11 תשובות
כן רק שאנחנו לא רוצחים כל מי שלא מהעם הנבחר
כי כולם נרקיסיסטים שרוצים להאמין שהדת שלהם היא היחידה שנכונה
כי לפי היהדות אלוהים בחר ביהודים מכל העמים, הוא שאל כל עם אם הוא רוצה את התורה והם התחילו להגיד עליה דברים ורק היהודים לא וקיבלו אותה כמו שהיא.
(משהו בסגנון הזה)
(משהו בסגנון הזה)
כי אנשים רוצים לחשוב שהם הכי טובים
היהדות היא גזעית ואינה גזענית.
דהיינו, היא אכן מבדילה בין הגזעים, אך לא במובן שלילי אלא במובן עינייני.
העולם הוא גוף גדול, ולכל אומה יש אופי אחר, כמו לאברים השונים בגוף.
עם ישראל הוא הלב (כוזרי),המח (זהר) או הנשמה (אורות ישראל), אך מה שווה מח ללא ידיים שיממשו את מחשבותיו?
מה שווה לב ללא פה שיוכל לבטא את אהבותיו?
מה שווה נשמה ללא גוף?
ישראל אינם מספיקים לבדם, אחרת כך היה נברא העולם.
כמו שמגוחך יהיה אם היד תרצה להיות לב והמעיים ירצו להיות רגליים, כך מגוחך לחשוב שהעמים יכולים לטשטש ביניהם את ההבדלים הטובים והבריאים.
הנטיה הגרמנית לטכניות, הנטיה הצרפתית לאמנות, הנטיה האנגלית לקורקטיות, הנטיה הערבית לזרימת החיים, כל אלה אינם מיוחדים בישראל אלא בעמים הללו בדוקא.
דהיינו, היא אכן מבדילה בין הגזעים, אך לא במובן שלילי אלא במובן עינייני.
העולם הוא גוף גדול, ולכל אומה יש אופי אחר, כמו לאברים השונים בגוף.
עם ישראל הוא הלב (כוזרי),המח (זהר) או הנשמה (אורות ישראל), אך מה שווה מח ללא ידיים שיממשו את מחשבותיו?
מה שווה לב ללא פה שיוכל לבטא את אהבותיו?
מה שווה נשמה ללא גוף?
ישראל אינם מספיקים לבדם, אחרת כך היה נברא העולם.
כמו שמגוחך יהיה אם היד תרצה להיות לב והמעיים ירצו להיות רגליים, כך מגוחך לחשוב שהעמים יכולים לטשטש ביניהם את ההבדלים הטובים והבריאים.
הנטיה הגרמנית לטכניות, הנטיה הצרפתית לאמנות, הנטיה האנגלית לקורקטיות, הנטיה הערבית לזרימת החיים, כל אלה אינם מיוחדים בישראל אלא בעמים הללו בדוקא.
אנונימי
נבחר להיות גוי קדוש.. זה נבחר לתפקיד.
שונה מלחשוב על עליונות של גזע או צורך להרוג כל מי שלא שייך.
שונה מלחשוב על עליונות של גזע או צורך להרוג כל מי שלא שייך.
כל דת רואה את עצמה במובן שהם הכי נחשבים מבין הדתות לא?
לא. כי היהדות אומרת שהיא הכי נחשבת לתפקיד מסוים מאוד עם מוסר שספציפי מתאים לה. זה שונה מלחשוב שמישהו הוא הכי טוב מכולם בהכל.
זה לא בקטע הזה. אלוקים שאל את כל העמים אם הם רוצים לקבל את התורה ולכולם היו תלונות ולא רצו, בא ליהודים ואמרו נעשה ונשמע! אפילו לפני שהם שמעו מה מסופר שם בעוד שהאחרים שאלו קודם מה כתוב בה וכדומה... אז ה' בחר בנו לקבל את התורה, העמים האחרים לא היו מוכנים לכך ולכן הם גם לא היו מתאימים לכך. זה לא אומר שעכשיו כולם נחותים או משהו כזה אבל ה' בחר בנו לקבל את התורה בסופו של דבר ולכן אנחנו העם הנבחר וגם המוסלמים וגם הנוצרים מכירים בזה. בנוסף, לנו יש את היכולת היחידה לדבר עם ה' ישירות ולא דרך שליחים או כדומה..
אנונימית
כל דת חושבת שהיא הדת הכי טובה והשאר הם "גויים"
כי היהודים הם הדת הנבחר חד משמעית!ה בחר בנו מכל העמים! ובקשר לאידיאולוגיה הגזענית. חח מצחיק. תפתחי ספרי היסטוריה. שואה. גירושים. אינקוויזיציות. עלילות דם ועוד. ולמה? כי אנחנו יהודים. ואז עוד אומרים לנו שאנחנו אתאיסטים. לצחוק או לבכות?
באותו הנושא: