28 תשובות
כעיקרון הוא אמור להיות שליח של ה לא?
שואל השאלה:
יכול להיות משיח בלי קיום אלוהים? משיח מלאכותי אבל אמיתי?
יכול להיות משיח בלי קיום אלוהים? משיח מלאכותי אבל אמיתי?
אנונימי
באיזה הקשר אתה שואל את זה
שואל השאלה:
תוהה לגבי כאלו דברים הרבה בחיים
תוהה לגבי כאלו דברים הרבה בחיים
אנונימי
לא, מלך המשיח הוא שליחו של הקב"ה.
שואל השאלה:
לפי דעתי זה מעניין
גם השאלה האם החברה החוטאת יכולה ליצור משיח בעצם היותה חוטאת. ולמה רק אדם אחד בהנחה וזה הגיוני באיזו שהיא צורה יכול להיות 'הלא חוטא'
לפי דעתי זה מעניין
גם השאלה האם החברה החוטאת יכולה ליצור משיח בעצם היותה חוטאת. ולמה רק אדם אחד בהנחה וזה הגיוני באיזו שהיא צורה יכול להיות 'הלא חוטא'
אנונימי
לפי פירושים נאמר כי מדובר בנשמה טהורה שעוברת מגוף אחד לשני והיא תתעורר כאשר אליהו הנביא ירד מהרקיע ויכריז על אותו אדם כמלך המשיח. לפי פרשנויות מסויימות נאמר כי מדובר באביון שיימצא בעיר רומא.
משיח - אמור להיות שליח ה'.
למה שיהיה משיח בלי אלוקים?
למה שיהיה משיח בלי אלוקים?
שואל השאלה:
כי לא בטוח שיש אלוהים לדעתי
כי לא בטוח שיש אלוהים לדעתי
אנונימי
^אם אתה לא בטוח יש אלוקים - אז סימן שלא עשית שיעורי בית כמו שצריך.
בכל אופן, אין סיבה שיהיה משיח בלי שאלוקים יחליט עליו. מאיפה הוא הוא יבוא בכלל ובשביל מה?
בכל אופן, אין סיבה שיהיה משיח בלי שאלוקים יחליט עליו. מאיפה הוא הוא יבוא בכלל ובשביל מה?
שואל השאלה:
השאלות שלך לא בהכרח חסרות תשובה. יכולים להיות כל מיני אפשרויות בעולם הזה
השאלות שלך לא בהכרח חסרות תשובה. יכולים להיות כל מיני אפשרויות בעולם הזה
אנונימי
אם לטענתך אין אלוקים אז מה השאלה על משיח בכלל? כל עניין המשיח הוא בהקשר של התנ"ך וחזון אחרית הימים.
שואל השאלה:
משיח לא חייב להיות בלעדית לדת בהכרח...
ואני לא לא מאמין באלוהים אלא לא יודע אם קיים או לא
זה תלוי מה אתה מגדיר כמשיח
משיח לא חייב להיות בלעדית לדת בהכרח...
ואני לא לא מאמין באלוהים אלא לא יודע אם קיים או לא
זה תלוי מה אתה מגדיר כמשיח
אנונימי
מה אתה מגדיר כמשיח, נראה לי כאן היית צריך להסביר את עצמך, כי לרוב היהודים שאומרים להם משיח זה בא ביחד עם אלוקים.
שואל השאלה:
כן, אבל אין מילה חלופית כל כך למילה משיח
כן, אבל אין מילה חלופית כל כך למילה משיח
אנונימי
גואל
שואל השאלה:
צודק
ומצטער שנתתי תשובה רק לחלק מהשאלה אין לי כוח להפעיל את גלגלי השיניים לחשוב כרגע
צודק
ומצטער שנתתי תשובה רק לחלק מהשאלה אין לי כוח להפעיל את גלגלי השיניים לחשוב כרגע
אנונימי
בכל אופן צריך להפעיל את ההיגיון בשביל להבין שחייב להיות בורא לכל הברואים ובורא לכל העולם הזה. זה כבר הרבה מעבר לאמונה. אם לדבר כל כך פשוט וזול כמו כוס פלסטיק חד פעמי יש יצרן אז לגוף האדם שמורכב לאין שיעור והיקום שמורכב פי מיליארדים על אחת כמה וכמה.
שואל השאלה:
אני בשלי ־ לא בטוח שאני יכול לדעת. למעשה אני כאדם לא חושב שאני יכול להיות בטוח בכלום. כלומר מטיל ספק בכל טענה
אני בשלי ־ לא בטוח שאני יכול לדעת. למעשה אני כאדם לא חושב שאני יכול להיות בטוח בכלום. כלומר מטיל ספק בכל טענה
אנונימי
אז אתה בוחר להתעלם מהאמת, זכותך המלאה. לדעתי לחשוד בכל דבר אפשרי זה הופך את החיים לחרדתיים. זה כמו שאני אחשוש שהשמש לא תזרח מחר כי אולי מטאור ענק הולך לפגוע בשמש ויכבה אותה. אפשר להנפיץ תאוריה נגדית לכל טענה, זה אומר שאדם תמיד יפקפק גם באמת הברורה.
שואל השאלה:
מצד שני זה הגיוני לדעתי להטיל ספק אז איך אפסיק?
מצד שני זה הגיוני לדעתי להטיל ספק אז איך אפסיק?
אנונימי
זה הגיוני להטיל ספק בדבר שהוא מאוד לא ברור ומעלה חשד רב מאוד, לא בדבר ברור מאליו. אתה באמת מאמין שהעולם נוצר באופן מקרי? שהאדם נוצר באופן מקרי? שהעולם מתנהל באופן מקרי בצורה מסודרת לעילא ולעילא ורנדומלי לגמרי?
איך זה יכול להיות שכוס פלסטיק חד"פ דבר כזה פשוט , מילאת כוס שתית זרקת לפח מיוצר על ידי יצור כל כך חכם כמו אדם, ואדם , יצור כה מורכב עם מיליוני תאים וכלי דם ואיברים ומערכות עיכול ונשימה ואינטיליגנציה ויכולות פיזיות ועוד הרבה מאוד פרמטרים נוצר באופן הכי מקרי בעולם ויקום שלם שמתנהל באופן מושלם בצורה מדהימה ועונות השנה שמתחלפות ומרחק כה קבוע מהשמש שלא תשרוף אותנו ברחוב אך גם במידה כזו שלא נקפא למוות זה מדהים בצורה שאין לתאר וכל זה נוצר במקרה? זה כבר לא אמונה אלא היגיון בריא. אם אתה מטיל ספק בהיגיון בריא אז הבעייה היא אצלך, סלח לי שאני אומר לך.
איך זה יכול להיות שכוס פלסטיק חד"פ דבר כזה פשוט , מילאת כוס שתית זרקת לפח מיוצר על ידי יצור כל כך חכם כמו אדם, ואדם , יצור כה מורכב עם מיליוני תאים וכלי דם ואיברים ומערכות עיכול ונשימה ואינטיליגנציה ויכולות פיזיות ועוד הרבה מאוד פרמטרים נוצר באופן הכי מקרי בעולם ויקום שלם שמתנהל באופן מושלם בצורה מדהימה ועונות השנה שמתחלפות ומרחק כה קבוע מהשמש שלא תשרוף אותנו ברחוב אך גם במידה כזו שלא נקפא למוות זה מדהים בצורה שאין לתאר וכל זה נוצר במקרה? זה כבר לא אמונה אלא היגיון בריא. אם אתה מטיל ספק בהיגיון בריא אז הבעייה היא אצלך, סלח לי שאני אומר לך.
להטיל ספק זה הגיוני רק אם יש הצדקה לשני צדדים. מציע על המאמרים באתר לדעת להאמין
https://www.knowingfaith.co.il/%d7%99%d7%a1%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94/%d7%9e%d7%94%d7%99-%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94
https://www.knowingfaith.co.il/%d7%99%d7%a1%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94/%d7%9e%d7%a2%d7%9e%d7%93-%d7%94%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%9b%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a2-%d7%94%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99
קרא במיוחד בסעיף 6 (בקישור השני).
https://www.knowingfaith.co.il/%d7%99%d7%a1%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94/%d7%9e%d7%94%d7%99-%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94
https://www.knowingfaith.co.il/%d7%99%d7%a1%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94/%d7%9e%d7%a2%d7%9e%d7%93-%d7%94%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%9b%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a2-%d7%94%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99
קרא במיוחד בסעיף 6 (בקישור השני).
תוצאה - כשאתה מעוניין לפרסם תגובה יש לך משולש קטן בקצה השמאלי העליון של החלון, תלחץ עליו ותבחר בהוספת קישור ותדביק את כתובת האתר לשם ותלחץ אישור. ככה הקישור יהיה לחיץ ולא יצטרכו לעשות העתק-הדבק, והתגובה גם תהיה יותר אסתטית ונעימה לקריאה.
שואל השאלה:
אם תרצה אשמח אם תתמצת לי את 6 למשהו קצרצר כי הקשב שלי לא הכי טוב
סבבה?
אם תרצה אשמח אם תתמצת לי את 6 למשהו קצרצר כי הקשב שלי לא הכי טוב
סבבה?
אנונימי
- ברק -, הבעיה שאי אפשר לתת יותר מקישור אחד (פעם היה אפשר 3).
^^ קשה לי גם, אבל קראתי את המאמר. מקווה שמישהו יעשה את זה.
אז תפרסם בשתי תגובות ברצף, תגובות לא עולות כסף אחי הכל טוב.
באותו הנושא: