוחקק חוק של "אסור לשמור פסח". נגיד באיזורים דתיים אין לי בעיה שהכ יהיה סגור, שלא ימכר חמץ וכ'ו. אבל תל אביב למשל שהיא רובה חילונית, למה הם צריכים לסבול?
אני למשל חיה בסביבה מסורתית, כי גדלתי פה, אז מובן שהמקום יהיה דתי במובן מסוים אז כשאעזוב את הבית נגיד אבחר מקום שיותר מתאים לי מבחינה דתית ולא אגיד "וואי כפייה דתית" כי זה מובן שבמקום מסורתי הדת תשלוט. אז שמבקום חילוני שהחילוניות תשלוט. בהנחה ויש את החוק של חופש מדת לכולם. אבל המצב הקיים היא שהדת שולטת גם במקומות חילונים לגמרי וזה אכזרי ומגעיל ממש.
וזה גם נשמע לכם נורמלי שהמון יהודים לא מתקבלים במדינה בגלל שהם מהזרמים האחרים ביהדות? זה עצוב מאוד עד כמה הפרמיטיבים האורתודוקסים מהרבנות שולטים בחיינו. סתם שתדעו, רוב היהודים בחול הם בכלל לא אורתודוקסים אפילו.
אז כאילו אין טעם לא להשבית את המדינה בכיפור כי במילא לא יהיה אף אחד שיגיע לביה"ס\עבודה.
את השבת אין לי בעיה אבל במקומות שהם חילוניים ושבשכונות דתיות שפשוט לא תהיה אפשרות להיכנס עם רכב וכד'. מי שרוצה לעבוד בשבת, ויש המון שדווקא רוצים, שיעבוד. מי שלא שתינתן לא האופציה למנוחה אבסולוטית בשבת. זהו.
חוץ מזה שאתם ממש התבלבלתם. המדינה אינה מדינת דת אלא מדינת לאום.
סתם שתדעו. תפרידו בין לאום ודת.
אם היינו מדינת דת לא הייתי כאלה מתקדמים והכל היה הלכתי וסביר להניח ממש ממש פרמיטיבי. ויש דתיים ליברלים ומתקדמים ומשכילים שגם חושבים את זה. לפחות אני מכירה.
אין כאן שום כפייה חילונית.
למה שאני אגור במדינה אחרת? זו המולדת שלי ואני קשורה אליה בקשר דם. אני נולדתי פה וגדלתי כאן. כאן המוצא האתני שלי ושל אבותיי ולכאן אני שייכת. וזו מדינת לאום לא דת. דתי יכול לקיים את המנהגים שלו בחופשי, אבל אני מוגבלת באורח חיי בגלל המנהגים הדתיים... זה לא הוגן. תפסיקו להיות אגואיסטים ולהסתכל על עצמכם רק. לא כולם חושבים שלהיות יהודי זה להתפלל לאלוהים ולשמור כשרות או שבת. אני מזדהה עם הזהות הלאומית והתרבותית שלי ואני לא פחות יהודיה ממכם.
המדינה חרטה במגילתה - תקיים חופש דת וחופש מדת. רק חבל שאני לא חופשיה מדת כמו המון פה. ממש צבוע בשביל המדינה להגיד ולא לקיים.
אסביר לכם את זה ככה- אתם הדתיים יכולים לקיים מנהגים דתיים כי אתם מאמינים בכך לכם החוקים שנוגעים לדת לא משנים לכם. אני לא מסוגלת לקיים מנהגים דתיים כי אני לא מאמינה בהם וזה אילוץ וכפייה. זה לא הוגן. אם לא יהיה חוק שכופה עלי את הדת. אני אוכל להיות חופשיה ואתם תוכלו להמשיך לקיים את הדת שלכם בסבבה. אף אחד לא אמר שנוחקק חוק של "אסור לשמור פסח". נגיד באיזורים דתיים אין לי בעיה שהכ יהיה סגור, שלא ימכר חמץ וכ'ו. אבל תל אביב למשל שהיא רובה חילונית, למה הם צריכים לסבול?
אני למשל חיה בסביבה מסורתית, כי גדלתי פה, אז מובן שהמקום יהיה דתי במובן מסוים אז כשאעזוב את הבית נגיד אבחר מקום שיותר מתאים לי מבחינה דתית ולא אגיד "וואי כפייה דתית" כי זה מובן שבמקום מסורתי הדת תשלוט. אז שמבקום חילוני שהחילוניות תשלוט. בהנחה ויש את החוק של חופש מדת לכולם. אבל המצב הקיים היא שהדת שולטת גם במקומות חילונים לגמרי וזה אכזרי ומגעיל ממש.
וזה גם נשמע לכם נורמלי שהמון יהודים לא מתקבלים במדינה בגלל שהם מהזרמים האחרים ביהדות? זה עצוב מאוד עד כמה הפרמיטיבים האורתודוקסים מהרבנות שולטים בחיינו. סתם שתדעו, רוב היהודים בחול הם בכלל לא אורתודוקסים אפילו.
^מישהו אמר לי כאן שיש כפייה חילונית בכך שיש פוסטרים של נשים על ביניינים ולראות אישה זה לא צנוע.
באמת לא ידעתי שהרמה השכלית כזאת נמוכה.
רציתי ברצינות לבכות.
באמת לא ידעתי שהרמה השכלית כזאת נמוכה.
רציתי ברצינות לבכות.
כמה שטויות אנשים רושמים,
נגיד ויחליטו שמפרידים את הדת מהמדינה,
ויותר לא המדינה הזאת לא מכירה ביהדות כתור הדת הרישמית של המדינה.
מדינה חופשית כמו ארה"ב.
כבר בעצרת הבאה של האום כשישאלוצאותנו מה האחיזה שלכם בארץ?
נגיד להם רשום בתנך.
יגידו לנו אבל אתם לא מכירים בתנך?
מה נראה לכם נענה להם באותו רגע?
זאת תיהיה בושה עצומה!
המדינה הזאת מדינה יהודית והיא תישאר ככה כי אחרת נאבד אותה.
ויהודי זה לא לאום זה קודם כל דת!
על אמריקאי אפשר להגיד לאום
על ערבי אפשר להגיד לאום
אמריקאי יהודי? יש
אמריקאי נוצרי? יש
אמריקאי מוסלמי, הינדי, צועני? גם יש
ערבי מוסלמי? יש
ערבי יהודי? יש
ערבי נוצרי? יש
יהודי נוצרי? אין
יהודי מוסלמי? אין
יהודי יהודי? יש!
אין פה אמצע יש או יהודי או לא יהודי.
ולכל מי שאומר שיהדות היא דת פרמיטיבית?
אם הייתם לומדים קצת ספרות יהודית,
ולא לומדים רק מהדתיים,
הייתם מגלים שהיהדות מעודדת אותנו לחקור תמיד, מלמדת אותנו להתקדם, ללמוד מכל מקום,
וגם בגמרא (לא זוכר איפה אבל לא בעיה לבדוק ולמצוא את זה) יש איזה ויכוח בין חכמי ישראל לחכמי האומות לגביי השקיעה של החמה,
לבסוף הוכרע כמו חכמי אומות העולם,
חכמי ישראל הודו "ונראת דעתם מדעתנו"
ולפי זה קובעים היום את הזמן של כניסת השבת.
באיזו עוד דת יש כזה דבר?
בהצצה קטנה בספריי הרמבם, האדמור הזקן (בעל התניא), רבי נחמן מברסלב, עוד רואים זאת פילוספיה!
שאלות מעמיקות על החיים,
שאלות לגביי העולם אפשרות לחקור בעצמך!
שאלות שבדת אחרת היו סוקלים את מי שהיה מעז לחשוב על אותן שאלות!
(כמובן שיש כאלו שלא עונים תשובות גם אצלנו ויתחמקו אבל זה רק בגלל שהם לא יודעים,
ומפחדים לחקור שלא תתנפץ להם בועה כי אין להם את הכלים גם לחקור אז הם מעדיפים להישאר ככה,
אבל זאת לא הדרך שלנו)
נגיד ויחליטו שמפרידים את הדת מהמדינה,
ויותר לא המדינה הזאת לא מכירה ביהדות כתור הדת הרישמית של המדינה.
מדינה חופשית כמו ארה"ב.
כבר בעצרת הבאה של האום כשישאלוצאותנו מה האחיזה שלכם בארץ?
נגיד להם רשום בתנך.
יגידו לנו אבל אתם לא מכירים בתנך?
מה נראה לכם נענה להם באותו רגע?
זאת תיהיה בושה עצומה!
המדינה הזאת מדינה יהודית והיא תישאר ככה כי אחרת נאבד אותה.
ויהודי זה לא לאום זה קודם כל דת!
על אמריקאי אפשר להגיד לאום
על ערבי אפשר להגיד לאום
אמריקאי יהודי? יש
אמריקאי נוצרי? יש
אמריקאי מוסלמי, הינדי, צועני? גם יש
ערבי מוסלמי? יש
ערבי יהודי? יש
ערבי נוצרי? יש
יהודי נוצרי? אין
יהודי מוסלמי? אין
יהודי יהודי? יש!
אין פה אמצע יש או יהודי או לא יהודי.
ולכל מי שאומר שיהדות היא דת פרמיטיבית?
אם הייתם לומדים קצת ספרות יהודית,
ולא לומדים רק מהדתיים,
הייתם מגלים שהיהדות מעודדת אותנו לחקור תמיד, מלמדת אותנו להתקדם, ללמוד מכל מקום,
וגם בגמרא (לא זוכר איפה אבל לא בעיה לבדוק ולמצוא את זה) יש איזה ויכוח בין חכמי ישראל לחכמי האומות לגביי השקיעה של החמה,
לבסוף הוכרע כמו חכמי אומות העולם,
חכמי ישראל הודו "ונראת דעתם מדעתנו"
ולפי זה קובעים היום את הזמן של כניסת השבת.
באיזו עוד דת יש כזה דבר?
בהצצה קטנה בספריי הרמבם, האדמור הזקן (בעל התניא), רבי נחמן מברסלב, עוד רואים זאת פילוספיה!
שאלות מעמיקות על החיים,
שאלות לגביי העולם אפשרות לחקור בעצמך!
שאלות שבדת אחרת היו סוקלים את מי שהיה מעז לחשוב על אותן שאלות!
(כמובן שיש כאלו שלא עונים תשובות גם אצלנו ויתחמקו אבל זה רק בגלל שהם לא יודעים,
ומפחדים לחקור שלא תתנפץ להם בועה כי אין להם את הכלים גם לחקור אז הם מעדיפים להישאר ככה,
אבל זאת לא הדרך שלנו)
^ אחי את בכלל בכלל בכלל בכלל בכלל לא קראת מה כתבתי!
ואתה ממש בור במושגים. היהדות אינה רק דת. היא לאום ותרבות.
והמדינה היא מדינת הלאום היהודי בהגדרתה ולא הדת היהודית. שתדעי זאת באופן כללי.
זה שמפרידים דת מהמדינה זה לא אומר שהמדינה לא תהיה יהודית. כי כמו שאמרתי, היהדות אינה רק דת.
זה לא "קודם כל דת". וזה כן לאום אז דיי לצאת בור בכוח. היהדות היא קבוצה אתנית קודם ואז דתית.
התנועה הציונית היא תנועה לאומנית של הלאום היהודי.
ובחול המושג הוא לאומנות יהודית.
למה אומרים העם היהודי למשל ולא העם הנוצרי או המוסלמי? לחשוב טיפה אחי. לא קשה בכלל. עם ולאום אלו מושגים שבאים ביחד.
אגב בתור יוצאת בשאלה, שלמדה המון על הדת, וחיה במגזר, כן היהדות פרמטיבית כמו כל דת אברהמית אחרת.
( אגב יש יהודים נוצרים סתם שתדע. למשל הארי סטיילס הוא יהודי מצד אביו. היהדות היא מוצא אתני ולאום אז הוא חצי בדם שלו יהודי אבל דתית הוא אינו מספיק בשביל להיקרא יהודי. )
ואתה ממש בור במושגים. היהדות אינה רק דת. היא לאום ותרבות.
והמדינה היא מדינת הלאום היהודי בהגדרתה ולא הדת היהודית. שתדעי זאת באופן כללי.
זה שמפרידים דת מהמדינה זה לא אומר שהמדינה לא תהיה יהודית. כי כמו שאמרתי, היהדות אינה רק דת.
זה לא "קודם כל דת". וזה כן לאום אז דיי לצאת בור בכוח. היהדות היא קבוצה אתנית קודם ואז דתית.
התנועה הציונית היא תנועה לאומנית של הלאום היהודי.
ובחול המושג הוא לאומנות יהודית.
למה אומרים העם היהודי למשל ולא העם הנוצרי או המוסלמי? לחשוב טיפה אחי. לא קשה בכלל. עם ולאום אלו מושגים שבאים ביחד.
אגב בתור יוצאת בשאלה, שלמדה המון על הדת, וחיה במגזר, כן היהדות פרמטיבית כמו כל דת אברהמית אחרת.
( אגב יש יהודים נוצרים סתם שתדע. למשל הארי סטיילס הוא יהודי מצד אביו. היהדות היא מוצא אתני ולאום אז הוא חצי בדם שלו יהודי אבל דתית הוא אינו מספיק בשביל להיקרא יהודי. )
.אני בעד שפסח ימכרו חמץ כי עם לא זו כפייה דתית
טוב שנזכרת כפרה
וחס וחלילה שבחיים לא ימכרו בפסח חמץ
וחס וחלילה שבחיים לא ימכרו בפסח חמץ
באותו הנושא: