75 תשובות
טוב אז אתה רוצה שכל החילונים יעזבו וישארו רק החרדים שחצי מהם או יותר לא עובדים ולא משרתים.. בהצלחה למדינה הזו.
אני כן.
אני חס וחלילה לא מזלזל בך או בחזון איש, אבל צריך לדעת לקבל את כולם כי הם גם ישראלים, לא שונים מאיתנו והחברה הישראלית כוללת את כל הישראלים, לא משנה מה
אני חס וחלילה לא מזלזל בך או בחזון איש, אבל צריך לדעת לקבל את כולם כי הם גם ישראלים, לא שונים מאיתנו והחברה הישראלית כוללת את כל הישראלים, לא משנה מה
יהיה קשה, תמיד תהיה הפרדה מסוימת.. מה לעשות
שואל השאלה:
קופאי, אבל אתה מבין שזה לא ימשך ככה לנצח, נכון? משיח צריך לבוא בכל רגע.
למה אתה אורמ שהם לא שונים מאינתו? לא ברור לך שיש הבדל שין עובד אלוקים לאשר לא עבדו? וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע, בֵּין עֹבֵד אֱלֹהִים - לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ" (מלאכי ג, יח).
בכל אופן, בעיקרון אתה ידוע שצריך להוקיע את עבירה ואל לקבל אותפ כפי שהם מבלי להחזיר אותם בתשובה, נכון?
קופאי, אבל אתה מבין שזה לא ימשך ככה לנצח, נכון? משיח צריך לבוא בכל רגע.
למה אתה אורמ שהם לא שונים מאינתו? לא ברור לך שיש הבדל שין עובד אלוקים לאשר לא עבדו? וְשַׁבְתֶּם וּרְאִיתֶם בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע, בֵּין עֹבֵד אֱלֹהִים - לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ" (מלאכי ג, יח).
בכל אופן, בעיקרון אתה ידוע שצריך להוקיע את עבירה ואל לקבל אותפ כפי שהם מבלי להחזיר אותם בתשובה, נכון?
אני מאמין באהבת ישראל ובקירוב ולא ההפך כל יהודי הוא נשמה לא משנה מה הוא מקיים ומה לא (:
הרב ניסים יגן היה אומר "מצווה לקרב! אבל לא להתקרב!!!...."
אנונימי
לא מאמין בדו-קיום, חילוניים הם אנשים שלא יודעים לקבל דעות הנוגדות את האינטרסים של הפרט, לא יעבור הרבה זמן עד שהם יכנו את הדתיים 'אקסטרמיסטים' ויתחילו לסלק את הדתיים 'הלא רצויים' מ'החברה המתקדמת'.
ככה עובד "הפלורליזם" שלהם, בו הם רוצים לראות רק ליברלים ימנים, ליברלים שמאלים ואולי לפעמים ליברלים קיצוניים. כל השאר - למזבלה של היסטוריה.
ככה עובד "הפלורליזם" שלהם, בו הם רוצים לראות רק ליברלים ימנים, ליברלים שמאלים ואולי לפעמים ליברלים קיצוניים. כל השאר - למזבלה של היסטוריה.
אנונימי
כן כל עוד כולם תורמים את חלקם
כן
בידיוק ^
כל עוד הם יעשו מה שאנחנו עושים,לא כולם,הקבוצה הזאתי של החרדים הקיצוניים ברמות.
אני יחיה איתם בשלום כל עוד לא יעירו לי על אחך שנשים צריכות להתלבש,שיעשו צבא,שילכו לעבוד ושישלמו מיסים.שוב חוזרת
לא מכלילה,אלא רק הקבוצה של החרדים קיצוניים.
בידיוק ^
כל עוד הם יעשו מה שאנחנו עושים,לא כולם,הקבוצה הזאתי של החרדים הקיצוניים ברמות.
אני יחיה איתם בשלום כל עוד לא יעירו לי על אחך שנשים צריכות להתלבש,שיעשו צבא,שילכו לעבוד ושישלמו מיסים.שוב חוזרת
לא מכלילה,אלא רק הקבוצה של החרדים קיצוניים.
אנונימית
איך הקטע של מתחבר עם העקרונות של הרב קוק? הרב קוק קיבל את החלוצים החילוניים כאילו הם מינימום הבנים שלו, למרות שהרבה אנשים, כולל החזון איש שלך, התעצבנו בגלל זה.
אני מאמין בדו קיום של דתיים וחילוניים. אני דתי עם חברים חילוניים, ולמרות שאני חבר שלהם כבר מעל שמונה שנים, כל העניין של דת ואמונה לא עלה אפילו פעם אחת. כשאני נמצא אצלם בבית הם יודעים לכבד ומביאים לי צלחות וסכום חד פעמיים, ואוכל כשר לגמרי. לא שולחים לי הודעות בשבת.
חילוניים הם לא גמל שפשוט רובץ כאן. אם כבר זה אתם, החרדים.
נ"ב, אתה הגורם לחילול ה' הכי גדול שראיתי אי פעם, אדון תוצאה.
אני מאמין בדו קיום של דתיים וחילוניים. אני דתי עם חברים חילוניים, ולמרות שאני חבר שלהם כבר מעל שמונה שנים, כל העניין של דת ואמונה לא עלה אפילו פעם אחת. כשאני נמצא אצלם בבית הם יודעים לכבד ומביאים לי צלחות וסכום חד פעמיים, ואוכל כשר לגמרי. לא שולחים לי הודעות בשבת.
חילוניים הם לא גמל שפשוט רובץ כאן. אם כבר זה אתם, החרדים.
נ"ב, אתה הגורם לחילול ה' הכי גדול שראיתי אי פעם, אדון תוצאה.
דעתי היא שעובדה שאגודת ישראל בקום המדינה כן הצטרפו והקימו יחד מדינה, נכון הם החתימו את הכנסת או משהו כזה על הסטטוס קוו לפני אבל לצערנו כיום עוקפים אותו בלי להניד עפעף.
דעתי היא שהמשיח צריך להגיע כבר והוא יעשה סדר בדברים, אחרי הכל זו מדינת היהודים, זו הארץ המובטחת לנו והיא שלי בדיוק כמו של אחי החילוני, מי שהקב"ה לא רוצה שיהיה בארץ פשוט עוזב וזה ידוע שארץ ישראל "מקיאה" את מי שהיא לא רוצה שיהיה כאן.
אם היינו מעיפים חלילה את כל היהודים החילונים מכאן מה עשית בזה?איבדת את האחים שלך!!!!זה שהם לא שומרים תורה ומצוות לא עלינו זה לא אשמתם, זה לא בכוונת זדון, זה פשוט בורות, הקדמה, המאה ה21 וכו וכדו.
ההיפך, במקום לרצות להעיף אותם מהארץ, תקרב אותם ליהדות! תהווה דוגמה שראויה לחיקוי!כדי שהם יראו את היופי שבתורה, את האהבה, את המוסריות, את החכמה האדירה, המצב שבו אנחנו נמצאים הוא לא פשוט והתשובה לכך היא נטו *אהבה*.
חוץ מזה, גם אם היית רוצה, המקסימום שתצליח זה לקנות אי איפשהו בסוף העולם שמאלה ולהעביר לשם את החרדים ושם לקיים מדינת הלכה, אבל זה לא יקרה...אז מציאותי מה שאתה אומר זה לא.
דעתי היא שהמשיח צריך להגיע כבר והוא יעשה סדר בדברים, אחרי הכל זו מדינת היהודים, זו הארץ המובטחת לנו והיא שלי בדיוק כמו של אחי החילוני, מי שהקב"ה לא רוצה שיהיה בארץ פשוט עוזב וזה ידוע שארץ ישראל "מקיאה" את מי שהיא לא רוצה שיהיה כאן.
אם היינו מעיפים חלילה את כל היהודים החילונים מכאן מה עשית בזה?איבדת את האחים שלך!!!!זה שהם לא שומרים תורה ומצוות לא עלינו זה לא אשמתם, זה לא בכוונת זדון, זה פשוט בורות, הקדמה, המאה ה21 וכו וכדו.
ההיפך, במקום לרצות להעיף אותם מהארץ, תקרב אותם ליהדות! תהווה דוגמה שראויה לחיקוי!כדי שהם יראו את היופי שבתורה, את האהבה, את המוסריות, את החכמה האדירה, המצב שבו אנחנו נמצאים הוא לא פשוט והתשובה לכך היא נטו *אהבה*.
חוץ מזה, גם אם היית רוצה, המקסימום שתצליח זה לקנות אי איפשהו בסוף העולם שמאלה ולהעביר לשם את החרדים ושם לקיים מדינת הלכה, אבל זה לא יקרה...אז מציאותי מה שאתה אומר זה לא.
בוודאי שאני מאמינה, כולנו אותו דבר בסופו של יום
לא, בגלל שהדתיים מנסים לכפות עלינו. עניין התחבורה הציבורית בשבת זו דוגמה לכך.
זה הגיוני, וזה ממש תלוי בשיתוף פעולה הדדי.
אבל מה שהחזון איש הזה אומר רק מוכיח עוד יותר כמה התנשאות ויהירות יש לעם ישראל.
אבל מה שהחזון איש הזה אומר רק מוכיח עוד יותר כמה התנשאות ויהירות יש לעם ישראל.
ברור שכן,אנחנו עם אחד
ובתור עם מפולג שכמונו,אנחנו צריכים להתאחד,אם נהיה שבורים מבפנים
קל וחומר שיצליחו לשבור אותנו מבחוץ
ובתור עם מפולג שכמונו,אנחנו צריכים להתאחד,אם נהיה שבורים מבפנים
קל וחומר שיצליחו לשבור אותנו מבחוץ
דתיים מתים וערבים אנסים
אני כן.
בתור עם שהוא כל כך מסוגנן הוא צריך להיות מאוחד.
גם דתיים וגם חילונים וגם חרדים.
כי לא משנה האמונה, כולנו יהודים וכולנו בני אדם.
אם לרגע תוציאו את התגית הזאת של אתה דתי ואתה חילוני ואתה החרדי שלא משלם מיסים למדינה היה יכול להיות יותר טוב.
בתור עם שהוא כל כך מסוגנן הוא צריך להיות מאוחד.
גם דתיים וגם חילונים וגם חרדים.
כי לא משנה האמונה, כולנו יהודים וכולנו בני אדם.
אם לרגע תוציאו את התגית הזאת של אתה דתי ואתה חילוני ואתה החרדי שלא משלם מיסים למדינה היה יכול להיות יותר טוב.
לידיעתך, מר תוצאה, אתה מחזיק בדעה מנוגדת לכל מה שהרבנים אומרים. איפה "כל ישראל אחים"?!
אני לא חושב כי תמיד יהיו שונאי דת שיש להם מה להגיד והיום בכלל המצב הזה בקאנטים
ברור שאני הכי מאמינה בזה ! אני אישית בחורה דתייה ואני נמצאת בבית ספר חילוני , ואני ממש אוהבת את החילוניים ! זה שהם לא מקיימים את המצוות שלי לא סותר את זה שאני לא יכולה לחיות איתם ביחד , הם בני אדם לכל דבר, והם עוזרים ותומכים והם אנשים מהממים ברמות על!
אהובים שלי , שתדעו שאנחנו החרדים לא מנסים לכפות עליכם, אני אישית בתור אחת שהולכת למלא שיעורי תורה כל שיעור מדברים על חילוניים כמה הם אנשים מקסימים ואפילו תתפלאו לשמוע שרב אומר שהיום דתיים לא מקשיבים ואם נגיד לחילוני לא לדבר בבית כנסת הוא יקשיב , החרדים ממש ממש מעריכים אתכם , יש את האלה שכופים אבל אין מה להכליל כמובן, כל אחד שילך בדרך שלו בסופו של דבר לכולנו יש לב אחד שפועם וכל אחד צריך להיות כל יום אדם טוב יותר ממה שהוא היה
אני פתוח לקבל אחרים, אני מאמין שאני צריך לכבד את הזולת גם אם אני לא מסכים איתם.
אם מישהו לא מקבל אותי זו בעיה שלו, אם למישהו יש בעיה עם הבחירות שלי זו בעיה שלו, אם למישהו יש בעיה עם מה שאני לא מאמין או כן מאמין הבעיה היא שלו.
אתה יכול לצטט עד מחר רבנים ואת "גדולי הדור" אבל לי לא אכפת ואם החזון איש או אתה תתנו לי משלים זה לא משנה לי.
אם אתה מאמין שיש ישות שבראה את העולם וציוותה עליך לעשות מצוות מסויימות אני אכבד את הזכות שלך להאמין כך וללכת בדרך שאתה מאמין בה, אבל אם חלק מהמצוות הן לזלזל ולפגוע באנשים מסויימים - אתאיסטים, הומוסקסואלים, חילונים, מחללי שבת, עובדי אלוהים אחרים וכו' - אני הולך לערער על כך ולמנוע ממך מלפגוע בהם כי כמו שאני מאמין שעליי לכבד אותך כמישהו בעל מחשבות, רגשות ותחושות אני מכבד גם אנשים אחרים ואם מישהו לא מכבד אותם אז זה לא בסדר, לא אכפת לי מה הבורא של היקום או השליט שלו אומר.
אל תטרח לצטט לי, אל תטרח לתת לי אנלוגיות, אל תטרח להסביר לי שאלה מעשים רעים ושהאמונה מתחייבת מההגיון. זה פשוט אומר שאתה לא מקשיב למה שאני אומר.
אז אני מאמין שהתשובה תלויה באם רוב החילונים לרוב החרדים מוכנים לכבד אחד את השני ואת התפיסות השונות שיש לאחר, אני מוכן.
אם מישהו לא מקבל אותי זו בעיה שלו, אם למישהו יש בעיה עם הבחירות שלי זו בעיה שלו, אם למישהו יש בעיה עם מה שאני לא מאמין או כן מאמין הבעיה היא שלו.
אתה יכול לצטט עד מחר רבנים ואת "גדולי הדור" אבל לי לא אכפת ואם החזון איש או אתה תתנו לי משלים זה לא משנה לי.
אם אתה מאמין שיש ישות שבראה את העולם וציוותה עליך לעשות מצוות מסויימות אני אכבד את הזכות שלך להאמין כך וללכת בדרך שאתה מאמין בה, אבל אם חלק מהמצוות הן לזלזל ולפגוע באנשים מסויימים - אתאיסטים, הומוסקסואלים, חילונים, מחללי שבת, עובדי אלוהים אחרים וכו' - אני הולך לערער על כך ולמנוע ממך מלפגוע בהם כי כמו שאני מאמין שעליי לכבד אותך כמישהו בעל מחשבות, רגשות ותחושות אני מכבד גם אנשים אחרים ואם מישהו לא מכבד אותם אז זה לא בסדר, לא אכפת לי מה הבורא של היקום או השליט שלו אומר.
אל תטרח לצטט לי, אל תטרח לתת לי אנלוגיות, אל תטרח להסביר לי שאלה מעשים רעים ושהאמונה מתחייבת מההגיון. זה פשוט אומר שאתה לא מקשיב למה שאני אומר.
אז אני מאמין שהתשובה תלויה באם רוב החילונים לרוב החרדים מוכנים לכבד אחד את השני ואת התפיסות השונות שיש לאחר, אני מוכן.
אני מאמין בזה כי אני בטוח שזה מה שימשיך להיות לפחות עד שהמשיח יגיע. ומה אתה רוצה שהם יחזרו בתשובה כולם? זה לא יקרה וכמובן שלא דרך סטיפס. הנה תראה אנו חיים יחד אמנם יש מעט חיכוחים אבל לבינתיים זה שורד ואם באת להגיד שהחילונים יעזבו את הארץ אז מה הסיבה שאמרת את זה הרי זה לא יקרה
שואל השאלה:
huge jackman, אתה בסדר? אתה מקשה על דברי החזון האיש מהרב קוק? אתה רוצה להגדי לי שהרב קוק היה יותר גדול חזון איש? אם כבר, אז להפך - חזון איש - הוא הרחיק מההשקפה של הרב קוק, בטענה שיש לו אהבת ישראל מופרשת.
אני אתה חבר של חילונים - אז אתה עובר על המ שארמ דוד המלך בתהילים קיט, סד, ששם מבואר ששי להיות חבר רק לאנשים שהם יראי ה' ושומרי מצוות. עיין גם במשנה תרוה לרמב"ם, הלכות דעות פרק ו ובספר "מסילת ישרים", פרק ה'.
אם אתה מרגיש אין לך בעיה להיות חבר של חילוני - זה אומר שמבחינתך יש בינכם משהו משותף, שזה כבר אומר עליך משהו, וזה חמור מאוד. עיין בשאלה שהקדשתי פעם לצורך הביקורת על הגישה כזאת (בקישור המצורף).
לגבי המשל: אתה באמת מאמין שגמל של החילוניים הוא יותר טעון שכמל של החרדים? כמה שנים של היטוריה יש גבר לחילוניים וכמה לחרדים? מי פה טעון בתורה ובמצוות (יש משהו יותר חשוב מזה?) ומי לא? זה שאתה מעדיף את החילוניים על פני החרדים -זה גם אומר עליך משהו.
לגבי חילול ה': איזה חילול ה' עשיתי שאמתי את דברי החזון איש, שאמר את אותם דברים לבן גוריון, שהיה חילוני? אם זה ההי חילול ה' - לדעתך חזון איש עשה חילול ה'? לא הוא אמר את דעתה תורה וזה מה שצריך לעשות. זה אתה עושה חילול ה' אם אתה מקבל את החילנויים כפי שהם, שבכך אתה מראה להם שאין לך בעיה עם זה שהם חילנויים, המ שאומרת שהדרך שלהם היא בסדר מבחינתך ושאין להם שום סיבה לשנות את עצמם...
huge jackman, אתה בסדר? אתה מקשה על דברי החזון האיש מהרב קוק? אתה רוצה להגדי לי שהרב קוק היה יותר גדול חזון איש? אם כבר, אז להפך - חזון איש - הוא הרחיק מההשקפה של הרב קוק, בטענה שיש לו אהבת ישראל מופרשת.
אני אתה חבר של חילונים - אז אתה עובר על המ שארמ דוד המלך בתהילים קיט, סד, ששם מבואר ששי להיות חבר רק לאנשים שהם יראי ה' ושומרי מצוות. עיין גם במשנה תרוה לרמב"ם, הלכות דעות פרק ו ובספר "מסילת ישרים", פרק ה'.
אם אתה מרגיש אין לך בעיה להיות חבר של חילוני - זה אומר שמבחינתך יש בינכם משהו משותף, שזה כבר אומר עליך משהו, וזה חמור מאוד. עיין בשאלה שהקדשתי פעם לצורך הביקורת על הגישה כזאת (בקישור המצורף).
לגבי המשל: אתה באמת מאמין שגמל של החילוניים הוא יותר טעון שכמל של החרדים? כמה שנים של היטוריה יש גבר לחילוניים וכמה לחרדים? מי פה טעון בתורה ובמצוות (יש משהו יותר חשוב מזה?) ומי לא? זה שאתה מעדיף את החילוניים על פני החרדים -זה גם אומר עליך משהו.
לגבי חילול ה': איזה חילול ה' עשיתי שאמתי את דברי החזון איש, שאמר את אותם דברים לבן גוריון, שהיה חילוני? אם זה ההי חילול ה' - לדעתך חזון איש עשה חילול ה'? לא הוא אמר את דעתה תורה וזה מה שצריך לעשות. זה אתה עושה חילול ה' אם אתה מקבל את החילנויים כפי שהם, שבכך אתה מראה להם שאין לך בעיה עם זה שהם חילנויים, המ שאומרת שהדרך שלהם היא בסדר מבחינתך ושאין להם שום סיבה לשנות את עצמם...
שואל השאלה:
מייק גו קול, ומה בדיוק הופך אותנו לאחים - אם לא התורה ההמצוות? הרי המצוות שבין אדם לחברו - שאין יהודי שומר תורה ומצוות לבין יהודי שומר תורה ומצוות אחר.
הלואי היית יודעת, שרק מי שירא אלוקים ושומר את מצוותיו ראוי לתואר "אדם", כפי שכתב הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו ,קבוץ מאמרים ואגרות" על סמך הפסוק בקהלת יב, יג. עייני בשאלה שהקדשתי לכך (בקישור המצורף). יש שם גם קישור לשיעור תורה על זה.
נ.ב. אסור לומר על אנשים כאלה שהם "אנשים טובים" כמבואר בספר "שערי תשובה" , חלק ג, סימן קפט.
מייק גו קול, ומה בדיוק הופך אותנו לאחים - אם לא התורה ההמצוות? הרי המצוות שבין אדם לחברו - שאין יהודי שומר תורה ומצוות לבין יהודי שומר תורה ומצוות אחר.
הלואי היית יודעת, שרק מי שירא אלוקים ושומר את מצוותיו ראוי לתואר "אדם", כפי שכתב הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו ,קבוץ מאמרים ואגרות" על סמך הפסוק בקהלת יב, יג. עייני בשאלה שהקדשתי לכך (בקישור המצורף). יש שם גם קישור לשיעור תורה על זה.
נ.ב. אסור לומר על אנשים כאלה שהם "אנשים טובים" כמבואר בספר "שערי תשובה" , חלק ג, סימן קפט.
שואל השאלה:
פינג, סתם ככה , מי אתה חושב בדיוק שאתה - שאם אתה חושב שיש לך זכות למנוע מאנשים לקיים את כל מצוות ה'? הרי זה לא משנה מה אותן מצוות כוללות, בין זה מצוות שלא אמורות להפריע לך אם יקיימו אותן, ובין אם זה מצוות שמאוד אמרו להפריע לך אם משיהו יקיים אותן. אתה לא סר סמכא, כלום ושום דבר לעומת בורא עולם, שהוא מלך מלכי המלכים. גם אם אתה באמת תנסה למנוע מאנשים יראי שמים ללקיים את אותן מצוות (מי אתה בכלל?!) - אז עדיין למי לדעתך אם יקשיבו ואמרין להקשיב: לך או לבורא עולם?
ומה כל כך קשה לך עם המצוות האלה? הרי ברור שמי שעובר על החקוים - אמור להיענש ואמורים להטיל כלפיו סנקציות. אז למה בנוגע לחוקים של בורא עולם - פתאום יש לך התנגדות לכך?
אתה אומר שאני לא מקשיב לאמה שאתה אומר? למה שאני אקשיב למי שחושב שיש לו סמכות למנוע מאנשים לקיים את כל ההלכות אשר צוה ה'? אני באמת צריך להתייחס לאחד זה? אם כבר, שאתה החלטת אתה לא אכפת לך מבורא עולם ומצוותיו שאתה רוצה להקשיב ומה שהוא צוה. אז שא ובתוצאות ותקבל יחס הראוי לך. מידה כנגד מידה.
פינג, סתם ככה , מי אתה חושב בדיוק שאתה - שאם אתה חושב שיש לך זכות למנוע מאנשים לקיים את כל מצוות ה'? הרי זה לא משנה מה אותן מצוות כוללות, בין זה מצוות שלא אמורות להפריע לך אם יקיימו אותן, ובין אם זה מצוות שמאוד אמרו להפריע לך אם משיהו יקיים אותן. אתה לא סר סמכא, כלום ושום דבר לעומת בורא עולם, שהוא מלך מלכי המלכים. גם אם אתה באמת תנסה למנוע מאנשים יראי שמים ללקיים את אותן מצוות (מי אתה בכלל?!) - אז עדיין למי לדעתך אם יקשיבו ואמרין להקשיב: לך או לבורא עולם?
ומה כל כך קשה לך עם המצוות האלה? הרי ברור שמי שעובר על החקוים - אמור להיענש ואמורים להטיל כלפיו סנקציות. אז למה בנוגע לחוקים של בורא עולם - פתאום יש לך התנגדות לכך?
אתה אומר שאני לא מקשיב לאמה שאתה אומר? למה שאני אקשיב למי שחושב שיש לו סמכות למנוע מאנשים לקיים את כל ההלכות אשר צוה ה'? אני באמת צריך להתייחס לאחד זה? אם כבר, שאתה החלטת אתה לא אכפת לך מבורא עולם ומצוותיו שאתה רוצה להקשיב ומה שהוא צוה. אז שא ובתוצאות ותקבל יחס הראוי לך. מידה כנגד מידה.
אם ההלכה אומרת לשרוף מחלתי שבת, לעשות דימוניטציה לחילונים ואתאיסטים, לפגוע באנשים אחרים ולמנוע מהם זכויות אדם, אז אני הוא אדם שלא מוכן לתת לזה יד ואני לא מוכן לתת לך או לכל אחד אחר לנהוג ככה באנשים אחרים.
גם אם האל שלך קיים, גם אם הוא ישרוף אותי בגיהנום על זה, אני הייתי מסרב למצוות הללו.
גם אם האל שלך קיים, גם אם הוא ישרוף אותי בגיהנום על זה, אני הייתי מסרב למצוות הללו.
שואל השאלה:
לא משנה, אף אחד לא זקוק לתמיכה שלך. בכל אופן, אתה באמת תשלם על ההתנגדות שלך לבורא עולם. בדיוק כמו שקרה לכל אחד אחר שעשה את זה. לא חסרות דוגמאות מהיסטוריה.
לא משנה, אף אחד לא זקוק לתמיכה שלך. בכל אופן, אתה באמת תשלם על ההתנגדות שלך לבורא עולם. בדיוק כמו שקרה לכל אחד אחר שעשה את זה. לא חסרות דוגמאות מהיסטוריה.
מצפה בקוצר רוח
נשמע כמו איום
בשנת 1200 אם היית בעל כוח היית מוציא את פינג להורג? אני בטוח שכן.
בשנת 1200 אם היית בעל כוח היית מוציא את פינג להורג? אני בטוח שכן.
שואל השאלה:
^וודאי. עיין במשנה תורה לרמב"ם, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב (ובמקומות אחרים).
וגם בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן קנח, סעיף ב ובחשון משפט, סימן תכה, סעיף ד.
^וודאי. עיין במשנה תורה לרמב"ם, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב (ובמקומות אחרים).
וגם בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן קנח, סעיף ב ובחשון משפט, סימן תכה, סעיף ד.
מה לעזאז-
אתה פסיכופט מרושע שדוגל בתורת הגזע, תטפל בעצמך
אתה פסיכופט מרושע שדוגל בתורת הגזע, תטפל בעצמך
שואל השאלה:
טריקסי מאטל, מה אתה רוצה ממני? הבאתי לך את ההלכה מי שמציית להלכה הוא "רשע"? ההפך הוא הנכון, כמבואר ביבמות כ ע"א.
מה קשור "תורת הגזע"?
מי שחולק על הקב"ה ועובר על מצוותיו - שהוא יטפל בעצמו לפני שהקב"ה יטפל בו (בין אם זה יהי ישירות, בין אם זה יהיה ע"י השליח).
טריקסי מאטל, מה אתה רוצה ממני? הבאתי לך את ההלכה מי שמציית להלכה הוא "רשע"? ההפך הוא הנכון, כמבואר ביבמות כ ע"א.
מה קשור "תורת הגזע"?
מי שחולק על הקב"ה ועובר על מצוותיו - שהוא יטפל בעצמו לפני שהקב"ה יטפל בו (בין אם זה יהי ישירות, בין אם זה יהיה ע"י השליח).
איפה המשפט "כל ישראל אחים" בעניין?
מה משנה האמונה?
מה משנה האמונה?
שואל השאלה:
s.a.m כהי האווחה היא רק בין אלה שמאמינים בי"ג עיקרי האמונה, כפי שכתב הרבמ"ם בהקדמתו לפרק "חלק". אולי פעם תקראי את "הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק", ובפרט במה שכתב שסוף בסוף דבריו?
s.a.m כהי האווחה היא רק בין אלה שמאמינים בי"ג עיקרי האמונה, כפי שכתב הרבמ"ם בהקדמתו לפרק "חלק". אולי פעם תקראי את "הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק", ובפרט במה שכתב שסוף בסוף דבריו?
"למה שאני אקשיב למי שחושב שיש לו סמכות למנוע מאנשים לקיים את כל ההלכות אשר ה' ציווה?".
איזו סיבה יש לך לשאול שאלות בכלל אם אתה לא מוכן להקשיב ולנהל דיון רציני כמו אדם בוגר?
אתה גולש באתר הזה נטו בשביל להטיף, זה ברור לחלוטין ואם אני זוכר נכון אתה גם הודית בזה בעצמך.
אין בגישה שלך שום דבר שמעודד ומזמין שיח שאפשר ללמוד ולהנות ממנו, לאף אחד באתר הזה שלא מחזיק בדעות זהות לשלך אין מה לנסות לדבר איתך בכלל, חבל שחלקנו עדיין מנסים.
איזו סיבה יש לך לשאול שאלות בכלל אם אתה לא מוכן להקשיב ולנהל דיון רציני כמו אדם בוגר?
אתה גולש באתר הזה נטו בשביל להטיף, זה ברור לחלוטין ואם אני זוכר נכון אתה גם הודית בזה בעצמך.
אין בגישה שלך שום דבר שמעודד ומזמין שיח שאפשר ללמוד ולהנות ממנו, לאף אחד באתר הזה שלא מחזיק בדעות זהות לשלך אין מה לנסות לדבר איתך בכלל, חבל שחלקנו עדיין מנסים.
שואל השאלה:
.marco, תלוי במה מדובר. על עיקרי האמונה- אי אשפר לחלוק, אבל על דברים כאלה או אחרים - אני מכון לדון עם אנשים שהדעות שלהם שונות משלי, זה בסדר.
.marco, תלוי במה מדובר. על עיקרי האמונה- אי אשפר לחלוק, אבל על דברים כאלה או אחרים - אני מכון לדון עם אנשים שהדעות שלהם שונות משלי, זה בסדר.
סליחה תוצאה,אבל רוב אזרחי מדינת ישראל הם חילונים אז....אל תדחוף את האמונה שלך בחיים שלי ג'י טנקס
דתים וחילונים יכולים לחיות דו קיום כי דת זה דבר אישי בין אדם לאמונה שלו ואתה לא יכול לדחוף את האמונה שלך באורח החיים של אנשים לא שומרי מצוות.
דתים וחילונים יכולים לחיות דו קיום כי דת זה דבר אישי בין אדם לאמונה שלו ואתה לא יכול לדחוף את האמונה שלך באורח החיים של אנשים לא שומרי מצוות.
שואל השאלה:
dwigt, התורה ניתנה לכל עם ישראל (לא משהו אישי) והיא מחייבת את כולנו לשמור אותה. את כל עם ישראל...
זה כמו שתגידי שאי אפשר לדחוף את החוקים של המדינה לאנשים אשר בוחרים להיות אזרחים אשר אינם שומרי חוק.
dwigt, התורה ניתנה לכל עם ישראל (לא משהו אישי) והיא מחייבת את כולנו לשמור אותה. את כל עם ישראל...
זה כמו שתגידי שאי אפשר לדחוף את החוקים של המדינה לאנשים אשר בוחרים להיות אזרחים אשר אינם שומרי חוק.
"לכל עם ישראל" היא ניתנה ליהודים*
כמו שהזכרתי יש אנשים מוסלמים,נוצרים,דרוזים,אתאיסטים במדינה והם לא חולקים איתך את האמונה, אתה פוגע בחופש מדת,חופש לדת וגם זכויות הפרט. התורה הוא לא ספר פרוגרסיבי כמו לדוגמא:נתינת עונש מוות להומוסקסואלים והיחס המבזה כלפי נשים. הוא רגרסיבי. אם אין לך הוכחה חוץ מהתנך(שזאת לא הוכחה) לקיום אלוהים או שהאלים האחרים הם מזויפים אין לך זכות לדחוף את האמונה שלך בחוקים של המדינה.
כמו שהזכרתי יש אנשים מוסלמים,נוצרים,דרוזים,אתאיסטים במדינה והם לא חולקים איתך את האמונה, אתה פוגע בחופש מדת,חופש לדת וגם זכויות הפרט. התורה הוא לא ספר פרוגרסיבי כמו לדוגמא:נתינת עונש מוות להומוסקסואלים והיחס המבזה כלפי נשים. הוא רגרסיבי. אם אין לך הוכחה חוץ מהתנך(שזאת לא הוכחה) לקיום אלוהים או שהאלים האחרים הם מזויפים אין לך זכות לדחוף את האמונה שלך בחוקים של המדינה.
כרגיל אתה מתעסק באמונה במקום בעובדות. אין לנו שום צורך להאמין בדו קיום כזה, אנחנו חיים אותו! זה אתה שמבדל את עצמך מאיתנו, לא כולנו ככה, וחיים ביחד טוב מאוד. אתה יכול להישאר בחברת החזון הרמבם ושאר פרשנים בורים שאיכשהו נראה לך הגיוני להקשיב לזוועות שלהם. אבל הם לא כאן ואתה כן, ואתה מפיץ את הזוועות המבחילות האלה. אתה מטיף כאן להרג, ועדיין יש פה דיון בכלל?! מעניין לאיפה נעלמו המשתמשים שתומכים בך בד"כ, פתאום הם לא מעיזים להגיב לטובתך.
יו ג'קמן - כל הכבוד, אין צורך להיות לא מאמין כדי לגנות את השטויות הללו.
אין לנו מחנות של דתיים וחילונים, יש לנו מחנות של אוהבים ושונאים - תבחרו באיזה צד תחיו את חייכם.
יו ג'קמן - כל הכבוד, אין צורך להיות לא מאמין כדי לגנות את השטויות הללו.
אין לנו מחנות של דתיים וחילונים, יש לנו מחנות של אוהבים ושונאים - תבחרו באיזה צד תחיו את חייכם.
לפי הלכה,אם אתה הומו-עונש מוות
אם אתה נוסע בשבת,מדליק אור בשבת,מדליק אש בשבת-עונש מוות
אם יש לך עבדים-אתה סבבה
אם את אישה ששרה-דינך מוות
אם את אישה שמראה את המרפקים שלך-אבוי
אם אתה עושה סקס לפני הנישואין כאילו חוזה בחוק משנה את המוסריות שלו-דינך מוות
אתה מאונן?? אוי גוועלד
איזו אמונה מקסימה ורגרסיבית.
אם אתה נוסע בשבת,מדליק אור בשבת,מדליק אש בשבת-עונש מוות
אם יש לך עבדים-אתה סבבה
אם את אישה ששרה-דינך מוות
אם את אישה שמראה את המרפקים שלך-אבוי
אם אתה עושה סקס לפני הנישואין כאילו חוזה בחוק משנה את המוסריות שלו-דינך מוות
אתה מאונן?? אוי גוועלד
איזו אמונה מקסימה ורגרסיבית.
שואל השאלה:
בררו שאני לא אתן למישהו "חופש" ללכת נגד הדת (חקוים שלה'). להמ שאני אעשה דבר כזה? התורה - היא ספר מושלם שכפי שרק בורא עולם יכל לתת. היא לא אמורה להשתנות עם הזמן, כפי שמפורש בה בעצמה.
וברור שהתורה היא מוכיחה יפה מאוד שרק אלוקים יכול לתת אותה, כי חוץ מאלוקים אף אחד לא ההי מעיז לכתוב בה דברים אשר כתבוים בה ולתת אותה לעם בצורה שהיא תתקבל על ידו.
וברור שחוץ מהקב"ה לא יכול להיות שום אלוהים, כי כל אחד יכול להיות רק אחד, ואם היה (אין וזה גם אל אפשרי) יותר מאחד - אז אין פה כל אחד, כי אם לכל אחד יש רצון אחר - אז נמצא שלאוקים לא יכול לעשות את כל מה שהוא חפץ וזה לא הגיוני. הספר "חוובת הלבבות" בשער היחוד מוכיח את קיומו של אלוקים ושהוא אחד ואין שום אלוהים אחרים בצורה ממש לוגית. תעברי עליו בעיון. (בקישור המצורף).
ואם כבר, להפך - למדינה אין זכות שלא להתייחס לחקוים של בורא עולם, אשר נתן לנו את הארץ בשביל שנלך על פי אותם חוקים.
בררו שאני לא אתן למישהו "חופש" ללכת נגד הדת (חקוים שלה'). להמ שאני אעשה דבר כזה? התורה - היא ספר מושלם שכפי שרק בורא עולם יכל לתת. היא לא אמורה להשתנות עם הזמן, כפי שמפורש בה בעצמה.
וברור שהתורה היא מוכיחה יפה מאוד שרק אלוקים יכול לתת אותה, כי חוץ מאלוקים אף אחד לא ההי מעיז לכתוב בה דברים אשר כתבוים בה ולתת אותה לעם בצורה שהיא תתקבל על ידו.
וברור שחוץ מהקב"ה לא יכול להיות שום אלוהים, כי כל אחד יכול להיות רק אחד, ואם היה (אין וזה גם אל אפשרי) יותר מאחד - אז אין פה כל אחד, כי אם לכל אחד יש רצון אחר - אז נמצא שלאוקים לא יכול לעשות את כל מה שהוא חפץ וזה לא הגיוני. הספר "חוובת הלבבות" בשער היחוד מוכיח את קיומו של אלוקים ושהוא אחד ואין שום אלוהים אחרים בצורה ממש לוגית. תעברי עליו בעיון. (בקישור המצורף).
ואם כבר, להפך - למדינה אין זכות שלא להתייחס לחקוים של בורא עולם, אשר נתן לנו את הארץ בשביל שנלך על פי אותם חוקים.
שואל השאלה:
רודף האמת, אם לא למדת את ההיסטוריה - אז פורקי עול - הם אלה שהחליטו להתנק מעם ישראל, עם שומר תורה ומצוות ומה שהאו אמור להיות. אז זה בעהי שלהם. הם נקראים בהלכה "הפורשים מן הציבור", לא אנחנו. מה שכן, וודאי שעל האדם להרחיק את עצמו מן החברה הרעה, כמפורש במשנה תורה לרמ"בם, הלכות דעות, פרק ו ובספר "מסילת ישרים" פרק ה' וספרי מוסר והלכה אחרים.
התבייש לך על הזלול בגדולי עולם אתה אתה לא מגיע לאבק שעל הנעליים שלהם. מוחה בך!
רודף האמת, אם לא למדת את ההיסטוריה - אז פורקי עול - הם אלה שהחליטו להתנק מעם ישראל, עם שומר תורה ומצוות ומה שהאו אמור להיות. אז זה בעהי שלהם. הם נקראים בהלכה "הפורשים מן הציבור", לא אנחנו. מה שכן, וודאי שעל האדם להרחיק את עצמו מן החברה הרעה, כמפורש במשנה תורה לרמ"בם, הלכות דעות, פרק ו ובספר "מסילת ישרים" פרק ה' וספרי מוסר והלכה אחרים.
התבייש לך על הזלול בגדולי עולם אתה אתה לא מגיע לאבק שעל הנעליים שלהם. מוחה בך!
תוב,אז אתה פשיסט קול קול.
התורה לא מוכיחה שאלוהים קיים,היא מוכיחה עדות של בני אדם לדמות מופשטת ורוחנית בלי דרך להוכיח אותה ישירות(כמה נחמד) אלא אתה מהעצלנים שבמקום לחקור דברים ותהליכים מדעיים אומר "אה כן כי אלוהים עשה את זה"
אני מרגישה רע שאני לא יכולה לשלם עבור המופע הקומי שאתה מספק לי בתגובות חסרות ההבנה של החברה המודרנית והפלורליסטית שאתה חי בה.
תהנה בדיסטופיה שלך בחלומות בלילה.
התורה לא מוכיחה שאלוהים קיים,היא מוכיחה עדות של בני אדם לדמות מופשטת ורוחנית בלי דרך להוכיח אותה ישירות(כמה נחמד) אלא אתה מהעצלנים שבמקום לחקור דברים ותהליכים מדעיים אומר "אה כן כי אלוהים עשה את זה"
אני מרגישה רע שאני לא יכולה לשלם עבור המופע הקומי שאתה מספק לי בתגובות חסרות ההבנה של החברה המודרנית והפלורליסטית שאתה חי בה.
תהנה בדיסטופיה שלך בחלומות בלילה.
שואל השאלה:
dwigt, הרמב"ם לא האמין בזה סתם, זה חלק מיהדות. יש דין של רודף ומוסר בגמרא (ברכות נח ע"א, סנהדרין עב ע"ב, יומא פה ע"ב). אז? באמת לא מבן לך למה קיים דין כזה?
dwigt, הרמב"ם לא האמין בזה סתם, זה חלק מיהדות. יש דין של רודף ומוסר בגמרא (ברכות נח ע"א, סנהדרין עב ע"ב, יומא פה ע"ב). אז? באמת לא מבן לך למה קיים דין כזה?
אין לי שום עניין בנעליים שלהם או בשטויות שלהם, תמחה כמה שבא לך, הם פשוט לא מעניינים. לא אכפת לי אם היו גדולים עבורך, רופא, פילוסוף, או כל דבר אחר. הם היו שונאים, ועל כך אין להם חלק אצלי. אתה שותה את השנאה שלהם בשקיקה כאילו שזה יקדם אותך איכשהו, ואח"כ עוד מפיץ אותה כאן. אתה כתבת שהיית מוציא להורג אנשים מבלי שפגעו במישהו אחר, ואתה מדבר על אבק?! אני רואה את התלמיד, וסולד מהמורים. להיותך דתי אין קשר לכך, להיותך שונא שמעוניין להוציא להורג אנשים שונים ממך, יש קשר הדוק.
שואל השאלה:
אני כתביתי שהיתי מותאי להורג את מי שמוגדר כאפיקורוס, לא קשור לפגיעה אישית. זה קשור לכבדו שמים, כי אנשים כאלה הם מזיקים לעולם, בגללם באות גרית העם והם מקלקלים את אתה עם ומלמדים אותם לפכור בה' ובמצוותיו.
להפך, מה שראוי פה להערכה - שהייתי מוציא להורג רק את מי שפוגע בכבוד שמים, ולא את מי שיפגע מי באופן אישי. האם זה אל מראה עלי שאני בכלל לא קפדן ולא מחפש כבוד אישי?
אני כתביתי שהיתי מותאי להורג את מי שמוגדר כאפיקורוס, לא קשור לפגיעה אישית. זה קשור לכבדו שמים, כי אנשים כאלה הם מזיקים לעולם, בגללם באות גרית העם והם מקלקלים את אתה עם ומלמדים אותם לפכור בה' ובמצוותיו.
להפך, מה שראוי פה להערכה - שהייתי מוציא להורג רק את מי שפוגע בכבוד שמים, ולא את מי שיפגע מי באופן אישי. האם זה אל מראה עלי שאני בכלל לא קפדן ולא מחפש כבוד אישי?
זה מראה עליך שאתה פרימטיבי ומלא שנאה. אם החילוני פגע באלוהים שאלוהים יהרוג אותו, שמעתי שיש לו יכולות גבוהות יחסית. אם אתה רוצה להרוג אותו מבלי שפגע באדם אחר, אתה רוצח. בטח שזה אישי, אתה מרגיש נפגע בשם אלוהים ורוצה לנקום בשמו. לא נראה לי שהאל שלך זקוק לעזרה בהרג, הוא מצוין בזה. לספור שנים ככה ככה, לברוא את השמש לפני הצמחים? הבריז משיעורי חקלאות, להוסיף "לא תאנוס" לעשרת הדיברות? אהה זה יהיה 11 והוא אובססיבי בקטע של מספרים טיפולוגיים, אבל הרג? אין אל שעושה זאת טוב יותר, תן לו לבד, הוא לא זקוק לשנאה שלך, אבל אתה תמיד תהיה זקוק לאהבה, תנסה קצת.
שואל השאלה:
רודף האמת, אם אנחנו נאשיר את זה לאלוקים בעצמו - אנחנו נראה לו שלנו בעצמנו לא אפכת שפוכעים בכבודו, ובכך אנחנו נענשים שותפים פאסיבים של אותם אנשים (לא עלינו). אם אלוקים הי הורג כל מי שחוטא נגדו באופן מידי - הוא לא היה מצוה על הקמת הסהנדרין. חוץ בזה, באופן כזה, גם לא הייתה בחירה.
רודף האמת, אם אנחנו נאשיר את זה לאלוקים בעצמו - אנחנו נראה לו שלנו בעצמנו לא אפכת שפוכעים בכבודו, ובכך אנחנו נענשים שותפים פאסיבים של אותם אנשים (לא עלינו). אם אלוקים הי הורג כל מי שחוטא נגדו באופן מידי - הוא לא היה מצוה על הקמת הסהנדרין. חוץ בזה, באופן כזה, גם לא הייתה בחירה.
כמו שאמרתי, אתה רק מיעוט. רוב גדול של הרבנים והחרדים אומרים כולם שדרך ארץ קדמה לתורה. אתה חונכת על יהדות מעוותת, ואני לא יודע מאיזה חסידות אתה (אם אתה חסידי), אבל היא טועה. ואם אני מתנהג לכולם יפה, אין בי טינה לאף אחד ואני לא שומר תורה ומצוות, אני עדיין משווה לבהמה?!?!
סליחה על האיחור.
סליחה על האיחור.
ואתה גם מתעלם מהדברים הטובים שכתובים על גויים. רות, יתרו ורבים אחרים היו צדיקים, על אף שהיו גויים.
שואל השאלה:
מייק גו קול, מה קשור פה דרך ארץ? למה לדחוף משפטים לא קשרורים. אני לא חסיד, אלא ליטאי, אבל מה זה משנה לך?
אין שום סיבה להתנהג לאפקירוסים כמו שמתנהגים להיודי ששומר תרוה ומצוות, כי זה עושה את הכפירה "ליגיטימית" בעיני הבריות וזה חילול התורה.
מייק גו קול, מה קשור פה דרך ארץ? למה לדחוף משפטים לא קשרורים. אני לא חסיד, אלא ליטאי, אבל מה זה משנה לך?
אין שום סיבה להתנהג לאפקירוסים כמו שמתנהגים להיודי ששומר תרוה ומצוות, כי זה עושה את הכפירה "ליגיטימית" בעיני הבריות וזה חילול התורה.
מה שחשבתי, שטוף מוח. באופן כללי, אף אחד לא באמת יודע איזה ספר צודק, גם אתה חושב שאתה יודע. אני תומך ברעיונות של תנועת ההשכלה, שהשכל הוא הכלי הטוב ביותר.
שואל השאלה:
מייק גו קול, אני אל מתעלם מכלום. יכולים להיות גויים צדיקים, הם נקראים "חסידי אומות העולם". אליהם יש להתנהג בדך ארץ. אבל מה זה קשור?
דרך אותם, אותם גדולי תנ"ך אשר הזכרץ - הם התגיירו ולא נשארו גויים.
מייק גו קול, אני אל מתעלם מכלום. יכולים להיות גויים צדיקים, הם נקראים "חסידי אומות העולם". אליהם יש להתנהג בדך ארץ. אבל מה זה קשור?
דרך אותם, אותם גדולי תנ"ך אשר הזכרץ - הם התגיירו ולא נשארו גויים.
חילול תורה עדיף על ביזוי אנשים.
שואל השאלה:
ממש לא. ביזוי של אנשים אשר ממרים את פי ה' עדיף על חילול התורה.
זה הלכה פסוקה. הרי אפילו לרב לחולקים עבוד איפה ששי חילול השם (ברכות יט ע"ב).
אתה יודע מה זה אומר? שאם יש רב שלובש בגד שעטנז ומסרב להוריד אותו שהתלמיד לו מעיר על זה - אז אותו תלמיד אמרו לקרוע את הבגד הזה, שהוא שעטנז גם פני רבים וזה יגרום ביזון גדול לאותו רב. אבל זה עדיף מאשר שיראו שאותו רב לובש שעטנז.
אם אתה כל כך נגד ביזוי של אנשים מסוימים - אז תגרום לאותם אנשים להעלים את הסיבה שבגללה מבזים אותם. אם הסיבה תעלם - הביזוי יעלם. היהדות לא דוגלת בביזוי האנשים אשר חפים מפשע היא ממש נגד זה.
ממש לא. ביזוי של אנשים אשר ממרים את פי ה' עדיף על חילול התורה.
זה הלכה פסוקה. הרי אפילו לרב לחולקים עבוד איפה ששי חילול השם (ברכות יט ע"ב).
אתה יודע מה זה אומר? שאם יש רב שלובש בגד שעטנז ומסרב להוריד אותו שהתלמיד לו מעיר על זה - אז אותו תלמיד אמרו לקרוע את הבגד הזה, שהוא שעטנז גם פני רבים וזה יגרום ביזון גדול לאותו רב. אבל זה עדיף מאשר שיראו שאותו רב לובש שעטנז.
אם אתה כל כך נגד ביזוי של אנשים מסוימים - אז תגרום לאותם אנשים להעלים את הסיבה שבגללה מבזים אותם. אם הסיבה תעלם - הביזוי יעלם. היהדות לא דוגלת בביזוי האנשים אשר חפים מפשע היא ממש נגד זה.
אתה לא יכול לדרוש מאנשים להשתנות כי הם לא מוצאים חן בעיניך, אתה יכול לבקש בנימוס שלא ישמיעו מוזיקה רועשת בשבתות, חגים וכיפור אם זה מפריע לך והם יכולים לנסות להתחשב, אתה יכול גם לבקש שאם מישהו מתארח אליך הוא יכבד אותך ולא יכניס מאכלים שאינם כשרים או יתעסק בטלפון בארוחת החג.
אתה לא יכול לדרוש ממישהו לא לשמוע בכלל מוזיקה כי אתה מאמין באלוהים והוא ציווה שיהודים לא ישמעו מוזיקה, אתה לא יכול לדרוש מאנשים לאכול רק כשר בציבור כי זה מה שאלוהים רוצה ואתה לא יכול למנוע מאנשים לנסוע ביום כיפור במכונית הפרטית שלהם.
לאנשים יש את הזכות לנהל את החיים שלהם כפי שירתו ואם אתה לא יכול לכבד אותם ואת העובדה שהם מאמינים שונה ממך אז צר לי אבל רוב האנשים לא חושבים אותו דבר ויש מגוון רחב של אנשים עם אמונות ואורחי חיים שונים.
זה כמו שהורים טבעונים יחרימו את הילד שלהם כי הוא אוכל בשר, הם יכולים לבקש ממנו לא להכניס בשר הביתה או אפילו לנסות לדבר איתו על זה אבל הם לא יכולים להכריח אותו גם אם הם מאמינים שזה דבר רע כי זה תומך בתעשיית הבשר, או שמישהו יקרע לך את הבגדים כי הם מיוצרים על ידי ילדים מנוצלים.
אתה לא יכול לדרוש ממישהו לא לשמוע בכלל מוזיקה כי אתה מאמין באלוהים והוא ציווה שיהודים לא ישמעו מוזיקה, אתה לא יכול לדרוש מאנשים לאכול רק כשר בציבור כי זה מה שאלוהים רוצה ואתה לא יכול למנוע מאנשים לנסוע ביום כיפור במכונית הפרטית שלהם.
לאנשים יש את הזכות לנהל את החיים שלהם כפי שירתו ואם אתה לא יכול לכבד אותם ואת העובדה שהם מאמינים שונה ממך אז צר לי אבל רוב האנשים לא חושבים אותו דבר ויש מגוון רחב של אנשים עם אמונות ואורחי חיים שונים.
זה כמו שהורים טבעונים יחרימו את הילד שלהם כי הוא אוכל בשר, הם יכולים לבקש ממנו לא להכניס בשר הביתה או אפילו לנסות לדבר איתו על זה אבל הם לא יכולים להכריח אותו גם אם הם מאמינים שזה דבר רע כי זה תומך בתעשיית הבשר, או שמישהו יקרע לך את הבגדים כי הם מיוצרים על ידי ילדים מנוצלים.
שואל השאלה:
לאנשים יש את הזכות לנהל את החיים שלהם כפי שירתו ואם אתה לא יכול לכבד אותם ואת העובדה שהם מאמינים שונה ממך אז צר לי אבל רוב האנשים לא חושבים אותו דבר ויש מגוון רחב של אנשים עם אמונות ואורחי חיים שונים."
-לאף אחד אין זכות לעבור על החוקים של בורא עולם. במידה ויש מישהו שחוב שהוא "גיבור" (מה גבורה בזה?!) - אז תההי תגובה כנגד אותו "גיבור". בטח שאני יכול לא לכבד את אותם אנשים, אני אפילו חייב לא לכבד אותם, כי זה מה שאורמ הדין (שאסור לכבד אותם), כפי שכתב רבנו יונה, ב"שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב. לאיש אין זכות להגיד לי שאני לא יכול לעשות את מה שהדין אומר (במקרה הזה לא לכבד את מי שעובר על המצוות ה'). הרי ה'- הוא המלך העולם ואני אציית לו, ולא לאותו חצוף (מי הוא בכלל?!) שידרוש מני להתנהג אחרת ממה שדורת ההלכה. זה אל ברו מאילו? אז בשביל מה לנסות בכלל?
לאנשים יש את הזכות לנהל את החיים שלהם כפי שירתו ואם אתה לא יכול לכבד אותם ואת העובדה שהם מאמינים שונה ממך אז צר לי אבל רוב האנשים לא חושבים אותו דבר ויש מגוון רחב של אנשים עם אמונות ואורחי חיים שונים."
-לאף אחד אין זכות לעבור על החוקים של בורא עולם. במידה ויש מישהו שחוב שהוא "גיבור" (מה גבורה בזה?!) - אז תההי תגובה כנגד אותו "גיבור". בטח שאני יכול לא לכבד את אותם אנשים, אני אפילו חייב לא לכבד אותם, כי זה מה שאורמ הדין (שאסור לכבד אותם), כפי שכתב רבנו יונה, ב"שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב. לאיש אין זכות להגיד לי שאני לא יכול לעשות את מה שהדין אומר (במקרה הזה לא לכבד את מי שעובר על המצוות ה'). הרי ה'- הוא המלך העולם ואני אציית לו, ולא לאותו חצוף (מי הוא בכלל?!) שידרוש מני להתנהג אחרת ממה שדורת ההלכה. זה אל ברו מאילו? אז בשביל מה לנסות בכלל?
לא נראה כאילו אתה מבין את הפואנטה הברורה מאוד של פינג.
אתה מוזמן לנהל את חייך על פי איזו דוגמה שתבחר.
מה שאתה לא מבין זה שאתה לא מיוחד, זו זכות בסיסית שאמורה להיות לכולם.
אתה מוזמן לנהל את חייך על פי איזו דוגמה שתבחר.
מה שאתה לא מבין זה שאתה לא מיוחד, זו זכות בסיסית שאמורה להיות לכולם.
שואל השאלה:
ממש "זכות" ללגת הגד המ שה' אמר. מי שמדבר על חובת קיום המצוות - מדברים עליו כמי ששולל את זכויות האדם, כאילו ללגת נגד מי שברא את העולם - זה אמור להיות חלק מהזכויות שלו...
ממש "זכות" ללגת הגד המ שה' אמר. מי שמדבר על חובת קיום המצוות - מדברים עליו כמי ששולל את זכויות האדם, כאילו ללגת נגד מי שברא את העולם - זה אמור להיות חלק מהזכויות שלו...
זהו זה, i rest my case.
אין שום סיכוי לנהל דיון נורמלי ככה, השקפת העולם שלך כאילו מתעקשת להתנגש עם כל השקפה אחרת, ולגרום להתנגשות הזו להיות הכי מפוארת, קטלנית וגדולה שיכולה להיות.
פשוט הטפה אחת גדולה.
אין שום סיכוי לנהל דיון נורמלי ככה, השקפת העולם שלך כאילו מתעקשת להתנגש עם כל השקפה אחרת, ולגרום להתנגשות הזו להיות הכי מפוארת, קטלנית וגדולה שיכולה להיות.
פשוט הטפה אחת גדולה.
שואל השאלה:
מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה, כיצד? האם את מוכנה לקבל אותם כפי שהם? או שאת מאמינה שהם ישתנו בע"ה יתברך?
מָשְׁכֵנִי אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה, כיצד? האם את מוכנה לקבל אותם כפי שהם? או שאת מאמינה שהם ישתנו בע"ה יתברך?
כל עוד הם יכבדו אין לי בעיה, כרגע זה די מפריע אבל אם הם ישתנו לטובה אני מאמינה שנוכל לחיות ביחד בכל זאת כולנו יהודים.
תוצאה כיצד תוציא את פינג להורג?
א.מעלין ולא מורדים
ב.יש לו דין של בני מינים שמעשה אבותיהם בידהם
ג.אין היום דני מיתה אפילו במסור רק ברודף ובא במחתרת והאונס נערה מאורסה וכל זה רק בשעת מעשה ואם אין דרך אחרת
א.מעלין ולא מורדים
ב.יש לו דין של בני מינים שמעשה אבותיהם בידהם
ג.אין היום דני מיתה אפילו במסור רק ברודף ובא במחתרת והאונס נערה מאורסה וכל זה רק בשעת מעשה ואם אין דרך אחרת
שואל השאלה:
שאלו אותי על 1200. אז בהחלט היית דן אותי כמין (כופר בה'), שהדין שלו הוא "מורידין ואין מעלין".
אתה חושב שיש בזה "תינוק שהשבה" ו"מעשה אבותיהם בידיהם"? האם הוא דומה לקראים אשר באמת יש להם מסורת (שקרית) שאינם כופרים בה'?
שאלו אותי על 1200. אז בהחלט היית דן אותי כמין (כופר בה'), שהדין שלו הוא "מורידין ואין מעלין".
אתה חושב שיש בזה "תינוק שהשבה" ו"מעשה אבותיהם בידיהם"? האם הוא דומה לקראים אשר באמת יש להם מסורת (שקרית) שאינם כופרים בה'?
רק חוזרים בשאלה וגם אלה רק בזמן שידנו עליונה ואז רק לגרום
לפי החז"א בכלל אסור להרוג
בכל מקרה אתה אל תהרוג הרי מגלגלים חיוב על ידי חייב
לפי החז"א בכלל אסור להרוג
בכל מקרה אתה אל תהרוג הרי מגלגלים חיוב על ידי חייב
שואל השאלה:
^ ומי אמר שזה "חובה"?
^ ומי אמר שזה "חובה"?
מכיוון שזה ספק
מה גם שעל פי היסוד של ר' שמואל בשני המחנות
הרי שהתורה אמרה לא תרצח
אף פעם
כשמותר לרצוח זה חובה חוץ מעמלקי שזה על החפצא
מה גם שעל פי היסוד של ר' שמואל בשני המחנות
הרי שהתורה אמרה לא תרצח
אף פעם
כשמותר לרצוח זה חובה חוץ מעמלקי שזה על החפצא
שואל השאלה:
אוקי, אבל הרמב"ם כותב על על מי שהרג את האפיקורוס את הדבר הבא: " אלא כל ההורג אחד מהן - עשה מצוה גדולה והסיר מכשול" (משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכה ב). אם זה "חובה לידי חייב, - למה להגיד עליו שהוא עשה מצוה גדולה (משמע שזה זכות) ולשבח אותו על כך?
אוקי, אבל הרמב"ם כותב על על מי שהרג את האפיקורוס את הדבר הבא: " אלא כל ההורג אחד מהן - עשה מצוה גדולה והסיר מכשול" (משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכה ב). אם זה "חובה לידי חייב, - למה להגיד עליו שהוא עשה מצוה גדולה (משמע שזה זכות) ולשבח אותו על כך?
אולי בזמנם היום זה לא כך
שואל השאלה:
6 אוקיי, השאלה הייתה על זמנם (1200). בכל אופן, החידוש של החזון איש הוא מעניין. למה לפניו (שגם אז היה הסתר פנים) אף אחד לא חידש את זה ובכל הפסוקים (שולחן ערוך והאחרונים) פשוט שמצוה להרוג אנשים כאלה? אני לא חוקל על החזון איש, חלילה (אמרו עליו שהוא היה אדם גדול וראו לכךי שחידוש זה יתחדש על ידו), אני רק שואל.
6 אוקיי, השאלה הייתה על זמנם (1200). בכל אופן, החידוש של החזון איש הוא מעניין. למה לפניו (שגם אז היה הסתר פנים) אף אחד לא חידש את זה ובכל הפסוקים (שולחן ערוך והאחרונים) פשוט שמצוה להרוג אנשים כאלה? אני לא חוקל על החזון איש, חלילה (אמרו עליו שהוא היה אדם גדול וראו לכךי שחידוש זה יתחדש על ידו), אני רק שואל.
לה' הפיתרונים