12 תשובות
1.זה בריאותי
2.מפחית עצבים ועושה את הכלב יותר רגוע
3.אף אחד לא רוצה פתאום להיות אחראי על 10 גורים
אני יכולה להגיד לך אצלי ( יש לי כלבה )
קודם כל בגלל המחזור
ואם היא הייתה נכנסת פתאום להריון אז כאילו מה היינו עושים ? אנחנו לא גרים עכשיו בבית עם חצר זה לא כזה פשוט לטפל בכלבה שהיא בהריון או בגורים שהרגע נולדו .
זה דורש המון זמן (שאין ) וגם המון כסף
אנונימית
יש יותר כלבים מאנשים שרוצים כלבים. אם הכלב שלי יתרבה (במידה והיה לי) הוא יביא את המייצרים לעולם שהוא כנראה שלא יהיה להם בעלים.
1. זה מונע אגרסיות ומחלות
2. אם עכשיו הכלבה שלי תמליט לי שישה גורים בבית בואי אני אצטרך למסור אותם. מעדיפה למנוע ממנה את הכאב הנפשי הזה.
3. תחשבי, שאם אני אמסור את הגורים שלה, אז שישה אנשים יקבלו כלב, שהם היו יכולים לאמץ.
4. זה גם קשור לנוחות שלנו. אין לנו את המשאבים להתמודד עם המחזור שלה כל חודש, בתקוםת הייחום שלה כשבקושי אםשר לצאת לטיול כי כל הכלבים נדבקים אליה, וכשהיא תהיה בהריון ותלד, אין לנו משאבים לדאוג לכל הגורים. גם לא עד גיל שיהיה אפשר למסור אותם.
מאיפה את יודעת? זה לא מתאים לכולם לגדל כמה כלבים. את יודעת לגדל כלב זה לא כזה פשוט...
אני אסביר לך למה זה מאוד חשוב לסרס.

א. זה בריא.
ב. עוזר לדברים כמו אגרסיביות ורכושניות, וכדי שהוא לא ינסה לברוח לך מהבית כשיש כלבה מיוחמת בסביבה, הם יכולים להשתגע מזה לגמרי.
ג. זה ממש ממש לא בסדר שהכלב שלך יביא גורים. כרגע יש המון המון כלבים חסרי בית בגלל שאין מספיק כאלה שרוצים לגדל, ברגע שתביאי עוד ותצרי עוד עומס ועוד ועוד כלבים שזקוקים לבית, כמות הכלבים שלא יקבלו בית (ובסופו של דבר ימותו), יוגדל מאוד, והוא כבר ענקי. הגורים שיבואו "יתפסו" בית שיכל להיות של כלבים אחרים, משמע על כל גור שיבוא הוא יגרום לכלב אחר לא לקבל בית ולמות. ככה שזה שהכלב שלך יביא גורים זה אחד הדברים הכי גרועים, זה פשוט להרוג באופן ישיר כלבים אחרים ושהם לא יקבלו בית... זה לא בסדר...
ד. גידול גורים זה קשה מאוד, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את זה וסתם האמא תיכנס לדיכאון ותצטרך להיפרד מהגורים שלה.

היום יש 2 סיבות עיקריות שכל כך הרבה כלבים לא מקבלים בית ושיש 100,000 כלבים מומתים בשנה (זה מטורף והרבה יותר מדי), אחד מהם זה קניית כלבים ומכירה של כלבים, והשני זה גורים וכלבים שמגיעים מאנשים פרטיים ובגלל שלא מסרסים ומעקרים מספיק כלבים. צריך לצמצם את הקנייה והמכירה, וצריך גם להפחית ולצמצם את הגורים שמגיעים מסתם אנשים שרצו גורים, או בטעות בגלל שלא עיקרו או סירסו, צריך לסרס ולעקר יותר, זה דבר הכרחי מאוד.
בואו נשבור קצת מיתוסים, זה לא מסייע לכלום מבחינה בריאותית ואפילו מזיק כי זה גורם להשמנת יתר שמוביל לבעיות אגן וכו', דבר שני זה לא מונע אגרסיביות, אוליי רק בין זכרים על רקע דומיננטיות שזה דבר שהוא טבעי ובסדר. אבל הכלביות באמת מפוצצות בכלבים ככה שהדבר האחרון שצריך זה עוד גורים
,^זה כן בריא... וכן מונע אגרסיביות מיותרת (אתה באמת רוצה כלבים רבים ברחוב או ששלך עכשיו יתקוף כלב אחר או יתקפו אותו? מה זה משנה אם זה הטבע שלהם) וזה גם מונע מהם להשתגע כשיש כלבה מיוחמת בסביבה ולנסות לברוח מהבית במטרה להגיע אליה.
כי יש הרבה מאוד אנשים שנותנים לכלבה להמליט/ לכלב להזדווג, ואז פשוט לוקחים את גורים שמים בארגז וזורקים לרחוב ואז הגורים המסכנים אלה הופכים כלבים נטושים, ובמקרה הטוב הם מגיעים לכלביות, בדרך כלל הם מסתובבים ברחוב, את הכלבה שלי אני אימצתי מהרחוב, והיא הייתה כל ך רעבה שהיא הגיעה אלינו, שהיא אכלה חמש ביצים חיות, ולכן מאוד ממולץ לעקר/לסרס את הכלבה אלא עם כן את בטוחה שאת מוכנה לגורים, אני נתתי לכחבה שלי להמליט פעם אחת, היו שמונה גורים ולנפי ההמלטה כבר דאגתי שיהיה לכולם בית טוב, וכשהם הגיעו לגיל חודשיים מסרנו אותם לבתים אוהבים, אבל זה מצריך התחייבות, הייתי קמה בחמש בוקר כדאי להאכילת אותם, אז עם את נותנת לכלבה שלך להמליט, תחשבי טוב טוב עם את מוכנה חזה
^גם עם זה למשל אני לא מאוד מסכים שכדאי לעשות, זה עדיין גורם לכך שהגורים שלך יתפסו בתים שיכלו להיות של כלבים אחרים, במקום שהגורים שלכם היו הולכים לבתים שמסרתם אליהם, יכלו להגיע גורים אחרים... אז זה עדיין גורם למוות ולכלבים לא לקבל בית... אבל כבר עשיתם את זה אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה מן הסתם...
כדי לא לקחת להם את הגורים שלהם (כי קשה לטפל בהרבה כלבים).
וזה גם מונע מהם מחלות.
אורך חיים גדול יותר