2 תשובות
יש בלאגן עם הסדר של מה שכתבת אז לא כלכך הבנתי את התרגיל עצמו
אפשר לפתוח סוגריים, ואפשר לעשות משהו יותר חכם.
אם הפרבולה היתה רק:
hh y = -(x-5c)^2
אז ברור שציר הסימטריה היה 5c.
אבל, הביטוי הוא
hh y = -(x-5c)^2 + 3
וזה מה שמבלבל אותך. שימי לב שהמספר 3 כלל לא משפיע על ציר הסימטריה - הוא מזיז את הפרבולה לאורך ציר וואי, אך לא לאורך ציר איקס. לכן, ציר הסימטריה נשאר 5c.
דרך אחרת לראות זאת היא לחשוב על נקודות קיצון. אם את גוזרת את הביטוי הנ"ל, השלוש יורד כי הוא קבוע ואת נשארת רק עם הגזירה של הסוגריים. ושוב את מקבלת שבנקודת הקיצון, איקס שווה לחמישה סי.
מקווה שהייתי ברורה.
אם הפרבולה היתה רק:
hh y = -(x-5c)^2
אז ברור שציר הסימטריה היה 5c.
אבל, הביטוי הוא
hh y = -(x-5c)^2 + 3
וזה מה שמבלבל אותך. שימי לב שהמספר 3 כלל לא משפיע על ציר הסימטריה - הוא מזיז את הפרבולה לאורך ציר וואי, אך לא לאורך ציר איקס. לכן, ציר הסימטריה נשאר 5c.
דרך אחרת לראות זאת היא לחשוב על נקודות קיצון. אם את גוזרת את הביטוי הנ"ל, השלוש יורד כי הוא קבוע ואת נשארת רק עם הגזירה של הסוגריים. ושוב את מקבלת שבנקודת הקיצון, איקס שווה לחמישה סי.
מקווה שהייתי ברורה.
באותו הנושא: