2 תשובות
מלחמת חובה היא בתוך גבולות הארץ, כולם חייבים להתגייס למלחמה ואין לעשות שלום עם העמים האחרים
מלחמת רשות היא מחוץ לגבולות הארץ וניתן לעשות שלום עם העמים האחרים ולא להרוג אותם. במלחמה הזו ניתן לא להשתתף (יש כמה סעיפים לגבי למי מותר לא להילחם, בגדול זה כל מי שהתחיל תהליך נישואים ולא סיים אותו, בנה בית ולא זכה לגור בו, לא הספיק להנות מהפירות שלו (במידה ויש לו שדה), או כל מי שמפחד להשתתף במלחמה)
מלחמת רשות היא מחוץ לגבולות הארץ וניתן לעשות שלום עם העמים האחרים ולא להרוג אותם. במלחמה הזו ניתן לא להשתתף (יש כמה סעיפים לגבי למי מותר לא להילחם, בגדול זה כל מי שהתחיל תהליך נישואים ולא סיים אותו, בנה בית ולא זכה לגור בו, לא הספיק להנות מהפירות שלו (במידה ויש לו שדה), או כל מי שמפחד להשתתף במלחמה)
מלחמת חובה - מלחמה עם עמי כנען.
מלחמת רשות- מלחמה עם עמים רחוקים
במטרה של התרחבות טריטוריאלית והתעצמות כלכלית.
בתנך במלחמת רשות, יש אפשרות לאויבים להיכנע מראש ובכך למנוע מלחמה מיותרת. אם הם לא נכנעים מראש, אז יש חובה להרוג רק את הגברים.
לעומת זאת, במלחמת חובה יש הוראה ברורה - "לא תחיה כל נשמה" וזאת מפני שעמי כנען הקרובים יכולים להשפיע לרעה על ישראל עם האמונות שלהם ולגרום להם לחטוא.
מלחמת רשות- מלחמה עם עמים רחוקים
במטרה של התרחבות טריטוריאלית והתעצמות כלכלית.
בתנך במלחמת רשות, יש אפשרות לאויבים להיכנע מראש ובכך למנוע מלחמה מיותרת. אם הם לא נכנעים מראש, אז יש חובה להרוג רק את הגברים.
לעומת זאת, במלחמת חובה יש הוראה ברורה - "לא תחיה כל נשמה" וזאת מפני שעמי כנען הקרובים יכולים להשפיע לרעה על ישראל עם האמונות שלהם ולגרום להם לחטוא.
באותו הנושא: