49 תשובות
כמו שצריך
צריך לעשות צבא מקצועי.
אני הצעיר השלישי
שזה סבבה.
MLE
אינדיקציה לכך שצריך "למקצע" את הצבא.
נורא
מה הקטע של אנשים?
הם גדלו במדינה הזו
איך אפשר להסיק מזה שגדלתי פה שזה נורא לא להתגייס? ( מה גם שיש להם פטור מתוקף רפואת הנפש או הגוף).
אני מאמין בזה שלא כל אחד מתאים לצבא אבל אחד לשלוש זה כבר בושה
עצוב שיש אנשים שממציאים דברים רק כדי לא להתגייס ולא לתרום מעצמם בזמן שחברים שלהם הולכים להגן על המדינה ולעתים אפילו לסכן את עצמם
אנונימית
שאחלה, אין מה לעשות, יש כאלה שלא מסוגלים לשרת.
ותכלס, אם תסתכלו באינטרנט בערך רבע מהחיילים מיותרים בצבא (לא ממציאה כלום, יש מחקרים באינטרנט)
מי שמסוגל לשרת צריך לשרת,
מי שלא מסוגל זה עניין אחר ואפשר להבין את זה.
אנחנו גדלנו פה תחת הגנה של אנשים שסיכנו את חייהם למען חיינו. מי שיכול חשוב שיעשה צבא ויחזיר למי שסיכן את החיים שלו כדי שנשב בסלון בסתלבט
שאני הולך להיות האחד מתוך שלוש.
יש מה לשפר כמו בכל דבר
שאם לבן אדם יש סיבה לא לשרת אז זה מובן. בין אם פיזי ובין עם נפשי. שכל אחד לדעתי יעשה את החשבון שלו ביני לבין עצמו.
ממ
אני חושב שרוב מי שלא מתגייס זה משתמטים
ו..
אכן
יש היום להרבה אנשים קשיים נפשיים
הרבה יותר מפעם
אז הרבה לא יכולים להתגייס...
אנונימי
זה בסדר אם הפטור הוא בעיה רפואית או נפשית אבל אם זה סתם פטור זה נוראי ומגעיל בעיניי כי זו אשכרה המדינה שהגנה עלייך מהיום שנולדת אז קצת לתרום בחזרה לא יזיק
מסכים שזהו אחוז גיוס נמוך מאוד, ושזו בעיה. אבל כדי לדון בבעיה צריך נתונים אמיתיים, ונראה לי שקצת סילפת אותם. כל צעיר שלישי לא מתגייס נקודה. אבל רק 8.5% עקב פרופיל נפשי. זה חמור בפני עצמו כי זו עלייה מ 4.5% לפני עשור, ואין קפיצה כזאת במטופלי בריאות הנפש.
בושה שהגענו למצב הזה
לא כולם צריכים להתגייס- וזה בסדר
מה אתם מעדיפים?
שאנשים שלא מסוגלים לזה פיזית ונפשית יעשו צבא?
ובכללי החיים במדינה הזאת לא קלים וגם התיכון לא קל ונערים מפתחים המון בעיות נפשיות בזמן התיכון.
זה די הגיוני לא מבינה למה אנשים מצפים אחרת.
לא כולם יכולים להתגייס, וזה בסדר.
אני לא התגייסתי על רקע רפואי
קדימה לצבא מקצועי
אשמתם של צהל והמפקדים שהיו רכים טיפה אנשים לא רובוטים
אנונימית
מאיפה הנתון הזה?
ומי שזה מסיבה מוצדקת ובאמת יש לו בעיה נפשית/רפואית זה מובן לגמרי.
אם זה קשור לרופאי ונפשי זה בסדר, מסגרת של הצבא לא מתאימה לו.. אלה שמזייפים זה לא בסדר.

אנדלאו פלקה,
סתם שתדע - דתיים כן מתגייסים, מי שלא מתגייס אלה בחורי הישיבות כי הם לומדים, ולדעתי זו זכותם לא להתגייס - החרדים לא מאמינים שהצבא הוא זה שיגן עלינו, ויש חרדים שגם הם מתגייסים, אבל בכפייה.
למה על החרדים כן כופים להתגייס - ועל הערבים (שהם אזרחים ועל כל אזרחי מדינת ישראל חל חוק גיוס חובה) לא? הגיוס לצה"ל הוא לא חובה אצלם...
רותם, לערבב צרה אחת בצרה אחרת זה אף פעם לא מועיל. בעיית הגיוס של החרדים אינה דומה לבעיית הגיוס של הערבים. בשני המקרים מדובר בצרה שיש לפתור, אבל המקור שונה, וצריך להבין את זה. הפתרון הוא דווקא זהה - שירות לאומי.
אני מתנדב בגלל שאני לא כשיר לשירות רגיל.
אין לי פטור רפואי או נפשי אבל ככה שאני לא יודע אם זה נכנס בסטטיסטיקה או לא.
כי יותר מידי אנשים אגואיסיטים והציונות נכחדה. מי שמתגייס לצבא רוצה לנצל אותו 8200 וכו'. הציונות כמעט ונכחדה
ולמה פטור נפשי?
מה אתה צריך בידיוק להיות יציב נפשי בשביל להיות בצבא בתור ג'ובניק?
כל סרבן גיבור!!!!
אנונימי
כן צריך שהם יהיו יציבים נפשית ולא יתאבדו או יחטפו התקפי חרדה.
התאבדות זה גורם המוות מספר אחת בצהל..
כל עוד הסיבה לפטור מוצדקת , אז מה זה אכפת לך בכלל?!
הגיוני לגמרי לא כל צעיר מוכן נפשית ופיזית לצבא
לדעתי זה נכון שזה לתרום למדינה אבל יש כאלה שלא מוכנים וכנראה יודעים למה להוציא אישורים לזה
אנונימית
שאין ממש מה לעשות אם זה כי אנשים לא כשירים לשירות לא יכולים לתרום, צהל ישקיע משאבים כדי לעזור להם והזמן הזה מתבזבז להם גם ככה כי הם לא עושים כלום
יש כאלה שסתם בורחים מזה וזה מגעיל
אבל לי קבעו שלא אלך לצבא מביעות נפשיות ואעשה שירות לאומי... אבל אין לי בעיה כל עוד אתרום למדינה בדרך אחרת פשוט
אנונימי
בכנות? לדעתי זה בסדר גמור. הצבא לא צריך כל כך הרבה אנשים. כל עוד רוב אלו שלא מתגייסים הולכים לשירות לאומי ועדיין תורמים למדינה, הם בסדר גמור.
אם הסטטיסטיקה הזאת כוללת שירות לאומי, ובאמת שליש לא עושים לא צבא ולא שירות לאומי, אז זה באמת מזעזע. אבל יש אנשים שיכולים לתרום הרבה יותר בשירות לאומי מאשר בצבא ואין בזה שום דבר רע.
הצבא לא דואג לחיילים שלו אז בטח שכולם מנסים לברוח
הכי טוב
שאם בן אדם לא רוצה למה צריך לחייב אותו?
אם כל הכבוד אנשים נולדים פה (לא מתוך בחירה) ולא רוצים לקחת את הסיכון שיקרה להם משהו או שהם מעדיפים להשקיע את הזמן בדברים יותר חשובים (לימודים,התפתחות אישית וכדומה).
אני חושב שזאת לא בעיה אלא אנשים התפכחו עם השנים.
אתה תורם למדינה המיולנרית הזאת
שבמה בידיוק עשתה בשבילך?
אנונימי
הצבא לא יכול להתאים לכל אחד ואלה שלא יכולים אז הם לא יכולים וזה בסדר
אנונימית
כי הם מטו*טמבלים
מה אתם חושבים על פטור לבנות דתיות ? אבל שהולכות לשרת בשירות לאומי?
אנונימית
זה עצוב ממש אבל האחוזים באמת אני חושבת שזה בושה. אני לא רואה את עצמי ממש תורמת למדינה בצבא יותר בכיוון של שירות לאומי למרות שהייתי מתה להיות בקרבי ולהגן על המדינה אבל אני עדינה בנפשי ולא מתאים לי דתייה עם חצאית ונשק . פשוט לא מסתדר לי ביחד...
אנונימית
אם זה היה משטמתים אז זה היה מאוד מפריע לי. אבל זה פטורים רפואיים-נפשיים. אין מה לעשות עם זה, אולי זה אומר משהו על המדינה עצמה,
שיש כלכך הרבה אזרחים צעירים עם בעיות בריאותיות ונפשיות.

ולאלה שאמרו שדתיים לא מתגייסים,
בתור דתיה שמתכוונת להתגייס וחברים שלי כבר מגוייסים. זה שטויות.
כל הידידים שלי הדתיים מגוייסים/מיועדים לקרבי ורובם לסיירות. ומרוצון.
ואני בתור דתיה רציתי גם שירות קרבי אבל לצערי לא יכולתי כי יש לי פרופיל נמוך בשביל זה.
די להעליל עלילות שגורמות לשנאת חינם
אנונימית
שאני השלישי
אני די מסתייגת בעיניין הגיוס
אני חושבת שצריך לתרום למדינה ולהגן על אלו שהגנו עליי כל השנים שאני חייתי במדינת ישראל אבל, קרו מקרים מעולם ומדינת ישראל לפעמים לא שמה על חיילים שצריכים עזרה או כל דבר בסגנון למשל החייל שסבל מפוסט טראומה אחרי מקרה שקרה בצוק איתן וביקש שיכירו בו כנכה צהל זה לא קרה והוא התאבד
או מקרה שהיה מפורסם בעיקר באינסטגרם שחיילים קרביים היו בחדר יותר אנשים ממה שיש מיטות ולא לכולם היה איפה לישון וישנו בחוץ על הרצפה
אנונימית
בתור חייל - אני חושב שזה לגיטימי לחלוטין, אני אפרט גם את הסיבות שלי:
א. אני התגייסתי לצבא כדי לתרום ולהשקיע אבל בגלל סיבות כמו עיוורון של אמא שלי והעובדה שיש לה סרטן אני לא מתאים לאף תפקיד כמעט כי אני לא יכול לסגור לילות. משמע - גם אם התגייסתי לתפקיד חשוב אני לא אוכל לבצע אותו. מקסימום עובד רסר, גם בניגוד לרצוני.
ב. רוב היחידות בזרוע הירוק לא מתחשבות ומתנכרות לחיילים שלה. אני ספציפית מאוד סובל בגלל היחידה שלי.
ג. רוב האנשים שמתגייסים מגיעים למצבים מאוד קשים בשירות ויוצאים וזה גורם לאחרים לא להתגייס בגלל הדברים שאחרים עובדים.

עכשיו בתכלס אני בעד הצבא, מאוד אוהב את הצבא שמגן ושומר עלינו. אבל אני חושב ששיטת השיבוץ של הצבא משפיעה על הרצון להתגייס. בן אדם לא יתגייס לצבא רק כדי להיות עובד רסר. אני חושב שקודם כל לפני שבודקים למה אנשים לא מתגייסים צריכים לבדוק מה לא בסדר בתוך המערכת ולתקן ולשפר.
אנונימי