11 תשובות
זה שהוא אתאיסט מותר לו
תשתדל לכבד אותו כמה שאתה יכול
תשתדל לכבד אותו כמה שאתה יכול
שואל השאלה:
אבל אסור לי לכבד אותו!
אני יכול להראות לך מקורות מפורשים.
אבל אסור לי לכבד אותו!
אני יכול להראות לך מקורות מפורשים.
אנונימי
למורה כי העולם מתהפך היום אתה לא תכבד אותו מחר הוא לא יכבד אותך ולא יעזור לך שתצטרך אותו
שואל השאלה:
אבל זה אסור!
אבל זה אסור!
אנונימי
דרך ארץ קדמה לתורה
תכנית אתיאיסט זה לא אמונה באל אחר אז אין משהו נגד זה
או שאולי אני טועה אשמח לדעת
אבל חוץ מי זה אתה יכול לכבד אותו ושזה מגיע לאמונה פשוט תגיד לו שאתה לא רוצה להיכנס ולדבר על זה ולשמוע את הדעה שלו בנושא כי אתה לא מסכים עם זה
או שאולי אני טועה אשמח לדעת
אבל חוץ מי זה אתה יכול לכבד אותו ושזה מגיע לאמונה פשוט תגיד לו שאתה לא רוצה להיכנס ולדבר על זה ולשמוע את הדעה שלו בנושא כי אתה לא מסכים עם זה
אז כדאי לך לא להאמין באמונות שמכריחות אותך לשנוא ולפגוע באדם בגלל האמונות הפרטיות שלו.
פשוט בן אדם חסר כבוד.
פשוט בן אדם חסר כבוד.
אל תקשיב לא להלכה ולא למורה, תקשיב לשיקול הדעת שלך.
כשאתה הולך ברחוב ומישהו שואל אותך מה השעה האם אתה עונה לו מאינסטינקט טבעי של כבוד מהי השעה או שקודם אתה בודק אם הוא יהודי ורק אז אתה עונה לו?
"כולנו היינו מאוחדים עד שדת, צבע, כלכלה ולאום הפרידו אותנו"
כשאתה הולך ברחוב ומישהו שואל אותך מה השעה האם אתה עונה לו מאינסטינקט טבעי של כבוד מהי השעה או שקודם אתה בודק אם הוא יהודי ורק אז אתה עונה לו?
"כולנו היינו מאוחדים עד שדת, צבע, כלכלה ולאום הפרידו אותנו"
הלכה לא הלכה זה ממש לא מעניין
לכל בנאדם יש את הזכות להאמין במה שבא לו
ואם אתה מתנהג אליו מגעיל אתה זה שלא תגיע לגן עדן לא הוא
לכל בנאדם יש את הזכות להאמין במה שבא לו
ואם אתה מתנהג אליו מגעיל אתה זה שלא תגיע לגן עדן לא הוא
תחשוב מה אם תלמיד אחר היה כל הזמן לועג לך כי אתה יהודי ולפי הדת שלו יהודים הם תועיבות חסרות כבוד? זה נראה לך בסדר?
צריך לתת כבוד בסיסי לכולם, זה עיקרון עליו בנויה מדינה דמוקרטית.
צריך לתת כבוד בסיסי לכולם, זה עיקרון עליו בנויה מדינה דמוקרטית.
למורה,
זה עיניין של הילד אם הוא מאמין או לא.
כמו שזה העיניין שלי, כמו שלא אכפת לי שאתה אמין למה שיהיה לך אכפת שאני לא מאמינה.
המציאות השתנה מהמציאות בתנך ואפילו יותר מההלכה. תתעסק בכאן והעכשיו, איך אתה יכול לגרום לעולם הזה יותר טוב ולא איך "היית " יכול לעזור ליפני מיליוני שנים
עריכה: אני אתאיסטית
זה עיניין של הילד אם הוא מאמין או לא.
כמו שזה העיניין שלי, כמו שלא אכפת לי שאתה אמין למה שיהיה לך אכפת שאני לא מאמינה.
המציאות השתנה מהמציאות בתנך ואפילו יותר מההלכה. תתעסק בכאן והעכשיו, איך אתה יכול לגרום לעולם הזה יותר טוב ולא איך "היית " יכול לעזור ליפני מיליוני שנים
עריכה: אני אתאיסטית