7 תשובות
שואל השאלה:
אני בת 13 ויש לי משפחה באוקראינה, אבא שלי, בן דוד שלי, סבתא שלי מצד אמא ובקיצור חצי מהמשפחה מצד אמא ואבא..
בישראל יש לנו רק כמה דודים ודודות וסבתא מצד אבא..
סבתא שלי מצד אבא רוצה לטוס לבקר באוקראינה בחופש הגדול ואמא שלי רוצה שאני יטוס איתה כי אני בחיים לא ראיתי את סבתא שלי מצד אמא..
אני רוצה לטוס.. כי לא ראיתי את סבתא שלי אפאפעם ואת אבא שלי לא ראיתי מגיל 5.
יש כמה בעיות..
1. אם אני טסה עם סבתא שלי אני חוזרת רק מתי שהיא חוזרת ואני לא יודעת מתי היא תחזור, אני לא רוצה לפספס את כל החופש ובטח שאני לא רוצה לפספס את שנה הבאה..

2. מצד אחד אני שמחה, ממש התגעגתי לכולם.. אבל מצד שני אני עצובה.. כי אני לא כל כך רוצה לראות את אבא שלי.. הוא פגע בנו (במשפחה) ממש.. אבל מצד שני אני מתגעגעת..

3. הם מדברים רוסית, ואני גרועה ברוסית, אני לא יודעת ממש.. אני חייבת ללמוד רוסית עד החופש הגדול, אני לא יודעת איך..

בבקשה תעזרו לי ואל תמחקו את השאלה, אתם הפיתרון היחיד שלי \:
וואו סיבוך רציני..
לדעתי את צריכה לבחור מה עדיף לך, לראות את אבא וסבתא שלך (שזה פעם במלא מלא זמן! לפי מה שאמרת) או חופש גדול (שזה יש כל שנה)... חוץ מזה את יכולה לשאול את סבתא שלך מתי היא חוזרת או לבקש מאמא שלך כרטיס טיסה חזרה מתי שתרצי...

מקווה שעזרתי!
תשאלי את סבתא שלך מתי ההיא חוזזרת, אם היא חוזרת לא בזמן שאת רוצה. תשאלי את אמא שלך אם את יכולה לחזור לפני.
תלמדי אם אמא שלך רוסית או אם אבא שלך יודע עברית אז הוא יעזור לך שם.
מקווה שעזרתי (:
תשבי עם עצמך לבד, ותכתבי את כל היתרונות שיש אם כן תסעי, ואת כל החסרונות שיש אם לא תסעי. אח"כ תראי המ יש יותר - יתרונות או חסרונות? - זו שיטה מאוד טובה ועוזרת לבחור ולהגיע להחלטה.
בנוסף, תזכרי שחופש גדול יש לך כל שנה, לטוס זה פעם ב... ממש הזדמנות נדירה.
ככה שלא נורא אם תפספסי את החופש הגדול - כי שנה הבאה הרי הוא יהיה שוב.
אבל אם תפספסי את הטיסה הזאת? - מי יודע מתי תטוסי שוב? ואם בכלל יהיה לך הזדמנות כזאת..
בכל אופן, בהצלחה במה שתבחרי:-)
שלום קוראים לי דניאל ואני בת.
קראתי והבנתי זה נורא קשה וכואב כשההורים לא ביחד או שאחד מהם פגע במשפחה.
עכשיו בקשר לשפה הרוסית אני לא רואה בעייה כי יש לך אמא סבתא ודודים שיוכלו ללמד אותך מהר את גם עדיין צעירה וזה טוב לקליטה כי ככל שהילד קטן זה טוב ללמד אותו דברים כי זה נקלט. לא שאת קטנה אבל את רק לפני שנה נהפכת לנערה. דבר 1פתור.
עכשיו בקר לזה שאת לא רוצה בדיוק לראות את אבא כי הוא פגע בכם אבל את בכל זאת מתגעגעת זה ברור תמיד יהיו לך קצת רגשות אליו כי הוא אבא שלך עכשיו אם תלכי לשם את תהיי חייבת ללכת לראות אותו גם בגלל שאת כבר שם וגם בגלל שאני בטוחה שהוא ירצה לראות אותך וגם משום כיבוד הורים גם אם לא מחבבים אותם עדיין ציך לכבד אותם. ואיך שאת תיראי אותו ישר ידלק לך ניצוץ ואפילו קטן אבל ידלק לך ניצוץ של אהבה אליו. דבר 2 פתור.
עכשיו בקשר לזה שאת לא יודעת מתי סבתא שלך חוזרת ואת תלוייה בה -אז תגידי לסבתא שלך שאת רוצה לחזור ללפני שיתחילו הלימודים בשנה הקרובה כי יש לך פה חברים ותגידי לה כל מה שאת רוצה ותשאלי אותה מתי היא מתכוונת לחזור ושאת רוצה לחזור לפני שיתחילו הלימודים וכו'... ואחר כך תיראי מה היא תגיד לך. החופש זה לא כל כך נורא אם תפספסי כי יהיו עוד המון חופשים אבל הלימודים זה כמו חופש כי כל החברים\ות איתך וכו...
עכשיו אם יכריחו אותך ללכת אז אני לא יודעת מה להגיד לך אבל דבר אחד אני כן יודעת שלא עושים דבר אלא אם כן את שלמה עם זה. (למשל-יש שמלה בחנות והיא יפה אבל אני לא בטוחה אם לקנות או לא וקשה לי להגיע להחלטה אז אני לא קונה אותה)
זאת אומרת אם את לא בטוחה שאת רוצה ללכת לאוקריאנה אז אל תלכי אבל תחשבי טוב לפני שאת מקבלת החלטה.

מקוה שעזרתי ואפילו בטיפה אוהבת מבינה ומעריכה-

דניאל (בת)
דניאל(בת)
אני חושבת שכדאי לשמוע לאמא כי רק היא דואגת ואוהבת אותך יותר מכל העולם, בהצלחה רבה רבה.
נלך מהקל אל הכבד:
לגבי הרוסית - את יכולה לקחת איתך "שיחון" או מילון אלקטרוני, או במקרה ויהיה לך שם מחשב אז תוכלי להעזר בגוגל. את יכולה לבקש מאמא שלך שתכתוב לך שלטים קטנים עם משפטים חשובים ושימושיים, ואת יכולה להראות אותם לאנשים כשאת צריכה משהו, או רוצה לשאול שאלה.
לגבי זמן החזרה - קיבלת כבר הצעות מצויינות.
לגבי הפגישה עם המשפחה - את הולכת להפגש עם משפחה. קשר עם משפחה זה דבר חיובי מאוד. אלו השורשים שלך וחלק מהזהות שלך. במקרה שלך את הולכת להפגש עם משפחה שאת לא מכירה וזה יכול להעלות חששות, ואי ודאות לגבי הפגישה, מה תרגישי ואיך יהיה.

בנוסף, ישנו סיבוך גדול יותר, את הולכת להפגש עם אבא שלא ראית מאז גיל 3 ולפי מה שאת אומרת הוא פגע בכם בעבר. אינני יודעת מה הוא בדיוק עשה, אבל בכל מקרה זאת בהחלט תהיה פגישה טעונה מאוד רגשית. אני מציעה לך להקדיש זמן לברר לעצמך, מה הציפיות שלך, מה החששות שלך, האם סלחת לאבא שלך? מה הרגשות שלך כלפיו? כדאי לך לנהל יומן, שבי עם עצמך בשקט והעלי כל מחשבה, גם טובה וגם לא כל כך טובה, בטאי את הרגשות שלך ותראי איפה את עומדת. אם אבא שלך דמות מאוד שלילית, יתכן ולא כדאי להפגש איתו, יתכן ואת לא מספיק חזקה כדי להתמודד עם כל הרגשות שיעלו בך. בכל מקרה את חייבת לברר לעצמך את הדברים ואם את באמת רוצה לפגוש אותו, ואם את רוצה לנסות לסגור את הפצע הזה, והאם יש לך מספיק כוחות להתמודד עם אכזבה במקרה שזה יקרה.

מה אמא שלך אומרת על הפגישה עם אבא?
אפשר לפנות ליועצת בית הספר או כל דמות אחרת, לא כדי שתחליט עבורך, ההחלטה היא שלך, ורק שלך, אלא כדי שתעזור לך להבין איפה את נמצאת מבחינה רגשית ולחזק אותך בכל דרך שתבחרי.
מה שלא תחליטי, זאת תהיה ההחלטה הכי נכונה בשבילך.